Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Odgovor bv5156 na pitanje sa teme o autobusima.

U pitanju je kombinacija 59 i 52 (ne znam da li sada vidiš ispred zagrade) sa prečicom preko Vidikovačkog Venca i dalje normalnom trasom.

Poenta je da uhvati periferni segment postojeće 52 koja bi posle otišla dole pravo niz Jablaničku u Bele Vode umesto 51 da fiduje metrobus (što je super za Vinograde i deo Vidikovca koji im gravitira jer 52 kruži preko Ace Joksimovića a postojeći 56 ih zaobilazi Ibarskom). Osim toga delovi Belih Voda oslanjajući se na 56 i 88 ne zavise u potpunosti od 51 (upravo su joj koridorske i pojele patronažu/otele putnike što u kombinaciji sa praksom koja diktira više slabijih linija rezultira viškom solo, tako da primer 51 može da se preslika širom grada na recimo 30, 35, 71) pa bi na taj način samo nekolicina putnika koja gravitira ka nekoliko stanica u Palisadskoj i Belom Vrelu kružila u slučaju mrzovolje na presedanje.

Izmenjena 56 bi premeštanjem na paralelnu trasu pokrila stajališta Toplana (ispred solitera kod Lidla paralelno sa stajalištem Kneževac koje trenutno koristi na Ibarskoj), Cerski Venac i Vinogradski Venac (nova između postojećih stajališta, Vrtić Plava Ptica ukinuta), jedino ne znam da li bi bilo bolje da se uvedu nova i kod pijace ili da svraća do okretnice Cerak Vinogradi? Stajalište Vidikovački venac u smeru ka Petlovom brdu bi preskakala radi uštede vremena, a ka gradu ne bi bilo uvedeno novo u istoimenoj ulici nakon skretanja levo (postojeće je u pravcu).

Takva 400m duža trasa sa dva stajališta više, manje bi uticala na perifernu deonicu 56-ice Petlovo Brdo-Žarkovo (21 umesto 18min ili 16,7% duže putovanje na deonici komotnijim i efikasnijim vozilima, kad se posmatra ceo poluobrt to je manje, malo ispod 7%), nego što je to trenutno slučaj sa perifernom deonicom 52 Cerak Vinogradi-Žarkovo sa kruženjem preko Ace Joksimovića (12min umesto 8min Trgovačkom ili čak 50% više). Kada pogledamo udaljenost od grada i praktično neupotrebljivu železnicu (čiji aktuelni režim rada obesmišljava uvođenje fidera, tj. hub&spoke sistema), kao i to da je postojeća 56 nešto brža a da je 56E postojala, Petlovo Brdo zaista i pored te "super 56-ice" zaslužuje i 56E sa normalnim zglobovima što bi i bilo izvodljivo ako uzmemo u obzir sve uštede nastale kaskadom običnih zglobova i proterivanjem solo.

Kapiš? Mislim, zašto držati solo 51 i 53 na grbači bez računice, uz to uklanjati i zglob sa 52 kad unapređenjem 23, 56 i 88 u još bolje "kvazi BRT" (veća vozila na normalnoj infrastrukturi) zglobove možeš kaskadom sačuvati i postojeće na 52, uz to i Solarise u ovom delu grada do njihovog povlačenja? Kako se metro bude širio tako će se metrobusi prebacivati na poprečne pravce, a standardni zglobovi na fidere i ćao. Tako dobijaš odličnu robusnu mrežu o kojoj trenutno možeš samo da sanjaš.
 
Odgovor bv5156 na pitanje sa teme o autobusima.

U pitanju je kombinacija 59 i 52 (ne znam da li sada vidiš ispred zagrade) sa prečicom preko Vidikovačkog Venca i dalje normalnom trasom.

