Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

@Nikola '93

Lepo si se potrudio, nastavi tako, sa Direkcijom nikada nije lako.

solecar":ywwu0gqv je napisao(la):
Od 1. aprila linija 74 se produžava trasom linije 25P od omladinsko stadiona do Mirijeva III. Informacija sa autobusi.net

Stvarno dosta smo trpeli 74. dugacku samo 15km, sada ce imati preko 22km i napokon liciti na svoje sestre 23, 25 itd i zvacemo je 74P.
A i 25P je inace bila nekako usamljena u Mirijevskom Bulevaru.

Predlazem direkciji da sve linije krace od 20km produzi ili spoji sa nekim drugim i doda im slovo P.

15. i 31. su recimo nepodnosljivo kratke linije, treba ih hitno spojiti u 15+31= 46P

Isto vazi za 96., njena sestra 95. lepo prelazi grad sa kraja na kraj i dva mosta a jadna 96. ide samo do Trga. Treba je po kratkom postupku spojiti sa 84. kako bi kombinovana 84+96 = 180P napokon premasila 20km trase i takodje prelazila 2 mosta.
 
zidar":2yidq2i6 je napisao(la):
Isto vazi za 96., njena sestra 95. lepo prelazi grad sa kraja na kraj i dva mosta a jadna 96. ide samo do Trga. Treba je po kratkom postupku spojiti sa 84. kako bi kombinovana 84+96 = 180P napokon premasila 20km trase i takodje prelazila 2 mosta.

Sačekati kineski most pa napraviti kružnu liniju. Krug 96. Ili joj bolje dati neki broj oko 50, da se uklopi s kilometražom..
 
@zidar

takođe predlažem da se spoje linije 15 i 53. da rasteretimo zeleni venac. može i 77 sa 56 i ostaje još recimo 68 i 52. to su otprilike linije koje imaju sličan takt.
 
prigradski":2zt6fz8l je napisao(la):
Ovo u medjuvremenu znaci i da se minibus E6 koji je polazio sa terminusa Mirijevo 4 najverovatnije ukida...

Ne mora dab znači , jer E6 ide trasom 27E
 
Sto nisu svake godine izbori,da 309 produze bar do vuka ;)
Mada,kad malo bolje razmislim uskoro ce razmatrati da 309 pretvore u 77/79 opet je to linija kraca od 20 km ,nekih 16-17 bi bila kad bi se realizovala :p
 
^Ko dira petnaju :cool:

Šalu na stranu, linija je efikasna i pouzdana, niti je nepodnošljivo kratka, naprotiv tačno kako treba....ne dirati nešto što je dobro!
 
Linija 15 ima sreće što ne ide blizu Mosta na ADI i što ne ide blizu budućeg mosta ZEMUN - BORČA. Sve linije koje staju kod bolnice Dragiša Mišović , imaju velike šanse da budu preusmerene na novi most , kao što je to urađeno sa 94 , koja je time dosta izgubila , i upropašćeno je nešto što je bilo dobro. Isto to će se desiti ukoliko se obistini da 77 i 309 objedine u jednu liniju. Tim spajanjem bi najviše izgubili sadašnji korisnici linije 309. Takođe , da taman kad pomisliš da od ovoga nema gore , neki pametnjaković odluči da produži 74 , tako da ću je sada morati čekati umesto 20 - 30 min , oko 30 - 45 min , dok opkruži kroz Mirijevo.
Bolje da su 74 ostavili da ide do Omladinskog stadiona , a 75 produžili preko terazijskog tunela i bulevara Despota Stefana , jer ovim bi se dobilo ono što više odgovara ljudima u Mirijevskom bulevaru , koliko sam mogao da primetim. A i u poslednje vreme , sve nešto produžavaju ili preusmeravaju linije da prolaze pored Mega marketa ili Tržnih centara , pa tako i ovo produženje 74 Još malo , pa ćemo morati da se prilagođavamo svim linijama.
 
Ja cenim da je Zidar bio sarkastičan. Ali evo i ja da nastavim bez veze je da okretnica 17 bude pored budućeg mosta, selimo je u Borču!
 
