Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Kakva je razlika u udaljenosti od centra i veličini između Ostružnice, Sremčice, Ledina, Višnjice i Resnika sa jedne strane i npr. Leštana, Kaluđerice i Vinče sa druge strane?
 
U DJP-u sigurni imaju i-mejl folder "turisticko-infantilni-frankenstajn-pateticni predlozi"...
 
U DJP-u sigurno imaju folder sa linijama koje ne smeju da se diraju jer ih odredjeni clan koristi u obliku u kojem su trenutno i savrseno mu odgovaraju.
 
Razdvajanje 47-ice na dva dela, kao što je slučaj sa linijama 27 i 27E recimo, odavno mi je palo na pamet, a i jednom prilikom sam to predložio na sajtu busevi.com. Iskreno, pre mislim da su 401-ica i 402-jka produžene zbog Jajinca, negoli zbog njihovih krajnjih destinacija. Upravo potez 500 ima najdužu prigradsku liniju koja ulazi u centar grada, a to je naravno 551-ica. S druge strane, linije za Rušanj idu samo do Banovog brda. Paradoks koji se teško može objasniti i onome koji makar i malo poznaje osnove funkcionisanja linija javnog prevoza, a kamoli totalnom laiku, kome je dovoljno to što zna da linija iz udaljenijeg naselja ide do grada, a njegova ne. Dovoljan razlog da traži produženje linija i za svoje naselje, ne uzimajući u obzir faktore poput veličine naselja, prilazne infrastrukture da tako kažem, broj usputnuh naselja koja ta linija povezuje itd. Kod nekadašnjih linija ITS2 sistema imamo još većih paradoksa. 560 iz ne baš malog Barajeva ide do Banovog brda, dok linije iz Lazarevca, pa i okoline idu do centra. Linije za Vrčin 461 i 462 idu samo do Šumica, dok recimo 460-ica iz Male Ivanče ide do centra, pa i linija 465. Ajde, Mladenovac sa okolinom ima baš mnogo stanovnika, pa ima logike i da ide do centra. Isto važi i za avalski potez, gde lastine linije, koje opslužuju naselja sa malim brojem stanovnika, 451, 470 i 474, takođe idu do grada. Mnogo je nelogičnih preraspodela prigradskih linija, što onih koje drži GSP sa privatnim prevoznicima, što onih koje drži Lasta sa Strelom kao jedinim konkurentom. Sumnjam da bi to iko više mogao da dovede u red.
 
Kako god okrenete priču... 511 sa dobrim taktom, 601 isto, potez 700 ubedljivo najbolji terminus(kad se pokrene prica da se okreću kod ušća odmah se diže galama, ne može da se preseda na 15 ili ne daj Bože peške 7 8 minuta do usca kao mi sa poteza 300 na 31,ili kod cvetka na 77), evo sad i 401 402 umuvaše na Slaviju... 101 isto na omladinski stadion a dalje imate širok izbor u pravcu ka gradu, nbg... A sta sa nama? Za nas "ne postoje tehnicki uslovi" a par meseci posle toga eto ti eko linije na tom terminusu... Broj stanovnika u Živka Davidovića se iz dana u dan povećava i gužva je već na početnom terminusu tramvaja "Ustanička" čime se ni blok 45, trošarina a naročito B.brdo ne mogu pohvaliti, a i što bi, kad imaju brdo autobuskih linija, protom nisu osuđeni na klaćenje tramvajem kao mi... Niko ne traži direktnu liniju ka centru grada. 77-83-31, jednu od 3 te linije približiti gradjanima poteza 300 (3.reda, sama numeracija kaže) napraviti direktnije presedanje...
 
E pa Sole i ti ga pretera, tema je o gradskim linijama. Te linije koje si pobrojao nisu ni bile deo tendera za potez 500, pa ih i nisam racunao. A od ove godine nece ni ici do centra najverovatnije.
 
