Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Istočnoj strani je potreban zglobni autobus, a to 51 nije. Imao sam pre neki dan nesreću da moram da koristim 55 i zaista mi je žao ljudi kojima je to svakodnevica.
 
solecar":b2q14p7c je napisao(la):
Somi303":b2q14p7c je napisao(la):
Од потеза 300 зглобови би били у оправдани само на 309 и на 302 у шпицу, притом би се проблем са 302 решио када би се вратио школски аутобус који би возио од Калуђерице до СШГ, јер када деца крену у средњу (одређени поласци) 302 постаје неподношљива.
Da li može da se okreće zglob u Kaluđerici?
Тешко, али било би изводљиво када би полиција мало регулисала мороне који се паркирају где стигну и праве хаос на окретници. @Stf је једном чини ми се поменуо да би се иста могла и проширити када би се срушили нелегални објекти који се налазе на јавној површини, тиме би се добило још мало простора.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601154#p601154:wfngyehv je napisao(la):
Somi303 » Ned Feb 10, 2019 12:20 am[/url]":wfngyehv]
solecar":wfngyehv je napisao(la):
Somi303":wfngyehv je napisao(la):
Од потеза 300 зглобови би били у оправдани само на 309 и на 302 у шпицу, притом би се проблем са 302 решио када би се вратио школски аутобус који би возио од Калуђерице до СШГ, јер када деца крену у средњу (одређени поласци) 302 постаје неподношљива.
Da li može da se okreće zglob u Kaluđerici?
Тешко, али било би изводљиво када би полиција мало регулисала мороне који се паркирају где стигну и праве хаос на окретници. @Stf је једном чини ми се поменуо да би се иста могла и проширити када би се срушили нелегални објекти који се налазе на јавној површини, тиме би се добило још мало простора.
Sad mi pade na pamet još jedna stvar , skretanje iz Kralja Petra I u Vojvode Stepe Stepanovića. Da li to može da odradi zglob?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601152#p601152:wfngyehv je napisao(la):
1111 » Ned Feb 10, 2019 12:19 am[/url]":wfngyehv]Istočnoj strani je potreban zglobni autobus, a to 51 nije. Imao sam pre neki dan nesreću da moram da koristim 55 i zaista mi je žao ljudi kojima je to svakodnevica.
I Prokop spada u istočni deo , a ne samo deo od Dušanovačkog mosta. :wink:
 
Ti poznaješ taj kraj. Da li je izvodljivo ili će nekad biti izvodljivo da se sa autoputa skrene ka Prokopu i okretnici?
 
To može i sada da se uradi. Postoji izlazna rampa sa Mostarske petlje (donji nivo , stanica koju koriste 23 , 36 , 37 , 38A , 38L , 46 , 55 , 58) koja vodi direktno do Bulevara Vojvode Putnika , odakle se skreće u Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića , pa odatle internom saobraćajnicom do Prokopa i posle toga levo do okretnice u Dragana Mancea (na uglu sa Gučevskom). Takva je trenutna situacija i to je ono što može odmah da se iskoristi. Ono što je u planu sa severne strane (autoput) , je gradnja saobraćajnice pored zgrade BIP - a do ulaza u Prokop , koji se trenutno gradi (završna faza I početne faze 1A faze izgradnje koloseka 1 i 2 i ulaza) , gde bi postojala velika okretnica nalik na kružni tok , gde je zamišljeno da se linije samo zaustave , pokupe putnike i vrate ponovo na autoput , gde bi nastavljale dalje svojim putem. Da li bi tu mogla i neka linija da se okreće , nemam predstavu , jer se nigde konkretno , bar koliko je meni poznato , ne spominje dimenzija "prolazne okretnice".

