Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Све те монструозне наказе од линија треба поделити на две функционалне.

Sent from my D6503 using Tapatalk
 
@solecar Zasto je 42 megalomanska linija? A vozi tek koji minut duze od Slavije do Pevca od 59.
 
Spajanje stare 42 sa 542. Dve pouzdane i relativno kratke linije spojene u jednu , nepouzdanu. Samo iz tog razloga.
 
Непоуздана је због превозника и тураже, иначе да иде мало чешће и редовније сваким даном поготово викендом била би ок.
 
Počev od ponedeljka 18.02.2019. godine trasa autobuske linije 3А biće delimično promenjena u zoni Topčiderskog parka. Sanacijom namernih kvarova na kolovozu Ul. Topčiderska, omogućeno je da se linija JLPP-a br. 3А na trasi od Bulevar vojvode Mišića i Petlje „Hipodrom“, pre Bulevara Patrijarha Pavla, u smeru ka Kneževcu, preusmeri da saobraća navedenom ulicom i potezom uz ŽZ „Topčider“.

Nova trasa linije JLPP-a br. 3А, u smeru prema Kneževcu, biće: SАVSKI TRG - Savska - Bulevar vojvode Mišića - Topčiderska – Bulevar Patrijarha Pavla - Patrijarha Dimitrija - Oslobodilaca Rakovice - Oslobođenja – KNEŽEVАC.

Trasa linija u smeru prema Savskom trgu ostaje nepromenjena: KNEŽEVАC - Oslobođenja - Oslobodilaca Rakovice - Patrijarha Dimitrija - Bulevar Patrijarha Pavla – Topčiderska - Gardijska - Bulevar Patrijarha Pavla - Bulevar vojvode Mišića - Savska - SАVSKI TRG.

U ul. Topčiderska, u smeru ka Kneževac, privremeno se uspostavlja stajalište „Topčiderski park“, približno 200 metara posle zone raskrsnice ulica Bulevar vojvode Mišića i Topčiderska.

izvor: bgprevoz.rs
 
Ко хоће да иде на ексурзију по Београду или му дође тако досадно у животу, удари депресија и сличне тегобе само нека седне на 25П 42 74 612 један круг и авантура загарантована. Искрено ја као психолог.

Јербо когод се није возио са овом 74 од Карабурме нема шта да се жали да му нешто у животу смета.
 
612 је сад најпотребнији да скрати путовање ка Блоковима, дангуби од Похорске до Бежанијске Косе без икаквог разлога... То треба да се лепо спусти поред Бежанијског Гробља, и Лидла, па правац Војвођанском до Ивана Рибара да се окреће са 89. Јер би скратио путовање људима који иду из Горњег Земуна, а 45 није потреба, овај би то стигао од окретнице 45 до Блокова за 20 минута, са истим бројем возила...
 
MUKE ŽITELjA OVČANSKOG SEBEŠA: I periferiji treba prevoz

Nema uspostavljanja minibus-linije. Za uvođenje vozila GSP potrebno proširenje kolovoza.

Da li će kroz naselje Ovčanski Sebeš u skorije vreme biti uspostavljena minibus-linija ne zavisi od Sekretarijata za javni gradski prevoz, ali ni od GO Palilula.

Neophodni građevinski radovi, koje je potrebno uraditi u Ulici Gige Antonijevića, kako bi se deo naselja povezao sa Zrenjaninskim putem, i konačno uspostavila minibus linija, nisu u nadležnosti opštine.

- Nažalost, sve neophodne intervencije koje su potrebne kako bi se ovaj problem rešio nisu u nadležnosti Opštine - kažu za "Novosti" u GO Palilula. - Sve ulice na tom području ne pripadaju pod kategorisane puteve koji su u domenu jedne gradske opštine.

Međutim, ni nadležni iz Grada ne odgovaraju na to zašto se ne izda nalog nadležnom preduzeću da se taj deo puta sredi.

Iako su meštani pisali peticije i u više navrata blokirali prugu, zasada ništa od toga nije urodilo plodom. Dok se čelnici ne usaglase, stanovnicima Ovčanskog Sebeša jedina veza sa gradom i dalje su samo linije BG voza, koje u proseku saobraćaju na svakih sat vremena. Novi red vožnje uspostavljen je u julu prošle godine, kada su zbog rekonstrukcije pruge proređeni polasci BG voza na samo tri u toku jednog sata. Novo iznenađenje usledilo je u oktobru, kada je uveden samo jedan polazak na sat vremena.

