Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Na ovu na mapi koja je nacrtana. Cini mi se da ide vecim delom paralelno sa prugom, pa cak i do stanice na B.Kosi.
 
Predlogom za 612 , linija zadržava svoju trasu do Novog Bežanijskog groblja , nakon čega ide na suprotnu stranu u odnosu na železnicu , po skretanju u Dr. Huga Klajna. Razlog zašto sam predložio ovu trasu je zato što je više ljudi predložilo da linija ide do Ledine umesto do Paviljona , gde vozi po svega par putnika , a istovremeno se ne gubi veza Zemuna sa Kvantašem i Tempom , što je većina Zemunaca iznela kao bitnu vezu. Na ovaj način se spaja više stavki u jednu , u pokušaju da se dobije linija sa trasom koja bi bila iskorišćena duž cele trase , za razliku od sadašnje situacije gde je linija iskorišćena samo na Zemunskom delu trase.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=461504#p461504:3kxgcwg0 je napisao(la):
solecar » Pon Jun 26, 2017 12:29 am[/url]":3kxgcwg0]Evo predloga koji uključuje novi bulevar kod Tošinog bunara.

708 Novi Beograd /Paviljoni/ - Zemun polje

709 + 612 Nova Galenika - Zemun polje

76 Novi Beograd /Blok 70A/ - Zemun /Bačka/
Ovaj clan foruma ima neverovatnu moc da predlaze krajnje besmislene promene na vec prilicno besmislenim linijama (dokaz: prazni autobusi), i tako ih pravi jos besmislenijim nego sto vec jesu, cime bi linije izgubile i ova tri putnika sto imaju na trasi. Pri cemu ukida vezu opstina-blok 70a koja je oduvek postojala, ukida prevoz zelenilu i zmaju, a jedan predlog je ukrao iz one nesrecne nove mreze linija.
Takođe za sve ove godine gusenja svih mogucih foruma sa ovom tematikom, apsolutno ne postoji kombinacija koju on nije isprobao, osim mozda spajanja 302 i 706 cime bi novi sad i smederevo dobili izvanrednu presedacku kombinaciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462306#p462306:vesne2sa je napisao(la):
Tyrion » Čet Jun 29, 2017 12:39 pm[/url]":vesne2sa]
A kolko se sećam, ti si onaj što je na istoj ovoj temi pre par meseci predlagao da se Borči ukinu, redukuju ili skrate 2/3 autobusa.
Posto mi nisi citirao nijedan od tadasnjih komentara, vec pises izmisljotine, jedino sto mogu da pretpostavim je da si nesto lose sanjao, gadne ove vrucine pa udaraju u glavu...

Jedini moj predlog je bio da 95/96 rade po principu par-nepar kao 81/81L jer oba para imaju identicne karakteristike na trasi, racunajuci deo od trga za borcanske linije. Kod tolikog preklapanja to je najoptimalnije resenje, a resio bi se i protivprirodni gradsko-prigradski frankenstajn zvani 95.

Ubuduce citiraj, nije korektno da pises izmisljotine.
 
