Voz je ne samo dobro rešenje za Ripanj, već i za Ralju, Đurince, Sopot i donekle, Mladenovac, s ozbirom da oni i sad imaju brzu vezu autobusima preko autoputa. Takođe, uz fider liniju, mogli bi ga koristiti i stanovnici Trešnje i Prnjavora.
Postoje načini da se poboljša prevoz u Ripnju i sa postojećim brojem vozila. Sam red vožnje 405-ice i sad nije loš. Neostvarivanje polazaka je problem. Produženje do Slavije, po mom mišljenju, nikako nije rešenje. Takođe, ne slažem se da Banjica nema brze i poprilično pouzdane veze sa centrom grada. Čime god da ideš, bilo trolama, bilo tramvajima i na kraju linijama koje idu Bulevarom Oslobođenja, ne putuje se dugo. Izbor je ogroman, a dobre su veze i sa udaljenim delovima grada.
Šta bi se konkretno moglo uraditi sa prevozom u Ripnju? Imam par predloga. Teško je ostvariti osetno češći interval nailaska autobusa na dugačkim linijama, a bez dodavanja većeg broja autobusa kojih jednostavno nema, kao ni onih koji bi te autobuse vozili na kraju krajeva. Lično, ne vidim potrebu da autobus do Glumčevog brda ide na 15 i 20 minuta. Nije džaba i ranije bila podela na 404, koji se okretao u Brđanima, i na 405 koji je išao dalje ka pomenutom Glumčevom brdu. Sad je tu još i 534, a činjenica je da kroz veći deo Brđana, a samo par stanica od centra Ripnja, autobusi nisu više tako popunjeni. Opet, ne može se ni Glumčevom brdu, kao ni naseljenim delovima Ripnja i Lipovice (ne znam koje se tačno naselje nastavlja na Ripanj), skraćenjem 405-ice do stare okretnice u Brđanima, uzeti direktna veza sa Voždovcem koju imaju decenijama unazad. No, mogli bi se sa pomenute linije uzeti četiri od osam vozila, čime bi se interval nailaska produžio na pola sata. E sad, pitanje je kako bi se najbolje mogao iskoristiti "višak" od četiri vozila, od koji su dva šihte doduše. Usklađivanje polazaka više linija se do sad pokazao kao veliki problem za nadležne u Direkciji. To u principu znači da turaže na obe linije moraju biti iste, ili u slučaju linije 405 koja ima pravac 60 minuta, alternativna linija može imati pravac još jedino od 45 minuta, što automatski znači da eventualno vraćanje nekadašnje 404-tke ne bi donelo nikakvo poboljšanje, jer bi istoj trebalo bar 50 minuta po pravcu.
Po meni postoje dve alternative. Jedna je pojačanje sadašnje 404-tke sa tri vozila, i produženje iste do Voždovca (ne vidim nikakav smisao njene sadašnje trase), čime bi se skoro savršeno uklopila sa 405-icom. Šta se dobija ovim? Pa za stanovnike poteza između centra Ripnja i uključenja na avalski put direktna veza sa gradom, dok bi Ripanj dobio intervale nailaska na 15 minuta tokom celog dana. Nije mnogo za sam Ripanj, al bi mnogo značilo nekim njegovim delovima. Druga varijanta bi bila uvođenje potpuno nove linije do terminusa Ripanj groblje, odnosno do centra Ripnja. Pravac 45 minuta sa tri vozila na svakih pola sata. Može se, takođe, savršeno uklopiti sa 405-icom. Kretali bi u isto vreme iz Ripnja i sa Glumčevog brda, a sa 15 minuta razmaka sa Voždovca. Druge alternative trenutno ne vidim, a da se ne mora angažovati znatno veći broj autobusa, a ovim predlozima se čak jedno i štedi.
Što se eventualnih ubrzavanja pojedinih linija poteza 400 tiče, nemam ništa protiv, ali, po mom mišljenju, to nije izvodljivo dok god se ne reši pitanje prevoza Jajinca na prvom mestu. I oni imaju probleme sa stihijskim nailaskom autobusa "100 različitih linija", od kojih jedino 405 ima pristojne intervale nailaska, pa se i kod njih neretko čeka prevoz i po 20 minuta. Ubrzavanje pojedinih linija, opet, ne znači da ne staju od Banjice, pa čak do Avale, al bi mogle da preskoče većinu stajališta u Jajincima, gde su inače gužve poprilične. Lično, vidim rešenje u deljenju 47-ice na dve linije po ugledu na 27 i 27E. Jedna bi ostala na sadašnjoj trasi, dok bi druga, uz dodatak neke slovne oznake, išla u Resnik trasom 503-jke koja bi se, naravno, ukinula. Desetak minuta bi mogao biti interval sleđenja i jedne i druge linije. Time se dobija pristojna veza Jajinca sa centrom grada, a i 401 i 402 bi se mogle vratiti na Voždovac. Sve linije, sem 401-ice i 402-jke bi mogle biti ekspresne na potezu od Banjice do Kružnog puta, eventualno do stajališta Rakovica škola, s ozbirom da je stajalište Kružni put brisan prostor, neprikladan za presedanje, kako zimi tako i leti.