Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606522#p606522:1a5dz7cf je napisao(la):
88miki123 » 06 Mar 2019 05:48 am[/url]":1a5dz7cf]Sto se tice voza to si upravu to bi bio preporod za nas ,ali na zalost mala je verovatnoca da ce se to desiti u skorijoj buducnosti zato sto je potrebno izgraditi drugi kolosek

Nemojte dozvoliti da vas zamlaćuju sa tim "treba drugi kolosek". Za voz na svaki sat - svakako ne treba. A verujem da bi se uglavili i polasci na pola sata.
 
Ima logike, a i nije potrebna dvokolosečna pruga na celom pravcu ako imaju gde da se čekaju, odnosno mimoiđu. U Ralji imaju gde koliko znam, a trebalo bi i u Ripnju. Kroz Đurince, pa sve do Mladenovca je jednokolosečna pruga ako se ne varam. U principu, od Resnika do Mladenovca su dovoljni Ripanj i Ralja za mimoilaženje.
 
Velike saobraćajne izmene u toku proleća i leta

Promene na linijama javnog prevoza izazvaće obnova ulica od Ruzveltove do Tadeuša Košćuška, sređivanje Savskog trga, uklanjanje Starog savskog mosta i nastavak radova oko Trga republike.



Obnove velikih saobraćajnica pre dve godine dovele su do toga da je u jednom trenutku oko 50 linija javnog prevoza bilo preusmereno, skraćeno ili ukinuto. Ako se može suditi prema najavljenim rekonstrukcijama saobraćajnica za 2019, u toku predstojećeg proleća i leta vrlo lako se može desiti da broj istovremeno preusmerenih i ukinutih linija nadmaši leto 2017.

Prve velike izmene u javnom prevozu doneće druga faza radova na Trgu republike. Već od aprila trebalo bi da počne obnova saobraćajnica koje okružuju sam trg. U gradilište će biti pretvorene Kolarčeva i prilazi trgu iz Makedonske, Francuske i Vasine ulice. Ovim saobraćajnicama prolaze autobusi 26, 27, 31, 37, 44 i 96, ali i trolejbusi 19, 21, 22, 28, 29 i 41, i već sada je jasno da će dobar deo njih biti preusmeren, a deo njihovih trasa skraćen. Nadležni trenutno traže najbolje rešenje za privremenu izmenu saobraćaja. Najteži zadatak biće da reše pitanje trolejbuskog saobraćaja jer okretnica je na Studentskom trgu. Prema trenutnoj situaciji, velika je šansa da u toku druge faze obnove Trga republike trolejbusi 19, 21, 22 i 29 okreću ispred Palate „Albanija”. Ako tako bude, ova izmena bi važila do duboko u jesen jer za okončanje radova koji su na trgu počeli krajem avgusta 2018. ukupan rok je 420 dana. Vrlo lako se može desiti da ovog marta trolejbusi poslednji put idu do Studentskog trga. Osim što bi trebalo da počne obnova i ovog trga, nadležni već duže razmišljaju da u centar grada umesto trola uvedu elektrobuse, a da trolejbuse preusmere sporednim ulicama do Dorćola, pa i da nekima od njih, iz pravca perifernih delova grada, skrati trasu do Slavije.

Kad počne druga faza na Trgu republike, ubrzo bi trebalo da krene i velika obnova na oko tri kilometra ulica od Ruzveltove do Tadeuša Košćuška, odnosno u Kraljice Marije, 27. marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana.

Kako tuda prolaze i tramvaji i trolejbusi i autobusi, putnike koji koriste linije 2, 5, 10, 28, 33, 40, 48, 65, 77 i 79 čekaju pakleno proleće i leto. Svi autobusi će verovatno biti preusmereni, a tramvaji će, čim bude krenulo vađenje šina na potezu dugom oko tri kilometra, biti ukinuti.

– Kada započnu radovi na bilo kojoj deonici na ovom potezu, tramvajski saobraćaj će biti onemogućen i tramvaji će biti zamenjeni autobusima na privremenim linijama – ukazuju u Sekretarijatu za javni prevoz.

Slično će biti i sa trolejbusima, koji će u jednom trenutku biti ukinuti jer će se preklopiti radovi na Trgu republike i u četiri ulice od Ruzveltove do Zoo vrta. Kako kažu u sekretarijatu, još se ne zna precizna dinamika, niti koji će se radovi preklapati.

Za sada se najmanje precizno zna kada će tačno da počne obnova Savskog trga koja će doneti najveće izmene u javnom prevozu. Jer njime prolazi većina tramvaja (7, 9, privremeno uvedeni 2L, 11L i 12L, ali i privremeno ukinuti 2, 3, 3L, 12 i 13), autobusi 78 i 83, kao i obrenovački autobusi. Tu je i okretnica za 36, 46, 51, 91, 92, 511, 551, 553 i 601.

