Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Ja moram još jednom da skrenem pažnju na zamenu teza koja se već toliko puta punovila da preti da postane polazište u diskusijama.

Dakle, 51, 511, 601 (46) ne kruže preko Savskog trga. Deonica Savskom/Sarajevskom od/do Savskog trga je višedecenijska trasa tih linija i jedna od ključnih presedačkih tačaka za njihove putnike. Ostatak trase je taj koji je iznuđen užasnom pozicijom okretnice (koja je dalje iznuđena nekim drugim stvarima o kojima se piše na jednom od podforuma iznad).

Posle još jedne runde ovakvog trolovanja ispašće da je tržni centar zapravo tu decenijama, da je čvorište linija iz čitavog grada, da kod njega (kao najpraktičnije moguće lokacije) u svakom trenutku čeka na desetine putnika koji idu na posao/u školu/na dalja putovanja, a da je neko rešio da ih maltretira tako što je tamo negde na drugoj strani preko noći sagradio neki stvarni centar grada, BAS i nabacao neke tramvajske šine i linije bezveze, pa sad jadni moraju da kruže oko tih nametnutih lokacija. Potpuno nadrealan tok rasprave. :|
 
Pa o čemu da pišem nego o tome.....ovo jeste priča o dosadnom kruženju autobusa za koje apsolutno nema potrebe....ako je to vec moralo da se radi dok su trajali radovi sada bar ne mora...namestili ulicu Nikolaja Kravcova,stavili semafor,napravili levo skretanje iz Savske u Nikolaja Kravcova,i šta je problem...zasto bus odmah ne ide levo,nego cepa li cepa po Savskom Trgu koji su gle čuda predvideli za tramvaje,a ne za buseve koliko se sećam po prvobitnim planovima...da su bili pametninko što nisu,tu okretnicu bi napravili u neposrednoj blizini Bas-a i sad ovaj problem ne bi imao tu težinu...zato pričamo o kruženju ,a ne trolujemo i zamolio bih te da nadjes bilo koji drugi izraz,a ne taj.....kao sad ,ti nam prosipas pamet,a mi te gledamo s divljenjem,i klanjamo ti se,uz uslov da samo ćutimo i ne komentarisemo...ne mozemo tako da polemisemo ukoliko sagovornike tretiramo kako nam se ćefne...tema je neiscrpna svakako,i iole normalnom posmàtraču neke stvari nisu logične.....šta ćemo raditi kad BAS bude premešten u Blok 42,koje će se onda objašnjenje dati za ovoliko kruženje oko Rajskog ostrva...taj razlog da putnici koji izlaze sa BAS-a,trenutno mogu brzo da predju na 51,511 i 601 će piti vodu samo dok stanica bude tu...a sta cemo kasnije....skratite beskonacna kruzenja,trosenja resursa,gorivo,amortizaciju ako vec nemate jasne ideje koje ne mozete da sprovedete...sve drugo sto sada vidimo je čisto reklamiranje proizvoda,u ovom slučaju Beograda na vodi....

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
Možda je trebalo da naglasim da prvenstveno mislim na opus korisnika Djole Pevcanin, ali ukoliko si i i ti rešio da se prepoznaš, ja ne mogu da te sprečim. Ti doduše nisi trol, nego si očigledno stava da jednom osnovnoj saobraćajnoj logici stranom i nametnutom telu poput ove okretnice mi sada treba da udahnjujemo veštački život, kao da smo dužni da ispravljamo političko-urbanističke brljotine. Ja to doživljavam kao apologetiku odgovornih za to što već godinama imamo sve gori prevoz i to ću reći svaki put. Tim rečima. Ne osećam potrebu ni da na svoja pleća preuzimam odgovornost za rasipanje resursa nastalo tuđom krivicom. Ti ako želiš... ponovo ne mogu da te sprečim. Problem je što nema te opcije - ili plaćamo svi zajedno, ili neko pojedinačno plaća za nas tako što će se bespotrebno akati pri presedanju.