Ako vec imaju zamisao da i nesto od 531, 532 i 533 prebace negde, jedino Blok 42 ali da idu preko Cukaricke Padine pored crkve na obrenovacki, pa pored Ade tamo da okrecu, ali problem je naci vozace, i to tapka u mestu!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514648#p514648:n0wowkst je napisao(la):
prigradski » Sre Feb 07, 2018 10:32 pm[/url]":n0wowkst]Niko ne traži direktnu liniju ka centru grada. 77-83-31, jednu od 3 te linije približiti gradjanima poteza 300 (3.reda, sama numeracija kaže) napraviti direktnije presedanje...
Pa eto, 308 do vuka, linije 300 na kluz, 17 i 31 na donju ustanicku, 301 mostar-vrcin-grocka, i dve stanice na autoputu (lasta i vml nadvoznjak).
Zar to nije ok?
Samo kluz da se asfaltira...
 
Pa time sto produzavas 308 do Vuka Grocka ne dobija nista. Koja je poenta da ljudi sa 8 linija preseda na jednu da bi dosli do Vuka, kada to vec sada mogu da ucine sa 4 tramvajske? Smisao pokrenute price jeste da odredjena prigradska naselja imaju bolju, direktnu vezu sa centrom grada, u odnosu na neka druga koja su bliza centru grada i nemaju slicnu vezu. Nije poenta da se omoguci jos jedna linija kojom se preseda do centra grada, za to sluze 17, 19, 31 i tramvaji, eventualno 46 i 55. Kao sto je neko lepo napisao ranije, jeste nelogicno produzenje 401 i 402 do Slavije, i izbor samo te dve linije, ali je ocigledno to izuzetno veliko unapredjenje i olaksanje. Ne znam kako to neki ljud ovde imaju fobiju od trocifrenih linija, pa ne vodi to u neku nedodjiju ili ne znam gde. Isto to presedanje, nije to nikakav problem, sve dok to presedanje nije pouzdano. Ja isplaniram svoj polazak, racunam na pouzdanost tramvaj ili autobusa sa Konjarnika, a onda kad stignem nesto se desi i nema polazaka. Isto tako u suprotnom smeru, milion puta mi se desilo da nema nijednog tramvaja ka Ustanickoj od Vuka po 15-20 minuta i stanica bude prepuna. Dok stignem do Ustanicke vrlo je verovatno da sam propustio 2-3 polaska mojih autobusa. I tako se moje putovanje od teorijskih 45 minuta produzi na sat i po. Nisu ti zahtevi sa direktnom vezom neka vrsta licnog zadovoljstva "e sad sam ja u tom i tom naselju i imam bus do slavije/zelenjaka itd itd", nego je to jednostavno zelja za brzim prevozom.
 
Dok cekamo da potez 300 dobije liniju dalje od Ustanicke,pre verujem u jedan drugi scenario....koji ce narod lakse da proguta....50 ce produziti u Mirijevo,38 prebaciti da okrece na Konjarniku,17 ili 31 se penju gore na gornju okretnicu u Ustanickoj,ne verujem da ce obe,ili jedna ili druga,mislim da ce 308 produziti od Sumica,ili prema Mostaru ili ka Prokopu uz silazak na autoput kod Plavog mosta,verujem da bi mozda ukinuli 38L,jer bi imali taj pravac pokriven sa 38...obzirom na ovo iznenadjenje sa 401 i 402,vrlo je moguce da do izbora Prokop bude sledeca ,,meta,,pod znacima navoda jer ovaj prvobitni plan za 402 da ide na Prokop ocigledno je neko skinuo sa dnevnog reda jer moguce je da imaju drugi plan.....dakle ne bih iskljucio mogucnost da recimo 308 ode na Mostar ili Prokop,a ipak ako bude postojala mogucnost za smanjenje linija u Ustanickoj koje tamo okrecu,pre verujem da ce 302 negde pomeriti jer ima najvise polazaka...dakle umesto 50,stavili bi 17 ili 31,a eventualno ako izbace i 302 recimo,eto mesta za okretanje zglobnog busa.....naravno,moj neki utisak je takav...ima vremena do 4 marta....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514655#p514655:214swwr5 je napisao(la):
prostorni planer » February 8th, 2018, 12:09 am[/url]":214swwr5]E pa Sole i ti ga pretera, tema je o gradskim linijama. Te linije koje si pobrojao nisu ni bile deo tendera za potez 500, pa ih i nisam racunao. A od ove godine nece ni ici do centra najverovatnije.
Po tome ispada i da su po istom sistemu onda podeljena i naselja. A nije baš tako , zar ne? Ajde ti nekom običnom (prosečnom) korisniku usluge gradskog prevoza , za početak , objasni zašto recimo Lazarevac može da ima liniju do centra , a recimo Kaluđerica ne može , ali tako da on to razume. Oni to tako vide. A što se tiče skraćenja i izmeštanja i tih "prigradskih" linija iz centra , o tome neposredno pre nego što se to desi.
Ja nemam ništa protiv da se linije iz trocifrenog opsega produžavaju ili skraćuju , ali da se to odradi tako da se olakšano preseda na linije ka centru.
Što se tiče produžavanja linija 401 i 402 i da je to urađeno više zbog Jajinaca , nego Belog potoka i Pinosave , zašto ne bi realizovali ideju koju imaju duže vreme , o produženju trola do Spomen parka? Ili ona ideja o 47 i 47E?