Poenta je da uhvati periferni segment postojeće 52 koja bi posle otišla dole pravo niz Jablaničku u Bele Vode umesto 51 da fiduje metrobus (što je super za Vinograde i deo Vidikovca koji im gravitira jer 52 kruži preko Ace Joksimovića a postojeći 56 ih zaobilazi Ibarskom). Osim toga delovi Belih Voda oslanjajući se na 56 i 88 ne zavise u potpunosti od 51 (upravo su joj koridorske i pojele patronažu/otele putnike što u kombinaciji sa praksom koja diktira više slabijih linija rezultira viškom solo, tako da primer 51 može da se preslika širom grada na recimo 30, 35, 71) pa bi na taj način samo nekolicina putnika koja gravitira ka nekoliko stanica u Palisadskoj i Belom Vrelu kružila u slučaju mrzovolje na presedanje.

Izmenjena 56 bi premeštanjem na paralelnu trasu pokrila stajališta Toplana (ispred solitera kod Lidla paralelno sa stajalištem Kneževac koje trenutno koristi na Ibarskoj), Cerski Venac i Vinogradski Venac (nova između postojećih stajališta, Vrtić Plava Ptica ukinuta), jedino ne znam da li bi bilo bolje da se uvedu nova i kod pijace ili da svraća do okretnice Cerak Vinogradi? Stajalište Vidikovački venac u smeru ka Petlovom brdu bi preskakala radi uštede vremena, a ka gradu ne bi bilo uvedeno novo u istoimenoj ulici nakon skretanja levo (postojeće je u pravcu).

Takva 400m duža trasa sa dva stajališta više, manje bi uticala na perifernu deonicu 56-ice Petlovo Brdo-Žarkovo (21 umesto 18min ili 16,7% duže putovanje na deonici komotnijim i efikasnijim vozilima, kad se posmatra ceo poluobrt to je manje, malo ispod 7%), nego što je to trenutno slučaj sa perifernom deonicom 52 Cerak Vinogradi-Žarkovo sa kruženjem preko Ace Joksimovića (12min umesto 8min Trgovačkom ili čak 50% više). Kada pogledamo udaljenost od grada i praktično neupotrebljivu železnicu (čiji aktuelni režim rada obesmišljava uvođenje fidera, tj. hub&spoke sistema), kao i to da je postojeća 56 nešto brža a da je 56E postojala, Petlovo Brdo zaista i pored te "super 56-ice" zaslužuje i 56E sa normalnim zglobovima što bi i bilo izvodljivo ako uzmemo u obzir sve uštede nastale kaskadom običnih zglobova i proterivanjem solo.

Kapiš? Mislim, zašto držati solo 51 i 53 na grbači bez računice, uz to uklanjati i zglob sa 52 kad unapređenjem 23, 56 i 88 u još bolje "kvazi BRT" (veća vozila na normalnoj infrastrukturi) zglobove možeš kaskadom sačuvati i postojeće na 52, uz to i Solarise u ovom delu grada do njihovog povlačenja? Kako se metro bude širio tako će se metrobusi prebacivati na poprečne pravce, a standardni zglobovi na fidere i ćao. Tako dobijaš odličnu robusnu mrežu o kojoj trenutno možeš samo da sanjaš.
Evo sad preko kompjutera otvara normalno i sviđaju mi se predlozi.
 
Izostavio sam da pomenem mogućnost optimizacije mreže linija u centru grada radi korišćenja većih zglobnih autobusa. Umesto skraćenja do Admirala Geprata u cilju izbegavanja lakat krivine na uglu Gavrila Principa i Jug Bogdanove, izmeštanje trase 56 dvosmerno kroz Kneza Miloša do Studentskog trga donelo bi značajne benefite, međutim uslovilo bi korekcije drugih linija. Neophodno bi bilo osloboditi terminus Studenski trg produženjem linije 31 do Dorćola, izvršiti devijaciju i produženje 43 do Prokopa Francuskom u smislu zamene solo 37. Pored toga da bi ista bila u potpunosti ukinuta i u južnom delu grada potrebno je najvažniji deo trase pokriti preusmeravanjem nekog metrobusa poput M88 do Miljakovca Vareškom, a njenu staru trasu do Novog Železnika nekom drugom poput nove M55, i to isprva sa standardnim autobusima (zbog radijusa). Stari Železnik bi mogla preuzeti lokalna 512.