Okretnica kod tržnog centra nije logična početna tačka bilo čega, pa od nje ne može biti ni bespotrebnog kruženja. Prosto, pogrešna je terminologija. Ulica Nikolaja Kravcova je trenutno bukvalno nigde (sa stanovišta većine putnika). Zašto 27E i 35 od Bloka 20 ne izlaze pravo kroz ulicu Staro sajmište na Brankov most, nego kruže oko Hajata (po zamisli istih ovih genija planiranja)? Pa svi mogu da presednu i u Brankovoj. Prosto, argumenti su toliko šuplji da curi na sve strane.

Sećam se da je jedan tako na ovakvim forumima tvrdio, povodom žalbi putnika 27E i 35 na produženje do Bloka 20 i probleme u funkcionisanju nastale zbog toga (i dalje aktuelne, godinama kasnije), kako ti isti putnici treba da predlože gradu koja druga linija da okreće tu, jer, bože moj, te grad neće dozvoliti da se ukine, te sada postoji okretnica i greota da se baci (iako nikome nije bila potrebna na tom mestu). Da nekome drugome pogoršamo prevoz čisto onako, iz zabave. U međuvremenu nešto dalje odatle... još pre skoro dve godine skratiše 43 nazad do Trga Republike (na pritisak građana), a njena okretnica nestade kao da je nikad nije ni bilo. Kao što i treba da bude sa svim promašajima i usiljenim preusmeravanjima.

Pritom ja uopšte ne sporim da će tvoja ili neka slična opcija, kao što je korisnik solecar predvideo, na kraju ispasti pobednička na ovaj ili onaj način. Samo što to neće biti i pobeda putnika svih ovih linija.
 
Samo pričam o okretnicama koje su napravljene...nisu mene ni tebe pitali kad su ih pravili...ja govorim o potencijalnim resenjima za mesta koja je neko predvideo za koriscenje gradskog prevoza....što se tiče Bloka 20,Ušća,okretanje oko Hajata....sve su to primeri loših rešenja za koje niko od putnika nije ni anketiran niti pitan...sve u svemu,ne želim dalje da nastavljam,daj i ti neku ideju da možemo da nadjemo neko logičnije rešenje u ovoj situaciji...bar imamo pravo da mislimo,i da kazemo sta mislimo,a sta ce uraditi oni koji odlucuju,to ne znamo...

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
jel bilo vecih haosa na 511 i 601 danas?

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789089#p789089:c09yr9xf je napisao(la):
Пантограф » 31 Okt 2020 09:54[/url]":c09yr9xf]Šta vam je, ljudi? Mala je gužva na stanici kod Sajma? Treba još ljudi da tamo čeka? Pa da preseda na 23 još neko?

Raspitajte se kako je juče izgledalo kod Palate pravde...
To ti tvrdiš, jer ne poznaješ situaciju na 511. Lepo je Đole napisao da zna kakva je situacija na liniji 511, jer je upoznat i da zato kada on kaže da linija ne treba da ide do Savskog trg, onda je to tako, bez obzira što ti pisao ono što sam i ja pisao ranije, vezano za 23 i ostale linije ka centru, plus što se izgleda ne računa i to što se pre čitave ove zavrzlame moglo redovno videti kako gomila ljudi ulazi u taj isti 511, a i 601, na Savskom trgu. Naravno, i još neke linije.
 
Изволи докторе, направи онда људски узми направи реорганизацију свих линија које окрећу у БГH2O а да на исти начин растеретиш 601 и 511. Сматрам да је губљење времена оволико кружење због ускоро небитне две станице. И да, направи нормалну реорганизацију и решење за Кнежевац са постојећим линијама које иду кроз Маричку а да 502 не иде на Церак јер Општину таква веза не занима.

Sent from my LGL322DL using Tapatalk
 
Ljudima će i nakon ukidanja BAS - a značiti da imaju liniju sa kojom mogu da dođu do Savskog trga ili negde u okolini, jer bi se u suprotnom samo stvarale još veće gužve na Sajmu, gde bi se presedalo sa skraćenih linija koje su saobraćale Savskom ulicom, na linije koje saobraćaju ka Zelenom vencu ili kroz Kneza Miloša. Ovo znači da neke od linija koje su saobraćale do Savskog trga, treba i dalje da saobraćaju dotle, u kojem god to obliku bilo. Smatram da 511 i 601 treba svakako da budu linije koje bi to činile. Kao što i sam znaš, dosta linija na koje bi se presedalo na Sajmu, i sa ovakvim trenutnim stanjem znaju da imaju popriličnu gužvu. A ako si primetio, u prepisci sa solarisom52 sam spomenuo da ću postaviti danas - sutra predloge, tako da možemo nakon toga da vidimo šta i kako dalje, detaljnije.
 
