Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

1. Najbolje bi bilo da se 89 vrati na okretnici na Ceraku istom trasom kao i za vreme radova na okretnici na Vidikovcu.
2. S obzirom da se sećam za tvoj predhodni predlog za 52 i 89, i dalje su potrebni zglobovi na 89 jer je to jedina linija koja povezuje Novi Beograd sa Vidikovcem, Cerakom, Žarkovom i Čukaričkom padinom.
3. 89 zajedno sa 51 ne može da stane na okretnici na Belim vodama bez proširenja.

Takođe danas je Saga sa kobrom vozila na 50. Ne znam da li je prekomanda sa 37 ili 48 u pitanju ili nešto drugo.
Jel moguće da ovde niko ne shvata da u slučaju pretvaranja 52 u solo pored već solo 53 Banovo brdo gubi jedinu direktnu zglobnu vezu sa Zelenim vencom i najstrožim centrom jer 56 ide dole, a 37 je solo (a nekadašnji antibiotik 13 je odavno pomeren). Ispada da Padina kao sporedni pravac treba da dobije više zglobova ka drugim delovima grada, da ka centru ništa ne izgubi, te da Požeška kao ključno presedačko čvorište na prvoj etapi metroa bude lišena i ove šake jada što je ostala, posebno Solarisa.
Sa nabavkom ovih novih zglobnih autobusa, setio sam se stare ideje, da se linija 46 pokrije zglobovima umesto solo autobusima. Ako se ne varam na maksimum dva mesta bi eventualno bio problem da se kreće zglobni autobus na njenoj trasi, i to je realno jeftino za grad da obezbedi prohodnost. Linija je inače preopterećena, polasci neredovni, i slično, msm nisam je skoro koristio, ali sumnjam da je nešto procvetalo u gspu, pa ni tu.

Problem može biti kod pekare Dimić, gde skreće ka mirijevskom vencu, dalje ide 27 istom trasom koja je zglobna pa kapiram da dalje nije problem, ipak tu iz vitezova Karađorđeve zvezde kad skrene, a na samom ćošku je dvorište pa se to može relativno povoljno otkupiti ako je potrebno.
Na ulasku iz Mite Ružića u bulevar, i obrnuto, mada već skreću 31 i 17 ja msm kada se vraćaju u pogon Karaburma, znači može već sad da se vozi zglob tuda, a i leti ADA2 ja msm ide, takođe zglob. Svejedno, u planu je u narednim godinama i rekonstrukcija bulevara na tom delu pa ovo sigurno ne bi bio problem dugo, ako bi i bio.
I eventualno kod ulaska u južni bulevar i izlaska sa njega, ka gospodara Vucica može biti problem. Svakako relativno malo truda da se obezbedi da zglobovi idu na jednoj od opterećenijih linija koja spaja Mirijevo i centar grada.

Ono što može biti problem je što privatnici voze ovu liniju, a ne znam baš kakvi su oni sa zglobovima, tj. da li ih imaju uopšte i sl. Koliko je realno da se tu dobiju zglobovi, da se omogući da mogu nesmetano da voze ako ne mogu, i da se za to izbori? Svejedno verovatno svi sa ove teme bolje znate od mene da l ovo može ili ne može, i kome se obratiti
Taj 46 se isprazni na Mostaru, napravi haos i pretovari sledeću solo 55 koja ima da rodi mečku do Železnika. Kod cvetka ima dosta presedača tako da je taj mirijevski deo lokalnog karaktera, a ostatak vadi napaćenu 55 sve dok je ne dokrajči baš na Mostaru. Dakle 55 da se rotira sa 58 (55 Novi Železnik-Banovo brdo-Zvezdara i 58 Stari Železnik-Čukarička Padina-Pančevački most). Naravno 58 na 10min bar do Padine uz eventualnu Zamenu 56L novom 58L koja bi vadila prepunjenu 37, a ne samo 56 od Zelenjaka.

Može, sve može, i ja sam više puta pominjao ovo što je Karlo rekao. U SAD to zovu ekvivalente jedinice (kapaciteta). Kod nas bi 1EJ bila 100 putnika (solo), tako da je zglob 1,5EJ. Cena po polasku bi bila 50% veća ali sa 2/3 vozila po liniji bi bila nepromenjena. Uz neznatno višu cenu bi mogla da se ponudi veća rezerva kapaciteta u slučaju poremećaja (u gradu) ili kvarova (u prigradu). Recimo 37 ne bi morala da se redukuje sa 14 na 10 vozila nego na 12 (18EJ) što bi znači da bi za 28% višu cenu dobili toliko veći kapacitet koji bi značio u slučaju poremećaja na najopterećenijim deonicama. Ona je izuzetask tako da nekoliko skupljih linija za eksploataciju ne bi uticalo na budžet grada, posebno kada se uzmu u obzir uštede na ljudstvu i drugu operativnu efikasnost (bez obzira na te uštede kad bi pazili da se ne razbacuju na mnogo čemu drugom uštedeli bi za tih par linija).
 