Iz Sekretarijata za javni gradski prevoz za "Novosti" su rekli da je za uspostavljanje linije minibus prevoza potrebno obezbediti minimalnu širinu kolovoza za dvosmerno kretanje vozila. One deonice koje nije moguće iz tehničkih razloga proširiti, potrebno je regulisati adekvatnom saobraćajnom signalizacijom. Ali i napraviti trotoare sa najmanje jedne strane ulice, kako bi pešaci mogli bezbedno da se kreću, kao i okretnicu u blizini pruge.

Međutim, dok se pomenuti radovi ne sprovedu u delo, meštanima ovog dela Palilule pešačenje i po nekoliko kilometara do domova ne gine. Iako ih od centra prestonice deli svega devet kilometara, kako bi došli do grada moraju da putuju nekad i duže od sat vremena. Kada im voz pobegne, prinuđeni su da pešače do centra Ovče kako bi stigli do autobuske linije 105.

izvor: Novosti
 
Мрзи их да раде ишта а да претходно не направе план

Мада, Овчански Себеш има ту предност да има одмах ту воз, е сад да још и иде како треба...
 
Jeste , imaju voz , ali nisu svi baš tako blizu tom vozu. Mislim samim železničkim stanicama. Bilo bi lepo da postoji jedna minibus linija koja bi opsluživala njih i blok Zage Malivuk i možda još neki kraj u blizini , pa da se tako nadomesti i jedina nedostajuća veza železničkih stanica sa gradskim prevozom koji opslužuje lokalna naselja.
 
Крњачи треба кружна линија која би ишла од Железничке станице у Себешу до Метроа, и да их скупља до скретања за Борчу, када уђе у Борчу да уђе као 85 и 96, а изађе као 95 или обрнуто...
 
Не знам да ли ово да сврстам у тему за градске или за приградске, ако сам промашио, преместите. Ово сам слао на многе адресе, али нигде одговора ни неког посебног мишљења, па рекох и овде да ставим.
Шта се мисли да се проблем линије 405 реши на следећи начин: од 8 ангажованих возила да 4 остану на класичној 405, а 4 на линији 405Е за коју предлажем да се уведе? Траса би им била потпуно иста, само што би 405Е прескакала сва стајалишта од окретнице трола на Бањици до Авале како би се путници из успутних насеља распоредили на друге линије. Често присуствујем сценама у 405, поготово у Јајинцима како се путници ноншалантно гурају у препуну 405, а пропусте полупразан 402 нпр., малтретирајући тако и нас и саме себе. А неки можда и избегавају контролу...
Превоз у Рипњу је, најблаже речено, ужасан. :violina: :bash: Потребна му је права перестројка.
 
To povlači drugačiji red vožnje za tu novu 405E, što onda može dovesti do preklapanja polazaka obične i E varijante, a veruj mi, to je najgora moguća opcija. To onda znači da se sledeći polazak čeka duže nego što bi trenutno čekali. Mislim, govorim iz ličnog iskustva sa uvođenje 311 i smanjenjem broja polazaka na 306, pa je prevoz ovde degradiran tim potezom.
 
Замисао предлога је таква да, ако је нпр. први полазак у 04:00 са Трошарине обична 405-ица, следећи у 04:15 иде као експрес. :wink:
 
Razumem ja to, ali s obzirom na to da bi bio manji broj stanica 405E linije, onda to znači da bi i samo vreme dolaska na terminusa bilo manje od 405. Jedino u tom slučaju da se čeka vreme tako da bude okej razmak između polazaka, samo ne znam koliko bi se to isplatilo prevozniku, jer se onda smanjuje efikasnost. Ali svakako, podržavam svako nastojanje da se poboljša prevoz, pogotovo predlozima od samih korisnika i stanovnika. Samo sam želeo da predočim moguće nedostatke i začkoljice.
 