Taj predlog bese izuzetno nepopularan ovde i tebi se to nije svidelo sto se drugima nije svidelo, a bogami si zapao onda u zestoku i dugu svadju sa clanovima, a cini mi se da sam se i ja tada umesao. Nema tu nikakvih izmisljotina, bila je zustra svadja i vredjanje, a sa soletom si se toliko pokacio da ga drzis i u potpisu. Zaista fascinantno koliko neko moze da bude opsednut nekime koga nije upoznao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=461925#p461925:1tygtiq0 je napisao(la):
solecar » Uto Jun 27, 2017 6:38 pm[/url]":1tygtiq0]Jedino što bi imalo rezona je da se 74 preusmerinegde drugde od Studentkog grada , umesto da ide na Bežanijsku kosu.
Novoj liniji 70 zelimo toplu dobrodoslicu u nase lepo naselje, i da nas sto bolje sluzi.
Svi gsp putevi vode na kosu, mogu samo da nas mrze oni sto nas ne voleee. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=461925#p461925:197xmznq je napisao(la):
solecar » Uto Jun 27, 2017 6:38 pm[/url]":197xmznq]Jedino što bi imalo rezona je da se 74 preusmerinegde drugde od Studentkog grada , umesto da ide na Bežanijsku kosu.
Opsesija i frustracija bezanijskom kosom se nastavljaju.
Korisnik solekar GODINAMA uporno i neprekidno masta o ukidanju linija na bezanijskoj kosi, a nas zauzvrat nagrađuju novim linijama. :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462447#p462447:3v0xh19f je napisao(la):
marrecar » Pet Jun 30, 2017 12:49 am[/url]":3v0xh19f]Taj predlog bese izuzetno nepopularan ovde i tebi se to nije svidelo sto se drugima nije svidelo, a bogami si zapao onda u zestoku i dugu svadju sa clanovima, a cini mi se da sam se i ja tada umesao. Nema tu nikakvih izmisljotina, bila je zustra svadja i vredjanje, a sa soletom si se toliko pokacio da ga drzis i u potpisu. Zaista fascinantno koliko neko moze da bude opsednut nekime koga nije upoznao.
Evo ga jos jedan sto izmislja i umislja, umesto da citira. Prelistaj malo pa se podseti, predlog nije bio nimalo nepopularan, cak nije ni potekao od mene.

Korisnik solekar je usao u problem sa stanovnicima bezanijska kose kada je predlagao ukidanje 65 kod nas kao sto sada masta o ukidanju 74, dakle on je uzrocnik rasprava.
Kao neko ko je uglavnom pasivan citalac ovog foruma, tesko da mogu da budem opsednut bilo cim, a u potpisu drzim odr bisere (kao i mnogi drugi clanovi), kao npr izraz 'trolebus' koji uglavnom koriste deca predskolskog uzrasta.
 
E ljudi dok mi ovde mastamo, 89 su proredili na 15 minuta radnim danima, a desi se i da preskoci polazak. Cekala sam je 20 min pre neki dan ispred zgrade, naravno dosao je krs bez klime na kraju. Ne znam sta je sa ovim letnjim redom voznje, kao da niko ne radi/zivi u Bg leti...
 
Tako je uvek kada dođe leto. S tim što se ovog leta potrafilo da se rade Bulevar Oslobođenja od Trošarine do Slavije i Mije Kovačevića , što dodatno blokira kretanje i red vožnje na određenim linijama. Sigurno su iz tog razloga pojačali linije 40 i 41 sa po 3 vozila.
 
Предлог за измену линије 49
0812fad11d07d5927d219b81f8e971de.jpg


Sent from my D6503 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462445#p462445:32x6kqmx je napisao(la):
Bumbarevo brdo » Fri Jun 30, 2017 12:42 am[/url]":32x6kqmx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462306#p462306:32x6kqmx je napisao(la):
Tyrion » Čet Jun 29, 2017 12:39 pm[/url]":32x6kqmx]
A kolko se sećam, ti si onaj što je na istoj ovoj temi pre par meseci predlagao da se Borči ukinu, redukuju ili skrate 2/3 autobusa.
Posto mi nisi citirao nijedan od tadasnjih komentara, vec pises izmisljotine, jedino sto mogu da pretpostavim je da si nesto lose sanjao, gadne ove vrucine pa udaraju u glavu...

Jedini moj predlog je bio da 95/96 rade po principu par-nepar kao 81/81L jer oba para imaju identicne karakteristike na trasi, racunajuci deo od trga za borcanske linije. Kod tolikog preklapanja to je najoptimalnije resenje, a resio bi se i protivprirodni gradsko-prigradski frankenstajn zvani 95.

