Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

@Дошљак @Mkfeee @Nikola03 @chiki @Ljiljanam011

Linije 76 i 708

Ovo su moji predlozi od ranije, za neke novi, a za neke podsećanje. Predlog za liniju 708 uključuje izmeštanje nekih linija sa okretnice u Pohorskoj. Ako hoćete, mogu da napišem i kako bi izgledalo to izmeštanje linija sa okretnice. Naravno, ti predlozi nisu svi moji, već skup predloga sa više strana. Takođe, odabrane su ove dve linije zato što se u dobrom delu trase kroz NBG i BK poklapaju, a i imaju slabu popunjenost na pomenutoj trasi.​

708-nova-saobracajnica-predlog-3-1.jpg


linija-76-bulevar-heroja-sa-kosara-jpg.125334


@chiki
Što se tiče same peticije, tu je potrebno smisliti konkretan predlog, sa sve mapom i objašnjenjem zašto baš ta linija i na koji način bi funkcionisala. Ako te interesuje konkretno kako bi to izgledalo, mogu da ti pošaljem putem PP, jer sam radio na tome ranije.
 
Ne znam samo majku mu što smo onda mi na putu do i od faksa uvek radije čekali 33 kad su ti tramvaji bili tako dojajni... Ko zna, možda nešto s nama nije bilo u redu...
1) Logika ući u prvo što naiđe. Red vožnje 33 je na 6 minuta, red vožnje tramvaja 9 na 10 minuta, 10 na 15 minuta, 14 na 18 minuta. Već red vožnje je postavljen tako da će ti često pre doći autobus nego tramvaj. Nije to Kumodraž da se oseti kada supersonična superpouzdana 33 ne dođe pola sata, a što nije retkost.
2) Disperzija kretanja i bolji izbor autobusa. Većina onih koji idu na Novi Beograd ili Zemun idu sa Saobraćajnog na 18, pa čak i za Blokove presedaju kod Sajma. Za Palilulu i Zvezdaru 10 i 14 idu kao antibiotik u poređenju sa 33 i 50. Čak je 94 popularan. Tramvaj je tu dobar jedino za relacije do Slavije ako naiđe pre 33 i za Železničku stanicu i Blok 21. Ostalo sve bolje pokrivaju autobusi.

Tramvaj u Vojvode Stepe je sada brži nego u Jurija Gagarina zbog očajnog signalnog plana u istom.

Ako nam je strateško opredeljenje ekonomičan ekološki prevoz ne premale brzine i s jakim identitetom, tada bi 9 trebalo ka Zemunu, 10 da ide često, i da se tramvaj širi ka periferiji makar u sadašnja i planirana gusto građena naselja.
 
Поправљен је, Карло, сигнални план у Јурија Гагарина, доста боље иду трамваји. Рецимо на раскрсници са Гандијевом (ка 45. блоку) успева да ухвати сигнал без стајања, са ОБ ка граду чека релативно кратко, итд.).

Само нисам скоро испратио има ли и даље гомилања при повратку у депо после јутарњег шпица на углу Миланковића и АФБ. То је најцрња тачка функционисања трамвајског саобраћаја на НБ свакако.
 
Nedavno sam predložio da se linija 89 prebaci na okretnicu na Ceraku ali čini mi se da je možda još bolje kroz Jablaničku produžiti je do okretnice na Belim vodama. Time bi se stvorila mogućnost da se na liniju 52 prebace solo autobusi.
 
Nedavno sam predložio da se linija 89 prebaci na okretnicu na Ceraku ali čini mi se da je možda još bolje kroz Jablaničku produžiti je do okretnice na Belim vodama. Time bi se stvorila mogućnost da se na liniju 52 prebace solo autobusi.
1. Najbolje bi bilo da se 89 vrati na okretnici na Ceraku istom trasom kao i za vreme radova na okretnici na Vidikovcu.
2. S obzirom da se sećam za tvoj predhodni predlog za 52 i 89, i dalje su potrebni zglobovi na 89 jer je to jedina linija koja povezuje Novi Beograd sa Vidikovcem, Cerakom, Žarkovom i Čukaričkom padinom.
3. 89 zajedno sa 51 ne može da stane na okretnici na Belim vodama bez proširenja.

Takođe danas je Saga sa kobrom vozila na 50. Ne znam da li je prekomanda sa 37 ili 48 u pitanju ili nešto drugo.
 
