Šta je novo?

Garaža - SC Pinki

Igor

Administrator
Urednik
Učlanjen(a)
10.01.2007.
Poruke
18.650
Pohvaljen
37.326
Izgradnja garaže kod Pinkija u Zemunu

garaza-pinki-221102-06bm.jpg


Izgradnja garaže kod SC “Pinki” u Zemunu počela je zvanično u septembru, ali je došlo do izvesnog odlaganja na početku radova, kako bi se završilo izmeštanje toplovoda u Nemanjinoj ulici. Izmeštanje i rekonstrukcija ovog toplovoda je i preduslov za izgradnju garaže, pošto su se instalacije nalazile u zaštitnom pojasu. Nedavnim završetkom svih radova na toplovodu, počele su i pripreme za iskop budućeg podzemnog parkinga. Tender za izvođenje šest miliona evra vrednog projekta dobilo je preduzeće Ras Inženjering iz Beograda.

Ugovoreni rok za završetak ovog projekta je januar 2024, međutim činjenica da je došlo do kašnjenja u početku radova, malo je verovatno da će ovaj rok biti ispunjen. Kada bude završena, planirana javna garaža imaće jednu podzemnu etažu sa 150 parking mesta na 5.400 kvadrata. Automobili će garaži pristupati preko dve bočne interne saobraćajnice, koje su direktno povezane sa Nemanjinom ulicom. Dvostruke rampe za kolski pristup garaži nalaziće u okviru internih saobraćajnica sa obe strane objekta, odnosno ka Poljoprivrednom fakultetu i Zemunskoj gimanziji.

U okviru izgradnje garaže je planirano i uređenje površinskog platoa, koji se godinama koristi kao divlji parking. Zamišljen je kao kombinacija zelenila i prostora za pešake, ali je to poseban projekat koji će biti izrađen zasebno, pošto se ne nalazi u okviru ugovorenih radova na izgradnji garaže. Prema najavama, garaža će biti opremljena svim modernim sistemima za nadzor i upravljanje, a posedovaće pomoćne, tehničke i sanitarne prostorije. Neposredno kod ulaza u garažu obezbeđeno je i osam lakodostupnih mesta za osobe sa invaliditetom.

Investiciju realizuje javno preduzeće “Parking Servis”, a kuriozitet je da će novac za izgradnju biti obezbeđen iz spostvenih sredstava.

garaza-pinki-221102-01.jpg

garaza-pinki-221102-02.jpg

garaza-pinki-221102-03.jpg

garaza-pinki-221102-04.jpg

garaza-pinki-221102-05.jpg

garaza-pinki-221102-06.jpg
 
Побили талпе и ископали дубоке рупе на неколико места.
 
Astrodule wrote
,,Šta su do sada uradili? Samo pobili talpe? ,,

Podigli su ogradu gradilišta duž samog glavnog stepenište ( 1 cm) za ulaz u sportski centar

Idijotarija na kub 👎
 
Podzemna garaža za 150 mesta na jednom od najpovoljnijih mesta za metro stanicu Zemun Centar. Automobila 150, a to su dva srednje popunjena solo autobusa. Žutih traka 0 metara, tramvajske pruge 0 metara, nespojena bulevarska mreža sa Novim Beogradom, biciklističkih staza 0 metara. Odsustvo bilo kakve transportne politike, simptomatska terapija.
 
Radi se aktivno, danas se bas kopalo pored talpi, koliko sam video u prolazu.
 
Колико видим још увек се само гребуцка, никакви крупни радови.
 
Podzemna garaža za 150 mesta na jednom od najpovoljnijih mesta za metro stanicu Zemun Centar. Automobila 150, a to su dva srednje popunjena solo autobusa. Žutih traka 0 metara, tramvajske pruge 0 metara, nespojena bulevarska mreža sa Novim Beogradom, biciklističkih staza 0 metara. Odsustvo bilo kakve transportne politike, simptomatska terapija.
Боље да направе и ту гаражу, него да не направе ништа и да наставе наредних 100 година да лажу за метро.
 