Ubuduce citiraj, nije korektno da pises izmisljotine.
I, opet vredjanje. Svi mi pisemo izmisljotine, udarilo nas je sunce u glavu, nesto smo lose sanjali... i ja, i sole, i marecar,i svi koji se ne slazu s tobom.
Evo, odvojicu vreme da pronadjem tvoje poruke od ranije i da pokazem, u ime svih ljudi koje si uvredio sada, da si TI taj koji ovde spinuje i laze.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389331#p389331:24yoyggs je napisao(la):
Bumbarevo brdo » Thu Jun 02, 2016 1:31 am[/url]":24yoyggs]
Ljudi sa nbg je najdalje koriste do panc mosta, borca je prigradsko naselje iz segmenta 100, a zna se gde te linije zavrsavaju. Dakle tu bi je trebalo podeliti.
Ovde predlazes da se pri ukidanju 95ice nama iz Borce napravi linija koja ce da okrece kod Bogoslovije, tako da do grada moramo da koristimo dva prevoza. Pri tom maliciozno ubacijes floskulu "naselja iz segmenta 100", koja bi trebalo da najvece naselje na ovoj strani reke svrsta u kategoriju mnogo manjih mesta, koja su uglavnom gravitirala oko PKB-a, i koja imaju bukvalno 20 puta manje stanovnika.

Pa onda polako prelazis na 85icu
A taj 85 je tek smejurija, frankenstajn koji vozi promaju u borcu, do saob skole je popunjen, posle ide prazan.
Da ne uvijam puno, ovo je takva laz da sam ostao bez reci kad sam je video. Taj autbus se u Borci ujutru napuni dovoljno vec na 3. stanici, a na izlazu iz Borce ljudi stoje na vratima.
Pa opet u narednoj poruci utvrdjujes laz...
Sve si ti lepo napisao, ali se uopste nisi dotakao cinjenice da od saob skole linija vozi promaju, sto je bila poenta mog komentara.
I onda ponovo nastavljas, al sada sa predlogom da nam se ukine veza sa Novim Beogradom, sa buducom autobuskom stanicom, nego da se to malo skrati i proredi.
Sporan je produzetak od citavih 13km prema borci koja je prigradsko naselje, a gradske linije nemaju sta da traze tamo, pogotovo ne na perifernom prilazu naselju preko pupinovog mosta, gde linija poprilicno kruzi da bi dosla do borce. Zbog toga imamo situaciju da zglobni autobusi skoro polovinu svoje trase, 13 od 27 km, voze prazni, sto je bio rezultat nekakvog kompromisa tj promocije samog mosta. Tokovi putnika iz borce prema zemunu i nbg nisu bas toliko intenzivni upravo iz razloga sto borca nije deo gradskog jezgra, vec je prigradsko naselje. Realno, za pravac prema borci je dovoljna linija sa zem keja ili backe koja bi isla na 30min i za to je mogla da se iskoristi, recimo 105L tako sto bi iz valj odreda isla desno i pratila trasu 85 ka zemunu. Na taj nacin bi mnogo veci deo borce i zrenj puta imao vezu ka zemunu
.
To i jeste problem mutantskih gradsko-prigradskih linija, kojima se zbog gradskog dela trase potpuno opravdano smanjuje interval, a onda nailazi prazan hod ka prigradskom delu gde najcesce landaraju prazne ( 88 od jul brda za zeleznik, 73 od saob skole ka batajnici, 95 od panc mosta za borcu, 47 od opstine rakovica za resnik).
Koliko god da se izgradi i prosiri, borca ce uvek biti prigradsko naselje, isto kao sremcica, kaludjerica, lestane, resnik... nikada nece biti deo gradskog jezgra, pa ne vidim razlog zasto bi im trebale gradske linije, jer prosto prigradsko naselje ne moze na isti nacin da generise ni razmenu ni kolicinu putnika.
95 i 96 idu prazni za borcu, kada jedan prodje ispred drugog. Prevelike su to kilometraze da bi autobusi isli prazni

Kako da ne, gradska naselja sa trocifrenim seljobusima
Ovo sam izdvojio cisto da se malo vidi kako ti zaista posmatras druge delove grada.