Pa ne bih baš rekao da 46 pretovari 55. 46 je jedina koja na mostaru skreće ka savskoj ulici, tj. desno. Svi ostali autobusi,, fazon 15 njih idu levo. Pritom 55 je dosta ređi nego 46, tako da može samo 55 da rasterećuje 46 na delu od cvetka do mostara, gde im se linije poklapaju. Pritom 46 prolazi kroz verovatno najjeziviju ulicu u gradu, tj. vitezova i mite ružića, koja je možda lokalna za nekog iz Surčina, ali najmanje 1/3 Mirijeva ide s njom ka gradu, pa se na delu kroz bulevar malko rastereti pa opet od gospodara Vučića kreće jezivo
 
Што се тиче ротације 55 и 58, може и на овај начин. Такође не бих ни искључио могућност спајање 46 и 55 у једну линију или 46 са неком линијом која иде према Чукарици, а 55 да се преусмери на Галерију или Зелени Венац. Лично сам више пута видео да 46 на Мостару наиђе са 100 путника да према Галерији настави са мање од 10 путника(не кажем да нема у том правцу путника). Исто тако, исто сам виђао препун аутобус на 55 код Цветка, а путници или чекају 46 или иду на трамваје и 309.
 
Poslednja izmena:
Pa ne bih baš rekao da 46 pretovari 55. 46 je jedina koja na mostaru skreće ka savskoj ulici, tj. desno. Svi ostali autobusi,, fazon 15 njih idu levo. Pritom 55 je dosta ređi nego 46, tako da može samo 55 da rasterećuje 46 na delu od cvetka do mostara, gde im se linije poklapaju. Pritom 46 prolazi kroz verovatno najjeziviju ulicu u gradu, tj. vitezova i mite ružića, koja je možda lokalna za nekog iz Surčina, ali najmanje 1/3 Mirijeva ide s njom ka gradu, pa se na delu kroz bulevar malko rastereti pa opet od gospodara Vučića kreće jezivo
Мите Ружића/витезова је за Миријево исто што и пењање уз сурдук од кружног тока до Гранд кафе за Сурчинце.
 
Има ли планова да неки бус иде Булеваром хероја са Кошара? И настави, рецимо, право ка Бежанијској коси или да скрене лево ка Лединама или десно ка Земуну?
 
Pada mi na pamet da se onda uvede linija čija bi trasa išla od Ledina pa preko Surčinske,Vojvođanske,Dušana Vukasovića,Huga Klajna,Nikole Dobrovića,Bulevara heroja sa Košara i dalje trasom linije 85.
 
Pada mi na pamet da se onda uvede linija čija bi trasa išla od Ledina pa preko Surčinske,Vojvođanske,Dušana Vukasovića,Huga Klajna,Nikole Dobrovića,Bulevara heroja sa Košara i dalje trasom linije 85.
Ja bih prebacio 46 da ide do prokopa, a ne na bw.
85 treba da ide preko bulevara heroja sa kosara pa desno u omladinskih brigada,dok do pogona nbgd,buvljaka,delta sitija moze tramvajem 13. 85 mnogo gubi na semaforima koje dugo drze.
Sto se tice prokopa jedan od trolejbusa 40 ili 41 da se prebaci tamo,i onda posle normalno nastavi ka Dedinju i Banjici
 
Ja bih prebacio 46 da ide do prokopa, a ne na bw.
Možda bi je bilo bolje pomeriti u Blok 42 da rastereti 17, 18 i 70 i donja stajališta na Mostaru, posebno ono u smeru ka BnV koje večito blokira dok se potpuno ne isprazni. Ni ranije nije bilo mnogo bolje, ali sad kao da mu je to izlazno stajalište na centralnoj okretnici radijalnih linija poput Zelenjaka. Presedači sa 46 koji ne bi želeli da pešače bili bi prisiljeni na Deligradsku jer je na Autokomandi gužva, što bi smanjilo pritisak na 55 na Mostaru. Naravno 55 pretvoriti u zglob. Na taj način bi sprečio gušenje donjeg stajališta jer bi gornje imalo još jači takt (više bi koristili gornje nego donje direktno, tj. ostali bi samo oni koji baš hoće do istog zglobnom 55-icom koja bi u tom slučaju i mogla da ih primi). 46 bi ostavio solo, ali bi 70 pretvorio u zglob, i naravno pomerio do Aerodroma autoputem. Ispred Laste bi napravio kružni tok da zglob može da svraća i iz pravca Ikee i mirna Bačka.
 