– Autobuske linije će definitivno biti izmeštene, dok se za tramvajske još ne znaju detalji, odnosno da li radovi mogu da se obavljaju fazno – kažu u sekretarijatu.

Izvesno je da se okretnica koja na Savskom trgu postoji godinama posle obnove neće vraćati tu. Ona će, potvrđuju u sekretarijatu, za stalno biti preseljena kod Mostarske petlje, što su još pre nekoliko godina nadležni i najavili. Za izgradnju novog terminusa, dodaju u sekretarijatu, biće zaduženo preduzeće „Beograd na vodi”.

Tramvajski saobraćaj ovog leta neće zavisiti samo od radova na trgu nego i od toga kada će početi selidba Starog savskog mosta. To se sigurno neće desiti pre juna za kada najavljen završetak radova na postavljanju tramvajskih šina na Mostu na Adi. Preko njega bi ubuduće trebalo da ide tramvaj od Banovog brda do Novog Beograda (verovatno će 13 linija biti trajno preusmerena), a trebalo bi i da se uspostavi i nova linija od Kneževca do Novog Beograda sa oznakom 4 ili 8.

– Za sada nisu definisane linije pošto je to uslovljeno izgradnjom novog Savskog mosta – ističu u sekretarijatu.

Zbog uklanjanja Starog savskog mosta i početka gradnje novog, od leta pa u naredne dve-tri godine Most na Adi postaće i privremena tramvajska veza Novog Beograda i ostalih delova grada. Najveća nedoumica je šta će biti sa linijama 7, 9, 11 i 13.

Zbog istovremenog sređivanja trga i demontaže mosta ipak se može desiti da tramvaji 7, 9, 11 i 13 ne budu preusmereni ka Mostu na Adi, već da se na njihovoj dosadašnjoj trasi uvedu autobusi.

A, kada se i završe radovi na Savskom trgu novi zadatak za nadležne biće kako da nadomeste deo trase tramvaja 7, 9, 11 i 13 jer će posle uklanjanja Starog savskog mosta bez tramvajske veze ostati Staro sajmište, Ušće, blokovi kod „Sava centra”… Nezvanično, kao dugoročno rešenje, navodi se uvođenje autobuske linije koja će nadoknaditi nedostatak tramvaja u ovom delu Novog Beograda, ali i novi kružni tramvaj koji bi išao i preko Mosta na Adi i preko budućeg novog savskog mosta.

izvor: politika
 
Vidim svi zaboravljaju da pored tog famoznog spuštanja tramvajskih šina na most postoji i drugi deo radova da se ta pruga dovede do Jurija Gagarina, a to nije ni pipnuto još.
 
Kako približiti putnike turističkom terminalu (one kojima 38/70 nisu pristupačne), a pritom olakšati liniju 50? Potrebno je asfaltirati zemljani put, nastavak ulice Borivoja Stevanovića- plava boja, a dalje da nastavlja kako je iscrtano crnom bojom. Konačno i bez linije koja ne gravitira ka Ustaničkoj, Bulevaru, a spaja ono što je trenutno odsečeno, a relativno blizu.
Predlog linije Kaluđerica(spomenik)- naselje Stepa Stepanović -trasa od 11 km ... slike u spoileru. Naravno, može i Mirijevo 4 kao polazno , nama sa poteza 300 je dovoljno i stajalište "Pirandelova".

TbSvChV.jpg
 
То ће и бити асфалтирано, и то у булеварском формату - познатије је као "Нова Мокролушка", један за сад заборављен пројекат пошто нису баш ни испланирали до краја. Ваљда им је прече да урбанизују овај део између Кумодража и Војводе Влаховића.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607034#p607034:3hckg5z4 je napisao(la):
hiavata » Пет Мар 08, 2019 3:16 pm[/url]":3hckg5z4]Vidim svi zaboravljaju da pored tog famoznog spuštanja tramvajskih šina na most postoji i drugi deo radova da se ta pruga dovede do Jurija Gagarina, a to nije ni pipnuto još.
Нажалост то зада није ни у плану, већ ће трамвај кружити око блока 42 скрећући из Јурија Гагарина у Антифашистичке борбе, па у Милутина Миланковића, па у Ђорђа Станојевића па ка УМП. Док трамвај обигра тај круг, аутобуси се већ попну на мост и пређу га пола. :fijasko:
 
Au jbt... Izvinjavam se na rečniku, ali to ni u Transport Tycoon igirici ne bih zamislio..
 
Ништа, реакција је скроз на месту. Ово је горе и од нечијег играња.
 
