Slažem se sa svime i Dobro je što su u videu napomenuti potencijalni rezovi u Holandiji, jer mislim da će posledice te odluke javni prevoz odvesti na nivo Srbije. I još luđe što su rezovi, u stvari greška vlade, koja dok je sastavljala budžet nije predvidela deo za javni prevoz (zaigrao se desničarki PVV) i sada ne znaju kako da ispeglaju to.
Ah da, da ne spominjemo sindikate u Holandiji, koji traže godišnje po 5% povećanje plata zaposlenih, pa vam ne ginu bar 2-3 štrajka godišnje, jer kompanije nemaju tih para, ujednom Holandske transportne kompanije u Evropi daju najviše para za plate zaposlenih...
Sve u svemu, neverovatno za jednu državu koja predvodi u urbanizmu, ima tako razvijen biciklistički saobraćaj, najfrekventniji putnički železnički saobraćaj u Evropii, opet ima tako očajan javni prevoz, pritom skup. Doslovno neupotrebljiv.
Sve ovo pišem kao osoba koja obožava Holandiju i jedva čekam da se vratim tamo da živim, ali u nekim stvarima su iznenađujuće loši.
Što se tiče tramvaja u Amsterdamu, metro Noord - Zuid je poremetila sve, dosta je linija ukinuto / promenjene trase, neverovatno koliko su to amaterski izveli, onako baš nakaradno.. Opet se planira drugačija mreža (to je ovo spomenuto ukidanje 3jke), 19 bi ostala, 3 bi se ukinula, deo trase bi pokrivala 12 koja više ne bi išla na Centralnu već na Istok, trasu 12 do Centralne bi odmenila 24, a drugi deo trase 3jke bi uzela novouvedena 25 koja saobraća od Uithoorn-a. Skontali su da tu liniju moraju da prodru malo u Grad.
Ovo vama, naravno, ništa ne znači niti vam je jasno puno toga, ali eto želim da vam pokažem kako to petljaju itd.. Mada lično ne smatram nova tumbanja tako puno loše, takođe ove planove objavljuje Amsterdamski prevoznik GVB (prvo G se u Holandskom čita kao "Hhh", pridošli Kanađanin nikako da nauči lepo da izgovori) u izveštaju koji je svima dostupan, tako da javnost ima pristup planovima.