 
Pa eto, 601 direktno sa Gazele ide u Bulevar vojvode Putnika i do Prokopa. To bi bilo najpametnije, kada se već ukida GŽS. Ali verovatno će da izaberu Blok 20 kao najmanje racionalno rešenje. Bilo bi još bolje kada bi moglo direktno sa auto-puta, jer bismo tada dobili više veza za presedanje. 601 bi koristio stanicu Mostar gde staju 17 i 18.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601121#p601121:9ye9l115 je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 09 Feb 2019 22:23[/url]":9ye9l115]Tako je brale, sto mora pravo kad moze naokolo preko cvetka :laugh: , u vec krcati autobus i na vec krcatu okretnicu. Zadivljujuce.
Ne znam samo kakve veze ima 55, i takav produzetak, sa putnicima duz cele ustanicke ulice. Ako vec reka ljudi preseda sa 17 na mostaru, onda je normalno i logicno da takva veza postoji.
Linija 55 koristi terminus "Zvezdrara (Pijaca)" i bliža je veza nego linija 51. Nadam se da sad razumeš.
 
To za 601 nikako, jer ne treba 601 da sluzi da ljude vodi na prokop odnosno nigde i da se potom za grad preseda ni na sta. 601 mora ili da ide u centar, ili da okrece negde jako blizu centru gde postoji veliki broj linija na raspolaganju. Vec sam pominjao analogiju sa Zelenim vencem- reci da 601 i 511 moraju na Prokop jer je tu sada nova zeleznicka je isto kao i reci da ljudi sa 700 linija idu na Zelenjak da bi na pijaci kupili gace- poenta je da te linije okrecu gde okrecu jer dovode ljude u centar, nije bitno sto je to trenutno (bivsa) zeleznicka ili bas. Tom logikom su hteli da skrate 601 do bloka 42- ako je isao do starog bas-a, nek sad okrece kod novog, a ljudi uopste i ne idu sa 601 na bas ili zeleznicku vec da bi stigli u centar grada. Prokop prosto povezati sa centrom spustanjem trole, pojacanjem 36 i dovodjenjem mozda 51 i jos neke linije dotle, uz 17 i 18 sa autoputa, vise nego dovoljno.
 
Promašio si analogiju. 601 na GŽS, naročito sad kad je ukinuta doveze 5 ljudi. Svi koji presedaju, to su učinili mnogo ranije. Pritom je 71 sada pojačan, a verovatno će u budućnosti ići i češće. Nešto sa NBG mora da ide do prokopa koji će biti nova GŽS, a najpogodnije je da to bude 601. Ili treba krcati 17 i 18 da gube vreme i silaze sa auto-puta?
 
Samo da obrazložim, ne smatram da je to sjajno rešenje, jer će se naročito u smeru ka NBG osetiti nedostatak 601 na Savskom trgu, ali nije niko od nas smislio sve ovo.

Jedino drugo što mi pada na pamet je 601 do Slavije, da okreće gde i A1, ali ne verujem da je to zbog gužvi izvodljivo.
 
Не можеш поредити трасе 71 и 601, када су тотално различите по свим могућим структурама становника и путника који користе исте... Оно што сам данас начуо од поузданог човека је то, да 601 и 46 неће ни у Прокоп ни у Блок 20 и 42, а шта је по среди то не знам... Оно што је сигурно је гатање неког од Блокова на Сави где ће 46 да окреће, а све веће су шансе да то буде Блок 72 у Ивана Рибара, чак је и траса слична првобитно када је увођен 94, значи Јурија Гагарина - Омладинских Бригада - Аутопут - Мостар - Миријево... Што и није лоше, ништа се не губи, остаје доња страна са трамвајима до Савског Трга, а 601 ће ипак на Зелени Венац да не буде тоталног хаоса и лудила увече, јер последњи 71 и 95 буду препуни, а 601 по садашњем реду вожње креће око поноћи, а 95 је већ у 23 и 45 на Зеленом Венцу ка Блоковима, и ту је катаклизма...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601147#p601147:km1wa920 je napisao(la):
1111 » Суб Феб 09, 2019 11:15 pm[/url]":km1wa920]601 do Prokopa
46 do Bloka 20
51 preko Mosta na Adi ili Gazele do Bloka 20
511 nemam ideju

Sa 601 do Bloka 20 se ništa ne dobija. Blok 20 je najnesrećnije rešenje za linije koje idu iz grada (27E i 35). Da li bi neko zaista išao 601 do tamo, pa na 27E i 35 do grada, kad može usput da pređe na 65, 71, 72? Razgovarao sam sa vozačima koji su mi rekli da im u popodnevnom špicu treba i po 20 minuta od okretnice do Hajata, znači samo za jednu stanicu, a dva puta sam se i sam u to uverio. Jedina linija koja normalno funkcioniše posle sklanjanja sa Trga je 43.