Без бриге људи, кад дође метро и онако ће сви преседати на њега још код Аде, онда ће моћи све те линије које су окретале на Савском тргу а долазе од Сајма лепо преко моста на Ади до новог БАСа.
 
Meni nije problem da menjaju trase ako postoji alternativa, ali čini mi se da se ovom reorganizacijom linija kod BnV stvaraju situacije gde ne postoji alternativa. Recimo 46. Ako dobro razumem mapu, 46 će nakon Mostara stajati tek u Nikolaja Kravcova, tako da do Savskog trga ima ili 800m hoda ili 400m hoda do stanice Palata pravde, pa presedanje na sada već osiromašeni prevoz kroz Savsku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789069#p789069:3t5qg9zk je napisao(la):
solaris52 » Sub Okt 31, 2020 5:38 am[/url]":3t5qg9zk]Samo pričam o okretnicama koje su napravljene...nisu mene ni tebe pitali kad su ih pravili...ja govorim o potencijalnim resenjima za mesta koja je neko predvideo za koriscenje gradskog prevoza....što se tiče Bloka 20,Ušća,okretanje oko Hajata....sve su to primeri loših rešenja za koje niko od putnika nije ni anketiran niti pitan...sve u svemu,ne želim dalje da nastavljam,daj i ti neku ideju da možemo da nadjemo neko logičnije rešenje u ovoj situaciji...bar imamo pravo da mislimo,i da kazemo sta mislimo,a sta ce uraditi oni koji odlucuju,to ne znamo...

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
Za boldovano u narodu postoje čak dve izreke - prva, nešto pristojnija, je da ono što se grbavo rodi vreme ne ispravi, a druga... pa pominje se neka nemogućnost pravljenja pite od nečega.

Niko ovde ne smatra da je rentabilno da se autobus nešto dalje vraća praktično istom trasom kojom je došao. Međutim, mnogo odlučnije ne može da se pristane na to da se neuporedivo važniji deo trase četiri česte gradske linije, sa presedačkim tačkama ka više delova grada, žrtvuje zbog novokomponovane veze sa bilo kojim pojedinačnim komercijalnim objektom, pa makar bio, s oproštenjem, najveći na Balkanu. Na to se prosto ne može pristati. Rado bih predložio neko bolje rešenje, ali iz problema u koji su gradski očusi i maćehe uvalili prevoz na ovim linijama postoji samo jedan izlaz - da autobusi na četiri najfrekventnije linije kruže u oba smera preko Savskog trga. Loš, preloš, ali jedini. Naravno, uz dodavanje vozila, ali te linije ionako mahom rade privatnici, a vlasti nikada nije bio preveliki problem da utera još para u njihov džep.

Evo, prevoz je pušten bukvalno samo zbog tržnog centra u ovoj nepojmljivoj verziji, čak i ta loša tramvajska veza će proraditi tek na proleće, a nama tek predstoji zima (dobro, zime su već godinama blage, kao što su i leta, ali nebitno). Ljudi će mesecima šipčiti stotine metara (neki i do kilometar) peške po vetrini i padavinama do nekakvog Nikolaja Kravcova. Pritom, rešenje sa dvosmernim saobraćajem se uz minorne korekcije moglo sprovesti već sada - tako što bi autobusi u smeru ka centru ostali u ionako jednosmernoj Sarajevskoj sa tri trake (pa Nemanjinom ili onom sledećom ulicom u Karađorđevu i dalje do okretnice) do završetka radova, dok bi otvorene dve trake na Savskom trgu privremeno promenile smer, čime bi se omogućio i povratak linijama preko njega. Moglo se sprečiti da se i ovih par meseci putnici duže smrzavaju, kasne na posao ili fakultet, da se oni koji ne poznaju taj deo grada gube u okolnim ulicama. To nije urađeno zato što nikakva dobrobit putnika nije bila cilj, već ucrtavanje putanje od njihovih džepova do kasa hrama potrošačkog društva.