Već je odavno da utvrdjeno da poboljšavanje uslova za automobilski saobraćaj, dovodi do povećanja istih..
To je sasvim logično, na primer u fabirici širiš proizvodnju da bi proizveo više, slični su efekti i ovde..
Beograd, a i uostalom svako mesto sa više od 20 hiljada duša u Srbiji, beži od sebe i stalno pokušava da sa ovakvim glupim principima rešava "traffic congestion", ovo će na početku dati rezultate, ali ubrzo će učiniti stvar gorom i ništa se ne postiže time...
Karlo je lepo napisao, ne postoji nikakva mobilna/transportna politika u Beogradu, pa i u celoj Srbiji, a saobraćaj je sve gori, iako imamo realno manje stanovnika u odnosu na neke druge periode (BG je izuzetak)...

Ne bih da te "prozivam", ali mislim da imaš pogrešna uverenja o rešavanju gužvi i saobraćaja u aglomeracijama, i ja sam nekada imao ista takva mišljenja, ali onda sam ubrzo shvatio da grešim, no živimo u demokratiji svako ima pravo na mišljenje...

Moj ti je savet da pogledaš ove "lake" YT kanale, daju dobre predloge i rešenja..




I naravno, najpoznatiji kanal je "NotJustBikes"

Ima ih još više, ali ovo su oni osnovni..
 
Već je odavno da utvrdjeno da poboljšavanje uslova za automobilski saobraćaj, dovodi do povećanja istih..
To je sasvim logično, na primer u fabirici širiš proizvodnju da bi proizveo više, slični su efekti i ovde..
Beograd, a i uostalom svako mesto sa više od 20 hiljada duša u Srbiji, beži od sebe i stalno pokušava da sa ovakvim glupim principima rešava "traffic congestion", ovo će na početku dati rezultate, ali ubrzo će učiniti stvar gorom i ništa se ne postiže time...
Karlo je lepo napisao, ne postoji nikakva mobilna/transportna politika u Beogradu, pa i u celoj Srbiji, a saobraćaj je sve gori, iako imamo realno manje stanovnika u odnosu na neke druge periode (BG je izuzetak)...
Да, али људи живе у садашњости, а не у некој 2230 години, када ће можда бити изграђен функционалан метро у Београду, заједно са трамвајима, тролејбусима и градском железницом. Људи ДАНАС морају да оду до Икеје, Роде, до лекара, зубара, на факултет, на пијацу, на бувљак, у посету итд. Они не могу да чекају још 100 година, воскрсеније Бранка Пешића, реинкарнацију Брана Јовина или холограм Зорана Ђинђића да би се возили квалитетно. Људи не верују више никоме и раде две ствари:

1) Селе се;
2) Купују кола.

Нема аутобуса? Купи ауто. Нема воза? Купи ауто.

Које оно године је требало да буде готова прва линија? 1970? 1980? 1985? 1992. за фамозну олимпијаду? 2000? 2004? 2008? 2012? 2016?

Које је актуелно обећање? 2028 или 2030?

Град и држава могу да покушају да усмере људе, али људи сами предузимају кораке да себи олакшају.
 
Već je odavno da utvrdjeno da poboljšavanje uslova za automobilski saobraćaj, dovodi do povećanja istih..
To je sasvim logično, na primer u fabirici širiš proizvodnju da bi proizveo više, slični su efekti i ovde..
Beograd, a i uostalom svako mesto sa više od 20 hiljada duša u Srbiji, beži od sebe i stalno pokušava da sa ovakvim glupim principima rešava "traffic congestion", ovo će na početku dati rezultate, ali ubrzo će učiniti stvar gorom i ništa se ne postiže time...
Karlo je lepo napisao, ne postoji nikakva mobilna/transportna politika u Beogradu, pa i u celoj Srbiji, a saobraćaj je sve gori, iako imamo realno manje stanovnika u odnosu na neke druge periode (BG je izuzetak)...