P.S.

Zamolio bih dežurne dušebrižnike da što detaljnije obrazlože zašto pomenute linije koriste baš u ovom obliku , te ih zbog toga ne treba dirati , gde bi se sve to linije zaglavljivale i bespotrebno gubile vreme , kao i zašto su turističko - okolo - naokolo - infantilni predlozi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514679#p514679:35hc92mt je napisao(la):
marrecar » February 8th, 2018, 1:27 am[/url]":35hc92mt]Pa time sto produzavas 308 do Vuka Grocka ne dobija nista. Koja je poenta da ljudi sa 8 linija preseda na jednu da bi dosli do Vuka, kada to vec sada mogu da ucine sa 4 tramvajske? Smisao pokrenute price jeste da odredjena prigradska naselja imaju bolju, direktnu vezu sa centrom grada, u odnosu na neka druga koja su bliza centru grada i nemaju slicnu vezu. Nije poenta da se omoguci jos jedna linija kojom se preseda do centra grada, za to sluze 17, 19, 31 i tramvaji, eventualno 46 i 55. Kao sto je neko lepo napisao ranije, jeste nelogicno produzenje 401 i 402 do Slavije, i izbor samo te dve linije, ali je ocigledno to izuzetno veliko unapredjenje i olaksanje. Ne znam kako to neki ljud ovde imaju fobiju od trocifrenih linija, pa ne vodi to u neku nedodjiju ili ne znam gde. Isto to presedanje, nije to nikakav problem, sve dok to presedanje nije pouzdano. Ja isplaniram svoj polazak, racunam na pouzdanost tramvaj ili autobusa sa Konjarnika, a onda kad stignem nesto se desi i nema polazaka. Isto tako u suprotnom smeru, milion puta mi se desilo da nema nijednog tramvaja ka Ustanickoj od Vuka po 15-20 minuta i stanica bude prepuna. Dok stignem do Ustanicke vrlo je verovatno da sam propustio 2-3 polaska mojih autobusa. I tako se moje putovanje od teorijskih 45 minuta produzi na sat i po. Nisu ti zahtevi sa direktnom vezom neka vrsta licnog zadovoljstva "e sad sam ja u tom i tom naselju i imam bus do slavije/zelenjaka itd itd", nego je to jednostavno zelja za brzim prevozom.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514681#p514681:35hc92mt je napisao(la):
predrag1978 » February 8th, 2018, 1:57 am[/url]":35hc92mt]Dok cekamo da potez 300 dobije liniju dalje od Ustanicke,pre verujem u jedan drugi scenario....koji ce narod lakse da proguta....50 ce produziti u Mirijevo,38 prebaciti da okrece na Konjarniku,17 ili 31 se penju gore na gornju okretnicu u Ustanickoj,ne verujem da ce obe,ili jedna ili druga,mislim da ce 308 produziti od Sumica,ili prema Mostaru ili ka Prokopu uz silazak na autoput kod Plavog mosta,verujem da bi mozda ukinuli 38L,jer bi imali taj pravac pokriven sa 38...obzirom na ovo iznenadjenje sa 401 i 402,vrlo je moguce da do izbora Prokop bude sledeca ,,meta,,pod znacima navoda jer ovaj prvobitni plan za 402 da ide na Prokop ocigledno je neko skinuo sa dnevnog reda jer moguce je da imaju drugi plan.....dakle ne bih iskljucio mogucnost da recimo 308 ode na Mostar ili Prokop,a ipak ako bude postojala mogucnost za smanjenje linija u Ustanickoj koje tamo okrecu,pre verujem da ce 302 negde pomeriti jer ima najvise polazaka...dakle umesto 50,stavili bi 17 ili 31,a eventualno ako izbace i 302 recimo,eto mesta za okretanje zglobnog busa.....naravno,moj neki utisak je takav...ima vremena do 4 marta....
:kk:

