Zuma
Professional
- Učlanjen(a)
- 19.05.2009.
- Poruke
- 10.855
- Pohvaljen
- 26.092
zutom je otprilike oznaceno kako bi trebalo da bude dodata traka ivicevoj . isarano su prostor stovarista i par niskih kuca i parkici na kom je benzinska pumpa i javni WC .
predlog za neke od vas : mogli bi da razrade plan podzemne garaze na celom ovom prostoru ,jer je ovde planirana metro stanica i pre 50 godina pa i ovaj Vesarin plan je ukljucuje.
Naselja Sava Kovacevic i Marija Bursac su izgradnjena tako sto je SFRJ oduzela nemcima 1945 zemljane kuce pa ih dala kolonistima a onda 60 ih sa firmama i stambenim fondom te kuce i placeve privatne oduzela i podelila svojim radnicima i vlasnicima parcela na kojima je gradjeno stanove i to gradila do 1989 a nekima su ostali i duzni pa su to peglali da ne ulazimo u detalje .Hocu da kazem da nema ni para ni volje u ovoj zemlji da urbanizuje jedan ogroman deo opstine kao sto je Zemun ,nisu u stanju da prosire Vojislava Ilica nekih 500 - 700 metara a mi ovde raspravljamo da odsele par hiljada ljudi i potrose bog zna koliko para da bi napravili nove bulevare .
Ono sto je realno u Zemunu barem jeste da urade makar neke raskrsnice koje za koje su clanovi ovde prilozili skice i planove .
a prioritet bi bio bas ovo sirenje iviceve i pravljenje prostora u kruzni tok jer se guzva stvara ovde , inace Iviceva je prosirena 2008-9 tako nesto i dobila je trake bez eksproprijacije
Ovo je korisna dopuna planu spajanja Bulevara Mihajla Pupina i Vrtlarske zato što rešava problem Ivićeve ulice, tj nedovoljno propusne veze dve bliske raskrsnice: one kod Senskog Trga i one kod "Sinagoge" (ustvari bivše crkve). Tu su uz razna krivudanja i promene smera do sada uspeli da uguraju tri efektivne trake (ukupno tri kolone vozila u najužem delu), a treba nam bar četri (2+2). Pošto pola gore označenog prostora zauzimaju obične barake stovarišta (skroz levo na donjoj slici), a drugu polovinu takođe neugledne prizemnice bez veće vrednosti (sredina i desno) ...
... ne bi bilo skupo da se to otkupi i poruši. Onda bi dobili direktno produženje Bulevara Mihaja Pupina u formatu 2+2 trake od Novog Beograda pa sve do tri ulice koje ovde nastavljaju dalje ka ostatku Zemuna: Ugrinovačka, Prilaz I Tošin Bunar. Dakle sve zajedno bi izgledalo otprlike ovako (kružni tokovi nisu ucrtani):
Na ovaj način se uklanja usko grlo jer saobraćaj sa te tri ulice i ka njima (tri puta 1+1), sada ODMAH ima na raspolaganju 2 + 2 trake sve do Novog Beograda. A to je daleko bolje od potrebe da se tri puta 1+1 sabije u samo jednu ulicu 1+1, u Vrtlarskoj. Veliki dodatni bonus je što bi se ovde mogao napraviti ozbiljan trg kakav Zemun nema. Sa zelenilom, klupama, nekim spomenikom u sredini ii dovoljno mesta za saobraćaj. Uz Vrtlarsku proširenu na 2+2 i dijagonalni 2+2 prolaz kroz blok ka Novom Beogradu, o kome sam pisao, ovo bi rasteretilo i gužvu u centru Zemuna i oslobodilo pritisak na dva semafora o kojima sam pričao.
Naravno, za pravo rešenje treba proširiti i Ugrinovačku. Međutim to je u ovom trenutku veoma daleko od realnog, dok bi se opisano spajanje Mihajla Pupina i Senskog Trga moglo uraditi prilično jeftino i brzo. Uzevši u obzir da u tobože "zaštićenom" Starom jezgru Zemuna već godinama vlada nezamislivi saobraćajni haos, i da žele da im turistički brodovi staju i u Zemunu koji bi trebalo da projektuje pitoreskni imidž 18. i 19. veka, stvarno bi se moralo insistirati da je krajnje vreme da makar prestane svakodnevno trovanje i tih turista i domaćih, i da se po Glavnoj ulici uopšte može proći bez maske i za manje od 10 minuta.