Pola grada place za boljim prevozom (35, 42, 53, 73, 89, 703, 711, ceo potez 600 sa raspalim autobusima), a neki bi uporno da pojacavaju zglobni bus koji, van spica, polovinu trase (13km) vozi prazan...
I, ovde konacnovidimo cemu sve ovo spinovanje. Bacio si pik na jedno naselje kome bi da uzmes deo autobusa tako sto ces da im 2 od 3 linije skratis i proredis, a onda te autobuse da prevuces tamo gde tebi trebaju. :kafa:

I pored toga, svi smo sa tobor razgovarali normalno i civilizovano. A onda, par meseci kasnije, kada je neko spomenuo liniju koja tebi znaci, reagovao si kao da hoce neko ruku da ti odsece :rant:

Ali, mozda sam ja sve ovo samo sanjao, ili me je udarilo sunce... :shock:
 
85 do Saobraćajne puna, a posle nema nikoga? Molim? Ja ne idem toliko često do Gornjeg grada, ali svaki put kada sam tamo, 85 bude prepuna i pre i posle saobraćajne, u bilo kom smeru. Linija trasom izgleda kao da kruži, ali praktično ne staje nigde do Borče ili gde već posle Pupinovog mosta, što je ogromna prednost. A i svi Borčani su zadovoljni linijom jer daleko brže stižu do Novog Beograda u odnosu na postojeće linije preko Pančevačkog mosta. Mislim da je ogromna većina bila skeptična po pitanju opravdanosti te linije u početku, jer je standardno bila popunjena, em što je nova linija, em što ide preko novog mosta, pa bi svi sa vide i to čudo. Ali na kraju je još više ljudi počelo da je koristi i vapila je za pojačanjem, a i dalje ima taj problem.
Ja kažem lepo, fascinantan čovek, smeta mu nešto i odmah vređa, a ne ume da argumentuje niti da predloži neku izmenu na civilizovan način.
 
Ja sam mislio da neće linija funkcionisati kako treba , zbog svoje dužine , ali sam pogrešio i više puta to izneo. 85 je jedna od retkih dugačkih linija koja odlično funkcioniše , a da pri tom nije prigradska linija. Jedina mana joj je što je postojeći interval postao nedovoljan za broj putnika koji je koriste.
Sad kad se nakače raznorazni Bumbari da ovo iskomenarišu , pošto su jedva dočekali priliku ...
 
@tyrion

Ne vidim sta je sporno u citiranim komentarima?
1. Borca jeste prigradsko naselje i to ce uvek biti, ako to nekome smeta, postoji strucan naziv koji ti nazivas uvredom. Ne znam kakve veze ima velicina tvog naselja u odnosu na ostala pkb naselja, kada ste po lokaciji svi u prigradu, jasno je da se gradsko podrucje zavrsava u krnjaci/kotezu.
2. Borca izvorno pripada segmentu 100, linija 95 je izvorno bila 103, tj linija za novu borcu, a 104 za staru, kasnije produzena u crvenku
3. Za segment 100 zna se koja je gradska okretnica, zasto bi borca kao PRIGRADSKO naselje imala dve direktne linije do centra, a potezi 300 i 400 svi zajedno nemaju nijednu
4. Van spica autobus 85 ide prazan za borcu, svako moze da stane na pocetak mosta u zemunu i da se uveri
5. 'Trocifreni seljobusi' je opsteprihvacen saljivi sleng, izraz koriste i sami korisnici trocifrenih linija, jedino moze da smeta ako je neko kompleksas u vezi toga (obo je cinjenica, zaista mi nije namera da vređam)
6. Gradsko-prigradske mutant linije tipa 85, 95 nisu prirodne ni po jednom parametru strucnog saobracajnog projektovanja linija, pa ne bi ni trebale da postoje u ovom obliku. Dok se struka time bavila takve linije nisu postojale, tj postojala je jasna podela na gradske dvocifrene i prigradske trocifrene. Ove mutant linije su uglavnom posledica kompromisa zbog rasterecenja centralnih terminusa.
Dakle, za razliku od bezanijske kose, za tvoje naselje niko nije predlagao UKIDANJE linija, vec samo jasnu podelu na gradske i prigradske.

Ako ti jos nesto nije jasno, stojim ti na raspolaganju.
 
