Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

ево мало Брашова

IMG-20250501-160737.jpg
IMG-20250501-160749.jpg


IMG-20250501-160840.jpg
IMG-20250503-124521.jpg


Соларис Тролино са батеријама:
IMG-20250501-163138.jpg


Цитаро хибрид:
IMG-20250503-094253.jpg


СОР на струју:
IMG-20250503-095105.jpg


Менаринибус са приколицом за бицикле (који су произведени у Турској):
IMG-20250503-124537.jpg
IMG-20250503-125724.jpg


имају и зглобне електро Карсане, али нисам стигао да усликам ниједног
 
Dovoljno je pogledati koliki su lufteri na ovim prozorima i uporediti sa našima. Pri tom su oni dosta severnije i leta su im hladnija. Kod nas se o tome uopšte ne vodi računa, pa slepci redovno uzimaju buseve sa onim malim prozorčićima i kad ne radi klima bukvalno je pakao unutra.
 
Ne branim ih, ali mislim da se naši više plaše proturanja ruku kroz prozore pa zato uzimaju nešto manje otvore nego ovi u Poljskoj.

Sad, da, na Katicama su otvori prozora još veći. Na par prozora čak možeš da priđeš i da proturiš i glavu i gornji deo torzoa. Ali tramvaji po propisima uvek imaju oko sebe prostor koji je ostavljen da bude prazan. Uvek i svugde imaš razmak između vozila i: bandera, stubova, zgrada, drugih vozila... A kod autobusa toga nema. Može da stane laki kamion u traku pored autobusa i da mu karoserija ili sanduk budu na 20 cm od prozora autobusa. Isto tako može i da prođe jelte, da proleti, na toj razdaljini.

E mislim da zato naši ne vole te prozore sa prevelikim otvorima. E sad, da li Polaci imaju ili nemaju istu bojazan i kako kod njih to radi u praksi, ne znam...

Naravno, i ja bih kao putnik voleo da su otvori prozora veći i/ili da klima ili grejanje rade češće i urednije.
 
Ne branim ih, ali mislim da se naši više plaše proturanja ruku kroz prozore pa zato uzimaju nešto manje otvore nego ovi u Poljskoj.

Sad, da, na Katicama su otvori prozora još veći. Na par prozora čak možeš da priđeš i da proturiš i glavu i gornji deo torzoa. Ali tramvaji po propisima uvek imaju oko sebe prostor koji je ostavljen da bude prazan. Uvek i svugde imaš razmak između vozila i: bandera, stubova, zgrada, drugih vozila... A kod autobusa toga nema. Može da stane laki kamion u traku pored autobusa i da mu karoserija ili sanduk budu na 20 cm od prozora autobusa. Isto tako može i da prođe jelte, da proleti, na toj razdaljini.

E mislim da zato naši ne vole te prozore sa prevelikim otvorima. E sad, da li Polaci imaju ili nemaju istu bojazan i kako kod njih to radi u praksi, ne znam...

Naravno, i ja bih kao putnik voleo da su otvori prozora veći i/ili da klima ili grejanje rade češće i urednije.
Moze bar kao kod starih Gsp Conecta koji su imali po 8-9 kliznih prozora i na višim temperaturama je moglo da se preživi.
 
Cuo sam da negde u Rusiji i dalje rade dva IK 201, ali ne vise za prevoz ljudi nego za neke druge stvari, negde sam cak i video snimke njih, al vise ne mogu da ih nadjem, jel zna neko nesto o njima?
 
Cuo sam da negde u Rusiji i dalje rade dva IK 201, ali ne vise za prevoz ljudi nego za neke druge stvari, negde sam cak i video snimke njih, al vise ne mogu da ih nadjem, jel zna neko nesto o njima?
Verovatno misliš na ove.
1746533058975.jpeg

2007. godište, radili su kao šatl između terminala i za prevoz moskovskog aerodromskog osoblja . Negde krajem prošle decenije završavaju u Arhangelsku gde rade na gradskim linijama. Ne znam da li su i dalje živi ali pre dve godine su radili.
 
Imali su oni više 201-ica, i baš su ih pazili. Ta sa aerodroma Šeremetjevo se među prvima pojavljuje na netu. Imali su i 206-ica, al im se nisu pokazale dobro. Pucale su karoserije sudeći prema slikama koja sam video još pre nekoliko godina.
 
Evo još jednog lepog primera kako izgleda uređeni javni prevoz:


1000009960.jpg


Nadstrešnice i stubovi u Londonu, mnogo mi se dopada slovno označavanje stanica, neverovatno mnogo pomaže, kad ti navigacija kaže idi na stajalište R, istog momenta znaš na koju stranu da ideš, isto rešenje treba i u BG-u, pogotovo što imamo mnogo stajališta sa istim nazivom. Takođe na stubovima imaju istaknute redove vožnje za linije, sa intervalima, i vremenima prvih i poslednjih polazaka. U isti deo kače i obaveštenja o izmenama.