U nekoj budućnosti bi dobro bilo 27E prebaciti na Blok 42 do novog BAS-a, a 35 spojiti sa nekom linijom ka zapadnom delu grada (68, 71). I sada se može učiniti nešto, umesto što 27E i 35 voze promaju do ''okretnice''. 27E može do Bloka 70A (to jest Bloka 58) gde je prazna okretnica i taman pokrije Delta siti i Belvil.
Taко је за сада, док линије иду оном саобраћајницом иза Хајата, али када се споје Владимира Поповића и Николе Тесле, очигледно ће ићи преко кружног тока па директно десно за мост. Ако се преседа са 601 на 65, 71, 72, ко онда и зашто иде до Сава центра и преседа на 95, или чак ко иде и зашто на Савски трг? Или да ли то значи да ипак можемо да скратимо 601 до блока 42 пошто ће сви да пређу на 71, 72, 65? Продужетак 27Е и 35 звучи као занимљив предлог, али је питање колико се то одражава на функционалност линија, и да ли добијамо нове 95 и 74?
 
Pa ide se i do Sava centra, neko prelazi na 95, neko na 17 i 18. Ja recimo kad presedam skoro uvek gledam da to uradim na poslednjoj zajedničkoj stanici. Baš sam neki dan išao iz blokova 601-com i kod ŽS Tošin bunar sam bez problema prešao na 65 i otišao do grada. Možda bi brže bilo da sam išao do SC pa na 95, ali ni ovako se nigde nisam zaglavio.

Da se vratim na problem, ništa se epohalno ne dobija sa 601 do Bloka 20 ili Bloka 42. Jer dok 27E i 35 idu ovom trasom, nema koristi. Ta okretnica u Bloku 20 može da dobije na značaju tek kada se spoje Vladimira Popovića i Nikole Tesle. E onda ako ukinu Zeleni venac, a nadam se da neće, jer je na sjajnom mestu, Blok 20 može da bude čvor gde će da se sastaju linije poteza 700, 15 i 84 sa linijama ka gradu (27E, 35, 43). Onda se može uvesti i ekspres linija, na primer 61, koja bi od Bloka 20 išla kroz Vladimira Popovića i Jurija Gagarina do kraja blokova.
 
Ako bi se 601 okretao usred ničega na Prokopu , gde onda to ja stanujem?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601184#p601184:3pv8or22 je napisao(la):
1111 » Нед Феб 10, 2019 1:28 am[/url]":3pv8or22]Pa ide se i do Sava centra, neko prelazi na 95, neko na 17 i 18. Ja recimo kad presedam skoro uvek gledam da to uradim na poslednjoj zajedničkoj stanici. Baš sam neki dan išao iz blokova 601-com i kod ŽS Tošin bunar sam bez problema prešao na 65 i otišao do grada. Možda bi brže bilo da sam išao do SC pa na 95, ali ni ovako se nigde nisam zaglavio.