Linija 95 postoji dugo i isla je do Botanicke baste. U Junu 1991 god dolazi do famoznog spajanja sa linijom 66 kada se, istovremeno, spajaju linije 73 i 702. Nisam bio za ove promene, a i ne slazem se da nije ucestvovala struka, jer tada nije bila DJP ili slicno. Borca je imala liniju 103 Greda - Botanicka basta koja je prenumerisana u 96.
Ne treba niko da vredja bilo koga. Inace, zivim blizu gde je i korisnik Bumbarevo brdo. Smatram da se 73 i 95 trebaju korigovati, ali ne na stetu drugih sugradjana. Svako ima pravo na svoj predlog.
Tvrdim da cesto vidim 75 praznu, a 65 popunjenu. Dobro znamo koliko ljudima u blokovima 37 i 38 nedostaje stara linija 65.
Inace, linija 70 je prvobitno trebala da ide do Bloka 45, ali je preusmerena na B. Kosu, jer smatraju da su tramvaji dovoljan kapacitet da prevezu ljude do S. Centra, a da linija 70 bude ispomoc za 74.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462650#p462650:295jo9md je napisao(la):
Joca28 » June 30th, 2017, 11:16 pm[/url]":295jo9md]
Tvrdim da cesto vidim 75 praznu, a 65 popunjenu. Dobro znamo koliko ljudima u blokovima 37 i 38 nedostaje stara linija 65.
Inace, linija 70 je prvobitno trebala da ide do Bloka 45, ali je preusmerena na B. Kosu, jer smatraju da su tramvaji dovoljan kapacitet da prevezu ljude do S. Centra, a da linija 70 bude ispomoc za 74.
Kako si smeo da se usudiš ,
da protiv BK nešto izustiš ...

:laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462633#p462633:3kyvgllq je napisao(la):
Bumbarevo brdo » Fri Jun 30, 2017 9:11 pm[/url]":3kyvgllq]@tyrion

Ne vidim sta je sporno u citiranim komentarima?
1. Borca jeste prigradsko naselje i to ce uvek biti, ako to nekome smeta, postoji strucan naziv koji ti nazivas uvredom. Ne znam kakve veze ima velicina tvog naselja u odnosu na ostala pkb naselja, kada ste po lokaciji svi u prigradu, jasno je da se gradsko podrucje zavrsava u krnjaci/kotezu.
2. Borca izvorno pripada segmentu 100, linija 95 je izvorno bila 103, tj linija za novu borcu, a 104 za staru, kasnije produzena u crvenku
3. Za segment 100 zna se koja je gradska okretnica, zasto bi borca kao PRIGRADSKO naselje imala dve direktne linije do centra, a potezi 300 i 400 svi zajedno nemaju nijednu
4. Van spica autobus 85 ide prazan za borcu, svako moze da stane na pocetak mosta u zemunu i da se uveri
5. 'Trocifreni seljobusi' je opsteprihvacen saljivi sleng, izraz koriste i sami korisnici trocifrenih linija, jedino moze da smeta ako je neko kompleksas u vezi toga (obo je cinjenica, zaista mi nije namera da vređam)
6. Gradsko-prigradske mutant linije tipa 85, 95 nisu prirodne ni po jednom parametru strucnog saobracajnog projektovanja linija, pa ne bi ni trebale da postoje u ovom obliku. Dok se struka time bavila takve linije nisu postojale, tj postojala je jasna podela na gradske dvocifrene i prigradske trocifrene. Ove mutant linije su uglavnom posledica kompromisa zbog rasterecenja centralnih terminusa.
Dakle, za razliku od bezanijske kose, za tvoje naselje niko nije predlagao UKIDANJE linija, vec samo jasnu podelu na gradske i prigradske.
Ako ti jos nesto nije jasno, stojim ti na raspolaganju.
1. Ma da, mene je udarilo sunce pa sam sanjao da je Borca u krugu dvojke. Sada me vredja kada napises da je u pitanju periferija. Ponovio si u svojim porukama kada si pricao o prekrajanju 85,95 i 96 barem jedno 10 puta kako je Borca prigradsko naselje a ne centar, kao da ce to na neki nacin dati vrednost tvojim predlozima. Doduse, koristis neku samo tebi jasno podelu na grad i prigrad, kao da nema nista izmedju, a koju uopste nisi objasnio, ali o tome pod stavkom 6. Evo, da ponovim i ja, u ime svih, pa da ustedimo vreme - DA, jeste, Borca nije centar. Ali, kakve to veze ima ? Valjda se broj autobusa odredjuje na osnovu broja ljudi koji idu njima ? Leva obala ima prilicno mlado stanovnistvo, puno dece ide u srednje skole i fakultete, puno ljudi ide na posao, i treba im prevoz.
2. Izvorno je Borca bila malo vojvodjansko selo i jedan bus na sat vremena im je bio sasvim dovoljan. Isto tako, delovi Novog Beograda su bili pesak i bare, delovi juga Beograda livade. Znam ljude koji sve to pamte. I sta sad, kakav je to argument ? Da vratimo sve linije prevoza na tadasnji rezim ?
3. Znaci, priznajes da ti je to bila ideja - da se Borci skrati bus tako da ide do Bogoslovije. Lepo. A poredjenje sa drugim linijama... pa valjda leva obala kojoj je to kicma transporta, ima vise stanovnika nego Begaljica, Vrcin, Tresnja itd ? Uostalom, udaljenost do grada ovih naselja i Borce nije bas ista.
4. Laz. Moze biti praznjikav jedino u nekom veoma kasnom ili veoma ranom delu dana. A jel ima neki bus koji ide kod tebe u kraju koji je praznjikav tipa u 11 uvece, ili u 5 ujutru ?
6. Ajd mi definisi sta je po tebi grad a sta prigrad. Gde su granice, i na osnovu kojih kriterijuma si to odredjivao ? Ako nemas jasno definisane kriterijume, sve ostalo je bulaznjenje na nivou - ovaj mi se svidja, ovaj malo manje, ovaj mi se ne svidja - sad cu da im polepim etikete. Znaci, daj jasne kriterijume ili prestani da lupas.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462650#p462650:k2lrarkq je napisao(la):
Joca28 » Pet Jun 30, 2017 10:16 pm[/url]":k2lrarkq]Linija 95 postoji dugo i isla je do Botanicke baste. U Junu 1991 god dolazi do famoznog spajanja sa linijom 66 kada se, istovremeno, spajaju linije 73 i 702. Nisam bio za ove promene, a i ne slazem se da nije ucestvovala struka, jer tada nije bila DJP ili slicno. Borca je imala liniju 103 Greda - Botanicka basta koja je prenumerisana u 96.