Paradoksalno, 46 se prazni kod Mostara zato što njegovim korisnicima ne odgovara da idu skraćeno do Galerije (zaobilazeći Savski trg). a 51 uprkos produženju da obosmerno ide preko Savskog trga i Vudroa Vilsona, vozi praznjikav.​
 
85 treba da ide preko bulevara heroja sa kosara pa desno u omladinskih brigada,dok do pogona nbgd,buvljaka,delta sitija moze tramvajem 13. 85 mnogo gubi na semaforima koje dugo drze.
Sto se tice prokopa jedan od trolejbusa 40 ili 41 da se prebaci tamo,i onda posle normalno nastavi ka Dedinju i Banjici
Ne može 85 preko Bulevara heroja sa Košara jer onda nijedna linije ne ide do Belvila sem EKO1.

Послато са SM-A705FN помоћу Тапатока
 
Ко је луд да иде на трамвај преко Моста на Ади да кружи?

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Na Beogradskoj Hronici su malopre objavili da od 1-og decembra 708 i 709 imaju nove trase u Zemun Polju....jel zna neko nešto o tome?

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
Na Beogradskoj Hronici su malopre objavili da od 1-og decembra 708 i 709 imaju nove trase u Zemun Polju....jel zna neko nešto o tome?

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
Autobusi ce da prate trasu 707 do pupin telekoma i kod raskrsnice kod zemun parka bice nova stajalista za 708 i 9 koja ce se zvati nadvoznjak.I onda tu skrene desno i piči pravo ka nadvoznjaku.To ce biti nova trasa zato sto je izgleda stanovnicima školskog dobra i plavih horizonata potrebna veza sa zemun parkom i pupin telekomom.Nece vise ici preko novosadskog puta.
 
Da li je ikad razmotreno da se neke od linija koje su se okretale na Savskom trgu produzi do bloka 20?
 
Da ne idu dzaba do Gazele i kruze, a dobiju ljudi malo bolju vezu sa NBG.
 
Било је давно предлога на форуму, али први проблем је Савски мост као уско грло, а други што се форсира окретница Газела због ТЦ Галерија.
 
Шта мислите о овоме:
Да се линије 31 и 308 споје у једну линију, односно да сваки други или трећи полазак 31 продужи до Великог Мокрог Луга, што значи да би постојале две линије 31(31П) Студентски Трг-Велики Мокри Луг и 31Л(31) Студентски Трг-Коњарник.

Може зглоб да прође и да се окрене у ВМЛ. Свакако би се олакшало путовање до центра града путницима са потеза 300, а становници Коњарника и даље могу да ухвате слободна места у аутобусу. 308 је релативно кратка линија, што значи да не иде предалеко.
 
А да тај П буде уствари Е са прескакањем броја станица дуж Устаничке?
 
Не би био експрес јер би се више оптеретила верзија до Коњарника, која би свакако била мало ређа наспрам тренутне 31. А ако би верзија до ВМЛ била експрес, то би било од Аутокоманде до Шумица, то јест, стајао би само код Душановачке поште на том делу.
 
Једна ствар која мислим да је преко потребна је нека линија која би боље повезала Звездару и центар Вождовца, а да се не цима скроз до Аутокоманде као 14, без гурања у 50ици, а и да растерети 50.

Пошто је улична инфраструктура крајње неадекватна, не могу сви циљеви да се испуне - крштена веза између Војводе Степе и Булевара Ослобођења тек не постоји (иначе би ишла преко Вељка Лукића Курјака) - једино да се Витановачка прошири на ширину коловоза 7 метара а онда и продужи између солитера и цркве све то Булевара - али пошто се нажалост бавимо оним што јесте, а не оним што би требало (морало) бити, после изласка из Дарвинове линија иде све до Трошарине. После тога за разлику од 50 продужава право и окреће на старој окретници у Црнотравској - а пошто почиње са старе окретнице у Пљеваљској, то би био један начин да се употребе обе.

l1.png


Исто, да би се растеретила Устаничка, можда неку од краћих линија на потезу 300 пребацити на Пљеваљску, типа 306 или 305.
 
@SRBO
Veoma mi se sviđa samo što mislim da bi između Rimske i Hotela Srbija trebalo da svraća i na Šumice.
 
Зато сам и ставио стару окретницу у Пљеваљској, јер је јако близу Шумица, јер са додатним скретањем за Шумице улази се ујутру у јаку гужву. Једино још да се стаза среди лепо и јако брзо се стигне
 
Vrh