Ne ne,dok se most ne završi ok bi bilo da se 17 okreće u Batajnici,blizu železničke stanice tako da ćeš sa time postići potpunu efikasnost ove linije :p... Što se tiče efikasnosti tog prespajanja buduće 77ice pitanje je koja bi njena uspešnost bila kada bi saobraćala kroz BKA ili kao što sada ide kroz dimitrija tucovića pošto je Dimitrijala sada često ulica sa tranzitom i tu se dešavaju problemi... Ne znam neko je na forumu spominjao to spajanje sa mirijevom ili kaluđericom zato što se sve više priča da 77 gubi mesto na sadasnjoj okretnici trola,pošto je mirijevo sada zadovoljeno mi smo sledeći na spisku kad već svi dobijaju vezu sa nbgom :D :D
 
Ma čim bude gotov most ZEMUN - BORČA , ima da prebace neku liniju na taj most. ja tipujem da bi 704 ili 707 mogao da ide do Borče , i posle će još da ti daju objašnjenje kad se budeš buio za tu promenu trase , kao što su dali za 94 , da je autobus starom trasom kružio mnogo i da je tuda kuda je išao bio nužno zlo. Prosto da ne poveruješ kakve bisere smišljaju ovi iz DJP. :bash:
 
Znam,salim se :p

Vazno je da imam uverenja da opstinska birokratija ne da 77icu da se izmesta pa mogu mirno da spavam.
 
Аутобуски саобраћај у Београду углавном већ достиже границе својих могућности. Предлог о краћим и ефикаснијим линијама, који је Зидар покренуо, је конструктиван, јер одговара технологији аутобуског саобраћаја. Линија 309, ако би се игде продужавала, изгубила би на квалитету, као и 77. Сам 77 евентуално до Цветка због бољих веза за преседања и то је то. И по питању избора возила, 77 има услове за зглобне аутобусе, а 309 не. Можда најбољи пример неефикасне линије која пролази кроз неколико гужви је 26. Прво Француска улица, па оне уличице око Каленића и Максима Горког, Крушевачка, па Заплањска. Да велике поремећаје могу имати линије и са слабим тактом, доказ је 42, за коју сте на форуму могли прочитати доста жалби.

За врло оптерећене врло дугачке линије је погоднији трамвај, са тим што нешто што има стајалишта на мање од 500 метара, што се зауставља на сваком семафору, што поједине саобраћајне траке користи заједно са аутомобилима, што има ниске пероне, где деонице за мање од 40км/с нису изузетак, где доминирају мање превозне јединице, без централног диспечерског управљања... незаслужено носи назив трамвај.

Осим непоузданости преседачких веза, важан разлог зашто маса грађана инсистира на директним вожњама је боља могућност да се уграби место за седење. Стајање у аутобусима је јако неудобно, и у земљама где стандард допушта вожњу колима великој већини, грађани ретко пристају да стоје у аутобусу осим на врло кратким релацијама. Један од важних разлога успеха и економичности многих шинских система у развијенијим земљама (у односу на аутобус) је у томе што чак грађанска средња класа пристаје да стоји у истим, а самим тим, су возила боље попуњена и систем боље искоришћен.
 
Kokos":3htd3rr5 je napisao(la):
Ja cenim da je Zidar bio sarkastičan. Ali evo i ja da nastavim bez veze je da okretnica 17 bude pored budućeg mosta, selimo je u Borču!

Naravno, da nastavim: Hajde da spojimo 706 i 309 preko Bulevara!
Zar to ne bi bilo divno, Direkciji ce sigurno da se svidi, ta bi linija opsluzivala preko 50% stanovnistva i radnih mesta u Beogradu :cool:

Onda logicno stavimo pola autobusa GSP na novu 706+309= 1015 a ostale raspodelimo preostalim linijama.
Milina, sa merenjima kretanja na jednoj jedinoj liniji imamo statistiku za pola grada. Ne treba nam vise ni busplus.