Na taj bi način solo 37 postala suvišna, pa bi samim tim ostalo dovoljno zglobnih vozila između ostalog i za eksprese poput 56E jer ista ne bi bila potrebna u svrhu konverzije 37 u zglob (inače lokalne, spore koja "traži" više vozila). Takvo trasiranje bi donelo veliko olakšanje Kneza Miloša i Mostaru u smislu simetričnog pokrivanja centra grada (samim tim i ravnomernog časovnog opterećenja), odnosno uklanjanja gomile solo (37, 53, 58) sa po broju polazaka preopterećenog stajališta Mostar, pri čemu bi uticale i na dodatno proterivanje problematičnih solo vozila sa teritorije Čukarice i dela Rakovice.

Što se fidera 52 tiče idealno bi bilo da fiduje tu M55 umesto 88 ali to trenutno infrastruktura ne dozvoljava bez ulaganja (kao što je eventualno proširenje dela Palisadske do Vodovodske, odnosno izgradnja okretišta kod Vodovoda). Možda nakon otvaranja metroa u fider varijanti (koja bi osim metro stanica pokrila i okolna naselja) produži pravo do najbliže stanice u Makišu, pod uslovom da sruše ovu nakazu na sred puta. Kad je prostorni planer pomenuo fidere, upravo je na to i mislio, samo što tada ako uzmemo u obzir izostanak koncentričnih koridorskih tramvajskih linija, mreža neće stopostotno biti sačinjena od linija tog tipa. Ipak je postojanje jakih autobuskih transverzala neophodno radi ostvarivanja kvalitetnijih i bržih poprečnih veza u sistemu sa metroom u osnovi.

S tim u vezi, iako je primena većih vozila moguća i bez značajnih promena na mreži linija, gledano sa stanovišta pozitivnog uticaja na troškove ipak bi bila poželjna.
 
Колико сам добро могао да приметим, линије које иду из Сајма према Пожешкој остају трајно на траси кроз Цареву ћуприју и Хиподром у том смеру.
 
Privremeno. A koliko će to privremeno da traje, to niko živi ne zna, pa čak ni onaj koji je rekao da će se vratiti pošto se izgradi novi nadvožnjak ka Banovom brdu.
 
Privremeno. A koliko će to privremeno da traje, to niko živi ne zna, pa čak ni onaj koji je rekao da će se vratiti pošto se izgradi novi nadvožnjak ka Banovom brdu.
Pa to ako se desi taj nadvoznjak oni ce zatvoriti put kod Ade,i onda ce ceo taj saobracaj morati da preoptereti Pozesku.Sto znaci kad bi isao za Obrenovac,Ostruznicu,Zeleznik,Cukaricku padinu itd,moras sve preko Pozeske.
 
^^^Pa gde će kad nema drugog alternativnog pravca? O tome je trebalo ranije razmišljati.

Nevezano za to, pitam se kako bi uticalo ulaganje u Lastu (odvajanje pogona za međugradski saobraćaj, proširenje pojedinih pogona za gradski, prigradski i lokalni saobraćaj) na pokrivenost mreže linija? Recimo da bi obezbeđenjem dovoljnog kapaciteta (voznog parka i infrastrukture) bilo moguće smanjiti pritisak na GSP i udaljiti privatnike sa glavnih pravaca. Ne bi bilo potrebno više od 200 vozila.