Šta se planira kad krene ozbiljno da se radi Trg republike? Ako sam dobro razumeo skroz se zatvara za saobraćaj posle rekonstrukcije. Ukoliko je to tačno, gde će trole i 31? Pominje se privremena okretnica kod Albanije. Zašto ne bi postala stalna? Evo šta je meni palo na pamet. Mnogo linija je u igri, a malo rešenja da nijedna ne izgubi smisao.

- Trole (19, 21, 22, 29) i 31 do Albanije
- 24, 26, 27, 37 i 44 od skupštine, preko Dečanske i pored Doma vojske u Francusku. 27 na novu okretnicu, ostali na svoje
- 32E i 96 na okretnicu 43 (32E može i da se spoji sa 68 ili 67)
- 28 i 41 iz Makedonske desno ka Domu vojske i Francuskom do nove okretnice na Dorćolu

To sve podrazumeva i novu signalizaciju, jer pretpostavljam da će deo Makedonske od Dečanske do Trga biti pešački, kao i parče Francuske od Braće Jugovića do Vasine. Znači levo skretanje za trole iz Braće Jugovića u Makedosku i levo skretanje iz Francuske u Braće Jugovića.
 
Да је било памети прво би урадили окретницу на Дорћолу о којој се дуго причало и ширење контактне мреже до ње. Овако ми све изгледа као да се од ње одустало. Све се плашим и да неће знати да направе окретницу за тролејбусе код Албаније па да ће их скратити до Славије.
 
Kod nas se sve radi pogrešno. Umersto da se izgradi nova okretnica , pa onda ukida postojeća okretnica i preusmeravaju linije , oni prvo ukinu postojeću okretnicu , pa privremeno rasporede linije po okolnim okretnicama , da bi na kraju to postalo trajno rešenje , bez izgrađene okretnice. Ovako rešavamo sve stvari , osim kada je viši interes u pitanju.
 
Сличне примере имамо са ГЖС који је укинут поред недовршеног Прокопа, па онда ту улеће и Топчидер за неке возове, па се уводе локалне линије да споје те две станице, или као са сеобом БАС, која је требала цела да се сели на НБГ па ипак то одложе а успут направе нов паркинг и нов долазни перон са друге стране постојећег. Отприлике слична прича је и овде. Него нешто размишљам, отприлике ако буде привремена окретница Врачарских трола код Албаније, ветоватно неће пуштати зглобне тролејбусе на те линије.
 
Добро питање. По мени најлогичније решење за тролејбусе би било да их оставе да возе и током радова кроз Коларчеву, ваљда могу макар по траку да им стисну током радова као на Славији док се радила, па кад заврше две пребаце их на нове траке а одраде траке што су им оставили током радова, а да се споје 41 и 28 са линијама 19, 21, 22 и 29, нпр. 41+21 и 41+19 и 28+22 и 28+29. Није ваљда неопходно да се Коларчева затвори целом ширином? Онда би и у будуће после радова могли да остану нпр. 41+21 и 28+22 као линије, а на Дорћолу да окрећу само 19, 29.Уистину добила би се тролејбуска "омча" Краља Милана-Теразије-Коларчева-Македонска-Светогорска-Таковска, мада ми то не делује као неки проблем.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607733#p607733:ae6swrtl je napisao(la):
Дошљак » 11 Mar 2019 23:02[/url]":ae6swrtl]Да је било памети прво би урадили окретницу на Дорћолу о којој се дуго причало и ширење контактне мреже до ње. Овако ми све изгледа као да се од ње одустало. Све се плашим и да неће знати да направе окретницу за тролејбусе код Албаније па да ће их скратити до Славије.

Није се одустало, чак шта више на беоланду је у јавним набавкама изашао конкурс за контактну мрежу до Дорћола
 
Е то је добра вест. Само плашим се да ће само за окретницу требати око 150 дана, а до априла има мање од 20. Јел дефинисано на крају куда ће тачно ићи тролејбуси до Дорћола? Још фали да ураде контактну мрежу на Сењаку од булевара кнеза Александра до окретнице и у Дечанској и на Тргу Николе Пашића од Македонске до Кнеза Милоша па да се 44 претвори у тролејбуску линију.
 
Ovo za 44 bi po meni bio pun pogodak. :kk:
Još kada bi pri tom i spustili mrežu pored Prokopa...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607864#p607864:11ots1ov je napisao(la):
SRBO » Uto Mar 12, 2019 12:31 pm[/url]":11ots1ov]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607733#p607733:11ots1ov je napisao(la):
Дошљак » 11 Mar 2019 23:02[/url]":11ots1ov]Да је било памети прво би урадили окретницу на Дорћолу о којој се дуго причало и ширење контактне мреже до ње. Овако ми све изгледа као да се од ње одустало. Све се плашим и да неће знати да направе окретницу за тролејбусе код Албаније па да ће их скратити до Славије.