Da se vratim na problem, ništa se epohalno ne dobija sa 601 do Bloka 20 ili Bloka 42. Jer dok 27E i 35 idu ovom trasom, nema koristi. Ta okretnica u Bloku 20 može da dobije na značaju tek kada se spoje Vladimira Popovića i Nikole Tesle. E onda ako ukinu Zeleni venac, a nadam se da neće, jer je na sjajnom mestu, Blok 20 može da bude čvor gde će da se sastaju linije poteza 700, 15 i 84 sa linijama ka gradu (27E, 35, 43). Onda se može uvesti i ekspres linija, na primer 61, koja bi od Bloka 20 išla kroz Vladimira Popovića i Jurija Gagarina do kraja blokova.
Свакако, ЖС Тошин бунар и Сава центар су веома битне преседачке тачке. Е сад, ако је блок 20 споран, шта би фалило да 601 окреће на окретници Ушће где окреће 43? Лепо Милентија Поповића, па десно ка мосту, лево у Николе Тесле и одмах на окретницу, а тамо чека празан злобни аутобус на 43 ка граду. Полазак наравно другачије него што креће 43, уместо десно испод моста, да иде лево дуж реке па да се укључи право опет у Милентија Поповића. Нигде гужве као на окретници блок 20. Успут лакше преседање и на трамваје дуж Милентија Поповића, и на 95, а и на 16, 65, 77, 78, 83 код Хајата (као и остале линије које пак завршавају на Зеленом венцу).
И ја се надам да неће укидати Зелени венац као окретницу, загађење о ком се као причало као разлогу за укидање се може регулисати увођењем тролејбуса и електобуса на већини линија које ту окрећу. И 52, 53, 56 су као створене за ширење тролејбуса на западна брда Београда, а 15, 71, 75 и 84 су као створени за повратак тролејбуса за Земун и Нови Београд (као и друге линије које прелазе мост - 16, 65, 77). 56Л, 67 и 68 би могли да постану електробуске линије. Мада и са том електрификацијом би остао као извор загађења велики број аутомобила који прелази мост. Са изградњом тунела Економски-Ботаничка башта треба озбиљно размишљати о смањењу броја трака и на Бранковом мосту и у Бранковој улици.
 
Nisam mislio Sole u sred nicega u smislu ljudi nego u smislu saobracajnih veza za centar, to ti je kao kad bi me sad vozio 601 na Sajam pa da odatle prelazim na bus za grad, a pritom i na sajmu ima brdo linija, a kod prokopa bih morao da se penjem na 41 pa da se zaglavim u Kneza Milosa, ili da cekam 36 pa da kruzim da opet stignem tamo gde sam ranije stizao 3 min posle Gazele.
Gaspar, odakle ta informacija za 601 i Zeleni venac, ako mozes detaljnije da kazes?

Ja mislim da ne moze levo skretanje iz Mihajla Pupina ka Uscu. Ili zelenjak ili blok 20, blok 20 je isto ok opcija,ali rece kolega da nece biti opcija ni blok 20 ni 42 za 601, pa da vidimo sta su smislili.
 
Не треба дирати 55 направиће се још већи пакао. Добро је да сам на распусту таман мало да се одморим од те фантомске линије.
 
Имаш право, нема левог скретања из Михајла Пупина у Николе Тесле. Што се тиче блока 20 и блока 42, у за сад јединим објављеним плановима планира се скраћење 601 до блока 42. Блок 20 је идеја проистекла овде на форуму.
 
Молио бих душебрижнике да се не наслађују скраћењем 601, јер то ће ипак ићи у центар града, пре свега због колапса који би уследио у непоузданом 95, и 71 који нема капацитет да покрије скраћење, о трамвајима је сулудо говорити, јер понављам, нужно су зло, и користе се баш кад морају, док 95 и 601 трпе сав хаос око истих... 601 ће ићи управо на Зелени Венац, јер доста становника Сурчина и села око истих га користе. Опет вам кажем, боље гатајте где ће удомити да 46 окреће, траса се зна, само је питање да ли ће Блок 72, или евентуално Блок 44 и Блок 70 долазе у оптицај!
 