Samostalno pokrivene linije:

GSPNovi Beograd52, 59, 68, 71, 72, 75, 94*, 611
GSPKaraburma27, 28**, 43***, 101, 105, 108
GSPZemun703, 704, 706, 711
LastaBeograd302, 304#
LastaBarajevo531

* - 94 skraćena do Miljakovca preko stanice Rakovica
** - 28 renumerisana 27E
*** - 43 do Prokopa
## - 304 do Prokopa autoputem

Zajednički opslužene linije:

GSPNovi Beograd / Karaburma23, 37, 55, 56, 65, 85, 95
GSPNovi Beograd / Zemun73*, 88
GSPKaraburma / Zemun15**, 16, 77
LastaBeograd / Barajevo405, 408
GSP / LastaNovi Beograd / Beograd29***, 31. 41***, 50, 70#
GSP/ LastaNovi Beograd / Obrenovac91, 601##
GSP / LastaNovi Beograd / Barajevo511
GSP / LastaZemun / Beograd17, 18, 83
GSP / LastaZemun / Obrenovac610###

* - 73 skraćena do Gornjeg Grada
** - 15 spojena s 35
*** - 29 i 41 "privremeno" umesto trola
# - 70 do aerodroma autoputem
## - 601 preusmerena na Prokop, produžena do Preke Kaldrme
### - 610 do Progara

Broj vozila po linijama:

Potreban broj vozila​
Inventar pogona​
Inventar prevoznika​
GSPNovi Beograd23 (11), 29 (7), 31 (7), 37 (7), 41 (7), 50 (11), 52 (12), 55 (6), 56 (8), 59 (15), 65 (8), 68 (3), 70 (3), 71 (7), 72 (4), 73 (4), 75 (12), 88 (11), 85 (6), 91 (2), 94 (12), 95 (15), 601 (12), 611 (10)
200​
230​
GSPKaraburma15* (6), 16 (11), 23 (12), 27 (16), 28 (12), 37 (7), 43 (8), 55 (6), 56 (10), 65 (8), 77 (6), 85 (5), 95 (15), 101 (8), 105 (7), 108 (3)
140​
161​
GSPZemun15* (7), 16 (11), 17 (9), 18 (11), 73 (5), 77 (6), 83 (5), 88 (12), 610 (7)
73​
84​
475​
LastaBeograd17 (9), 18 (12), 29 (8), 31 (8), 41 (8), 50 (12), 70 (4), 83 (6), 302 (12), 304 (4), 405 (5), 408 (2)
90​
104​
LastaBarajevo405 (4), 408 (2), 511 (12), 531 (3)
21​
24​
LastaObrenovac91 (2), 601 (12) 610 (7)
21​
24​
152​

* - postojeća 15

^^^Ukupno 627 zglobnih autobusa GSP i Laste uz zaokruživanje na 700 (povećanje broja Lastinih za 73, sa 152 na 225) omogućilo bi i značajnije izmene na potezima. Ukoliko bi Kosmaj bio dodeljen lasti za međugradski saobraćaj koja održava zglobna vozila pogoni u Medakoviću bi bili privedeni nameni. Uz značajnu redukciju udela solo autobusa (GSP i privatnika) oko 1000 vozila (700 zglobnih i 300 solo) pokrilo bi grad i poteze bez prigradskog saobraćaja ka Obrenovcu, Lazarevcu, Sopotu i Mladenovcu, odnosno bez lokalnog saobraćaja u rubnim opštinama. Al džaba kad se bez planiranja zadržava status quo.
 
Koje su sanse da autobuska linija prolazi kroz ulicu Prvoboraca i samim tim spoji Vidikovac i Knezevac? Ljudi u ovom delu koji gravitiraju ka Vidikovcu (a ima ih dosta obzirom koliko se Knezevac izgradio) i oslanjaju se na gradski prevoz moraju svakodnevno pesaka do Patrijaha Joanikija ili da se voze okolo naokolo sa presedanjem cime je potrebno vise vremena nego pesaka do gore. Ko se oslanja na gradski prevoz i nije kolima potrebna je psihicka i fizicka priprema pre svakog odlaska na Vidikovac, pogotovo starijim licima
 