Sad ili nikad , što bi rekao narod. :) Evo već su krenule priče u novinama o krugu u suprotnom smeru za 36 , produženje rada i pojačanje vikendom ... Povezivanje linija koje idu autoputem sa Prokopom ...
 
Koliko priče ni oko čega, 401 i 402 su VRAĆENE na Slaviju posle tipa 30 godina jer je to svakako lakša kupovina glasova žitelja Pinosave, Belog Potoka, Jajinaca i sela Rakovica koji su ionako već naklonjeni SNS-u pa ih treba nagraditi za dosadašnju lojalnost i kreditirati buduću, a neke teže i komplikovanije stvari tipa vodovoda i kanalizacije ih ionako ne zanimaju suštinski iako povremeno zakukaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514666#p514666:3yrq72l8 je napisao(la):
Bumbarevo brdo » Sre Feb 07, 2018 11:26 pm[/url]":3yrq72l8]
Pa eto, 308 do vuka, linije 300 na kluz, 17 i 31 na donju ustanicku, 301 mostar-vrcin-grocka, i dve stanice na autoputu (lasta i vml nadvoznjak).
Zar to nije ok?

Naravno da nije OK :) Ajde malo da probamo da upotrebimo podatke kad diskutujemo o necemu, a ne samo da bude TO JE TAKO JER JA TAKO KAZEM I GOTOVO.

Prvo, zasto mislim da je 300 potez u najnepravednijem polozaju od bilo kog drugog poteza, sto gradskog, sto polu-gradskog, sto prigradskog?

1. Blizi je centru od...svega ostalog. Bukvalno. MML je gotovo podjednako udaljen od TC Usca kao Bezanija (a zamislite ceo grad je izmedju), dok je Kaludjerica na primer BLIZA Slaviji od te iste Bezanije. Namerno sam kao primer uzeo Bezaniju, koja ima specijalne povlastice i ciji stanovnici su mega alergicni kad neko nju nazove periferijom, ali recimo ja ne vidim nikakvu razliku izmedju Koteza, Mirijeva i Bezanije. A da ne pricamo u odnosu na ostala, "prava" prigradska naselja. Izvor: bilo koja mapa sa daljinometrom
2. Ta mesta/naselja/sela sa poteza 300, kako god ih zvali, veca su od skoro svih ekvivalntnih gorepomenutih. Kaludjerica po poslednjem popisu ima preko 26.000 stanovnika, tako da je jedino Batajnica veca (ali i neuporedivo dalja). Izvor: Popis iz 2011-te.
3. Iz tih pravaca se UBEDLJIVO najduze putuje do bilo koje tacke u gradu, zato sto su sve veze nepouzdane i besmisleno lose (u smislu daleke, neprirodne tokovima kretanja, itd.). Izvor: dosta prijatelja koji svakodnevno koriste te rute i licno iskustvo dolazenja do njih.

Sta bi po meni, na osnovu ovih cinjenica moralo da se promeni?