Ovo ipak nije tacno, linija 103 je produzena od grede do borce III, i tom prilikom prenumerisana u 95, a kasnije spojena sa 66. Dosta kasnije od toga, uvedena je 96, i u tom trenutku 103 vec dugo nije postojala. Svakako, jasno je da borca po izvornim kriterijumima pripada prigradskom segmentu. Tada je postojala jasna podela gradskih i prigradskih linija, pa su samim tim ovi kriterijumi najmerodavniji.
 
Jedna stvar ovde se pokazuje polako...ljudi iz Borce koji zele na Novi Beograd mislim da se sve vise odlucuju za 85,jer evidentno brze dolazi u Zemun a samim tim posle nekoliko stanica putnici su vec na NBGD.Drugo,narod nije glup,sve vise ljudi znam koji znaju brojeve stajalista a samim tim i znaju kada im autobus nailazi.Izmedju 85 i 95 razliku ce samo praviti oni koji idu vas u Zemun iz Borce i oni koji ne zele sporu gradsku voznju kroz centar.Dakle,nije problem cekati ni 85 ako znate kad ce doci a u medjuvremenu prodju tri cetiri 95-ce.Sto se tice podele na gradska i prigradska naselja,to je toliko opsirna tema,mozda bi za to trebalo da postoji tema na kojoj bi to mogli da diskutujemo.Uvek ce biti trvenja izmedju nekih od nas,ne mozemo se oko svega slagati,ali se bar ne moramo vredjati.Covek,momak zvan Bumbarevo Brdo je neko ko ima svoj stav po mnogim pitanjima,i evidentno ima svoje argumente.Problem nastane onog trenutka kada vidi neke komentare i onda reaguje na njih na svoj nacin.I mene je potkacio par puta,ali ne zelim da se ovde govori na taj nacin kako on to predstavlja.Ako te nervira Sole toliko,budi jack prijatelju i kazi....nervira me zato sto postoji i sto ima ideje.....to je ljudski....ova prica ko je iz kog naselja je potpuno nebitna......i meni se mnogi predlozi ovde receni ne svidjaju,ali to ne znaci da treba svoju sujetu da stavljam na prvo mesto i da mislim da sam najpametniji.Mislim da bi samo malo trebao da spustis tenziju kada komentarises,bez toliko ostrascenosti,a evo ja ti se izvinjavam odmah ako ces pogresno shvatiti ovuu moju dobronamernu kritiku.Postujem sve ideje koje ljudi iznose ovde,ne moram sve ni da odobrim,niti je moja svaka na mestu....ali ne moramo se mrzeti....jedno normalno postovanje i odnos...ako moze.....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=462659#p462659:15qcjwee je napisao(la):
Tyrion » Pet Jun 30, 2017 10:46 pm[/url]":15qcjwee]
Izvorno je Borca bila malo vojvodjansko selo i jedan bus na sat vremena im je bio sasvim dovoljan. Isto tako, delovi Novog Beograda su bili pesak i bare...