- - -

Kao sto rece Karlo, resenje treba traziti u kracim i efikasnim linijama, nikako drugacije sitsem nece postati pouzdan i pruziti prihvatljivu alternativu vozjni automobilom pa makar i automobilom koji stoji u guzvi, vozac barem sedi, slusa muziku i moze da pusi.
 
solecar":37ygbkof je napisao(la):
Od 1. aprila linija 74 se produžava trasom linije 25P od omladinsko stadiona do Mirijeva III. Informacija sa autobusi.net

Pozdrav svima. Posle silne rasprave,umesto nagadjanja da ce 77ica biti ta koju ce produziti nasi omiljeni ljudi iz DJP,ispade linija koju nismo cesto spominjali. Super,kada je cekam kod sc,nikada nije manje od 15min,a tek sada koliko covek da ocekuje dok dodje do Mirijeva? Moram priznati da prvo kada sam video naslov nesto se produzava,pomislio sam na 85icu,kako postaje redovna linija (umesto minibusa) i ide sve do blokova odnosno npr. petlovog brda,belih voda,ceraka. Onda mi se smuci kada vidim ono 25P,dokle vise oznaka P,spominjali smo slobodne brojne oznake do sada bezbroj puta? :)
Odlicni komentari,sta je sledece,hajde da spojimo 706 i 309... Ne mozemo bez glomaznih linija... :D
 
Joca28":9xwr2d88 je napisao(la):
solecar":9xwr2d88 je napisao(la):
Od 1. aprila linija 74 se produžava trasom linije 25P od omladinsko stadiona do Mirijeva III. Informacija sa autobusi.net

Pozdrav svima. Posle silne rasprave,umesto nagadjanja da ce 77ica biti ta koju ce produziti nasi omiljeni ljudi iz DJP,ispade linija koju nismo cesto spominjali. Super,kada je cekam kod sc,nikada nije manje od 15min,a tek sada koliko covek da ocekuje dok dodje do Mirijeva?
Odlicni komentari,sta je sledece,hajde da spojimo 706 i 309... Ne mozemo bez glomaznih linija... :D

Kada sam pročitao da se 74 produžava do Mirijeva , popizdeo sam jer ću sad morati još duže da je čekam. Ne znam gde se linija zaglavi , ali maltene nikad mi se nije desilo da mi dođe za par minuta.
Veoma malo je tih glomaznih linija , koje imaju svoju funkciju. Mogle bi da se nabroje na prste jedne ruke. Trenutno jedina koja mi pada na pamet je 408. Jedan od razloga zašto se prave ovako dugačke linije , leži i u činjenici da tako ne moraju veći broj novih autobusa da kupe , pa im ostaje više para za plate.
Takođe jedan od bisera koji sam čuo je da se zbog modernizacije bulevara od Taša do Vuka , neće postavljati šine preko Mosta nas ADI ove godine.
 
Spajati, nikako, mnoge produžiti svakako
na to presudan uticaj imaju okretnice al to je vec dr. tema...
 
vucko":90vo3wr7 je napisao(la):
Ko dira 77icu,ja ga banujem :cool:

Тако, бре, да се зна ко је влас`! :)
Не памтим када сам користила, али је напросто савршена. :p
Шта више, мислим да би све линије требало да носе ту бројну ознаку, са подбројевима:
77/1; 77/2... :kk:
Јел` (довољно) добро?
awdcli.jpg
 
@Danga
+1 :lool: jeste , jeste bas takav je nas Vucko :laugh: :lool: :laugh:
 
Bulevar istocno od Cvetka i Mite Ruzica su uska grla, pruduziti bilo koju liniu tom trasom je ravno ubistvu iste.
Treba raditi obrnuto, uciniti da linije budu sto pouzdanije to jest da imaju sto manje uskih grla na trasi.

Na primer umesto da 79 ide od Dorcola do Mirijeva kroz Mite Ruzica podeliti je na dva dela: Dorcol-Cvetko i Cvetko-Mirijevo. Na taj nacin oba parceta postaju daleko pouzdanija.

Ako taj princip primenimo na okolinu Cvetka i Mirijevo mozemo da imamo:

-79, skracena, okrece u Cingrijinoj (Sa Bulevara vec postoji veza sa Dorcolom tramvajem 5)
-77, izmenjena, zamenjuje 79. u Batutovoj i okrece kod Cvetka umesto u Cingrijinoj, i (znam tesno je ali mogla bi da se napravi okretnica pored pijace tamo gde zavrsava 309).
- 46 , skracena, okrece kod Cvetka, sa druge strane produzena preko Gazele do Usca umesto Glavne Z. St.

- od vozila dobijenih skracivanjem 79 i 46 pravi se nova linija Cvetko-Mirijevo 4 sa jakim taktom (moze cak i Cingrijina-Cvetko-Mirijevo 4). Linija je pouzdana jer iako ide kroz Mite Ruzica to je jedino usko grlo na njenoj trasi jer je dovoljno kratka.

