- Predlog reorganizacije linija u zoni BNV
- (izmena i dopuna organizacije od strane SJP /30. X 2020./)
Pre nego što počnem, napomenuo bih da nisu sve moji predlozi, čisto da ne bude zabune i nesporazuma. Zamolio bih sve koji komentarišu, da konkretno kažu šta misle, šta nevalja i zašto, šta je OK, šta bi trebalo da se menja, šta nije izvodljivo... Takođe, treba uzeti prilikom razmatranja predloga u obzir da sam pokušao, koliko je to moguće, da objedinim tokove i potrebe putnika, kao i bolju povezanost tržnog centra Galerija.
Obzirom na to da nije moguće iz pravca Ade Ciganlije skrenuti u Bulevar Vudroa Vilsona kod Sajma, već samo iz pravca Mostara, kao i što je iz Bulevara Vudroa Vilsona moguće samo skrenuti kod Sajma ka Adi Ciganliji, organizacija linija je donekle ograničena.
Linije 91, 92, 551 i 553, ostaju na novim trasama, gde vreme čekaju na stajalištu u Bulevaru Vudroa Vilsona, najbližem Sajmu. Linija 46 takođe ostaje na predloženoj trasi, gde se okreće na novoizgrađenoj okretnici ispod Gazele i saobraća dvosmerno kroz Bulevar Vudroa Vilsona, Nikolaja Kravcova i Savskom.
3A Slavija /Narodna banka/ - Kneževac
Privremena linija bi koristila okretnicu koju trenutno koristi linija A1. U smeru ka periferiji bi išla sledećom trasom: Kralja Milana, Slavija, Nemanjina, Savski trg, Karađorđeva, BAS, Bulevar Vudroa Vilsona, Sajam i dalje redovnom trasom. U smeru ka centru bi išla redovnom trasom do Sajma, pa pravo Savskom do Savskog trga i Nemanjinom do okretnice kod Narodne banke.
------------------------------------------------------------------
36 Studentski trg – ŽS Prokop - ŽS Topčider
Linija menja svoju trasu i prestaje da bude kružna linija. Spaja se sa linijama 22A i 38A.
Na ovaj način se rešava nekoliko stvari. Veza ŽS Topčider i ŽS Prkop ostaje, zbog koje je i bila uvedena linija 38A, s tim što se dobija bolja veza ka drugim linijama gradskog prevoza i povzanost sa centrom, umesto periferijom, kako je trenutno slučaj. Na ovaj način se unapređuje povezanost Prokopa sa centrom, zbog čega je i uvedena kružna linija 36. Takođe, prolaskom pored TC Galerija, dobija se nedostajuća veza pomenutog sa centrom grada.
Na liniji bi radilo ukupno 6 vozila, 2 sa linije 36 i 4 sa linije 22A. Na ovaj način bi se dobio takt od 14 minuta. Trasa linije bi pokrivala nedavne izmene na liniji 36.
ka periferiji: Studentski trg, Vase Čarapića, Trg republike, Kolarčeva, Terazije, Kralja Milana, Slavija, Nemanjina, Savski trg, BAS, Bulevar Vudroa Vilsona, Nikolaja Kravcova, Savska, Mostar, Bulevar vojvode Putnika, Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića, Interna saobraćajnica kod Prokopa, ŽS Prokop, Dragana Mancea, Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića, Teodora Drajzera, Bulevar patrijarha Pavla, ŽS Topčider
ka centru: ŽS Topčider, Gardijska, Bulevar patrijarha Pavla, Teodora Drajzera, Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića, Dragana Mancea, ŽS Prokop, Interna saobraćajnica kod Prokopa, Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića, Bulevar vojvode Putnika, Mostar, Bulevar vojvode Mišića, Bulevar Vudroa Vilsona, BAS, Savski trg, Nemanjina, Slavija, Kralja Milana, Terazije, Kolarčeva, Trg republike, Vase Čarapića, Studentski trg
napomena za stajališta:
1) Početno stajalište na Studentskom trgu /#581/ bi bilo zajedno sa linijama 28 i 41.
