Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

ево мало Брашова

IMG-20250501-160737.jpg
IMG-20250501-160749.jpg


IMG-20250501-160840.jpg
IMG-20250503-124521.jpg


Соларис Тролино са батеријама:
IMG-20250501-163138.jpg


Цитаро хибрид:
IMG-20250503-094253.jpg


СОР на струју:
IMG-20250503-095105.jpg


Менаринибус са приколицом за бицикле (који су произведени у Турској):
IMG-20250503-124537.jpg
IMG-20250503-125724.jpg


имају и зглобне електро Карсане, али нисам стигао да усликам ниједног
 
Dovoljno je pogledati koliki su lufteri na ovim prozorima i uporediti sa našima. Pri tom su oni dosta severnije i leta su im hladnija. Kod nas se o tome uopšte ne vodi računa, pa slepci redovno uzimaju buseve sa onim malim prozorčićima i kad ne radi klima bukvalno je pakao unutra.
 
Ne branim ih, ali mislim da se naši više plaše proturanja ruku kroz prozore pa zato uzimaju nešto manje otvore nego ovi u Poljskoj.

Sad, da, na Katicama su otvori prozora još veći. Na par prozora čak možeš da priđeš i da proturiš i glavu i gornji deo torzoa. Ali tramvaji po propisima uvek imaju oko sebe prostor koji je ostavljen da bude prazan. Uvek i svugde imaš razmak između vozila i: bandera, stubova, zgrada, drugih vozila... A kod autobusa toga nema. Može da stane laki kamion u traku pored autobusa i da mu karoserija ili sanduk budu na 20 cm od prozora autobusa. Isto tako može i da prođe jelte, da proleti, na toj razdaljini.

E mislim da zato naši ne vole te prozore sa prevelikim otvorima. E sad, da li Polaci imaju ili nemaju istu bojazan i kako kod njih to radi u praksi, ne znam...

Naravno, i ja bih kao putnik voleo da su otvori prozora veći i/ili da klima ili grejanje rade češće i urednije.
 
Ne branim ih, ali mislim da se naši više plaše proturanja ruku kroz prozore pa zato uzimaju nešto manje otvore nego ovi u Poljskoj.

Sad, da, na Katicama su otvori prozora još veći. Na par prozora čak možeš da priđeš i da proturiš i glavu i gornji deo torzoa. Ali tramvaji po propisima uvek imaju oko sebe prostor koji je ostavljen da bude prazan. Uvek i svugde imaš razmak između vozila i: bandera, stubova, zgrada, drugih vozila... A kod autobusa toga nema. Može da stane laki kamion u traku pored autobusa i da mu karoserija ili sanduk budu na 20 cm od prozora autobusa. Isto tako može i da prođe jelte, da proleti, na toj razdaljini.

E mislim da zato naši ne vole te prozore sa prevelikim otvorima. E sad, da li Polaci imaju ili nemaju istu bojazan i kako kod njih to radi u praksi, ne znam...

Naravno, i ja bih kao putnik voleo da su otvori prozora veći i/ili da klima ili grejanje rade češće i urednije.
Moze bar kao kod starih Gsp Conecta koji su imali po 8-9 kliznih prozora i na višim temperaturama je moglo da se preživi.
 
Cuo sam da negde u Rusiji i dalje rade dva IK 201, ali ne vise za prevoz ljudi nego za neke druge stvari, negde sam cak i video snimke njih, al vise ne mogu da ih nadjem, jel zna neko nesto o njima?
 
Cuo sam da negde u Rusiji i dalje rade dva IK 201, ali ne vise za prevoz ljudi nego za neke druge stvari, negde sam cak i video snimke njih, al vise ne mogu da ih nadjem, jel zna neko nesto o njima?
Verovatno misliš na ove.
1746533058975.jpeg

2007. godište, radili su kao šatl između terminala i za prevoz moskovskog aerodromskog osoblja . Negde krajem prošle decenije završavaju u Arhangelsku gde rade na gradskim linijama. Ne znam da li su i dalje živi ali pre dve godine su radili.
 
Imali su oni više 201-ica, i baš su ih pazili. Ta sa aerodroma Šeremetjevo se među prvima pojavljuje na netu. Imali su i 206-ica, al im se nisu pokazale dobro. Pucale su karoserije sudeći prema slikama koja sam video još pre nekoliko godina.
 
Evo još jednog lepog primera kako izgleda uređeni javni prevoz:


1000009960.jpg


Nadstrešnice i stubovi u Londonu, mnogo mi se dopada slovno označavanje stanica, neverovatno mnogo pomaže, kad ti navigacija kaže idi na stajalište R, istog momenta znaš na koju stranu da ideš, isto rešenje treba i u BG-u, pogotovo što imamo mnogo stajališta sa istim nazivom. Takođe na stubovima imaju istaknute redove vožnje za linije, sa intervalima, i vremenima prvih i poslednjih polazaka. U isti deo kače i obaveštenja o izmenama.

Evo i jednog sa periferije:

1000009875.jpg



Apsolutno svako stajalište ima mapu, čisto je, natkriveno... Najprometnija imaju i displeje za najavu dolazaka.


Mnogo mi se svidelo i rešenje gde nadstrešnice stoje "naopačke" tako da nema prskanja putnika vodom, kad je kiša.

Nisam nažalost slikao to rešenje, ali na ovo mislim:
1000009961.jpg
 
^^Verujem da je greška kad je pisao. Na samom YT kanalu piše Light Rail. U Nemačkoj ovo zovu U-Stadtbahn.
 
Cuvam ja fotografije kod sebe, IK-206 su ocajno izgledale. - slike su odavno preuzete sa interneta.

Ovo je kao novi:
756191.jpg
829175.jpg

I nakon eksploatacije.
10766930.jpg

Dalje IK-201 keder
ru3235065.jpg

Zatim IK-103P

Zatim IK-104
ru2283009.jpg

Dalje, IK-301 drugog Ruskog prevoznika


FB_IMG_1577558227156.jpg
FB_IMG_1577558219406.jpg


FB_IMG_1577558247699.jpg
FB_IMG_1577558252147.jpg

FB_IMG_1577558264722.jpg

Ovde se vec vidi da je bio neki za prevoz radnika po nazivu firme.
FB_IMG_1577558268352.jpg

Dalje, jos par Ikarbusa, IK-103P ovog puta po svemu sudeci u Sibiru.
IK-103 Lensk 6.jpg

IK-103 Lensk 4.jpg


Sada IK-103P keder
IK-103 Lensk 2.jpg
ru3233471.jpg
 
Viđao sam te slike na netu. Sve im je izgledalo vrlo pristojno, pa čak i oni iz Sibira, što se i ovde vidi. Samo 206-ice očigledno nisu imale dovoljno dobru karoseriju, a viđao sam i 308-ice u ne baš sjajnom stanju. 301-ice sve kao čaše maltene. Više puta sam pisao da su 206-ice stigle kasno, i nije bilo dovoljno vremena, a ni proizvedenih primeraka da se usavrše, odnosno dovedu do nivoa njihovih predaka sa motorom napred. Šteta što 206-ice nisu stigle još krajem 90-tih, a ne da prva vidi sajamske hale tek 2006 godine.
 
Pa znaci sem 2 ik 201 u Rusiji nijedan vise ne radi, nzm da li ih ima jos negde u svetu, al neverujem,ali recimo u Splitu je bilo MAN SG 313(msm da i dalje ima poneki) i msm negde u Madjarskoj, Ali znam da u Madjarskoj, Poljskoj i dalje imaju Man SG 263, totalno identicni kao MAN SG 313.
 
Vrh