Ne bih da te "prozivam", ali mislim da imaš pogrešna uverenja o rešavanju gužvi i saobraćaja u aglomeracijama, i ja sam nekada imao ista takva mišljenja, ali onda sam ubrzo shvatio da grešim, no živimo u demokratiji svako ima pravo na mišljenje...
Beograd je grad gde se broj automobila povećava uprkos tome što se ne povećavaju kapaciteti.
 
Dobro, to je tragedija na neki svoj način, ali sad, da je rešenje da se još više šire kapaciteti je na nivou debilizma, jer ako mi sad navlačimo saobraćaj bez ikakvog proširenja, šta li će biti posle?!
Garaža kao garaža nije toliki problem koliko loša politika koju sprovodi grad Beograd u vidu mobilnosti gradjana, ali nisam ni iznenadjen, pre svega nakon izjave gradonačelnika koji poručuje ljudima da dele automobile i da se time opet problem gurne pod tepih dok se opet ne sakupi saobraćaj od istih tih automobila...
U redu je da metro bude kičma u samom gradu, ali šta ćemo sa prigradskim naseljima, okolnim gradovima, regionima kao i okolnim državama...
Voz kao najefikasnije i najbrže prevozno sredstvo imamo samo na potezu ka Novom Sadu i to sa nekim ograničenjima, ka ostalim mestima je još samo gore ili ga nemamo uopšte, uz to imamo trenutno osakaćeni Bg Voz koji nije na nivou funkcionalnosti kao pre...
Država ne želi da razvija javni prevoz, biciklističku infrastrukturu niti ima neki jasan plan/viziju u toj kategoriji, već smišlja da će sve rešiti širenjem kapaciteta i nekim polu idejama i tako u krug....
Inače pored Ikea robne kuće prolazi pruga Mala Krsna-Beograd, da smo lepo sredili tu prugu kako treba, uveli stajalište pored i pustili Beovoz/BgVoz bilo bi dosta uljudnije, ovako ništa.....
 
Mi navlačimo nova kola iz razloga što se konstantno povećava broj ljudi koji se doseljava u Beograd, a gradski prevoz nam ide nizlaznom putanjom. Pod tim mislim i na BG: voz. Misaone imenice u ovom trenutku su poboljšanje voza i drumskih vidova gradskog prevoza, jer gde god da se pogleda, samo možeš da se uhvatiš za glavu. A problem u određenom delu slučajeva su upravo neadekvatne (prevaziđene) saobraćajnice, zbog kojih ni gradski prevoz ne može da bude funkcionalniji. A i mnogi dodatni problemi bi bili rešeni izgradnjom garaža i ukidanjem parking mesta. Jeste da bi za tako nešto bilo potrebno i postavljanje povećeg broja stubića kako bi trotoari ostali slobodni od kola, ali bi donekle pomoglo. Kao što napisah u temi o trotoarima, drugi deo je uklanjanje bašti kafića sa trotoara, što ne znači da iste treba da se ukinu u potpunosti, već da se ograniče samo na prostore gde ne zauzimaju trotoare i parkovske površine. Vezano za gfaraže, jedan deo problema u rešavanju je i izgradnja većeg broja manjih unutarnlokovskih garaža, što je spominjano od strane pojedinih forumaša.​
 
Mi sada da krenemo da radimo sve sto bi pomoglo (garaže, bolji gradski prevoz, metro, bici staze, uklanjanje kola sa kolovoza i trotoara i premeštanje u novoizgrađene garaže) ne bi sve to uradili za 20 godina koliko smo unazađeni u upropašteni poslednjim vladarima kako na lokalu, tako na vrhu, tako u JKP.
 