2) Stajalište
Trg republike u smeru ka periferiji /#702/ bi bilo zajedno sa linija 24, 26, 37 i 44 u Kolačevoj ulici. U smeru ka centru bi koristila trolejbusko stajalište /#194/ u Vase Čarapića.
3) Stajalište
Slavija u smeru ka periferiji bi bilo početno stajalište /#3054/ linija 21 i 22 na kružnom toku na Slaviji, dok bi u smeru ka centru bilo stajalište /#200/ linija 29 i 31 u Kralja Milana.
4) Linija bi u oba smera svraćala do stajališta /#279/
Dragiša Mišović u smeru ka Banjici, u ulici Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića. Po ponovnom uspostavljnju stajališta /#280/
Dragiša Mišović u smeru ka centru, u ulici Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića, linija bi pomenuto stajalište koristila u smeru ka Studentskom trgu, a stajalilište /#279/ u smeru ka ŽS Topčider.
------------------------------------------------------------------
38 Gazela – ŽS Prokop - VML
Linije 38 i 38L se spajaju u jednu liniju. Umesto okretanja oko stubova Mostarske petlje, linija se produžava do novoizgrađene okretnice ispod Gazele, čime se izbegava stvaranje gužvi prilikom čekanja na vreme polaska. Spajanjem linija 38 i 38L se omogućuje i direktna povezanost Velikog mokrog luga sa centrom. Trasa je napravljena prvenstveno da ide preko Prokopa kako bi se omogućilo da linija od Šumica do Autokomande ide u oba smera sve vreme Ustaničkom. Bilo je ranije predloga za ovako nešto, što se tiče Ustaničke.
Na liniji bi radila 3 vozila, što je i ukupan broj vozila na linijama 38, 38L i 38A. Takt bi bio na 26 - 27 minuta.
------------------------------------------------------------------
51 Slavija /Narodna banka/ – Bele vode
Kako je na trenutnoj trasi linija dobro popunjena samo na potezu od Banovog brda do okretnice u Belim vodama , zbog same mreže linija na Banovom Brdu i u Žarkovu , preusmerenjem preko Železničke stanice „Beograd centar“ i Autokomande do Slavije, gde se linija okretala do početka radova na rekonstrukciji Nemanjine ulice početkom 2006. godine, ponovo se vraća veza Belih voda sa Slavijom, što stanovnicima Belih voda, Žarkova i Banovog brda od tada nedostaje, kako zbog lakšeg presedanja na druge linije u okolini, tako i zbog objekata u neposrednoj blizi (banke , hoteli , bolnice). Preusmerenjem linije preko Prokopa, nadoknađuje se veza istog sa KBC Srbije, kao i Autokomandom i Bulevarom oslobođenja, što se gubi predlogom za preusmerenje linije 36 i spajanjem sa linijama 22A i 38A. Korišćenjem okretnice pored Narodne banke, koju trenutno koristi linija A1, presedanje na druge linije je maksimalno pojednostavljeno, plus što se rasterećuje i sama okretnica u Birčaninovoj.
Za realizaciju preusmerenja nisu potrebna nikakva dodatna ulaganja , obzirom da je moguće sa trenutnim brojem vozila realizovati postojeći takt od oko 10 minuta
------------------------------------------------------------------
71 Gazela - Ledine
Od okretnice u Ledinama, pa do Brankovog mosta, linija bi saobraćala sadašnjom trasom, a onda se spuštala u ulicu Gavrila Principa, pa Ličkom ulicom do BAS – a i Bulevarom Vudroa Vilsona do okretnice kod Gazele. U smeru ka periferiji bi linija išla Karađorđevom i Koče Popovića umesto Ličkom, zbog toga što su pomenute ulice jedosmerne, ali u suprotnim smerovima. Na ovaj način se rasterećuje okretnica Zeleni venac, ali se dobija i veza većeg dela NBG sa TC Galerija. Na liniji bi radio isti broj vozila kao i do sada, što je 7, sa taktom na 11 minuta, umesto dosadašnjih 10 minuta.
napomena za stajališta:
1) U smeru ka Gazeli bi linija koristila nekadašpnje stajalište linije 67, po isključenju sa Brankovog mosta, koje bi se ponovo vratilo u funkciju.