Šanse su ravne nuli. Pisano je na ovu temu ranije ovde, sa sve konkretnim predlogom i mapom. Jedino da se čaka da se približe izbori, pa da se onda traži linija, pošto je evidentno da ne postoji neko "jak" ko bi izgurao uvođenje linije.​
 
Tu je potrebno uvesti minibus liniju, koja bi zbog prevelikog uspona na pola Prvoboraca skretala desno i isla ispod Knezevackog groblja kroz Susedgradsku, gde bi se na kraju ulice ukljucivala u Vidikovacki venac kod amana i isla kao 504, pa posle Patrijarha Joanikija isla ka okretnici Cerak Vinogradi. Linija bi bila Cerak Vinogradi - Zeleznicka stanica Knezevac. Time bi se povezao Knezevac sa Vidikovcem najkracim putem, a i Cerka i Vidikovac bi dobili brzu vezu sa BG vozom. Sa dva vozila bi imali solidan takt od 15-20 minuta. Nazalost mislim da nema sluha za ovo.
 
Шта мислите да се 401 и 402 преусмере Црнотравском и Пауновом у смеру ка Авали? Некада и пола аутобуса изађе из 47 и 48 код Паунове, а велика већина се спушта према бањичком тржном центру. 401 и 402 не стаје између Трошарине и тржног центра, а готово да нема разлике у времену када би ишла предложеном трасом.

Осим тога, када закажу 47 и 48, што није реткост, олакшало би преседање на 50, 59 и 94.
 
@протектор
Ranije smo predlagali da linije 401 i 402 koriste stajališteposle kružnog toka, zajedno sa linijama koje opslužuje Lasta. Drugo, nije mi baš najjasnije zašto bi trebalo 401 i 402 da idu Paunovom u smeru ka Avali, ako već velika većina ljudi koja izađe iz 47 i 48 ide do Tržnog centra Banjica, gde ionako već staju 401 i 402?
 
@протектор
Ranije smo predlagali da linije 401 i 402 koriste stajališteposle kružnog toka, zajedno sa linijama koje opslužuje Lasta. Drugo, nije mi baš najjasnije zašto bi trebalo 401 i 402 da idu Paunovom u smeru ka Avali, ako već velika većina ljudi koja izađe iz 47 i 48 ide do Tržnog centra Banjica, gde ionako već staju 401 i 402?
Заборавио сам да споменем директну везу бањичке пијаце са потезом 400, која би се омогућила преусмерењем, без обзира што се могу користити троле једну станицу до Тц Бањица.

Опште је познато да је угао Црнотравске и Паунове, осим што је велико преседачко и саобраћајно чвориште, такође је велики трговински центар. Поред наведених разлога, сматрам да 401 и 402 треба да иду целом дужином Паунове у смеру ка периферним насељима.

Највећи проблем код 401 и 402 је што поласци нису синхронизовани и често иду један за другим, па после нема ниједне 20 минута.
 
Danas sam bio do Tempa na uglu Gospodara Vučića i Bačvanske. U povratku sam čekao autobus da se dobacim do Cvetka. Nailazi mi 55 u koji sam jedva ušao. Ovakvo stanje se može uporediti samo sa periodom sankcija kada vrata na vozilima nisu mogla da se otvore čitavom širinom. Svi smo izašli kod Cvetka. Dok smo išli od škole Vojislav ilić ka Cvetku, jedna žena me pitala da li silazim na sledećoj stanici. Odgovorih da sve i da ne silazim, moram da siđem jer je poslednja. A kada smo stigli na okretnicu, počeli ljudi da izlaze, i jedna starija žena koja je sedela, govori mi da krenem da ne stojim. I njoj sam odgovorio da bih rado ali da ne mogu preko drugih ljudi.​
Tu su uvek gužve u oba smera zato sam hteo da predložim uspostavljanje/vraćanje linije 22A na izmenjenoj trasi od Cvetka do Slavije preko Autokomande, trasa:
Screenshot_20230321-115432_Maps.jpg

Sa dva vozila dostiže se prihvatljiv interval od 20-25min, ali i dalje mislim da to nije rešenje, već da je rešenje pojačanje 55 koja nije samo tu puna nego skoro celu trasu, a sam vrhunac su Sajam, Mostar i Autokomanda.
 