1. Uvodjenje linije od "3 tiganja" do Bogoslovije, koja ce ponuditi realnu alternativu postojecim putnim pravcima i spajanje sa Severoistocnim delovima grada i sireg centra
2. Uvodjenje linije od recimo Bolec kafane do Bloka 42, koja bi isla direktno autoputem, pa Vladimira Popovica i Jurija Gagarina - ovim bi se dobila prava, brza i normalna veza sa Novim Beogradom. Onda bi verovatno linija 306 mogla da se ukine kao nepotrebna.
3. Prebacivanje nekih od linija koje okrecu na Ustanickoj na druge (maltene bilo koje druge) terminuse, kako bi se oslobodilo mesto za dovodjenje 77-ice i 31-ca na Ustanicku. Ovo relativno jednostavno moze da se uradi tako da se 308 produzi do Prokopa, 309 do Dorcola a na njihove sadasnje okretnice se prebace na primer 307 i 311. Na Ustanickoj bi ostale manje frekventne linije, dakle 302, 303, 304 i 305. Mada i neka od njih verovatno moze negde drugde da se prebaci.

Po meni, bilo sta manje od ovoga ne resava nista.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514679#p514679:s0765brd je napisao(la):
marrecar » Čet Feb 08, 2018 12:27 am[/url]":s0765brd]Pa time sto produzavas 308 do Vuka Grocka ne dobija nista. Koja je poenta da ljudi sa 8 linija preseda na jednu da bi dosli do Vuka, kada to vec sada mogu da ucine sa 4 tramvajske? Smisao pokrenute price jeste da odredjena prigradska naselja imaju bolju, direktnu vezu sa centrom grada, u odnosu na neka druga koja su bliza centru grada i nemaju slicnu vezu.
Upravo to i jeste poenta sa 308, da gradsko naselje na tom pravcu (mml), koje je i najblize, dobije direktnu liniju, da mml i vml kao zvezdarska naselja dobiju vezu sa svojim maticnim sadrzajima (opstina, dz, sc) i da tramvaji dobiju alternativu koja ih pritom nece obesmisliti. 308 je najpogodnija za produzenje jer je i ubedljivo najkraca.

Sada kad postoji 38 (kojeg samo treba spojiti sa lokalom), koji je daleko smislenija i logicnija veza sumice-vml, 308 moze da se preusmeri ka vuku, da ljudi dobiju raznovrsniji prevoz, a ne da im obe linije idu na sumice.
Eventualno produzavanje postojeceg 308 dalje od sumica bi samo dovelo do jos veceg kruzenja u pravcu vml jer je linija ionako vec poprilicno potkovicasta sa okolo-naokolo-kruznom trasom, prosto nije normalno da neko npr sa autokomande ide u vml preko smederevca.
 
Aha, znaci dakle to je ta logika :D

Zvezdarsko naselje moze da ide do centra, a Grocanska ne mogu :) Pa to je sjano :) Koja komisija utvrdjuje koje je gradsko, a koje nije? I Grocka je gradska opstina, last time I checked :) Je l' po zgradama? Vinca ima mnostvo zgrada, na primer. Faktor blizine sam vec pokrio gore...

Dakle sta onda ostaje? Opet necija subjektivna procena. Pa to je isto kao kad bih ja rekao, posto zivim preko puta SC, sve linije koje idu u Zemun i na Bezaniju treba najblize do opstine NBG da idu, tu mogu da presedaju, meni te linije ne trebaju. Shvatas li koliko je to smesna argumentacija?
 
Stvarno ne znam sta ti nije jasno, po tvojoj logici bi svi trocifreni autobusi isli svuda po gradu, a to ce se desiti nikad. Nekad je postojala jasna podela dvocifrenih i trocifrenih linija i to treba vratiti.

Sve iza vml pumpe su PRIGRADSKA naselja prigradske opstine grocka. Mozda je to formalno izmenjeno, ali sustinski svakako NIJE.
Faktor blizine i nije preterani adut, jer ga u potpunosti ponistava apsolutno neurbanisticko-divlje-stihijski karakter naselja. Da se ne lazemo. Odgovornost za takvo stanje iskljucivo lezi u stanovnicima koji su gradili na taj nacin. Ovo se ne odnosi na grocku, ritopek, bolec i vincu.