Sole, grešiš. I da se ne povećava broj stanovnika povećava se broj vozila i to je svugde u svetu tendencija. Kod mene u ulici nema novih zgrada pa ni povećanja brojeva stanara a automobila je oko 50% više nego pre 10-15 godina pa se sada bukvalno tuku oko parking mesta i parkiraju po livadama. Neki genijalci vože JEEP a žive u stanu od 30m2.
 
@Jelancha

Veoma cesto se pominju takva resenja. Ja se sa tim apsolutno slazem, ali hajde da vidimo hronologiju zasto to u ovom trenutku ne moze da se uradi kod nas.

>>> Mi smo ovde
- napraviti garaze
- izgraditi metro
- prosiriti tramvajsku infrastrukturu
- rekonfigurisati autobuski prevoz iz glavnog sredstva za transport u pomocni, umanjiti ga i preci na ekoloska goriva
- izgraditi kompletnu biciklisticku infrastrukturu
>>>> Oni su ovde
- izbaciti automobilski saobracaj iz centra ukidanjem suvisnih parking mesta po ulicama
- smanjiti broj saobracajnih traka i povecati pesacke prostore

U sustini je vrlo jednostavno, ne mozemo tek tako da ukinemo automobilski saobracaj bez bilo kakvih alternativa. Autobuski prevoz nije alternativa, spor je, nepouzdan i nije nezavisan. Garaze treba da se grade i da se na taj nacin omogucava ukidanje parking mesta po ulicama i trotoarima. Kada se izgradi metro i prava biciklisticka infrastruktura tek onda mozemo pricati o smanjivanju automobilskog saobracaja.

U svim primerima evropskih gradova kola u centru imaju samo oni koji mogu da priuste garazno mesto. I to je u redu jer postoje odlicne i brze alternative, metro, tramvaj, bicikl. Ako neko i pored toga zeli auto, ili mora da plati ili da se iseli iz centra. Kod nas bi svi da imaju 2 automobila bilo na periferiji ili u samom centru. To nije odrzivo.
 
Naravno, slažem se sa tobom, ali moramo da počnemo od nečega, odnosno od poboljšanja javnog prevoza pa sve do postepene destimulacije automobilskog saobraćaja..
Ovo što se trenutno radi ne vodi nikuda, ništa se ne rešava sistematski, već stihijski i to je glavni problem, pre svega u Beogradu..
 
Mi navlačimo nova kola iz razloga što se konstantno povećava broj ljudi koji se doseljava u Beograd, a gradski prevoz nam ide nizlaznom putanjom. Pod tim mislim i na BG: voz. Misaone imenice u ovom trenutku su poboljšanje voza i drumskih vidova gradskog prevoza, jer gde god da se pogleda, samo možeš da se uhvatiš za glavu. A problem u određenom delu slučajeva su upravo neadekvatne (prevaziđene) saobraćajnice, zbog kojih ni gradski prevoz ne može da bude funkcionalniji. A i mnogi dodatni problemi bi bili rešeni izgradnjom garaža i ukidanjem parking mesta. Jeste da bi za tako nešto bilo potrebno i postavljanje povećeg broja stubića kako bi trotoari ostali slobodni od kola, ali bi donekle pomoglo. Kao što napisah u temi o trotoarima, drugi deo je uklanjanje bašti kafića sa trotoara, što ne znači da iste treba da se ukinu u potpunosti, već da se ograniče samo na prostore gde ne zauzimaju trotoare i parkovske površine. Vezano za gfaraže, jedan deo problema u rešavanju je i izgradnja većeg broja manjih unutarnlokovskih garaža, što je spominjano od strane pojedinih forumaša.​
Укинеш паркинг места, поставиш стубиће, уведеш споре зоне и остала "зелена решења", али немаш метро, немаш трамвај, немаш градску железницу. И чиме ће људи да се крећу кроз град? Пешице?

