Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

SEOUL TO START EXPERIMENTING WITH SUBWAY CARS WITH SEATS IN THE MIDDLE INSTEAD OF NEXT TO THE WINDOW
This resembles some of the ideas I’ve had while standing in a crowded subway here, so it will be interesting to see it in practice. According to this page, eight cars of this type will be made by the end of the year, so very limited so far – a single train is composed of twelve cars, I believe. Passengers standing will also have a bar by the window to make standing more comfortable, and looking at the image it seems to be located just above the window.
metro-seul-01.jpg

metro-seul-02.jpg

Interesantno rešenje.
 
Која је предност овог решења? Претпостављам да га с разлогом тестирају. Свеједно, занимљиво изгледна.
 
Zdravo svima
Organizacija Spasi Sofija je dobila zelenu svetlinu za postavljanju nasih tabela u metro u Sofiji. Malo smo poboljsali tabele na osnovu kritika kojih smo dobili, ali u ekipi je jos uvjek dilema o fontu slova. Ako moze vi da pomognete bicemo mi kao ekipa veoma blagodarni.

Verzija 1:

12030511_10204570278968079_4903806405759955033_o.jpg


Verzija 2:

12010791_10204570421811650_6705191271005820101_o.jpg


Hvala svima!
 
Iako u verziji 1 font izgleda interesantnije , ipak je bolje koristiti verziju 2 , jer sam imao problem da rastumačim par slova u verziji 1. Kod ovakvih stvari je bitno da se koristi font koji je lako prepoznatljiv , tj. da čim nešto pročitam odmah znam o čemu se radi. Ovo govorim iz iskustva , obzirom da se bavim i sa dizajnom.
 
слажем се, естетстки гледано, фонт у в1 је супер, али због практичности и читљивости ипак в2
 
Kao neko ko se jedno vremeprofesionalno bavio tekstualnom grafikom, definitivno bih izabrao V2.

Mnogo citljivije, sto je kod ovakvih natpisa primarno!
 
Hvala svima na odgovoru. Predpostavljao sam da ce skoro svi u Srbiji glasati za V2, jer niste navikli na bugarski standard za pisanje slova. Problem je u tem da imamo u Bugarskoj kodificiran standard za pisanju slova, koji je kao u verziji 1. Na putne table i znaci se pisu kao u verziji 2, ali smo dobili puno poruka da nas standard ne sledi ovaj bugarski kodeks, ali opet, jasno nam je da je font u Verziji 2 citljiviji. Tim Spasi Sofije je zato razdvojen: uvesti citljiviji ili pravilniji za pisanje bugarskog jezika standard. Evo nagledno taj standard:

Russian-Bulgarian-Cyrillic.jpg
 
Pa andrej, onda vam preostaje samo da odradite obimnije anketiranje stanovnika Sofije :)
 
Neke slike iz Beca koje nisu turisticke :)
stanica Längenfeld gde se ukrtstaju U4 i U6, na slici prolazak dve starije kompozicije U4
dsc03269.jpg

pa onda izlazi iz stanice kod nas cuvena U6
dsc03266.jpg

Kettenbrückengasse U4 - stanica u useku, kao i ceo taj deo trase U4
011.jpg

007.jpg

pa onda metro stanica Karlsplatz platforma za U4. Kao sto se vidi nista posebno sve vrlo jednostavno i svedeno.
dsc03123.jpg

To je i presedacka tacka, jer pored U4 staje, U1 i U2, tram, bus, kao i voz za Baden koji ima iste komozicije kao U6
Karlsplatz_unterirdisch.jpg

Cinimi se da sam slikao na Schottenring-u
010.jpg

Nadzemna deonica U1- stanica Kagran
014.jpg

U6 stanica Gumpendorferstrasse. Dole se vidi Mercedesov(a nije iz Ikarbusa) autobus na liniji 57a
008.jpg

cuveni Gürtel zid inad kog ide U6, ispod su iskoristili da stave razne lokale, da se ne bi skupljalo djubre i slicno
009.jpg

oznake na stanicama
dsc03299.jpg
 
nastavak:
jedno tipicno stajaliste. Meni beogradska iygledaju mnogo lepse i modernije.
dsc03294.jpg

sa kartom beca sa svim linijama gradskog prevoza, koja nije bas citljiva
dsc03116.jpg

malo stariji MAN autobusi
dsc03290.jpg

dsc03291.jpg

i elektricni mini busevi
dsc03289.jpg

Jedno tipicno stajaliste bez nadstesnice i klupe, ali sa redom voznje, tj minutima kada dolazi autobus na tu stanicu. Na vaznijim stajalitima ima elektonski displeji koji pokazuju za koliko min stize prvi sledeci bus/tram. Takodje tu postoje i mini zvucnici koji obavestavaju putnike u slucaju neke izmene ili sl. Na ostalim se okaci pisano obavestene u nekoj vrsti plasticne fascikle, tako da je zasticeno od padavina.
005.jpg

006.jpg

starim tramvaj
dsc03276.jpg

i novi tramvaj
dsc03304.jpg

dsc03277.jpg

i jedan muzejski primerak koji je tog dana imao neku promotivnu voznju
015.jpg

tramvaj na stanici Hauptbahnhof
012.jpg

013.jpg


kao sto vidite, ne razbacuju se granitnim plocama, mermerom i ako imaju dosta para, a neki forumasi bi ceo Beograd poplocali granitom i to onim uglacanim da se sija, da se vidi, bre. Bdw, od skoro su poceli da primenjuju behaton i to na nekim prometnijim mestima, umesto standardnog livenog asfalta, koji je isto tako cecen i krpljen, ali samo je to radjeno mnogo preciznije i upeglanije da kazem nego kod nas.
003.jpg

004.jpg

017.jpg
 
Covjece sto je toliko behaton debo a samo za pjesaje kako se vodi racuna o uklapanju sahti
 
Da dosta je debeo, sad moguce da ce tu da se zadrzavaju i dostavna vozila, posto je ovo na pijaci Naschmarkt. Inace dosta paze na detalje, tipa uklapanje sahtova i sl.
 