То се може надоместити преусмерењем 46 на Славију.

Такође, не бих искључио ни спајање 46 са 55 или са неком другом Чукаричком линијом(55 би у том случају ишла на неки централни градски терминус). 46 се свакако празни код Мостара.
 
46 се свакако празни код Мостара.
Zato što linija ne saobraća više do Savskog trga nego kod Nikolaja Kravcova skreće ka BNV. Da se samocitiram iz teme o Prokopu:

Fali da se linija 51 preusmeri od Sajma na Prokop, kao što su i tražili građani kroz anketu koju je sprovelo udruženje grana "Vratimo trolu 28". Taman da se istovremeneo linija 46 preusmeri trasom linije 51 kroz Savsku i Vudroa Vilsona i svi srećni i zadovoljni, jer se ne bi stvarale gužve na Mostaru radi presedanja sa 46 na linije koje voze ka Savskom trgu. Samim preusmerenjem 51 bi se presedanje obavljalo na Sajmu, što bi bilo mnogo jednostavnije za sve putnike sa koferima. Za sada toliko, a kada se izgradi veza iz pravca petlje kod Hitne pomoći, eto i direktne veze sa linijama preko Gazele. Uzgred i linija 38L bi mogla da ide preko Autokomande i Dr Milutina Ivkovića do Prokopa, pa da produžava preko Mostara do BNV, čime bi se na istoj stanici na Mostaru čekali i 36 i 38L ka Prokopu.​
 
Večernje gužve na poslednjim polascima na linijama 52, 53 i 56 su stalne tako da želim da vam predstavim moje predloge za rešenje istih.

Uspostavljanje verzije linije 56, 56A
Screenshot_20230325-144231_Maps.jpg

Linija saobraća trasom linije 53 do Vidikovca i potom trasom 59 do Petlovog brda. Polazak bi radio 16/56 u 23:43.

Dodavanje polaska na liniji 56L
Da ne bi stanovnici Čukaričke padine bili uskraćeni sa prevozom, moj predlog je dodati polazak 23:45 koji bi radio 4/53.
 

Prilozi

  • Screenshot_20230325-144231_Maps.jpg
    Screenshot_20230325-144231_Maps.jpg
    244,4 KB · Pregleda: 97
Mogli da uvde 601E BGH2O - Surčin (magistralom NBG - Surčin)
Ver 1: Ista trasa kao 601 do kružnog toka - Magistrala - Surcin
Ver 2: Pored Sajma, Most preko Ade, BKH, Tošin bunar i dalje kao Ver1
Ver 3: Pored Sajma, Most preko Ade, Jurija Gagarina, Ivana Ribara i dalje kao Ver1/2
Verzijom 3 već ide 860MV. Ostale dve su ok mada mi se najviše sviđa Ver. 1, ali ipak mislim da bi linija postojala samo da se kreće po saobraćajnici i time bi bila beskorisna.
 
Verzijom 3 već ide 860MV. Ostale dve su ok mada mi se najviše sviđa Ver. 1, ali ipak mislim da bi linija postojala samo da se kreće po saobraćajnici i time bi bila beskorisna.
601 Ver. 1 bi bila od koristi stanovnicima Surčina i ostalih naselja u opštini, zaobišli bi čep na Ledinama i Grand kafe, i brže bi stizali do NBG.
 
Mada su u poslednje vreme sve veće gužve na mostu na Adi u smeru ka Topčideru, često ume da bude u zastoju taj smer i stoje vozila na celoj dužini mosta.. Jeste zanimljivo rešenje mada kad je gužva tu, gužva je I na ostalim saobraćajnicama.
 
Vrh