Да не буде забуне, и ја сам против изградње гараже, јер ће људи морати да плаћају много више за паркинг, али боље је да се направи и гаража, него да ту никне још једна зграда или пословни простор. Метро неће бити изграђен ове или следеће године. Питање је када ће бити остварена та замисао и како ће изгледати. Људи морају да живе до тада. Не може неко ко седи цео дан за компјутером или за столом и ко не проводи време у саобраћају и граду да каже "нема више аутомобила".
 
Sole, grešiš. I da se ne povećava broj stanovnika povećava se broj vozila i to je svugde u svetu tendencija. Kod mene u ulici nema novih zgrada pa ni povećanja brojeva stanara a automobila je oko 50% više nego pre 10-15 godina pa se sada bukvalno tuku oko parking mesta i parkiraju po livadama. Neki genijalci vože JEEP a žive u stanu od 30m2.
@Jelancha a je ranije pisao o primeru Orenco u Portlandu gde su u najautomobilskijoj državi na svetu drugačijim pristupom urbanizmu prepolovili korišćenje automobila u konkretnom kvartu. U Londonu je srednji broj automobila po domaćinstvu samo 0,75, u odnosu na 1,4 za ostatak Engleske. Odnosno, različite transportne politike mogu stvarno uticati da se smanji broj kola, a da ekonomski razvoj ne ispašta.

Ja sam živim u državi i gradu sa 350.000 stanovnika, gde država ima politiku razvoja i biciklističke infrastrukture, planskog razvoja bulevara, povećanja udela električnog prevoza, gde ima dovoljno besplatnih parking mesta, javni prevoz je po redu vožnje uključujući i autobuski, taksi je jeftin, gorivo 3 puta dostupnije nego u Srbiji ako gledamo na odnos plata gorivo, pa se opet i na bulevaru sa 4+4 trake, sa i širenjem i do 7 traka na prilazu raskrsnici dešavaju automobilska zagušenja. Mnogo veći Beograd u mnogim većim urbanim celinama nema ni 2+2 saobraćajnice, taksi je skup, autobus maltene nema red vožnje, automobil je za prosečnu platu ogroman finansijski izdatak, a voziti bicikl je opasno po život.

Mnogo forumaša piše kako su Zvezdara i Palilula najugroženiji, ali oni imaju bar neke bulevarske celine, tramvaj, po negde žutu traku, trolejbus koji bar smanjuje lokalno zagađenje, i bolji pristup BG:VOZ-u. Centralni deo Zemuna je najugroženiji po tom pitanju, a gradska vlast obilazi eksproprijaciju i gradnju bulevarskih pravaca kao maca oko vruće kaše.

Sa time je i CLS uz konsultaciju sa mnom izšao u javnost.

Glavni dobici takvog rešenja su:
- Funkcionalan i ne tako spor javni prevoz
- Izvlačenje automobila iz strogog centra Zemuna
- Formiranje biciklističke mreže,
- Placebo za one koji ne priznaju nikakav prevoz osim automobila da ne kevću, a ništa osim placeba im se fizički/finansijski ni ne može ponuditi.

Ako taj bulevarski koridor ne bi imao minimum 1+1 za javni prevoz i minimum 3 metra ili 1,5+1,5 metra biciklistički koridor izdvojen u odnosu na pešake i parking kretanja, projekat neće imati uspeh. Broj kolskih traka ne bi trebao biti ni više ni manje od 2+2 sa povećanim brojem traka pred raskrsnicama, i izuzetno 3+3 od Tošinog bunara do Novogradske. Parking mesta u zoni označenoj kao istorijski centar Zemuna ne dodavati, već naprotiv smanjivati, a više graditi samo na periferiji te zone.
 
Predlog o "Zemunskom bulevaru" CLS-a je dobar i treba ga podržati. Nije mi jasno šta se sa tim čeka jer je slično rešenje odavno i predloženo i prihvaćeno, jednostavno zato što sasvim bukvalno ništa drugo i nije moguće. U starom jezgru Zemuna je već odavno saobraćajni haos koji bez prekida traje ceo dan, a stare zgrade se ne mogu rušiti. Pa o čemu to onda još ima da se razmišlja ili čeka?