Razdaljina, a samim tim i vreme putovanja, je neuporedivo manja izmedju ustanicke i vuka, nego npr izmedju bloka 45 i tasmajdana, ili izmedju banovog brda i tasmajdana, tako da je po tome pravac 300 u NEUPOREDIVO boljem polozaju u odnosu na pravce 500 i 600., tj linije koje polaze sa tih perifernih terminusa.

Niko ovde ne tvrdi da je njegovo misljenje amin, ali svakako imam pravo da ga zadrzim, bez obzira na tvoj stav o tome. Svakako, ovo je samo obican forum, bez nekog sustinskog uticaja na stvari, pa slobodno mozes da smanjis dozivljaj i da tudje razlicito misljenje ne shvatas licno.

Bezanija, savski blokovi, zemunski novi i gornji grad, vidikovac, cerak, petlovo brdo, miljakovac, mirijevo, visnjica - sve su to periferna naselja, ali gradska, a ne prigradska, to je potpuno ocigledno i ne moze se porediti.

A ti sad slobodno nastavi da koristis formalni naziv SUSTINSKI prigradskih opstina, i da ti to bude najveci argument od svih. Po toj logici i 60km udaljeni lazarevac je gradska opstina isto. A to je takodje bas smesno.
 
Po mojoj logici, mene ne hvata panika kad vidim bilo koju liniju, bila trocifrena ili ne, bilo gde gde ima smisla i potrebe da ide :D

Znaci sustinski je nesto prigradsko i ocigledno da je tako, opet jer ti tako kazes? Pa covece, shvatas li ti da se grad menja i razvija? Nekada je Kalenic pijaca bila prigradska lokacija, a da ne pricam o Konjarniku, celom Novom Beogradu itd. Pitaj neku babu sa Dorcola sta misli o celokupnom NBG-u :D

Naravno da je vreme putovanja manje izmedju Ustanicke i Vuka, jer je ta deonica dugacka svega 3.5 km, tako da poredis babe i zabe.

MIslim sta je tebi u interesu da se nekom ne poboljsa prevoz ako je to moguce? To mi nikad nece biti jasno, to je kao logika likova na semaforu koji predju u desnu traku da bi napredovali za duzinu jednog vozila, a time zakrce skretanje za desno za sve koji su tuda hteli.
 
Mozda pomeriti da 101 okrece kod Vuka,spojiti 32 i 32 E u jednu liniju do Trga,a 309 staviti na Oml.Stadion....time se oslobadja Cvetkova pijaca za 77 i 302 recimo....ideja samo.....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514750#p514750:3nw7ii9y je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 08 Feb 2018 12:13 pm[/url]":3nw7ii9y]
Upravo to i jeste poenta sa 308, da gradsko naselje na tom pravcu (mml), koje je i najblize, dobije direktnu liniju, da mml i vml kao zvezdarska naselja dobiju vezu sa svojim maticnim sadrzajima (opstina, dz, sc) i da tramvaji dobiju alternativu koja ih pritom nece obesmisliti. 308 je najpogodnija za produzenje jer je i ubedljivo najkraca.

Sada kad postoji 38 (kojeg samo treba spojiti sa lokalom), koji je daleko smislenija i logicnija veza sumice-vml, 308 moze da se preusmeri ka vuku, da ljudi dobiju raznovrsniji prevoz, a ne da im obe linije idu na sumice.
Eventualno produzavanje postojeceg 308 dalje od sumica bi samo dovelo do jos veceg kruzenja u pravcu vml jer je linija ionako vec poprilicno potkovicasta sa okolo-naokolo-kruznom trasom, prosto nije normalno da neko npr sa autokomande ide u vml preko smederevca.
I ja ti opet kazem, koja je poenta da samo jedna linija bude produzena i da ljud opet presedaju. VML nije nista blize od grada nego Kaludjerica. VML, Kaludjerica, Lestane i Vinca su prakticno spojena naselja i zajedno su bliza centru grada nego neka druga naselja sa direktnom vezom. Cudna ti je ta podela prigradskih naselja i ogranicenje. Ja bih recimo mogao da kazem kao ti da je je Kumodraz od Batuta pa dalje prigradsko naselje i da tako 33 i 25P i 39 ne mogu da idu do centra grada. Ili sve posle Saobracajne skole je prigrad pa ni neke linije poteza 700 ne treba da idu do Zelenjaka. Ili Surcin. Isto tako imamo i Resnik, Labudovo Brdo, Vidikovac, koji imaju slicne linije, a mnogo su dalje od centra grada. Naravno da centar grada ne treba da bude preplavljen linijama, ali isto tako nema smisla da se neki deo grada favorizuje od drugog. Svi smo mi deo ovog grada i zasluzujemo isto.
 