Fino su je sredili, sada je lepa pesacka zona, mada prodje po koji tasista ili dostavno vozilo. Kad su skoro bili radovi u okolnim ulicama onda je kratko tuda opet isao i autobus, ali je bas mileo. Mene ta ulica podseca na kralja Milana u Bg, kad bi ispod isao metro i postala pesacka ulica, kao u Jovinovom planu :)
 
12278653_1663408217277186_5040664244200424223_n.jpg


20 starih tramvaja iz Praga je kupila Sofija pre par dana. Ide rec o relativno novim tramvajima T6A5 koji sada voze u ceskom glavnom gradu, a cena je kriminalno niska: samo 14 000 eura za jedan tramvaj. Inace su proizvedeni medju 1995 i 1997 godine, vozi ce po liniju 22 (koja je 1435mm). Cesi imaju jos oko 100-150 ovakvih tramvaja koji ce se polako zamenjivati sa Skoda 15T i zato su nam obecali jos ovakvih tramvaja, (a kako saznajem su obecali velik deo i Ukraincima). Ceski tramvaji trebaju da stici u pocetku 2016 godine.

Isto tako se danas govori da ce tramvaji iz Bazela poceti konacno da pristuzu u prvom kvartalu naredne godine i da se dostava svih 28 zavrsi u toku sledece godine.
 
Odlicno izgledaju. Samo je nesto kratka ta linija 22. :lol:
 
Sto da je kratka? Ima 28 stanica, u jednom smeru vozi 47 minuta, se obsluzuje sa 20 tramvaja, a interval je 5 min u spicu. To je jedna od pet najopterecenih linija (5, 7, 12, 20 i 22).
22: Avtostanciya Iztok - depo Krasna Polyana, jel govorimo o istoj linii?
 
Ма зеза се маре због ширине колосека коју си навео Андреј :) Лепа набавка.
 
Moja greska, permutovao sam, mislio sam da je greska sa jedinicama u pitanju, tj. da je duzina linije, a ne sirina koloseka. :oops:
 
Odlicno ste prosli cudime da se odricu cesi tako lako ovih tramvaja 14 000e jako jeftino komad .Taman da nis uvede tram ili prugu do obrenovca da ovi nasi imaju sluha al eto zato ce ukrainci uzeti .
Odlicna kupovina
 
Veoma tesko su se suglasili da daju ove tramvaje uopste, jos manje po tako dobru cenu. Znam da je nasa gradonacalnica licno govorila sa gradonacalnikom Prage i je proces bio veoma dug. Tako da verovatno su cesi ovo nama dali kao pomoc sirotinju (sto realno smo, osobeno ako se uporedimo sa cesima ili Pragu)...
 
Bio sam prosle nedelje u Bratislavi, imaju super prevoz, inace su im svi busevi i trole i tramvaji obojeni u crveno, sem par ovih sa reklamom. Karte su bas skupe.


































 
Ne znam jel se u skorije vreme pricalo o prevozu u budimpesti. Ai ovo sto oni sada imaju od voznog parka je neuporedivo na vecem nivou nego u Beogradu. M2 metro je totalno promenio sve vagone. Tako da m2 i nova m4 linija imaju nove automatizovane linije i vozove. Autobusi su skoro svi novi. Od mercedesa , volvoa pa do novih Ikarusa. Naravno tu su i stariji ikarusi ali daleko vise ima novih citara. Takođe imaju i nove CAF tramvaje kao kod nas samo sa sirim kolosekom i dva para vrata. Raspored sedista je 2+1 i tapacirana su i daleko udobnija od naših.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bio sam u Budimpesti pre dve godine, ono sto sam primetio je da su autobusi i tramvaji mnogo stariji nego u Beogradu, a metro kompozicije stare bar 25 godina, medjutim prevozom sam bio odusevljen. Nije stvar samo u zanavljanju, vec i u odrzavanju vozila. Vozila su bila cista i zagrejana, red voznje je striktno postovan, narocito u metrou. U autobusima i tramvajima je zalepljen "kucni red", gde su slicice sa pravilima ponasanja koje pokazuju da je u voziliu zabranjeno glasno razgovaranje, mere gabarita prtljaga, torbi koje je dozvoljeno unositi...Dakle postoji neki red i kultura. Mogu da zamislim da je danas, uz nova vozila, sve to na jos visem nivou. Jos sam primetio da ti stari autobusi imaju dugme spolja za otvaranje vrata, kao nas CAF, a ako ste u vozilu vozac nece stati na praznu stanicu dok se ne signalizira pritiskom na dugme "stop", sto opeti imaju i nasi novi autobusi, ali se to kod naz ne koristi. Tramvaji imaju vrata sa obe strane, koja se otvaraju zavisno od polozaja stanica.
 
Vrh