OK, obojica smo udarili malo oštrijim tonom, ali i te podignute tenzije dovoljno govore o tome koliki je problem napravljen.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789135#p789135:3t5qg9zk je napisao(la):
solecar » Sub Okt 31, 2020 1:56 pm[/url]":3t5qg9zk]Ljudima će i nakon ukidanja BAS - a značiti da imaju liniju sa kojom mogu da dođu do Savskog trga ili negde u okolini, jer bi se u suprotnom samo stvarale još veće gužve na Sajmu, gde bi se presedalo sa skraćenih linija koje su saobraćale Savskom ulicom, na linije koje saobraćaju ka Zelenom vencu ili kroz Kneza Miloša. Ovo znači da neke od linija koje su saobraćale do Savskog trga, treba i dalje da saobraćaju dotle, u kojem god to obliku bilo.
Upravo tako. I nakon selidbe BAS-a mnogi će raditi ili se školovati u Pupinovom bulevaru, delovima Zemuna koje pokrivaju 78 i 83, većem delu Bulevara kralja Aleksandra, po Vračaru i na brojnim drugim lokacijama ka kojima se pruža efikasna veza sa Savskog trga. Da ne pominjemo niz kulturnih ustanova i državno-gradskih institucija po centru. Prosto, ovakvo rešenje ni u ludilu ne bi smelo da ostane.
 
78 иначе спаја већину здравствених установа у граду (Земунска болница, болница Свети Сава, Клинички центар, ВМА). Овде имамо на делу скроз погубни урбанистички и саобраћајни ефекат Београда на води на најужу околину. Тумор (како је Мркоњић описао БнВ) се проширио и захватио околне крвне судове (Савски трг, Савску, стари мост) и направио потешкоће у циркулацији (јавном превозу). Овде имамо пардокс да је "нови центар града" (Савски трг) угушен због "највећег тржног центра на Балкану" и због исиљеног саобраћајног решења. Имамо Вилсонов булевар који није на траси ничега (а могли су њиме провући трамвај од старог моста до зоне Дурмиторске где би једино могао да се споји безболно са постојећом мрежом). На крају, могли су да осмисле окретницу аутобуса код БАСа, али изгледа је то зона која се по сваку цену мора искористити за новоградњу.
 
БАС је ближе центру и лепом тргу, а место за тржни центар и окретницу је код моста где нико нормалан неће ни желети да купи станове и има поглед са шестог спрата директ на аутопут
 
Ту дуж Газеле до Мостара су лепо могли да направе пословне куле. Није битно само шта је лепо већ и да буде функционално.
 
Da li linija 36 ima stajalište u smeru ka Savskom mostu dok ide Vilsonovim Bulevarom,mislim na onaj deo izmedju onog sportsko-zabavnog parka i Bas-a....

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
A ovo stajalište pre skretanja u Karadjordjevu,za koju liniju je?

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
To je tramvajsko štajalište koje koriste tramvaji 7, 9 i 11 i autobuske linije 78 i 83. Koliko vidim, čitajući mapu, sada će ga dodatno koristiti samo linija 36.
 
Ok,hvala ti..

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
Sta mislite da gradjani VML probaju da imaju neke vajde od ove TC Galerija okretnice.
Mozda bi bilo pametno da pisu da bi hteli da se sve tri 38 ujedine u jednu na trasi VML-BNV/zs topcider(do topcidera samo odredjeni polasci) Linija bi imala 4 vozila koja rade trenutno na 38,38l,38a.Time se dobija sledece:

a)oslobadjaju se Sumice za neku liniju poteza 300
b) do Mostara bez presedanja
c)mislim da bi odatle mogli da hvataju 601 i rasterete 17 i 18 ka Nbgd i Zemunu
d)cini mi se da tako dobijamo i brzu vezu cukarice i ustanicke nego sa 50 koja se rasterecuje.