Sa ovim blagim izmenama stanica Cvetkova pijaca dobija sjajne veze sa ostatkom grada:

- preko Dimitrijale do centra i NBGD sa 77.
- tramvajima NBGD, Vozdovac i Dorcol kao i do sada
- do NBGD preko Autokomande i Gazele sa 46.

- 79 i 46 postaju pouzdane jer se ne zavlace u Mirijevo

- Kaludjerica profitira od ovih novih veza sa presedanjem sa 309.

- Mirijevo sa novom linijom dobija pouzdanu vezu sa Cvetkom i sire mogucnosti za dalje putovanje.


Nije sve u produzavanju linija, ima nesto i u skracivanju i reorganizaciji.
 
@zidar

Dok se ne uvedu vremenske ili dnevne karte ovo bi bilo katastrofa. (Samo nemoj da mi kazs da kupim markicu :laugh: )
Razumem sta hoces da kazes, ali mislim da ti ovaj primer i nije neki.
Jednostavno nekad su duge linije ok, nekad nisu.

Sta fali Karaburmi koja ima tri preduge linije koje sve idu na 5 min i pokrivaju pola grada.

Dok sa druge strane dovodjenje ovoliko linija u Mirijevo, koje idu na 12-15 minuta je cista glupost.
Bolje i jedna ali vredna.

Ja bi pre od 25p (dodelio bi joj drugi broj)napravio liniju koja ide samo Mirijevo-Karaburma, ili eventualno do Bogoslovije na 5 min, pa presedanje na 16,23,25. Najvaznije da pokriva M.bulevar i da moze da se presedne na linije sa Karaburme.
Samim tim nema potrebe ni za 74 ni 25p, 2 linije zbog kojih si se najvise i iznervirao :)
Sta ce nama 74 prvo ide kao 25p, pa kao 27 pa onda na Gazelu. Opet ne pokriva najvazniji deo NBGD-a ako vec ide preko mosta.


46 je sama po sebi sva u uskim grlima, od Mite Ruzica, preko skretanja kod Cvetka, pa kod ATS-a, pa kod autokomande itd.
Taj deo se ne moze resiti dok se ne resi saobracajno resenje Mirijevo-Bulevar. Moze ali metroom :)

A drugo Mirijevo je jako veliko, vec u njemu dosta ljudi preseda.
Npr: covek koji zivi u Mirijevu III seda u 27 ide 4 stanice, pa presedne na 46 ili 79, a ti bi im sad uveo da to
bude neki lokalac do Cvetka pa opet da presedaju na novi 46, 79, a pitanje je gde idu dalje. Suvise komplikovano, suvise presedanja.
A da taj lokalac uvija po celom Mirijevu kao sada 79 opet gubi dosta vremena i nikad ne moze sve da pokrije.

Ja 79 i ne koristim kad idem na Dorcol, lepo na 27e do Banije za 20ak minuta pa na trandze.
Ni 46-om ne idem na zel. stanicu, nego 27 do Terazija pa se spustim peske, 5x brze.

Ne vidim kako se to moze resiti sa ovakvim saobracajnicama. Ako imas jos neki predlog, daj pa da prodiskutujemo :))))

Izvinjenje na duzem postu.
 
Somi303":6wx0qpvm je napisao(la):
5 уопште није поуздана, тако да 79 ради посао :) :p

Radice posao i 77 umesto 79 a imaces i direktnu vezu sa NBGD :cool:

Micigen":6wx0qpvm je napisao(la):
@zidar

Dok se ne uvedu vremenske ili dnevne karte ovo bi bilo katastrofa. (Samo nemoj da mi kazs da kupim markicu :laugh: )

Vremenske karte se naravno podrazumevaju :kk: a danas imamo i tehnicke uslove za to, samo nedostaje volja :notok: .


Micigen":6wx0qpvm je napisao(la):
Razumem sta hoces da kazes, ali mislim da ti ovaj primer i nije neki.
Jednostavno nekad su duge linije ok, nekad nisu.

Sta fali Karaburmi koja ima tri preduge linije koje sve idu na 5 min i pokrivaju pola grada.

Nista, ne idu kroz Mite Ruzica i Bulevar :) mada 25 ume da bude problematicna.