Ripanjac 405 mislim da je Marrecar u pravu imas primer lastinih linija koje dosta brzo stignu od glavne autobuske stanice do Avale bas zato sto nigde ne staju. Po tvojoj zamisli dolazilobi do sustizanja islibi busevi jedan za drugim.Jedino bi znacilo nesto ako bi sve 405-ice bile u ekspres rezimu uz dodatak par stanica recimo kruzni put ,Selo rakovica jedna stanica ,Jajinci kod doma zdravlja i to je to. Ripanjac imas na 218 strani ove teme neki moj predlog za organizaciju poteza 400 zanimame tvoje misljenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605849#p605849:fc675m17 je napisao(la):
marrecar » Ned Mar 03, 2019 6:57 pm[/url]":fc675m17]Razumem ja to, ali s obzirom na to da bi bio manji broj stanica 405E linije, onda to znači da bi i samo vreme dolaska na terminusa bilo manje od 405. Jedino u tom slučaju da se čeka vreme tako da bude okej razmak između polazaka, samo ne znam koliko bi se to isplatilo prevozniku, jer se onda smanjuje efikasnost. Ali svakako, podržavam svako nastojanje da se poboljša prevoz, pogotovo predlozima od samih korisnika i stanovnika. Samo sam želeo da predočim moguće nedostatke i začkoljice.
Ima linija na kojima bi mogao red vožnje da bude češći sa postojećim brojem vozila , pa opet to nije slučaj , a i dalje ih održavaju isti prevoznici. Tu pre svega mislim na linije 44 , 54 , 60 , 67 , 68... Tu zna i po desetak minuta da se čeka. Linija 36 zna u pojedinim delovima dana da obiđe krug za 20 minuta. Na 34 je vreme putovanja 25 - 30 minuta , zavisno od doba dana.
 
67 i 68 imaju jedan drugi problem, sto malo ljudi zna... Naime radnim danom u teoriji kod Erport Sitija imas tri linije koje idu ka Zelenom Vencu, ali u praksi, ti imas tri linije koje se pojave u 5 minuta, pa ih nemas 20 do 30 minuta. Pri tome moglo je da se napravi da Eko1 moze da se okrene kod druge kapije garaze na Novom Beogradu gde idu tramvaji gde posle 50 metara ima punjac. Sto se 67 i 68 tice, tu jedino resenje spada spajanje neke od te dve linije sa 56L, a po meni je bolje spojiti sa 68, jer pruza direktnu vezu Cukaricke Padine sa Novim Beogradom kada 89 zakaze, jeste da prolazi pored Decanske i Terazijskog tunela, ali prisustvo takve linije ne bi se osetilo, cak se dobija direktna veza Cukarice sa Uscem. Sto se 67 tice, malo se koristi, jer je nepouzdana linija, i u spicu svi sede, jer ga Eko 1 pokriva od Treceg Bulevara, i to je problem, da li Eko1 i 67 spojiti tu je pitanje...? Ovi elektricni autobusi bi bolje pasovali na 44... Em usteda 4 autobusa, a ta 4 autobusa samo pokriju trasu 67!
 
U subotu zadušnice,prolazim silom prilika preko Bež.kose. Oko 11 na semaforu kod Meka u pravcu groblja 82-ka( solo) stoji sa aparatom za gašenje iza autobusa i belim prahom svuda okolo zadnjeg dela,verovatno se malo popalio. 20 metara dalje na autobuskoj stoji umrli japanac sa 65. Nažalost vozio sam pa nisam mogao da uslikam ovaj autobuski pomor,bila bi sjajna slika jer bi obojica stali u jedan kadar :)
Na stanicama 82 kod ulaza u groblje naroda ko na Slobinom mitingu na Ušću 1989.Dolazi druga 82-ka,takođe solo!?! staje,narod penzionerski uglavnom, hoće da je prevrne od želje da uđe.Kratko razmišljanje o temi planiranja rasporeda vozila za ovakve prilike.Zar ne postoji neko ko je iole sposoban da upotrebljava mozak u GSP-u da bar na taj dan kad se zna da će na Bež.groblju(kao i na drugima)biti bar nekoliko hiljada ljudi pojača ovu aspirin liniju sa dodatnim zglobnim vozilima!?!? Ne mora ceo dan ,makar samo prepodne kad je udarni talas najjači.Naravno celokupni haos je začinjen opštim zagušenjem svih raskrnsnica u blizini groblja morem automobila.
 
