Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Ja skoro svaku godinu idem u budimpestu. Od prošle godine vidim ogroman pomak u novim vozilima. Sto se tice otvaranja vrata na apsolutno svakom vozilu stoje dugmići i sami ljudi otvaraju vrata. I na autobusima tramvajima i metrou. Vrlo organizovan prevoz. Caf ima super raspored. Staviću slike kad dodjem u Beograd


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
I jos jedan nastavak. U ovom delu metro i autobusi. Malo uvuda o metrou. Vodic kroz ovu izlozbu je bio covek koji radi u Wiener Linien, prostorni planer po zanimanju. Zanimljivo je da je rekao da sa strucne strane Becki metro je lose projektovan. Kaze da je ne primereno da je on samo isplativ u centru grada gde je pun, a dok uglavnom vozi poluprazan i prazan. Kaze da je najbolje resenje za to, verovali ili ne LRT, izmedju tramvaja i metroa, odnosno da se troskovi smanjuju tako sto ce samo na mestima gde bas mora da bude pod zemljom. No, evo slika dalje...
 
Super slike
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362850#p362850:1e53x7bl je napisao(la):
milanche » 16 Dec 2015 01:19 am[/url]":1e53x7bl]
file.php

Inace, ovo je autobus koji je zavrsio u Dunavu posle pada mosta
reichsbruecke_1976_13.jpg

reichsbruecke.jpg

http://www.wien-vienna.at/kultur.php?ID=737
 
A kako im se uopste desilo da im padne most :?: To cak ni nasem neodrzavanju nije uspjelo :shock:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362850#p362850:gyk0gyzx je napisao(la):
milanche » 16 Dec 2015 01:19 am[/url]":gyk0gyzx]I jos jedan nastavak. U ovom delu metro i autobusi. Malo uvuda o metrou. Vodic kroz ovu izlozbu je bio covek koji radi u Wiener Linien, prostorni planer po zanimanju. Zanimljivo je da je rekao da sa strucne strane Becki metro je lose projektovan. Kaze da je ne primereno da je on samo isplativ u centru grada gde je pun, a dok uglavnom vozi poluprazan i prazan. Kaze da je najbolje resenje za to, verovali ili ne LRT, izmedju tramvaja i metroa, odnosno da se troskovi smanjuju tako sto ce samo na mestima gde bas mora da bude pod zemljom.


А мени не вероваше на форуму кад пренесох оно што сам чуо од једног од директора поменуте фирме још негде 2004. године: да би Беч, са данашњим знањем, све линије градио да личе на У6.
 
На линијама 4/6, на Великом булевару, је ЦАФ дугачак 56 метара - најдужи трамвај на свету. Си слико њега?
 
Oво су КАФови колосека нормалне ширине?
 
Si. Пешта је највећи купац (уз Малагу, која их је узела за метро), а ускоро ће почети и да се склапају у Мађарској.

Да не буде забуне, ширина кабине нема везе са ширином колосека. Има и трамваја на шинама од 1.435 мм који су узани као београдски.
 
Ови из Пеште ми се чине шири од наших, или је у питању можда бољи распоред ентеријера? Да ли постоје можда КАФови метарског колосека а шире кабине?
 
@pantograf
To nije kaf to je siemens combino
maxresdefault.jpg

Isto super tramvaj, brz, malo je samo bučniji od CAF-a

@došljak da oni koriste široki kolosek
 
@Александар: Hvala na dopuni, nisam obratio paznju na natpise pored autobusa, nije mi bilo zanimljivo kao kod tramvaja :D

@Pantograf: Da upravo tako. U6 funkcionise savim dobro, mada je malo bucniji, ali samo unutar same kompozicije. I skoro uvek je pristojno popunjena.
 
linija U6 funkcionise prilicno dobro, ali ko koristi svakodnevno becki metro, primetice lako da iako nema previse zastoja i kasnjenja, oni se najcesce desavaju upravo na ovoj liniji. Mada se sama linija dosta razlikuje od preostale 4 linije jer osim toga sto je LRT, ona ne prolazi kroz centar grada, vec ide po njegovom obodu
 
U6 je prilicno popunjena i sa taktom od 2.5min u spicu https://www.wien.gv.at/rk/msg/2014/10/26003.html

Inace, ukoliko neko izvrsi samoubistvo bacivsi se pod metro, ta informacija ni pod razno ne sme biti objavljena, tj. kaznjivo je. S toga, nekad se dogodi da stance cela linija i na razglasu jave da je nekom pozlilo, a zastoj traje i do pola sata, vec se moze naslutiti o cemu se radi.

direktor":1ptmgjp7 je napisao(la):
A kako im se uopste desilo da im padne most :?: To cak ni nasem neodrzavanju nije uspjelo :shock:

Desava se. Nisam siguran tacno koji je razlog, ali imaj u vidu da je Austrija spada u srednje razvijene zemlje zapadne Evrope, los materijal je koriscen za izgradnju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=363011#p363011:15gu4jhq je napisao(la):
dusan » 16 Dec 2015 10:51 pm[/url]":15gu4jhq] Mada se sama linija dosta razlikuje od preostale 4 linije jer osim toga sto je LRT, ona ne prolazi kroz centar grada, vec ide po njegovom obodu


...и превози више путника од свих других линија.
 