Evo i jednog sa periferije:

1000009875.jpg



Apsolutno svako stajalište ima mapu, čisto je, natkriveno... Najprometnija imaju i displeje za najavu dolazaka.


Mnogo mi se svidelo i rešenje gde nadstrešnice stoje "naopačke" tako da nema prskanja putnika vodom, kad je kiša.

Nisam nažalost slikao to rešenje, ali na ovo mislim:
1000009961.jpg
 
^^Verujem da je greška kad je pisao. Na samom YT kanalu piše Light Rail. U Nemačkoj ovo zovu U-Stadtbahn.
 
Cuvam ja fotografije kod sebe, IK-206 su ocajno izgledale. - slike su odavno preuzete sa interneta.

Ovo je kao novi:
756191.jpg
829175.jpg

I nakon eksploatacije.
10766930.jpg

Dalje IK-201 keder
ru3235065.jpg

Zatim IK-103P

Zatim IK-104
ru2283009.jpg

Dalje, IK-301 drugog Ruskog prevoznika


FB_IMG_1577558227156.jpg
FB_IMG_1577558219406.jpg


FB_IMG_1577558247699.jpg
FB_IMG_1577558252147.jpg

FB_IMG_1577558264722.jpg

Ovde se vec vidi da je bio neki za prevoz radnika po nazivu firme.
FB_IMG_1577558268352.jpg

Dalje, jos par Ikarbusa, IK-103P ovog puta po svemu sudeci u Sibiru.
IK-103 Lensk 6.jpg

IK-103 Lensk 4.jpg


Sada IK-103P keder
IK-103 Lensk 2.jpg
ru3233471.jpg
 
Viđao sam te slike na netu. Sve im je izgledalo vrlo pristojno, pa čak i oni iz Sibira, što se i ovde vidi. Samo 206-ice očigledno nisu imale dovoljno dobru karoseriju, a viđao sam i 308-ice u ne baš sjajnom stanju. 301-ice sve kao čaše maltene. Više puta sam pisao da su 206-ice stigle kasno, i nije bilo dovoljno vremena, a ni proizvedenih primeraka da se usavrše, odnosno dovedu do nivoa njihovih predaka sa motorom napred. Šteta što 206-ice nisu stigle još krajem 90-tih, a ne da prva vidi sajamske hale tek 2006 godine.
 
Pa znaci sem 2 ik 201 u Rusiji nijedan vise ne radi, nzm da li ih ima jos negde u svetu, al neverujem,ali recimo u Splitu je bilo MAN SG 313(msm da i dalje ima poneki) i msm negde u Madjarskoj, Ali znam da u Madjarskoj, Poljskoj i dalje imaju Man SG 263, totalno identicni kao MAN SG 313.
 
Slažem se sa svime i Dobro je što su u videu napomenuti potencijalni rezovi u Holandiji, jer mislim da će posledice te odluke javni prevoz odvesti na nivo Srbije. I još luđe što su rezovi, u stvari greška vlade, koja dok je sastavljala budžet nije predvidela deo za javni prevoz (zaigrao se desničarki PVV) i sada ne znaju kako da ispeglaju to.
Ah da, da ne spominjemo sindikate u Holandiji, koji traže godišnje po 5% povećanje plata zaposlenih, pa vam ne ginu bar 2-3 štrajka godišnje, jer kompanije nemaju tih para, ujednom Holandske transportne kompanije u Evropi daju najviše para za plate zaposlenih...
Sve u svemu, neverovatno za jednu državu koja predvodi u urbanizmu, ima tako razvijen biciklistički saobraćaj, najfrekventniji putnički železnički saobraćaj u Evropii, opet ima tako očajan javni prevoz, pritom skup. Doslovno neupotrebljiv.
Sve ovo pišem kao osoba koja obožava Holandiju i jedva čekam da se vratim tamo da živim, ali u nekim stvarima su iznenađujuće loši.

Što se tiče tramvaja u Amsterdamu, metro Noord - Zuid je poremetila sve, dosta je linija ukinuto / promenjene trase, neverovatno koliko su to amaterski izveli, onako baš nakaradno.. Opet se planira drugačija mreža (to je ovo spomenuto ukidanje 3jke), 19 bi ostala, 3 bi se ukinula, deo trase bi pokrivala 12 koja više ne bi išla na Centralnu već na Istok, trasu 12 do Centralne bi odmenila 24, a drugi deo trase 3jke bi uzela novouvedena 25 koja saobraća od Uithoorn-a. Skontali su da tu liniju moraju da prodru malo u Grad.
Ovo vama, naravno, ništa ne znači niti vam je jasno puno toga, ali eto želim da vam pokažem kako to petljaju itd.. Mada lično ne smatram nova tumbanja tako puno loše, takođe ove planove objavljuje Amsterdamski prevoznik GVB (prvo G se u Holandskom čita kao "Hhh", pridošli Kanađanin nikako da nauči lepo da izgovori) u izveštaju koji je svima dostupan, tako da javnost ima pristup planovima.
 
Poslednja izmena:
Vrh