@ 88miki123
Да будем искрен, и не свиђа ми се толико. Најбоље би било да остане као и до сада, бар по мом мишљењу, уз појачање неких линија првом приликом, међу којима и 405. 405 до Славије? Никако, већ постоје прилично поуздани трамваји, само да се ураде нове електричне подстанице, да се појачају неке линије и биће још бољи... :kk:
 
Mozda bi pojacali da imaju sa cim nije tu gsp kriv vec sjp
 
Ред вожње је проблем.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
Где више са продужавањем 405? Ионако има 60 минута у смеру, плус 25км и више у једном правцу? За 405 је једини спас увођење воза у Рипањ, како би цео тај Авалски део профункционисао... Једино што има смисла продужити даље од Вождовца је 407 и евентуално 503, али и то треба негде набити, а да се погођени корисници не осете угроженим због продужетка, а тако нешто једино може преко Општина да се ради, само се сетите накнадног увођења 74, па продужетак 65, па продужетак 94, па тотална промена траса неких линија... Све мора политички, и боље да са Општине Нови Београд, Земун, Раковица, Вождовац, Барајево што пре крену да пишу иницијативе за продужетак неких линија, јер се спремају следеће године локални избори, јер тамо је велико упориште и све што је немогуће биће могуће!!!
 
Sto se tice voza to si upravu to bi bio preporod za nas ,ali na zalost mala je verovatnoca da ce se to desiti u skorijoj buducnosti zato sto je potrebno izgraditi drugi kolosek.
Sto se tice 405 moglo bi se naci resenje tu stvari nisu kao nekada moglabi da se skrati u delu kroz Ripanj postoji par idelnih mesta gde bi se mogla napraviti okretnica da valja i gde bi se mogao okrenuti bilo koji dupli bus ,a mogla bi se okretati i na staroj okretnici 404 . Kazem stvari nisu kao nekada postoji linija 534 koja odlicno funkcionise(uz dodatak polazaka u perijodu izmedju 17h i 21h bilabi jos bolja ,a verujem da ce se to inace i desiti jer su velike guzve u tom periodu) postoji sada 405l sve bi ostalo pokriveno.Ne vidim razlog zasto nase linije ulaze u trecu zonu naravno na nasu stetu zasto je to neko dozvolio.Sto se tice 407 mislim da nema nekog smisla nju produzavati pokriva mali deo ripnja sluzi kao ispomoc 405-ici i jednostavno da olaksa zivot ljudima koji zive u Beloj reci.Moje misljenje je kada se neka linija produzava ili skracuje treba uzeti u obzir i to koliko je ljudi je koristi i kakve su njihove potrebe treba smanjiti broj presedanja .Da su uzeti bilo koji normalni parometri 401 i 402 nikada ne bi bili produzeni.Po meni Banjica nije dobra presedacka tacka zato sto nema linija koje te brzo vode do centra. Trole kruze okolo naokolo ,tranvaji mislim da su ogroman promasaj gde god idu ljudi kukaju,50 katastrofalna linija ,78 kruzi sacuvaj boze,47 ,48 posle njih opet presedanje uglavnom i kako to moze biti nesto dobro.
Sto se tice 503 tu tek nema smisla bilo kakvo produzenje svi ovde znamo sta je resnik dobio i sta ima od javnog prevoza .
 
Voz je ne samo dobro rešenje za Ripanj, već i za Ralju, Đurince, Sopot i donekle, Mladenovac, s ozbirom da oni i sad imaju brzu vezu autobusima preko autoputa. Takođe, uz fider liniju, mogli bi ga koristiti i stanovnici Trešnje i Prnjavora.

Postoje načini da se poboljša prevoz u Ripnju i sa postojećim brojem vozila. Sam red vožnje 405-ice i sad nije loš. Neostvarivanje polazaka je problem. Produženje do Slavije, po mom mišljenju, nikako nije rešenje. Takođe, ne slažem se da Banjica nema brze i poprilično pouzdane veze sa centrom grada. Čime god da ideš, bilo trolama, bilo tramvajima i na kraju linijama koje idu Bulevarom Oslobođenja, ne putuje se dugo. Izbor je ogroman, a dobre su veze i sa udaljenim delovima grada.