Lidingöbanan

Stockholmska preživela tramvajska linija ponovo vozi nakon dvogodišnje rekonstrukcije. Linija je prigradskog tipa, pomalo izolovana od ostalog šinskog saobraćaja, iako se planira spajanje sa tramvajskom linijom 7 do 2018. Trasa je sada dobrim delom dvokolosečna, sa još nekim ostalim jednokolosečnim deonicama. Pre toga je bila jednokolosečna sa mimoilaznicama na stanicama. Tramvaji su CAF trodelni ili četverodelni, 2,65 m širine. Moduli su duži nego kod našeg CAF-a. Žao mi je jedino ovih starih tramvaja, sve su ih isekli :( . Mogli su neke remontovati.
Ukratko, zanimljiva linja.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OO3biNwc1KQ[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Qrm42Y1XvMQ[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362884#p362884:1t898vog je napisao(la):
Пантограф » Wed Dec 16, 2015 12:46 pm[/url]":1t898vog]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362850#p362850:1t898vog je napisao(la):
milanche » 16 Dec 2015 01:19 am[/url]":1t898vog]I jos jedan nastavak. U ovom delu metro i autobusi. Malo uvuda o metrou. Vodic kroz ovu izlozbu je bio covek koji radi u Wiener Linien, prostorni planer po zanimanju. Zanimljivo je da je rekao da sa strucne strane Becki metro je lose projektovan. Kaze da je ne primereno da je on samo isplativ u centru grada gde je pun, a dok uglavnom vozi poluprazan i prazan. Kaze da je najbolje resenje za to, verovali ili ne LRT, izmedju tramvaja i metroa, odnosno da se troskovi smanjuju tako sto ce samo na mestima gde bas mora da bude pod zemljom.


А мени не вероваше на форуму кад пренесох оно што сам чуо од једног од директора поменуте фирме још негде 2004. године: да би Беч, са данашњим знањем, све линије градио да личе на У6.

U kom smislu da lice na U6?

Razlika izmedju U6 i ostalih linija u sustini mozda i nije tako znacajna.

U6 se naziva LRT linijom samo zato sto su na njoj lakosinska vozila poput tramvaja sa pantografom ali ti tramvaji su spojeni u kompozicije od po 4 vozila. Svako je dugacko 26.8m sto ukupno cini duzinu jednog seta od 107m sa kapacitetom (kako navode u bombardieru) 776 putnika.

Ova velicina i kapacitet ne odstupa mnogo od Simensovih metro vozila sa napajanjem preko trece sine, koja su na drugim metro linijama. Ova vozila imaju setove od 6 manjih kola pa je ukupna duzina njihovog seta negdje oko 120m a kapcitet vjerovatno 800-900 putnika (nemam tacan podatak)

A evo i kako ta dva vozila izgledaju jedno pored drugog. Lijevo je Simensov metro voz a desno Bombardierov LRT...

 
Sudarila se dva tramvaja u Zagrebu, vozač i dvoje putnika ozlijeđeni

sudartramvajazagreb2.jpg


NA KRIŽANJU Držićeve ulice i ulice Milke Trnine večeras oko 19.28 sati došlo je do sudara dvaju tramvaja.

Tramvaj broj 6 naletio je na tramvaj broj 8, a ozlijeđeni su vozač jednog tramvaja i dvoje putnika.

sudartramvajazagreb.jpg


"Tramvaj linije 8, koji se Avenijom Marina Držića kretao prema središtu grada, iz još neutvrđenih je razloga oko 19.25 sati udario u drugo tramvajsko vozilo kod Folnegovićevog naselja.

Prema prvim informacijama u sudaru je lakše ozlijeđen vozač tramvaja, a sukladno protokolu, pozvane su ekipe hitne pomoći čiju su pomoć naknadno zatražila dva putnika.

Uzroci nesreće bit će poznati nakon obrade podataka iz crne kutije i pregleda snimke video nadzora.

Vozila su redovito održavana, a njima su upravljali iskusni vozači", priopćili su iz ZET-a.

U smjeru sjevera promet je u zastoju. Od Držićeve do Zapruđa putnike prevoze autobusi.


http://www.index.hr/vijesti/clanak/suda ... 69291.aspx
 
Vrh