------------------------------------------------------------------
81 Gazela - Altina
Linije 81 i 81L se spajaju u jednu liniju. Linija se produžava uz promenu trase. Obzirom da Ugrinovačkim putem pored trenutne trase linije 81, saobraća i linija 707, koja ide do centra, uzeto je da novoformirama linija kroz Altinu pokriva trasu sadašnje linije 81L. Prilikom pravljenja trase, vođeno je računa da ide kroz ulice gde se stvaraju minimalne gužve ili ih nema, kako bi linija bila brža, a istovremeno i da se dobije trasa sa dobrim presedačkim vezama. Na ovaj način se dobija i trenutno nepostojeća veza Zemuna sa TC Galerija. Takođe, linija bi prolazila kroz Bulevar heroja sa Košara, kojim trenutno ne prolazi nijedna linija, iako je bilo njegovom izgradnjom predviđeno, čemu u prilog ide i horizontalna signalizacija za četri stajališta. Sličan predlog za uspostavljanje linije koja bi išla većim delom predložene trase, ranije je predlagan. Linija bi radila u ekspres režimu.
Na liniji bi radilo ukupno 10 vozila, po 5 sa svake od spojenih linija, koliko ih ima svaka trenutno. Na ovaj način bi se dobio takt od 9 minuta.
trasa: TC Galerija, Bulevar Vudroa Vilsona, Nikolaja Kravcova, Savska, Bulevar vojvode Mišića, Most na Adi, Bulevar Heroja sa Košara, Tošin bunar, Ivićeva, Senski trg, Ugrinovačka, Dobanovački put, Pavla Vujisića
stajališta ka periferiji:
01) Gazela
02) TC Galerija 1*
03) TC Galerija 2*
04) Palata pravde 1
05) Sajam
06) Tramvajski depo**
07) Blok 66A**
08) West 65**
09) Blok 40**
10) ŽS Tošin bunar
11) Studentski grad
12) Pariske komune
13) Prilaz
14) Novogradska
15) Stadion „Zemun“
16) Filipa Višnjića /#1963/
17) Glavni poštanski centar
18) Dobanovački put
19) Abebe Bikila
20) Vrtić „Milica“
21) Viktora Starčevića
22) Kortesarova
23) Emila Zatopeka
24) Dijega Rivere
25) Altina
stajališta ka centru:
01) Altina
02) Dijega Rivere
03) Emila Zatopeka
04) Konstantina Kavafija
05) Viktora Starčevića
06) Vrtić „Milica“
07) Abebe Bikila
08) Dobanovački put
09) Glavni poštanski centar
10) Filipa Višnjića /#1964/
11) Stadion „Zemun“
12) Novogradska
13) Prilaz
14) Pariske komune
15) Studentski grad
16) ŽS Tošin bunar
17) Blok 40**
18) West 65**
19) Blok 66A**
20) Tramvajski depo**
21) Sajam
22) Durmitorska
23) TC Galerija 2*
24) TC Galerija 1*
25) Gazela
* - novouspostavljena stajališta u Bulevaru Vudroa Vilsona
** - stajališta u Bulevaru heroja sa Košara koja trenutno nisu u funkciji
------------------------------------------------------------------
84 Gazela – Nova Galenika
Od okretnice u Novoj Galenici, pa do Brankovog mosta, linija bi saobraćala sadašnjom trasom, a onda se spuštala u ulicu Gavrila Principa, pa Ličkom ulicom do BAS – a i Bulevarom Vudroa Vilsona do okretnice kod Gazele. U smeru ka periferiji bi linija išla Karađorđevom i Koče Popovića umesto Ličkom, zbog toga što su pomenute ulice jedosmerne, ali u suprotnim smerovima. Na ovaj način se rasterećuje okretnica Zeleni venac, ali se dobija i veza Zemuna sa TC Galerija, koju ne pokriva linija 81.