Ajd mi definisi sta je po tebi grad a sta prigrad. Gde su granice, i na osnovu kojih kriterijuma si to odredjivao ? Ako nemas jasno definisane kriterijume, sve ostalo je bulaznjenje...

... ili prestani da lupas.
Ja decko nisam osoba uvredljive prirode, svejedno mi je sta nebitni stanovnici prigrada misle i pisu o meni, jedino sam naucen da vracam istom merom, sto pojedincima ovde smeta, adminu sam vise puta objasnjavao da nikad ne vređam prvi, vec samo odgovaram na uvrede, ali ne vredi, pojedinci su ovde povezani kao crevca, pa se moji komentari brisu celi cime mi se uskracuje pravo na odgovor.

Tebi izgleda stvarno smetaju ove vrucine pa lose spavas, jer sve mora vise puta da ti se objasnjava, kao raznim solekarovima, marekarovima i sl.
Podelu na grad i prigrad nisam napravio ja vec strucni ljudi, svaki veliki grad u svetu ima i velike prigradske satelite, koji cak mogu biti i milionski, i koji zajedno sa gradskim jezgrom cine ono sto se tamo naziva metropolitan area - dakle grad+prigradska satelitska naselja.
I beograd ima svoje urbano gradsko jezgro, koje se na svakoj karti jasno moze videti, i ima veliki broj manje ili vise urbanizovanih prigradskih naselja koja su najcesce fizicki odvojena od tog jezgra, u tvom slucaju NJIVAMA. Ako sad napises da onolike njive i razni vlazni i mokri sebeši koji tebe jasno odvajaju od grada, predstavljaju gradsko jezgro, onda ti stvarno nema spasa. Pritom, nema potrebe da maliciozno minipulises izrazima 'centar grada' i 'urbano gradsko jezgro', jer su to dva razlicita pojma, a ti ne pripadas ni jednom ni drugom.
Na osnovu te jasne urbanisticko-arhitektonske podele, neki drugi strucni ljudi su napravili podelu na GRADSKE DVOCIFRENE i PRIGRADSKE TROCIFRENE linije, pa se i po tome jasno vidi sta je definisano kao grad, sta kao prigrad. Sve to nisam odredio ja nego STRUCNI LJUDI.