У суботу 19.11. Не давимо Београд је организовао акцију сакупљања потписа за поновно продужење линије 96 до Трга републике :
 

Prilozi

  • петициј96.jpg
    петициј96.jpg
    74,6 KB · Pregleda: 158
Koliko vidim, ovo je bilo skupljanje potpisa na terenu. A kada se skenira QR kod, vodi te na stranicu NDMBGD sa njihovim programom.
 
Sa nabavkom ovih novih zglobnih autobusa, setio sam se stare ideje, da se linija 46 pokrije zglobovima umesto solo autobusima. Ako se ne varam na maksimum dva mesta bi eventualno bio problem da se kreće zglobni autobus na njenoj trasi, i to je realno jeftino za grad da obezbedi prohodnost. Linija je inače preopterećena, polasci neredovni, i slično, msm nisam je skoro koristio, ali sumnjam da je nešto procvetalo u gspu, pa ni tu.

Problem može biti kod pekare Dimić, gde skreće ka mirijevskom vencu, dalje ide 27 istom trasom koja je zglobna pa kapiram da dalje nije problem, ipak tu iz vitezova Karađorđeve zvezde kad skrene, a na samom ćošku je dvorište pa se to može relativno povoljno otkupiti ako je potrebno.
Na ulasku iz Mite Ružića u bulevar, i obrnuto, mada već skreću 31 i 17 ja msm kada se vraćaju u pogon Karaburma, znači može već sad da se vozi zglob tuda, a i leti ADA2 ja msm ide, takođe zglob. Svejedno, u planu je u narednim godinama i rekonstrukcija bulevara na tom delu pa ovo sigurno ne bi bio problem dugo, ako bi i bio.
I eventualno kod ulaska u južni bulevar i izlaska sa njega, ka gospodara Vucica može biti problem. Svakako relativno malo truda da se obezbedi da zglobovi idu na jednoj od opterećenijih linija koja spaja Mirijevo i centar grada.

Ono što može biti problem je što privatnici voze ovu liniju, a ne znam baš kakvi su oni sa zglobovima, tj. da li ih imaju uopšte i sl. Koliko je realno da se tu dobiju zglobovi, da se omogući da mogu nesmetano da voze ako ne mogu, i da se za to izbori? Svejedno verovatno svi sa ove teme bolje znate od mene da l ovo može ili ne može, i kome se obratiti
 
Уговор о приватницима може да се продужи након 2026, под условом да неке линије буду зглобне. То би биле 35,37,46,48,59,74,78 и 79, евентуално 50,55 и 71.
 
Može da se produži ugovor privatnicima, a uz uslov korišćenja zglobnih autobusa na linijama koje si spomenuo, samo što to mora i mnogo više da se plati po pređenom kilometru. Neće privatnik za iste pare da vrti zglob i solo, ne bi ja da sam prevoznik naravno. Zglobni autobusi su osetno skuplji u nabavci, kao i tokom eksploatacija (veća potrošnja, više delova, skuplja mehanika itd.) Teško da će Grad da odreši kesu baš toliko, a ne znam ni koliko sami privatnici imaju uslova da drže zglobne autobuse po svojim sklepanim garažama. Rešenje pre leži u preraspodeli linija između GSP i privatnika. GSP, sem pogona Kosmaj, bi u većini mogao da bude preorijentisan na zglobne autobuse.
 
E Došljak šta je problem. Kao da ne znaš i sam. Problem je uvek kad treba da se odvoji više, i to dosta više novca za javni prevoz. Po pomenutim linijama, tu se radi o koliko, stotinak autobusa? Misliš da će tek tako Grad to aminovati? Plus ostaju problemi, koje već spomenuh. Veliki broj privatnika pitanje dal ima adekvatan prostor za održavanje i držanje zglobnih autobusa. Treba da je to i njima u interesu. Jedna linija na potezu 500 svakako da nije ne znam kakav bauk, a kad trebaš jedno deset linija da konvertuješ u zglob, pa to već nije mala stvar.
 
Онда лепо предати соло линије које држи ГСП приватницима, а на ГСП да набавља више зглобова за оптерећеније линије које држе приватници.
 
Preraspodela linija između privatnika i GSP - a je rešenje koje nije neizvodljivo. Pogotovu što unutar samog GSP - a to često viđamo (solo postaje zglobna i obrnuto, pa menjanje pogona). A i ovako i onako ti moraš da plaćaš i za zglobna i za solo vozila, ko god da ti radi. Jedno od rešenja bi moglo da bude i ponovno angažovanje Laste na prigradskim linijama, tamo gde je potrebno da rade zglobna vozila.
 