Na liniji bi radio isti broj vozila kao i do sada, što je 11, sa taktom na 8 minuta, umesto dosadašnjih 7 minuta.
napomena za stajališta:
1) U smeru ka Gazeli bi linija koristila nekadašpnje stajalište linije 67, po isključenju sa Brankovog mosta, koje bi se ponovo vratilo u funkciju.
------------------------------------------------------------------
402 Gazela – Slavija – Beli potok
Linija se od okretnice na Slaviji produžava do okretnice kod Gazele, sledećom trasom: Nemanjina, Savski trg, BAS, Bulevar Vudroa Vilsona. Na ovaj način se rasterećuje okretnica Slavija /Birčaninova/, ali se dobija i veza Banjice i Voždovca sa TC Galerija.
Na liniji bi radio isti broj vozila kao i do sada, što je 6, sa istim taktom kao i do sada. Kako bi ovo bilo moguće, linija će raditi u ekspres režimu, čime se stanovnicima Belog potoka omogućuje brži dolazak do grada.
Produžio bi se i rad linije, tako da saobraća i nakon 20:35, što je vreme poslednjeg polaska sa Slavije. Ovime prestaje potreba za svraćanjem svih polazaka linije 401, nakon 20:35 u Beli potok, čime se sama linija 401 ubrzava i omogućuje bolji prevoz za stanovnike Pinosave, kao i direktan dolazak u naselje.
stajališta ka periferiji:
01) Gazela
02) TC Galerija 1*
03) TC Galerija 2*
04) Ekonomski fakultet
05) Savski trg
06) Kneza Miloša
07) Trg Slavija (Nemanjina)
08) Trg Slavija (Bul. oslobođenja)
09) Karađorđev park
10) Franše D’Eperea
11) Trg oslobođenja
12) Fakultet organizacionih nauka
13) Banjica (Trošarina) /#9706/
14) Baštovanska
15) Banjica II
16) Voje Radića
17) Jajinci (Dom zdravlja)
18) Kefalonijska
19) Rakovica selo
20) Kružni put
21) Put za Beli potok
22) OŠ Vasa Čarapić
23) Beli potok /ulaz/
24) Beli potok /centar/
25) Braće Jakovljević
26) Glumačka
27) Beli potok
stajališta ka centru:
01) Beli potok
02) Glumačka
03) Braće Jakovljević
04) Beli potok /centar/
05) Beli potok /ulaz/
06) OŠ Vasa Čarapić
07) Put za Beli potok
08) Kružni put
09) Rakovica selo
10) Spomen park Jajinci
11) Jajinci (Dom zdravlja)
12) Voje Radića
13) Banjica II
14) Baštovanska
15) Paunova /#856/
16) Crkva Sv. Vasilija Ostroškog
17) Fakultet organizacionih nauka
18) Trg oslobođenja
19) Franše D’Eperea
20) Karađorđev park
21) Trg Slavija (Bul. oslobođenja)
22) Trg Slavija (Nemanjina)
23) Kneza Miloša
24) Savski trg
25) Ekonomski fakultet
26) TC Galerija 2*
27) TC Galerija 1*
28) Gazela
* - novouspostavljena stajališta u Bulevaru Vudroa Vilsona
napomena za stajališta:
1) U smeru ka Belom potoku bi linija koristila stajalište „Banjica (Trošarina) /#9706/“, umesto stajališta „Crkva Sv. Vasilija Ostroškog“. Na ovaj način se dobija bolja i bezbednija veza sa stambenim delom Banjice u zoni Trošarine, obzirom da se po izlasku iz autobusa direktno izlazi na naselje, i nema potrebe za prelaskom pešačkih prelaza. Sa trenutnim stanjem, gde se koristi stajalište „Crkva Sv. Vasilija Ostroškog“, da bi se došlo do stambenog dela Banjice u zoni Trošarine, potrebno je preći dva pešačka prelaza, od kojih jedan zna da zadrži pešake na razdelnom ostrvu u Crnotravskoj.