Jedino što bih ja dodatno predložio je jedan sasvim opšti pristup koji je naročito primenljiv baš ovde. Mi smo u praktično svim oblastima u tolikom zaostatku da će nam trebati decenije da sve to postignemo. Zbog toga bi bilo korisno uvek razmišljati i o privremenim rešenjima čije je jedina svrha da premoste trenutne teškoće, uzevši u obzir da te "trenutne" teškoće uopšte neće biti trenutne. Mnogi će životi proći dok se razna "konačna rešenja" ostvare. Imam na umu sve što je kompatibilno sa budućim trajnim rešenjem, zahteva malo para, brzo se može uraditi, a pritom ima veliki efekat u odnosu na mala uložena sredstva.

U ovom slučaju to je privremeno i provizorno spajanje Bulevara Mihajla Pupina i Vrtlarske ulice. I metro i buduća ulica iznad njega će ionako proći baš tuda, pa nema puno da se ruši, a ono što se ruši ionako mora da se ruši. To bi se moglo uraditi za svega par meseci (nema potrebe za velikom pratećom infrastrukturom, to može i kasnije), a poboljšanje bi bilo brzo i drastično. U mojoj ranijoj poruci imate detaljno objašnjenje.

Na prvoj slici je markirana pozicija važnijih ulica koje opslužuju Zemun, na osnovu čega je vidljivo zašto su dve crveno označene raskrsnice i ulice koje vode ka njima kritično usko grlo. Kad se dolazi sa juga i istoka, one su maltene jedini način da se do svih tih drugih ulica na severu i zapadu uopšte dođe.

Glavne-saobracajne-magistrale-u-Zemunu.jpg


Privremenim (zbog budućeg kopanja podzemne trase metroa) ali zato krajnje brzim i jeftinim rešenjem, koje bi prosto odmah asvaltiralo ovaj dijagonalni prolaz kroz blok, problem bi se BITNO smanjio. A dok Zemunci dočekaju metro i njegovu drugu trasu, a tek posle i ulicu iznad ukopane trase metroa ... ne lipši magare do zelene trave.

trasa-metroa-u-centru-zemuna-2-jpg.129053


Ovako je zamišljeno konačno rešenje ovog dela, dakle privremena ulica je upravo tamo gde će ubuduće ionako biti.

veza-vrtlarska-m-pupina-2-jpeg.129054


Takođe, treba uzeti u obzir da će nas Evropska energetska kriza i naš sopstveni haos u toj oblasti koštati MILIJARDE evra. Ne milione, nego milijarde. Spominje se i deset milijardi. Ljudi još nisu svesni pravog značenja takvih brojeva. Što znači odlaganje a možda i reviziju mnogih projekata. Ono što ste do sada mislili da će biti skoro, više NEĆE biti skoro. Ovakve prečice i privremena rešenja su neminovni.

 
Poslednja izmena:
Mnogo forumaša piše kako su Zvezdara i Palilula najugroženiji, ali oni imaju bar neke bulevarske celine, tramvaj, po negde žutu traku, trolejbus koji bar smanjuje lokalno zagađenje, i bolji pristup BG:VOZ-u. Centralni deo Zemuna je najugroženiji po tom pitanju, a gradska vlast obilazi eksproprijaciju i gradnju bulevarskih pravaca kao maca oko vruće kaše.
Што да гради булевар? Овде је речено да булевари и проширење улица генеришу појаву аутомобила, а сада се прича супротно?

Зашто нико не предложи рушење незаконитих и неплански подигнутих објеката? Зашто нико не поруши зграде у Земуну које се зидају на месту приземних кућа? Ено, никло цело насеље на месту касарне. Колико ће то аутомобила да генерише? Оће ли то да реше зоном?
 
Vrh