A odakle info za 601 na Zelenjaku i koliko je pouzdana? Pitanje je sad da li bi isao kao sto sam predlagao, kroz Sarajevsku pa da okrece na strani gde i 56. Ako je sa suprotne onda se bas komplikuje situacija, osim ako se ne izmesti nesto, recimo da se produzi kad se napravi okretnica Dorcol neka linija do tamo, i mozda neka linija do Vuka (ovo mi je palo na pamet posle onog zvanicnog predloga da 75N okrece kod Vuka, mozda bi ona ili 15 mogle tako i u dnevnoj varijanti).
Ostaje onda pitanje 511 i mislim da je za nju dobro resenje ili kao sto je neko predlagao opet okolina Savskog trga, ili blok 20.
Za 46 mislim da nece ici preterano daleko u blokove, ipak treba dosta vozila dodati, sa druge strane moglo bi nesto da opsluzi potez Arena- Spanskih boraca, pa mozda staviti 46 Gazela- Spanskih boraca- Djordja Stanojevica- Oml. Brigada- Blok 70.
Sto se 601 tice, ako bude isao kao 52,53, trasa kao i do sad, ako bude okretao sa suprotne strane, onda bi mogao kao 95 do Milutina Milankovica pa desno u Antifasisticke borbe, ili mozda kao sve druge linije sa Zelenog venca pa da skrece kao 67 mozda pa na autoput.
Sto se 71 tice, mislim da je nece pojacavati jer sad ide na 11-12 min u spicu i mislim da je to za ovaj deo koji samo ona opsluzuje, deo Mil. Milankovica i Bul. umetnosti sasvim dovoljno, zapravo 601 do Zelenjaka bi rasteretio 71 jer bi onda ona dobila svoju svrhu bas tamo gde ide sama, a to je pomenuti deo.
Samo cu jos jednom da se osvrnem na dve stvari, da vidite koliko bi skracenje 601 dovelo do haosa- kada je davno 601 okretao u centru Surcina, a ostale linije iz okolnih naselja samo dovozile putnike dotle, bus je isao na 3-4 min i opet je bio krcat. Kada je 65 produzena na Bezanijsku kosu, negodovali su ljudi iz bloka 37 jer bukvalno ne mogu da udju u bus, a o sedenju da i ne govorim u spicu, bas zbog ljudi iz 601. Neko rece da dovozi 601 mali broj ljudi na Zeleznicku, ali zato treba videti tokom celog dana broj ljudi koji udje na Zeleznickoj i kod palate pravde- vec na Sava centar stigne pun. Hocu da kazem, ako bi se 601 skratio trpeo bi jos vece opterecenje 65, kao i 71 od Surcinaca i ljudi iz okoline, a dobar deo stanovnika blokova, koji sad biraju izmedju 601 i 95 bi odlucio da ide na 95 i nastao bi haos, a na 95 je vec sad uzasno stanje i samo joj fale dodatni putnici- pre 3 dana sam cekao 20 min u bloku i posle presao na tramvaj, 3 95 ice su bile ubrzane, i to skretanjem u Jurija Gagarina, sto znaci da je ko zna koliko ljudi duz Evropske/Japanske cekalo bus. Sad na to dodajte i ljude koji bi isli na 601, i sve je jasno.
 
Да се разумемо, мени би лично 601 на Зеленом венцу највише одговарао, ја у Бранковој, кум у Сурчину. И мени исто баш овакав 601 на Савском тргу поприлично одговара. Али планови мудраца који кроје јавни превоз града и који мисле да је 36 на 40 минута довољан да опслужи главну железничку станицу су такви да мисле да се путници 46 и 601 возе до Савског трга због БАС па ето селе БАС у 42. па ће и окретницу ту исто. Са таквим људима се морамо да се изборимо за нормално решење линија које окрећу на Савском тргу.
 
@solecar

Da li može da se okreće zglob u Kaluđerici?
Može, potrebno je samo napraviti malu servisnu saobraćajnicu na površini između dvorišta stare škole i spomenika...
Do te relacije je otprilike i najveći broj putnika, stajalište #1589 Radisava Ignjatovića
https://i.imgur.com/qQ05QHd.jpg.na okretnici 309 ne može, zbog kojekakvih objekata i parkiranja vozila, pošto je okretnica u Kumodraž 25p/VIšnjica/Cvetanova ćuprija stilu...


Sad mi pade na pamet još jedna stvar , skretanje iz Kralja Petra I u Vojvode Stepe Stepanovića. Da li to može da odradi zglob?

Nemoguća misija, bar sa trenutnim stanjem na terenu...
 
@ Došljak

Isto tako misle da putnici sa Obrenovačkih linija nikada nisu ni išli u centar zbog BAS i GŽS , te zato planiraju da sve te linije isele na okretnicu kod Mostara u zoni novog TC.
 
То је тек посебна прича и још једна слика и прилика урбанистичке погубности пројекта БнВ када су схватили да праве тржни центар без и једне линије јавног превоза па сад ту форсирају тржни центар.
 
Da li si hteo da kažeš da forsiraju okretnicu na Mostaru zbog TC?
 
Vrh