Express
Advanced
- Učlanjen(a)
- 05.11.2011.
- Poruke
- 2.386
- Pohvaljen
- 3.115
Jel moguće da ovde niko ne shvata da u slučaju pretvaranja 52 u solo pored već solo 53 Banovo brdo gubi jedinu direktnu zglobnu vezu sa Zelenim vencom i najstrožim centrom jer 56 ide dole, a 37 je solo (a nekadašnji antibiotik 13 je odavno pomeren). Ispada da Padina kao sporedni pravac treba da dobije više zglobova ka drugim delovima grada, da ka centru ništa ne izgubi, te da Požeška kao ključno presedačko čvorište na prvoj etapi metroa bude lišena i ove šake jada što je ostala, posebno Solarisa.1. Najbolje bi bilo da se 89 vrati na okretnici na Ceraku istom trasom kao i za vreme radova na okretnici na Vidikovcu.
2. S obzirom da se sećam za tvoj predhodni predlog za 52 i 89, i dalje su potrebni zglobovi na 89 jer je to jedina linija koja povezuje Novi Beograd sa Vidikovcem, Cerakom, Žarkovom i Čukaričkom padinom.
3. 89 zajedno sa 51 ne može da stane na okretnici na Belim vodama bez proširenja.
Takođe danas je Saga sa kobrom vozila na 50. Ne znam da li je prekomanda sa 37 ili 48 u pitanju ili nešto drugo.
Taj 46 se isprazni na Mostaru, napravi haos i pretovari sledeću solo 55 koja ima da rodi mečku do Železnika. Kod cvetka ima dosta presedača tako da je taj mirijevski deo lokalnog karaktera, a ostatak vadi napaćenu 55 sve dok je ne dokrajči baš na Mostaru. Dakle 55 da se rotira sa 58 (55 Novi Železnik-Banovo brdo-Zvezdara i 58 Stari Železnik-Čukarička Padina-Pančevački most). Naravno 58 na 10min bar do Padine uz eventualnu Zamenu 56L novom 58L koja bi vadila prepunjenu 37, a ne samo 56 od Zelenjaka.Sa nabavkom ovih novih zglobnih autobusa, setio sam se stare ideje, da se linija 46 pokrije zglobovima umesto solo autobusima. Ako se ne varam na maksimum dva mesta bi eventualno bio problem da se kreće zglobni autobus na njenoj trasi, i to je realno jeftino za grad da obezbedi prohodnost. Linija je inače preopterećena, polasci neredovni, i slično, msm nisam je skoro koristio, ali sumnjam da je nešto procvetalo u gspu, pa ni tu.
Problem može biti kod pekare Dimić, gde skreće ka mirijevskom vencu, dalje ide 27 istom trasom koja je zglobna pa kapiram da dalje nije problem, ipak tu iz vitezova Karađorđeve zvezde kad skrene, a na samom ćošku je dvorište pa se to može relativno povoljno otkupiti ako je potrebno.
Na ulasku iz Mite Ružića u bulevar, i obrnuto, mada već skreću 31 i 17 ja msm kada se vraćaju u pogon Karaburma, znači može već sad da se vozi zglob tuda, a i leti ADA2 ja msm ide, takođe zglob. Svejedno, u planu je u narednim godinama i rekonstrukcija bulevara na tom delu pa ovo sigurno ne bi bio problem dugo, ako bi i bio.
I eventualno kod ulaska u južni bulevar i izlaska sa njega, ka gospodara Vucica može biti problem. Svakako relativno malo truda da se obezbedi da zglobovi idu na jednoj od opterećenijih linija koja spaja Mirijevo i centar grada.
Ono što može biti problem je što privatnici voze ovu liniju, a ne znam baš kakvi su oni sa zglobovima, tj. da li ih imaju uopšte i sl. Koliko je realno da se tu dobiju zglobovi, da se omogući da mogu nesmetano da voze ako ne mogu, i da se za to izbori? Svejedno verovatno svi sa ove teme bolje znate od mene da l ovo može ili ne može, i kome se obratiti
Može, sve može, i ja sam više puta pominjao ovo što je Karlo rekao. U SAD to zovu ekvivalente jedinice (kapaciteta). Kod nas bi 1EJ bila 100 putnika (solo), tako da je zglob 1,5EJ. Cena po polasku bi bila 50% veća ali sa 2/3 vozila po liniji bi bila nepromenjena. Uz neznatno višu cenu bi mogla da se ponudi veća rezerva kapaciteta u slučaju poremećaja (u gradu) ili kvarova (u prigradu). Recimo 37 ne bi morala da se redukuje sa 14 na 10 vozila nego na 12 (18EJ) što bi znači da bi za 28% višu cenu dobili toliko veći kapacitet koji bi značio u slučaju poremećaja na najopterećenijim deonicama. Ona je izuzetask tako da nekoliko skupljih linija za eksploataciju ne bi uticalo na budžet grada, posebno kada se uzmu u obzir uštede na ljudstvu i drugu operativnu efikasnost (bez obzira na te uštede kad bi pazili da se ne razbacuju na mnogo čemu drugom uštedeli bi za tih par linija).