Posle male pauze i odsustva, evo par slika iz Francuske. Nisam bio baš redovan sa slikanjem prevoza, ali par detalja iz raznih delova i jedan highlight za mene.
Za početak, metro stanica Lille Europe od metro linije M2. Osim ove prilično impozantne stanice, koja u podnožju ima vodu, metro linija je potpuno automatizovana, odnosno bez vozača. Vozovi nisu nešto dugački, ni nešto preterano veliki, ali za organizaciju košarkaških utakmica, uz M1 liniju, je odlično namešten red vožnje tako da nije bilo gužvi pre i posle mečeva. Nažalost nemam snimak vožnje iznutra niti slike vozova, ali je ovo vrlo jasan "predlog" nečega čemu vi Beograd trebalo da stremi. Barem u suštini, a kasnije ću pokazati i nešto što Beograd MORA da napravi, i ništa drugačije.
Pogledajte prilog 207656
Sledeći pokret je vožnja TGV-om od Lille Flandres do CDG, odnosno Pariza. Prevoznik je Ouigo, dabldeker, koji od Lila do CDG-a stiže za sat vremena. Na trasi ima jedna stanica samo, a vožnja je skoro pa konstantno blizu 300km/h. Voz nažalost nije bio čist spolja, mada razumno s obzirom na brzine
Pogledajte prilog 207657
Pogledajte prilog 207658
Dolazak u Pariz, pošto smo nesmotreno bukirali hotel na suprotnom kraju Pariza u odnosu na kompleks Rolan Garosa, pa smo se odmah uputili tamo kako ne bismo zakasnili na četvrtfinale Đokovića i Cicipasa. Za taj put sa aerodroma smo uhvatili voz RER B, pa onda na C:
Pogledajte prilog 207659
Sutradan slobodan dan za obilazak, pa drugi prevoz je metro linija 7 (jer tramvaje na liniji T3a nisam uslikao kako treba). Stanica Porte d'Italie i malo starije kompozicije:
Pogledajte prilog 207660Pogledajte prilog 207661Pogledajte prilog 207662
Nakon celodnevnog obilaska, za povratak u hotel nas vozi električni bus (koji, baš nemam pojma, ali su novi). Lepi, čisti, detalj vrhunskih ekrana za informisanje.
Pogledajte prilog 207663Pogledajte prilog 207664
I sada highlight, metro linija 14. Izgleda novo, potpuno automatizovana, bez vozača, izuzetno dugačke kompozicije i ultra moderni vozovi. Tu je i detalj gumenih točkova. Ono što sam spomenuo na početku, ova linija 14 je nešto što Beograd treba od početka do kraja da u potpunosti iskopira. Neverovatan dizajn stanica, neverovatan dizajn vozova, sa izuzetnim osvetljenjem, odličnim rasporedom sedišta, apsolutna perfekcija. Ko bude u Parizu, obavezno mora da se provoza ovom linijom.
Stanica Bibliothèque François Mitterrand, ujedno RER stanica, koja je takođe potpuno neverovatna - spolja su ulazi u zgradama, a ispod je grad od stanice - ostao sam bez reči kakvo ludilo od projekta.
Pogledajte prilog 207668
Pogledajte prilog 207669Pogledajte prilog 207670
Iz unutrašnjosti su ove linijske mape odlično urađene, gde svetle sve stanice u datom smeru, a treperi naredna stanica. Pored vrata su po dva svetla, koja pored same "obične" funkcije osvetljenja, takođe menjaju boju u narandžasto, i to polovina do vrata, koja označava da su vrata otvorena. Imam i snimak vožnje s prednje strane, kao i slike metro stanice ispod železničke stanice Lyon, ali mi to mora drugar proslediti, pa ću i to objaviti ovde.
U narednim danima je bilo vožnji sa raznim linijama, a celokupan utisak je da je sve bilo izuzetno dobro organizovano, bez ikakvih kašnjenja, uz to i odlična označavanje stanica koje treba koristiti za dolazak u dvorane i na terene, uz gomile i gomile volontera koji su usmeravali putnike, odgovarali veoma ljubazno na pitanja i pomagali na svakom koraku, uz još i ponekad ubrzavanje putnika za ulazak u vozove i metroe - posebno ove automatizovane.
Nakon toga put iz Pariza za Nicu, direktna linija TGV-om, ovog puta prevoznik Inoui. Takođe dabldeker, takođe skoro konstantno 300km/H, osim od Marseja do Nice. Vožnja ukupno traje oko 5 i po sati, opet jako precizno, skoro u sekund svaki dolazak na stanicu. Iz ove vožnje nemam nekih slika slika, osim nekog snimka za Instagram ove statistike:
Pogledajte prilog 207675
A onda u Lilu prevoz, takođe lepo odrađen, čist i moderan. Svakodnevno smo koristili tramvajsku liniju T2, koja delimično ide ispod zemlje. Zanimljiv detalj je to što su zvučne najave skoro svake stanice karakteristične, pa tako neke imaju zvuke talasa jer znači da su blizu obale, i meni najlepša kod parka Phoenix, gde dete izgovara naziv stanice uz pratnju zvučnih efekata prašume i ptica.
Jedina mana ovog prevoza je to što su izuzetno niske temperature u vozilima, a napolju izuzetno nepodnošljive vrućine, odnosno što bismo rekli, nije što je vrućina, nego neka sparina velika. Mada generalno je svuda tako klimatizovano, pa sam zbog toga uspeo i da se prehladim.
Pogledajte prilog 207671
Tu je i jedan električni bus:
Pogledajte prilog 207672
I za kraj, poslednje veče na olimpijskoj ekskurziji je izlet u Monako i železnička stanica koja je prelepa, očigledno:
Pogledajte prilog 207673Pogledajte prilog 207674
Toliko od mene za sada, sada na malo zasluženi odmor od odmora.