I za liniju 401 uraditi istu reorganizaciju.
------------------------------------------------------------------
Linija 511
Ovo je jedina linija gde je od više varijanti bio problem opredeliti se za jednu, koja bi bila najoptimalnija, te zato navodim sve predloge, uz napomenu da nijedan ne smatram najoptimalnijim, i zato ostavljam prostor drugima da predlože šta bi bilo najoptimalnije, a šta nikako ne dolazi u obzir. Obzirom da se predlozi odnose na trasu od Sajma ka centru, samo za taj deo navodim trase.
Varijanta 1
Da sve ostane kao što je i sada.
Varijanta 2a
Sajam – Savska – Durmitorska – Sarajevska – Balkanska – Gavrila Principa – Lička – BAS – Bulevar Vudroa Vilsona – Gazela (okretnica) - Bulevar Vudroa Vilsona – Sajam
Linija bi čekala vreme polaska na okretnici Gazela.
Varijanta 2b
Sajam – Savska – Durmitorska – Sarajevska – Balkanska – Gavrila Principa – Lička – BAS – Bulevar Vudroa Vilsona – Gazela (okretnica) - Bulevar Vudroa Vilsona – Sajam
Linija bi čekala vreme polaska na stajalištu Nemanjina /#912/ u Balkanskoj ulici.
Varijanta 3a
Sajam – Savska – Durmitorska – Sarajevska – Balkanska – Gavrila Principa – Zeleni venac – Kraljice Natalije – Admirala Geprata – Mihaila Bogićevića – Karađorđeva – BAS – Bulevar Vudroa Vilsona – Gazela (okretnica) - Bulevar Vudroa Vilsona – Sajam
Linija bi čekala vreme polaska na Zelenom vencu.
Varijanta 3b
Sajam – Savska – Durmitorska – Sarajevska – Balkanska – Gavrila Principa – Zeleni venac – Kraljice Natalije – Kneza Miloša – Nemanjina – Savski trg – Karađorđeva – BAS – Bulevar Vudroa Vilsona – Gazela (okretnica) - Bulevar Vudroa Vilsona – Sajam
Linija bi čekala vreme polaska na Zelenom vencu.
Varijanta 3c
Sajam – Savska – Nikolaja Kravcoca – Bulevar Vudroa Vilsona – BAS – Koče Popovića – Gavrila Principa – Zeleni venac – Kraljice Natalije – Kneza Miloša – Nemanjina – Savski trg – Karađorđeva – BAS – Bulevar Vudroa Vilsona – Gazela (okretnica) - Bulevar Vudroa Vilsona – Sajam
Linija bi čekala vreme polaska na Zelenom vencu.
Varijanta 4
Sajam – Savska – Nikolaja Kravcoca – Bulevar Vudroa Vilsona – Železnička – Hadži Nikole Živkovića – Karađorđeva – Zemunski put – Bulevar Vudroa Vilsona – Gazela (okretnica) - Bulevar Vudroa Vilsona – Sajam
Linija bi čekala vreme polaska u Hadži Nikole Živkovića.
------------------------------------------------------------------
601 Slavija /Narodna banka/ – Surčin
Kako bi se dobila bolja veza sa centrom, menja se trasa na delu od silaska sa mosta Gazela, pa do centra. Obzirom da se predlog odnosi samo na pomenutu trasu, samo za taj deo navodim trasu. Linija bi koristila okretnicu koju trenutno koristi linija A1.
Na liniji bi radio isti broj vozila kao i do sada.
ka centru: Od okretnice u Surčinu do mosta Gazela sadašnjom trasom, pa po silasku sa Gazele desno u Bulevar vojvode Mišića do Sajma, pa desno u Bulevar Vudroa Vilsona, BAS, Savski trg, Nemanjina, Slavija /Narodna banka/.
ka periferiji: Nemanjina, Savski trg, BAS, Bulevar Vudroa Vilsona, Nikolaja Kravcoca, Savska, most Gazela i dalje sadašnjom trasom.