елем, био сам поново у Стокхолму, после годину дана. слике од прошли пут су
овде. сада сам се возио системима јавног превоза којима нисам прошле године, тако да извол'те
за почетак, Арланда експрес, брзи воз који иде од аеродрома Арланда до главне станице у Стокхолму за 18 минута
у Стокхолму се налази велики парк који се зове Скансен, који представља разне делове Шведске (
детаљи). е, ту има
једна успињача, али није радила док смо ми стигли:
до острва Јургорден, где се налази парк, може да се стигне бродом и трамвајем број 7. слике брода су биле прошле године, а ово су слике трамваја број 7, где вози троделни КАФ:
идемо сада до
Roslagsbanan, ускоколосечна железница од 3 линије која вози до северних и источних крајева града. занимљиво је да се у градској номенклатури води као лака железница. интересантна је ширина колосека од 891 мм, што представља 3 шведске стопе. имају два типа возова, старе
X10p и нове Штадлерове
X15p са по три модула. сви поласци се обављају са станице
Стокхолм Исток, која је направљена само за ту железницу, и није повезана са осталим железничким системима
два стара модела:
нови модел:
сада се наш излет наставља до
Lidingöbanan, који повезује град са острвом
Лидинге, конкретно од
станице Ропстен, где се завршава
метро линија 13. исто саобраћају КАФ-ови трамваји, само што су овде четвороделни. интересантно је, да иако је пруга већим делом двоколосечна, саобраћај се одвија само једним колосеком (колико сам успео да приметим док сам се возио)
а на железничкој станици
Stockholm City (испод централне железничке станице), где саобраћа
Pendeltåg, односно приградска железница, може да се уживо прати локација сваког од возова који се налазе у близини станице:
а возови који саобраћају су шестоделни
X60, односно
Алстом Корадије, које саобраћају у синхрону по две гарнитуре
идемо сада на станицу
Алвик, где се укрштају
зелене метро линије и
Nockebybanan, трамвајска линија која вози у западно предграђе. са једне стране, перон је висине за метро (дакле 1 метар), а са друге стране 350 мм, колико је висина пода на трамвају
ето, толико од ове репортаже