Opet je Grad adresa. Kupuju takva vozila kakva kupuju za GSP. Rečeno ne znam ni sam koliko puta do sada. Kad se raspisuje tender za dodelu linija privatnim prevoznicima, znači dodeljuju se određene linije na deset godina uz te i te uslove. Nema tu posle nikakvog menjanja više, sem ako su voljni da postojeći ugovor aneksiraju, što dosadašnja praksa nije pokazala. Nikako im nije isto solo ili zglob. Zglob se i sada po kilometru plaća više, što je i realno i normalno. Znači, kad su u pitanju pare, a da se tiče javnog prevoza, u Beogradu ništa nije jednostavno. Ja sam samo realan, i ukazujem na potencijalne prepreke, ništa više. Nikako ne pravdam ovim niti GSP, niti Grad, ove druge još manje.
 
Što se tiče plaćanja privatnicima, jeste logično da je solo autobus jeftiniji od zglobnog, ali je isto tako logično da bi se na nekim linijama uštedelo mnogo novca angažovanjem zglobnih autobusa.

Najbolji primer je 37. Grad sada plaća 28 solo vozila (računajte da bi to trebalo da bude oko 50 vozača). Angažovanjem zglobnih vozila bilo bi ih manje, tako da bi uz pravilnu računicu i dobru organizaciju grad mogao i da uštedi, i da se umanji problem sa nedostatkom radne snage.
 
Stoji to da bi moglo možda neko vozilo manje sa zglobnim busevima, al činjenica je da su neke linije opterećene toliko da im je potrebna konverzija u zglob sa istim brojem vozila. Možda je baš i 37 primer. Neke i ovako nemaju ni sada dovoljno dobar takt, tako da mislim da tu od nekih većih ušteda u ukupnom broju vozila nema ništa, a da se želi i neki kvalitet. Poenta je da vožnja bude i komforna. Džaba i zglobna vozila, ako se smanjenjem ukupnog broja vozila na linijama dobijaju slične gužve. Dobro, jedina realna ušteda bi bila na radnoj snazi.
 
@Kesha
U pravu si, mada, zglobni autobus ima oko 40% veći kapacitet od solo autobusa u principu (ako gledamo zvaničnih 160 i 110 putnika).
To bi značilo da bi prebacivanjem na zglobne i smanjivanjem polazaka za čak i 20-30% putnici svakako bili na dobitku.

Naravno, sve zavisi od linije, tako da ne treba donositi odluke bez detaljnih analiza i planiranja.
 
Apsolutno, bez pravih analiza ništa. Nije problem kad se solo zamene zglobnim autobusima, i u slučaju 37-ice, koju smo naveli kao primer, skineš dva do maks tri vozila. Produženje takta za minut do dva najviše, verovatno znači benefite na strani zglobnih buseva. No, kao što rekoh, opterećenja su negde takva da bi i sa zglobom, svako dodatno povećanje intervala značilo samo duže čekanje uz vrlo slične gužve.
 
Tipičan solo autobus ima 100 mesta, tipičan zglobni 160 mesta (po dozvoljenom osovinskom opeterećenju). To što se u solo autobus može natrpati 180 putnika, a zglobni 280 (postoje svedočenja i o više), ne znači da je to dobro ni po putnika, bi po vozilo, ni po drum. Obično se gradski transport planira sa koeficijentom neravnomernosti 0,7 ili 0,75. To znači da ako imamo na određenoj liniji 900 putnika na sat, ili 15 u minuti, planiramo solo autobus na 5 minuta, a zglobni na 8.

Međutim, ako se naprabi poremećaj 5 minuta, tada se solo autobus puni sa 150 putnika (170% opterećenje prostora za stajanje, 121% opterećenje vozila i puta). Ako je na istoj liniji zglobni, on se puni sa 195 putnika (129% opterećenje prostora za stajanje, 110% opterećenje vozila i puta). Odnosno, sa ređim redom vožnje ipak dobijamo humanije uslove i manje uništavanje vozila i puta. I bez toga zglobni autobusi štede 20-30% u uslovima istog transportnog opterećenja. Takođe, popravljaju se saobraćajni parametri žutih traka i tramvajskih baštica sa proređivanjem broja transportnih sredstava na sat.

Postoji jako prosta metoda stimulisanja privatnika da na određenoj liniji ponude troosovinac ili zglobno vozilo, a to je da se na određenoj liniji predloži cena po putničkim mestima, ne po broju autobusa određenog tipa, pa ako može neka predloži 10 zglobnih umesto 16 solo za određenu liniju, i da konkurentnu cenu.
 
Vrh