Borca i jeste tipicno vojvođansko selo, koje je zbog izrazite blizine gradu, enormno naraslo, ali i dalje ima sve ruralne karakteristike prigrada i ne moze se porediti sa NBG ili juznim delom grada koji su u potpunosti planski urbanizovani. Evo ti i jedan primer: umesto kisne kanalizacije, ti pored puta imas drenazne kanale karakteristicne za sva vojvođanska sela, a iz istog razloga nemas ni ivicnjake, sve su to ruralne karakteristike prigrada. Ovo se naravno ne odnosi na celo naselje, jer svako selo moze u odr meri biti urbanizovano pa i kod vas ima urbanijih delova.
Borca je, zajedno sa grockom, verovatno i najlepse prigradsko naselje, upravo zato sto je bila preko u austrougarskoj, gde su i sela planski razvijana. Za razliku od primitivno-divljeg turskog tipa, koje nas ni do danas nije napustilo, pa imamo razna velika i mala mokra rugla, pardon lugove i kalucity, gde primitivni divljaci koji su zidali kuce NISU HTELI da ostave mesta ni za normalnu ulicu a kamoli za trotoar ili nesto drugo, nikada nisu nisu placali nikakve budzetske doprinose, a sada bi hteli da im grad o zajednickom trosku resava komunalne probleme.
Pravi naziv za taj deo nije cak ni prigrad, vec favela, tako da ti mozes da budes srecan sto zivis u jednom lepom PRIGRADSKOM naselju vrlo blizu beograda. Cak si u odnosu na mene i privilegovan jer placas mnogo manji porez a imas isto tri linije do centra kao i ja. Znaci, ti, sa jeftinijim ulaznicama (mislim na porez, ne na karte), i treba da se vozis do bogoslovije, a ne da tvoje prigradske linije guse centar grada. Cak bi i u tom slucaju bio privilegovan, jer bogoslovija je skoro pa u centru, za razliku od trosarine ili ustanicke gde stanovnici prigrada imaju jos dosta jahanja do centra.

Za 85 je potpuna neistina, SVAKI solaris van spica i vikendom, je u najboljem slucaju poluprazan. Rekoh, svako moze da stane na pocetak mosta i da se uveri.
 
Aко ћемо гледати административно, Борча је део градске општине Палилула. На википедији чак пише урбано градско насеље. Искрено, по мени функционално нема велике разлике између Борче и осталих сателитских насеља која као ткивну везу са центром града имају стихијска предратна насеља са уџерицама и уским улицама. Но то је све проблем организације града Београда као неке посебне териториалне јединице у Србији, уместо да постоји округ као и сви остали окрузи са градовима, имамо некакве градске општине, уместо да имамо градове и општине са својим градским општинама и приградским насељима.
 
Potpuno si u pravu, ako gledamo striktno administrativno, ali onda su i velika mostanica i ripanj urbana gradska naselja jer pripadaju gradskim opstinama cukarica i vozdovac. A oni to, po karakteristikama, svakako nisu, kao sto nije ni borca. Zato trocifreni autobusi, zajedno sa jasnim urbanistickim odrednicama, i prave najbolju podelu na grad i prigrad, jer mnoga prigradska naselja se nalaze unutar gradskih opstina, a nisu deo gradskog jezgra (slanci, vel selo, vml, sva podavalska naselja, batajnica, zem polje, borca i sva banatska naselja, umka, ostruznica, sremcica, vel mostanica...).

Inace korisnik 'dosljak' je osoba sa kojom je komunikacija uvek obostrano pristojna, pa i u situacijama i kada se ne slazemo.
@predrag1978
I ti delujes pristojno, koliko se secam ako smo se malo i zakacili jer sam bio pod utiskom da si zajedno sa ovim crevcima-'karovima', odmah smo to resili i posle imali pristojnu kumunikaciju. Vec sam jednom napisao da moj odnos prema drugima iskljucivo zavisi od odnosa tih drugih prema meni, svako ko je pristojan nikad nece imati problema. U okviru te pristojnosti podrazumeva se i citiranje onoga sto sam ranije napisao, a ne pisanje izmisljotina i tendenciozno izvrtanje znacenja necega sto sam rekao, naravno bez citata. A posle kme kme, jao jao, boli boli...
 
I zaboravih u prethodnom postu, jedna od najjasnijih urbanistickih odrednica sta je grad a sta prigrad je zapravo odluka o zabrani gajenja domacih zivotinja koja ne vazi u gore pobrojanom naseljima, vec samo urbanom gradskom jezgru. Dakle, po mnogim parametrima jasno je sta je grad a sta prigrad, jos da se resimo kompleksa i nema problema. Moj prijatelj u centru borce, bosanska ul, gaji pilice, ima bastu iz koje se organski hrani i nema nikakav problem da kaze da zivi u prigradu, covek uziva na 10km od grada i nema nikakve komplekse.
 
Vrh