Za vlast je ovaj predlog lako izvodljiv.Nema dodatnih vozila ,linija i dalje ide do pogona kosmaj i imaju mogucnost da se hvale kako slusaju narod i kako mladi iz VML imaju gde da izadju i da se provedu.

Pala mi je na pamet ideja za novu trasu 36.Tada nova 38 ne bi imala potrebe da ide do Topcidera.

36(nova)-Zs Topcider-Prokop-BNV-Nemanjina-Slavija-Medak 2(od slavije do medaka 2 trasom sadasnje 30)

Sadasnja 30 bi se spojila sa 22a i isla do studentskog trga
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789604#p789604:10vikf95 je napisao(la):
vlasta » 02 Nov 2020 14:19[/url]":10vikf95]
file.php
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789840#p789840:10vikf95 je napisao(la):
=nikola= » 03 Nov 2020 12:46[/url]":10vikf95]
Na slici je crvenim oznacen kruzni tok, a plavim pozicija kamere:

image-2020-11-03-124524.png
Sa teme o ŽS Zemun. Obzirom na poziciju mini kružnog toka, koliko je izvodljivo predloženom trasom produženje linije 76 do okretnice Zemun /Novi grad/?

76 produzenje Zemun Novi grad.jpg
 
Ово је бесмислено радити са 76 који иде као антибиотик, 77 је права варијанта за ово.
А што се тиче изводљивости, кружни ток је супер ствар, и тамо по неким плановима треба да буде окретница аутобуса близу, али не знам колико је реално да аутобус прође одатле до садашње окретнице код КБЦ.
Иначе, идеја је супер, али не за 76 него за 77, и можда чак и не до Новог града него Новосадским путем право до Бачке или Горњег града.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789886#p789886:xuczb4iu je napisao(la):
solecar » 03 Nov 2020 03:47 pm[/url]":xuczb4iu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789604#p789604:xuczb4iu je napisao(la):
vlasta » 02 Nov 2020 14:19[/url]":xuczb4iu]
file.php
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789840#p789840:xuczb4iu je napisao(la):
=nikola= » 03 Nov 2020 12:46[/url]":xuczb4iu]
Na slici je crvenim oznacen kruzni tok, a plavim pozicija kamere:

image-2020-11-03-124524.png
Sa teme o ŽS Zemun. Obzirom na poziciju mini kružnog toka, koliko je izvodljivo predloženom trasom produženje linije 76 do okretnice Zemun /Novi grad/?


file.php


I 76 i 77! 76 do Novog Grada, možda i dalje, a 77 do Stanice.
 
Потребна је и добра веза Алтине, Бачке и једног дела Новог града са станицом. 612 и 709 нису нормална опција за многе.
 
@Sole tvoj predlog je dobar kao ideja ali ima mnogo infrastrukturnih mana.Ulicama koje si predlozio od okretnice do zs Zemun jedva se mimoilaze automobili.

Takodje pitanje je i sta sa ulicom koja vodi do kruznog toka iz pravca Rode-na mapi koju si okacio to je ova autoput za Zagreb uspravno(tu je nekad isao makadam).Najbolje resenje bi bilo da se prosiri ulica Joze Scurle gde je strana okrenuta ka autoputu slobodna bez kuca pa pored rode i tc zmaj do stanice 709 gde bi okretala.Koliko bi ovo kostalo nemam pojma.

@Express tesko ce tuda 77 pitanje je dal moze nekom trasom kao solo,kao zglob nema sanse,napisah gore razloge za to.

@Fića 76 je zamisljena kao radnicka linija.Ona radi do 20:30-21:00 da bi mogli radnici bolnice B Kosa isli kuci.Njen problem je i kruzenje oko rasadnika .Da bi se produzila taj deo trase mora preuzeti druga linija.

Kao resenje problema kog si naveo u poslednjem postu postoje sledece mogucnosti.

703-tc zmaj/zs zemun-ugrinovci
Linija bi od Gornjeg grada isla banatskom pa pored postanskog centra ,okretnice novi grad pa do stanice 709 u blizini tc zmaj ili od banatske pa pored doma zdravlja i do spomenute okretnice trasom 45

82-galenika/blok 44
Posle groblja bi 82 skrenula levo pa do galenike kao 612 koja bi se ukinula.
 
Vrh