Није се одустало, чак шта више на беоланду је у јавним набавкама изашао конкурс за контактну мрежу до Дорћола
Bio je ranije i tender da se spuste trole sa Medaka do pogona Kosmaj.
 
Počinje izgradnja trolejbuske mreže ka novom terminusu u Dunavskoj

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je danas da javnim nabavkama, koje je raspisala Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda za izgradnju trolejbuske kontaktne mreže, počinje proces preusmeravanja trolejbusa prema novom terminusu u Dunavskoj ulici.

– Prvi tender predviđa izgradnju trolejbuske kontaktne mreže u funkciji terminusa u Dunavskoj ulici i njegova procenjena vrednost je 348,5 miliona dinara neto – rekao je Vesić i dodao da je drugim tenderom predviđeno projektovanje i izgradnja kontaktne mreže u Nemanjinoj ulici, na Gundulićevom vencu i Terazijama, kao i polaganje napojnih kablova za ispravljačku stanicu u Cvijićevoj ulici, uz procenjenu vrednost od 108,3 miliona dinara neto.

Vesić je precizirao da trolejbuska kontaktna mreža u funkciji terminusa u Dunavskoj ulici obuhvata izgradnju nove ispravljačke stanice na uglu Cvijićeve i Ulice Draže Pavlovića, kao i izgradnju oko dva kilometra kontaktne mreže trasom ulica Cvijićeva – Venizelosova – Gundulićev venac – Žorža Klemansoa – Dunavska.

Na ovom potezu biće rekonstruisane i tri raskrsnice kako bi se omogućilo kretanje planiranog trolejbuskog saobraćaja. Rekonstruisaće se ukrštanja ulica Venizelosove i Cvijićeve, Venizelosove i Gundulićevog venca, kao i Gundulićevog venca i Žorža Klemansoa. Tenderom je predviđeno da radovi traju najviše 180 dana od uvođenja izvođača u posao – objasnio je zamenik gradonačelnika Beograda.

Kako je istakao, drugim tenderom odabraće se izvođač za projektovanje i izgradnju napojnog kabla dužine oko četiri kilometra, koji će iz postojećih trafoa snabdevati ispravljačku stanicu u Cvijićevoj ulici i omogućiti funkcionisanje trolejbuske mreže.

– Jedan deo napojnog voda biće projektovan i položen trasom od Omladinskog stadiona na Karaburmi do ispravljačke stanice u Cvijićevoj ulici, dužine oko tri kilometra, dok će drugo napajanje biti sprovedeno na saobraćajnim površinama od Univerzitetske biblioteke „Svetozar Marković” do ispravljačke stanice, u dužini od jedan kilometar – rekao je Vesić.

On je dodao da će se, osim napajanja ispravljačke stanice u Cvijićevoj, ovim tenderom pribaviti tehnička dokumentacija i izgraditi kontaktne mreže u Nemanjinoj ulici, između Trga Slavija i Kneza Miloša, čime će na raskrsnici Kneza Miloša i Nemanjine biti omogućen pun program trolejbuskih veza iz obe ulice.

– Projektovaće se i izgraditi nova trolejbuska mreža dužine oko 200 metara duž Ulice Gundulićav venac, a poslednji posao u okviru javne nabavke tiče se izgradnje kontaktne mreže sa svim pratećim elementima za privremenu trolejbusku okretnicu kod Palate „Albanija” zbog zatvaranja Trga republike za saobraćaj tokom rekonstrukcije. Izrada tehničke dokumentacije za sva četiri posla treba da bude završena u roku od pet meseci od početka projektovanja, dok je planirano da radovi traju dva meseca od pribavljanja odgovarajućih odobrenja za izvođenje i uvođenja izvođača u posao – poručio je zamenik gradonačelnika.

Tenderi se sprovode u okviru razvoja trolejbuske mreže koja će pokrivati nove pravce, između ostalog i u cilju izmeštanja trolejbusko-autobuske okretnice sa Studentskog trga na novu povoljniju lokaciju u Dunavskoj ulici. Osim prilaza samoj okretnici, ovim tenderima obezbediće se i tehnička veza za prilaz garaži za trolejbuse.

izvor: beograd.rs
 
О премештању линија на Дорћол говорило се још пре око две године.
 
i to je to, dodajmo još nešto na slaviju, tamo je baš pusto i ima mesta kolko hoćeš! taman za još neku liniju trole i još neki razvodnik i mesto potencijalnih problema!
 
Mislim da je to u Nemanjinoj više zbog isključenja za garažu. Kad zatvore Trg, to će da bude jedini način da se vračarske trole isključe.
 
Значи одмах ће да преусмере 28 и 41 на Дорћол, а Врачарске троле тек кад се заврши трг?
 
Vrh