Micigen":6wx0qpvm je napisao(la):
Dok sa druge strane dovodjenje ovoliko linija u Mirijevo, koje idu na 12-15 minuta je cista glupost.
Bolje i jedna ali vredna.

Slazemo se, umesto pravljenja nakaradne 25P i produzetka 74. kroz Mirijevski Bulevar bilo je dovoljno prebaciti 27. u Mirijevski Bulevar, ostaviti 27E u Dragoslava Srejovica (bez preskakanja stanica) i pojacati obe.
Iste trase bi bile pokrivene kao i sa Direkcijinim stihijskim potezima a nijedna postojeca linija ne bi bila oslabljena.
Jos kada bi 46 bila produzena na NBGD verovatno bi bila korisnija od presedanja na 74.

Micigen":6wx0qpvm je napisao(la):
Ja bi pre od 25p (dodelio bi joj drugi broj)napravio liniju koja ide samo Mirijevo-Karaburma, ili eventualno do Bogoslovije na 5 min, pa presedanje na 16,23,25. Najvaznije da pokriva M.bulevar i da moze da se presedne na linije sa Karaburme.

Za lokalne linije sam uvek za :kk:


Micigen":6wx0qpvm je napisao(la):
46 je sama po sebi sva u uskim grlima, od Mite Ruzica, preko skretanja kod Cvetka, pa kod ATS-a, pa kod autokomande itd.
Taj deo se ne moze resiti dok se ne resi saobracajno resenje Mirijevo-Bulevar. Moze ali metroom :)

Tacno ali dva uska grla manje je ipak veliki pomak.

Micigen":6wx0qpvm je napisao(la):
A drugo Mirijevo je jako veliko, vec u njemu dosta ljudi preseda.
Npr: covek koji zivi u Mirijevu III seda u 27 ide 4 stanice, pa presedne na 46 ili 79, a ti bi im sad uveo da to
bude neki lokalac do Cvetka pa opet da presedaju na novi 46, 79, a pitanje je gde idu dalje. Suvise komplikovano, suvise presedanja.
A da taj lokalac uvija po celom Mirijevu kao sada 79 opet gubi dosta vremena i nikad ne moze sve da pokrije.

Mirijevo ima nezgodnu topografiju i tesko je jednostavno pokriti celo naselje. Kao sto kazes ne znamo gde ljudi dalje idu 79. i 46., da li samo do Cvetka ili dalje. Ipak mislim da je bolja pouzdana i visokotaktna veza do Cvetka sa raznim presedanjima za dalje nego sporadicne 46. 79.
Najbolje bi bilo predloziti resenja Mirijevcima pa da sami odluce.

Micigen":6wx0qpvm je napisao(la):
Ja 79 i ne koristim kad idem na Dorcol, lepo na 27e do Banije za 20ak minuta pa na trandze.
Ni 46-om ne idem na zel. stanicu, nego 27 do Terazija pa se spustim peske, 5x brze.
Bas zato sto su 27 i 27E, to jest severna strana, glavne veze Mirijeva sa Gradom, na juznoj strani ima prostora za eksperimentisanje. Poenta je u pruzanju alternative, izbora.


Micigen":6wx0qpvm je napisao(la):
Ne vidim kako se to moze resiti sa ovakvim saobracajnicama. Ako imas jos neki predlog, daj pa da prodiskutujemo :))))

Jedan crtez = hiljadu reci :

Sta kaze Direkcija ("ako je nesto komplikovano i konfuzno niko ne razume a mi ispadamo pametni"):

68_mirijevo-direkcija.png



A kako bi moglo da bude ("jednostavno i efikasno):

68_mirijevo-99.png



- svaka dosadasnja stanica je pokrivena
- pojacana 27 ide preko Mirijevskog bulevara
- pojacana 27E (moze novi broj jer E joj ne treba) ide preko Dragoslava Srejovica
- lokalac Mirijevo 4 - Cvetko je dobio broj 99 :) i koristi bivsu trasu 79 sa jakim taktom
- 46 skracena do Cvetka, 79 do Cingrijine, 77 do Cvetka.
- Novi cvor za jednostavno presedanje sa 27 na 16 i 23 u Visnjickoj

- Isti broj vozila, pouzdanije linije, laksa presedanja.

:kafa:
 
Vrh