Hvala na dobrodoslici zidar! Prvo da odgovorim na pitanje- meni, a i verovatno svima vise odgovara da 601 ide sa Zeleznicke, kako ne bismo morali da presedamo- 16 i 75 na primer jesu dobre opcije, ali mislim da niko ne bi menjao direktnu vezu sa centrom, bez presedanja, za koriscenje dva ili vise autobusa, koliko god cesto isli, jer Opstina ipak nije pocetna stanica ni jednoj od tih jakih linija pa bi se stvarale ogromne guzve. Podseticu samo kako je bilo kad se 601 okretao u centru Surcina, a linije ka ostalim surcinskim naseljima isle samo do Surcina, pa je 601 bio jedina veza sa gradom- bio je haos, i iako je autobus isao na 4 minuta, redovno su se propustala po 3-4 jer vec posle par stanica nije moglo da se udje. Ista situacija bi se desila kada bi putnici koje kupi 601 morali da presedaju kod Opstine.Jedino bi se mozda mogla promeniti trasa kojom linija stize do Zeleznicke, zute trake su tu svakako prednost koju autoput nema. Sto se tice tih ekspresnih linija do Usca, to nije dobra ideja po mom misljenju, jer bi u tom slucaju stanovnici Surcina, Batajnice i svih ostalih naselja sa novobeogradske strane izgubili vezu sa centrom na koju su navikli, a sa druge strane, ljudi iz na primer Kaludjerice ili Sremcice bi dobili vezu ne samo sa strogim centrom, nego i sa Novim Beogradom, koju nisu nikad ni imali, tako da bi jedni dobili vise, drugi manje. Beograd ipak ima "samo" 1,7 miliona ljudi, pa zbog toga i nije problem da pojedine prigradske linije idu u centar, jedino treba obezbediti bolji protok saobracaja i sve bi bilo u redu.
Sto se tice pojacanja 601 i 706, mislim da je to dobra ideja, a time da se nadovezem na Matejinu poruku- zbog bg voza, i 73 i 706 su redukovane, i time su Batajnicani mnogo izgubili, 706 je vec na Zelenjaku krcata, jer mnogima koji idu od Zelenjaka preko Zemuna bg voz nije ni od kakve koristi. Kad vec pominjem bg voz, slicno je i sa 601, lepo je sto postoji veza sa bg vozom, ali po toj logici da se treba oslanjati na bg vozbi onda trebalo redukovati sve linije koje prolaze pored stanica koje koristi.
Da se vratim na pricu o 601- linija ide autoputem bas zato jer joj je to najbrzi nacin da dodje od Tosinog bunara do Zeleznicke, cak, dolazi dosta brzo jer je na 601 turaza 104 minuta, a van spica, kad nema guzve, autobus vec za 37-38 minuta stize od jedne okretnice do druge, uz odmor vozaca od 5-6 minuta, turaza bi mogla da se smanji sa 104 na recimo 95 minuta, tako da bi sa postojecih 17 autobusa linija isla na 5-6 minuta, u sihti ubaciti jos 2-3 vozila i ne bi bilo problema. Takodje, vikendom je haos, posle 19 sati 601 ide na 26 minuta, sto je zaista haoticno, ne znam ni za jednu drugu liniju da je jaka radnim danom, a da je vikendom tako upropascena- ranije je subotom islo 10 vozila, onda je jedno vozilo skinuto, za vreme radova u Bulevaru zbog 6A, i taj jedan autobus nikad nije vracen.
Uglavnom, mislim da svima vise odgovara direktna veza sa centrom grada nego presedanje, pogotovo sto se tu ne radi o liniji koja ide na 20 i vise minuta, vec je jaka linija i ona odavno nema svrhu da samo Surcince poveze sa gradom, vec se na nju oslanja cela Bezanija, studenti koji idu/vracaju se kucama sa autobuske i zeleznicke stanice, i slicno.
Konkretno, mislim da nije potrebna veza 601 sa Opstinom Novi Beograd, za to vec imamo 65 ako je nekom potrebno, mnogo je bitnije povezati Surcin i centar na efikasniji nacin, a kako bi svi iz opstine Surcin imali bolji prevoz, moj predlog je sledeci-
601- Glavna zeleznicka stanica- Surcin, preko autoputa kao do sad da bi se odrzala veza sa sava centrom, ili preko Milutina Milankovica i Antifasicticke borbe, kao 74, radnim danom na 5-6 minuta, subotom na 9, nedeljom na 11
602 i 604 da polaze sa Bloka 45 kao do sad, ali da se usklade polasci
603 i 605 produziti do okretnice 75 na Bezanijskoj kosi, da na 603 rade 4 vozila celodnevno, tako da i 603 i 605 idu na po 24 minuta, tako da polasci mogu da se sinhronizuju na 12 minuta
610 bih ostavio kao sada, jer je upravo ona dobra veza sa Opstinom Novi Beograd, a i njenim skracivanjem bi morala da se pojaca 73, sto je moguce samo ako se skrati do Gornjeg grada, ali to nas opet uvodi u nove probleme
Takodje, iskoristicu priliku da, kad smo vec kod 601, pomenem i nenormalno lose stanje u nocnom saobracaju na ovoj liniji, zidar je verovatno upucen, jer je pravio mape, uglavnom, 601N jedini ne ide u svim polascima iz centra grada, pa moramo da presedamo u drugom polasku i da placamo duplu kartu, a u prvom polasku bus ide samo 15 minuta posle poslednjeg, sa Zeleznicke, pa je opet prazan, a i nebulozno je da i 601N i 603N idu preko Dobanovaca, a sve je to jako lose.
Moj predlog je da 601N ide na relaciji Trg- Opstina- Surcin- Becmen- Jakovo, na primer, u 00.00 i 01.55, tako da bus ide u prvom krugu preko Zeleznicke, a u drugom kao 68N, 75N... preko Brankovog mosta i Bulevara Mihajla Pupina i da u tom drugom krugu svraca i do centra Dobanovaca,a 603N da ide u 00.55 i 02.45, tako da u ne ide samo autoputem, a posto znam da Nikoli ne odgovara da ide kroz Surcin i Bezaniju u oba smera, mogao bi da ide u prvom krugu ka Ugrinovcima preko Surcina, u povratku na Trg autoputem, a isto tako i u drugom krugu, ili obrnuto- ka Ugrinovcima autoputem, ka Trgu preko Surcina. Tako bi Surcin imao 4 nocna polaska sa Trga, Dobanovci 3, a Jakovo i Becmen po dva, nije najbolje resenje, ali je bolje od postojeceg, jer se na 601N od 1991 godine nista nije menjalo. To hitno treba srediti, jer 601N i 603N opsluzuju preko 50 000 stanovnika Surcina i okoline, a pojedina naselja sa manje od 10 000 ljudi imaju bolji i cesci nocni prevoz.
Drugi predlog za to je sledeci-
601N- Trg- Surcin- Becmen- Jakovo, u 00.00, 01.00, 02.00, 02.55 do Surcina ili 00.30, 01.30, 02.30
603N- Trg- Altina- Autoput- Dobanovci- Ugrinovci- u 00.30, 01.30, 02.30
Tako bi sva naselja dobila bolji nocni prevoz, a to zahteva samo minimalne korekcije, i na taj nacin bi svi bili zadovoljni.
Izvinjavam se na predugackoj poruci