Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Firencu još nisam stigao da prođem, nažalost, a u Padovi sam bio pre nepune dve godine. Tamošnji tramvaj je na gumenim točkovima, a jedna šina je tu kao vođica faktički. Koja im je prednost u odnosu na klasičan tramvaj, ne bih znao, a nije da je sam nešto vidim. Koncept su valjda stvorili Francuzi, i nije preterano rasprostranjen. Tramvaj u Firenci me malo podseća na Alstom kompozicije iz Nice. Pomalo bucmast tramvaj da tako kažem😁 S obzirom da mreža nije mnogo ragranata ni u Padovi, a izgleda ni u Firenci, verovatno su sistemi novijeg datuma, kao i u Nici na primer.
Imam samo jednu fotku tramvaja iz Padove. Ne vidi se puno više nego na tvojoj slici, pa eto da je ubacim, ako nisam pre. Ne sećam se iskreno. Nažalost, nije mi se usput namestio za neki lepši kadar.
20220917_132923.jpg
 
Ijaooo,ovo u Padovi ni samo ne zna sta je,nit je tramvaj nit je bus. Ide na gumama a ima pantograf i ima jednu sinu sto ga vodi.
@astrodule I ja sam koristo taj tram u Firenci i koliko sam primetio,izlaz-ulaz je kao kod nas,tramvaji imaju vrata sa obe strane zato sto su dvosmerni,nemaju okretnice. proizvodjac je Hitachi Rail.
 
Vozio se nisam, al jesam ih čuo i spolja. To mi je i privuklo pažnju. Čuje se kotrljanje točkova, a vidim tramvaj😁 Posle provalim o čemu se radi, em jedna šina, em vidim gumene točkove, kao pod uglom da su postavljeni, mislim da ih ima i u reonu okretnice, mislim zgloba. Drmusanje mi se čini logičnim, pošto podloga nikada ne može biti idealno ravna. To mi i jeste najveći apsurd kod takvih rešenja. Mogu da zamislim na šta bi to kod nas ličilo za kratko vreme. Tramvaj, a može da pati od oštećenja na kolovozu, odnosno betonu, tj. podlozi ma od kog materijala bila sastavljena. Šine su ipak šine. Voleo bih da neko makar i pokuša sa nalaženjem bar neke veće prednosti u odnosu na klasičan tramvaj. Laiku je jako teško da je uoči svakako, mada je pitanje koliko i stručnjaci mogu da opravdaju takav koncept. Možda zbog gumenih točkova imaju bolju vezu sa podlogom, a u smisli lakšeg polaska i moguće lakšeg zaustavljanja, al zar se tako ne gube i glavne prednosti u odnosu na normalan tramvaj. Mislim na energetsku efikasnost pre svega, a i kretanje inercijom je sigurno sputano kad se oslanja na gumene točkove. Mislim otpor kretanju je verovatno veći.
 
Ja opet kažem da nisam osetio drmusanje, a pičio je baš brzo, a za buku, aj, tu možda i mogu da se ložim, mada, opet i ne.
Ček, mislim da imam i snimak.

Evo ga, ništa meni ovo nije bučnije nego inače.

 
Ma kakvi tramvaji bili, vala svuda ih fino teraju, dok se u Beogradu na dosta deonica vuku kao rage. Voleo bi sam se provozao malo, pa da vidim kako je to tačno. Ovako spolja jeste bilo nekog zvuka, normalno, nekarakterističnog za tramvaj. Ništa strašno, al generalno je poenta ove kratke diskusije u čemu je tačno njihova prednost. Ovako na oko, relativno mlad sistem, vozila održavana i uredna, idu fino koliko sam i ja video, što znači da sve to deluje lepo i funkcionalno na prvi pogled, al meni bi i malo dublja analiza bila interesantna, mislim čisto informativno.
 
Meni kao korisniku je ovaj tramvaj extra. Ide brzo i tačno.


Evo, ovo se uklapa u ono što sam iskusio. Manje od 20 minuta do centra sa periferije. Piše da ide na 8 minuta u ovo doba dana. Uveče ide na oko 15 minuta.

Udaljenost je skoro 5km.

Kontrolu karata sam video samo jednom (vozio sam se 8 puta). Na krajnjoj stanici su sačekali i svima ko je izašao su kontrolisali karte u prisustvu obezbeđenja (ne policije, već su imali majice sa natpisom "sicurezza").

U kombinaciji sa vozovima, Padova je idealno mesto za obilazak Venecije (vozovi na oko pola sata, 5e u jednom smeru).

Jedina mana je što se smoriš kada vidiš kako funkcioniše šinski prevoz i kako je sve čisto i jasno.
 
Hajde da spustim loptu. Iz više izvora sam saznano da je translohr bučan i spor. Priznajem, ovo jeste novi vid prevoza, možda su to bile, što bi se reklo, "dečje bolesti".
Činjenica je tramvaj na gumenim točkovima nije baš zaživeo. Imaju ga nekoliko gradova, uz pomenutu Padovu, imaju ga Pariz (linije 5 i 6), Mestre-Venecija, Medellin i Clermont-Ferrand. Kineski gradovi Tinajin i Shanghai su ukinuli svoje jedine linije: prvi zbog problema u održavanju, drugi zbog visine operativnih troškova i malog borja putnika.
Da napomenem, nije samo Translohr proizvodio tramvaje na gumenim točkovima, već i Bombardier. Gradovi sa Bombardierovom tehnologijom:
Nancy (2001-2023), koji je imao dve trole pout trolejbusa
nancy21010.jpg
IMG_4629-1024-Nancy.jpg

i Caen (2002-2017) sa pantografom
2_lrn_cae-bus-brt-caen-2014_tendanceouestrouen-com.jpg


Nancy je svoj sistem pretvorio, tj vratio u trolejbuse, iako su planirali da ga pretvore u tramvaj, dok je Caen svoju mrežu za dve godine konvertovao u tramvaj.
 
Takvi rukodržači deluju dosta praktično ovako na prvi pogled. Simpatično rešenje.
 
Vrh