Šta bi se konkretno moglo uraditi sa prevozom u Ripnju? Imam par predloga. Teško je ostvariti osetno češći interval nailaska autobusa na dugačkim linijama, a bez dodavanja većeg broja autobusa kojih jednostavno nema, kao ni onih koji bi te autobuse vozili na kraju krajeva. Lično, ne vidim potrebu da autobus do Glumčevog brda ide na 15 i 20 minuta. Nije džaba i ranije bila podela na 404, koji se okretao u Brđanima, i na 405 koji je išao dalje ka pomenutom Glumčevom brdu. Sad je tu još i 534, a činjenica je da kroz veći deo Brđana, a samo par stanica od centra Ripnja, autobusi nisu više tako popunjeni. Opet, ne može se ni Glumčevom brdu, kao ni naseljenim delovima Ripnja i Lipovice (ne znam koje se tačno naselje nastavlja na Ripanj), skraćenjem 405-ice do stare okretnice u Brđanima, uzeti direktna veza sa Voždovcem koju imaju decenijama unazad. No, mogli bi se sa pomenute linije uzeti četiri od osam vozila, čime bi se interval nailaska produžio na pola sata. E sad, pitanje je kako bi se najbolje mogao iskoristiti "višak" od četiri vozila, od koji su dva šihte doduše. Usklađivanje polazaka više linija se do sad pokazao kao veliki problem za nadležne u Direkciji. To u principu znači da turaže na obe linije moraju biti iste, ili u slučaju linije 405 koja ima pravac 60 minuta, alternativna linija može imati pravac još jedino od 45 minuta, što automatski znači da eventualno vraćanje nekadašnje 404-tke ne bi donelo nikakvo poboljšanje, jer bi istoj trebalo bar 50 minuta po pravcu.

Po meni postoje dve alternative. Jedna je pojačanje sadašnje 404-tke sa tri vozila, i produženje iste do Voždovca (ne vidim nikakav smisao njene sadašnje trase), čime bi se skoro savršeno uklopila sa 405-icom. Šta se dobija ovim? Pa za stanovnike poteza između centra Ripnja i uključenja na avalski put direktna veza sa gradom, dok bi Ripanj dobio intervale nailaska na 15 minuta tokom celog dana. Nije mnogo za sam Ripanj, al bi mnogo značilo nekim njegovim delovima. Druga varijanta bi bila uvođenje potpuno nove linije do terminusa Ripanj groblje, odnosno do centra Ripnja. Pravac 45 minuta sa tri vozila na svakih pola sata. Može se, takođe, savršeno uklopiti sa 405-icom. Kretali bi u isto vreme iz Ripnja i sa Glumčevog brda, a sa 15 minuta razmaka sa Voždovca. Druge alternative trenutno ne vidim, a da se ne mora angažovati znatno veći broj autobusa, a ovim predlozima se čak jedno i štedi.

Što se eventualnih ubrzavanja pojedinih linija poteza 400 tiče, nemam ništa protiv, ali, po mom mišljenju, to nije izvodljivo dok god se ne reši pitanje prevoza Jajinca na prvom mestu. I oni imaju probleme sa stihijskim nailaskom autobusa "100 različitih linija", od kojih jedino 405 ima pristojne intervale nailaska, pa se i kod njih neretko čeka prevoz i po 20 minuta. Ubrzavanje pojedinih linija, opet, ne znači da ne staju od Banjice, pa čak do Avale, al bi mogle da preskoče većinu stajališta u Jajincima, gde su inače gužve poprilične. Lično, vidim rešenje u deljenju 47-ice na dve linije po ugledu na 27 i 27E. Jedna bi ostala na sadašnjoj trasi, dok bi druga, uz dodatak neke slovne oznake, išla u Resnik trasom 503-jke koja bi se, naravno, ukinula. Desetak minuta bi mogao biti interval sleđenja i jedne i druge linije. Time se dobija pristojna veza Jajinca sa centrom grada, a i 401 i 402 bi se mogle vratiti na Voždovac. Sve linije, sem 401-ice i 402-jke bi mogle biti ekspresne na potezu od Banjice do Kružnog puta, eventualno do stajališta Rakovica škola, s ozbirom da je stajalište Kružni put brisan prostor, neprikladan za presedanje, kako zimi tako i leti.
 
Vrh