Marrecar@.....pitanje za tebe,posto vidim da koristis potez 300,koju bi ti liniju sa tog poteza produzio dalje od Ustanicke,da li mislis da treba recimo jos jednu liniju produziti zajedno sa 309 kroz Bulevar po principu 401-402 ili smatras da je produzenje jedne linije tog poteza sasvim dovoljno...pretpostavljam da zivis tamo,verujem da bolje poznajes stanje...pozz...
 
Mislim da je najbolje da se produže 307, 308 i 309, i to na jednu istu okretnicu. U suprotnom produženje samo jedne linije, po logici koje naselje je najbliže, će samo dovesti do kolapsa te linije. Tako npr. da se produži samo 309, tu bi bile ogromne gužve, a bio bi potreban mnogo veći broj autobusa. Isto tako i ostale dve linije, samo što je razlika između njih i 309 to što je 309 i sada konstantno puna, od Cvetka pa do Kaluđerice, recimo do Željka Milivojevića. Isto i u suprotnom smeru. Zato je potrebno više linija produžiti da se rasporedi broj putnika. A uz to bi bilo potrebno uraditi onu izmenu/zamenu terminusa poteza 300 i 17/31, kako bi to bilo efikasnije.
 
@Bumbarevo brdo- Svaka cast, svaka ti je na mestu.
Naravno da trocifrene linije ne treba da idu u centar i naravno da je meni normalno da postoji linija 581 koja ide do autobuske stanice, jer to je meni linija Lazarevac - Beograd, tako i pise na autobusu. Znaci povezuje dva grada, kao i Valjevo - Beograd, Priboj - Beograd, Neki ljudi stvarno ne vide gde zive i navodno ne vide razliku izmedju Vince i Vidikovca. Mogu oni i Topolu da proglase za Gradsku opstinu, jer papir trpi sto u stvarnosti ne postoji. Pa brale ako nemas trotoare, prolaze ti traktori ispred kuce, pola komsija ima njive i vocnjake, mesto ti nema nikakve razlike u odnosu na Stepojevac, Mrcajevce, Kenjevo, bude te petlovi, pa onda zivis u prigradskom naselju. U skladu sa tim prevoz treba da te dobaci do grada, pa onda se snalazi sa dvocifrenim linijama i prebacuj se gde ti odgovara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514786#p514786:2k9w2qrd je napisao(la):
ccc » Čet Feb 08, 2018 1:01 pm[/url]":2k9w2qrd]...to je kao logika likova na semaforu koji predju u desnu traku da bi napredovali za duzinu jednog vozila, a time zakrce skretanje za desno za sve koji su tuda hteli.
A sto ne bi presao u tu desnu traku ako mi saob pravila to dozvoljavaju, tj ako je ta traka za pravo i desno?
Stvarno mi nisi jasan...

I mani me te bajate price o eksponencijalnom sirenju grada, to se desavalo u komunjarsko vreme satro industrijalizacije kada je pola srpskih sela ispraznjeno, kada nije bilo masovnog trajnog iseljavanja iz zemlje i kada je prirodni prirastaj jos postojao. Sada toga vise nema, broj stanovnika beograda stagnira i tako ce biti dok se cela srbija ne preseli ovde, a onda ce zbog neg prirastaja ta stagnacija krenuti u pad. Vrlo prosto i jednostavno.
Dakle, grad se ne siri kao u tim ranijim primerima, niti ce se siriti.

A poredis i nekadasnju plansku urbanizaciju sa klasicnim favela-urbanim metastazama tipa kalucity i kompanija.
 
Vrh