Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Moja 3 zahteva: svrgnuti bradatog klošara, popraviti GSP, lajonizovati buseve! 😎

Lion 04.jpg

Lion 02.jpg

Lion 01.jpg

Lion 03.jpg
 
Jako me zanima cena ovakvog spejs šatla od autobusa, s obzirom da smo zglobni BMC platili oko pola miliona evra po komadu, a nema ni tapacirung na sedištima, a kamoli nešto više od toga... Živim za to da ovakva vozila jednog dana budu kičma beogradskog autobuskog prevoza.
 
Moja 3 zahteva: svrgnuti bradatog klošara, popraviti GSP, lajonizovati buseve! 😎

Pogledajte prilog 228164
Pogledajte prilog 228162
Pogledajte prilog 228161
Pogledajte prilog 228163
Po pitanju dizajna je Man tata gradskih autobusa i niko ne može da mu priđe. Daće Bog da jednog dana ovakva vozila vidimo u Gsp-u.
Jedan jako zanimljiv detalj mi je usb c ulaz za telefon koji nisam video ni u jednom autobusu, a realno je neophodan u 2025. godini, a ne onaj stari usb port od pre 15 godina koji većina telefona više ne koristi
 
Potražio sam da vidim šta se vozi i nabavlja u Kelnu, pa evo na uvid zainteresovanima. Iznenadila me je navala buseva na vodonični pogon, gde preovlađuju Solaris i Wrightbus (meni dosad nepoznat proizvođač iz Severne Irske). U užem gradskom jezgru je prevoznik KVB, u prigradskom saobraćaju vozi RVK. Ono što ja vidim su KVB vozila, najviše MAN, zatim VDL i sve manje Mercedes.
BUS Cologne
 
Kada vidim kako se Crvčko ophodi prema njemu, sve samo ne uživam. 😂

Makar dobra reklama za MAN što se tiče izdržljivosti.
 
Inače, St Gallen ima najbrži javni prevoz u Švajcarskoj, i to ne samo u CH već i na celom Nemačkom govornom području (CH, D, AT)
Naravno, treba uzeti u obzir da mnogi Nemački i Austrijski gradovi imaju i veće gužve u saobraćaju, ali i drugačiju konfiguraciju, no ne umanjuje puno uspeh.
Pritom njima se ceo gradski javni prevoz temelji na trolama što je jako bitno za ovu sada situaciju u BG.

286538.jpg


Istočna, Centralna i Severna Švajcarska je verovatno region sa najboljim Javni prevozom u Evropi, a pritom konstantno se radi na poboljšanjima. Ta integracija između različitih sistema je nešto što ne postoji nigde tako dobro osim kod njih, pritom ceo masovni prevoz se bazira na šinskim sistemima.
 
Pa naravno da je skoro svuda ista pesma. Ja sam se toga naslušao i od mojih iz Nemačke, a svi su tu u krugu oko Kelna i Bona. Opšti kolaps je kad im pada sneg. Dok god pada nema tu spasa u čišćenju, pa ne znam koliko da je frekventno, a još ako je i temperatura baš niska. Mi podbacimo doduše, barem je bilo ove godine tako, gde sam se i sam zaglavio, i kad nema padavina, a ne očistimo sneg koji je pao ranije, pa onda imamo led. Tu problem prave i trotoari, što znači da ima i do samih stanara nešto. Takođe, kada pada sneg ne primećujemo toliko i vozače automobila, koji masovno prave probleme. Ne snalaze se, ne znaju da krenu, popreče se, voze na lastišima itd. Nije samo do gradskih službi. Ljudi ne umeju da isprate prognoze, a u eri interneta kad bukvalno se sve zna u sat. Kreću kolima iako im auto nije pripremljen za zimu, nesvesni su svojih (ne)sposobnosti, misle da će kolima uvek lakše i brže itd. Isto to važi i za profesionalce, jer i tu sad im gomila onih koji se ni po suvom ne snalaze najbolje. Prosto, kad su jače snežne padavine, teško da možemo očekivati da sve funkcioniše normalno u saobraćaju.
 
Ko je malo više zaluđenik, ovde može pratiti uživo javni prevoz u dobrom delu Evrope, čak štaviše i celog sveta. Nas nema jbg.

 
1000068572.jpg
IMG_20250221_125039.jpg.0843f7ad5402f739d341a71b8a85fc7d.jpg



Također kupuju man i iveco električne autobuse, dok su odbili ponudu Chariot Higera

FB_IMG_1740289586696.jpg
FB_IMG_1740289593766.jpg
FB_IMG_1740289608788.jpg


Prvi od deset novih stadlera za Sarajevo skoro pa gotov


radovi na izgradnji nove pruge
 
Какве трамваје купују за БГ ово није искључено.
Да имамо добру метро мрежу, разгранату мрежу брзих градских саобраћајница, и редовне поласке аутобуса не би било проблема са кратким трамвајима...
 
Ma uopšte toliki broj malih tramvaja za grad ove veličine nemaju smisla, ma šta drugo imali od podsistema javnog prevoza.
 
Ej sramote žive, na šta smo spali da TIRANA ima bolji javni prevoz od Beograda, makar i samo autobuski podsistem. Da li je moguće da su čak i tamo saobraćajnice i okretnice prostranije nego ovde, pa može dvozglob? To je orijentalna kasaba koja je do 1912. bila u sastavu Osmanskog Carstva, a sve do pedesetih godina nije prešla 100.000 stanovnika iako u oba svetska rata nije rušena i razarana ni 1% koliko je Beograd.

Ako nam je za utehu, Tirana nikada nije imala tramvaj niti bilo koji oblik šinskog prevoza osim neelektrifikovanog slepog železničkog kraka i putničke stanice iz Enver Hodžinog vremena koji su ukinuti pre par godina.
 
Vrh