Šta je novo?

Garaža - SC Pinki

Predlog o "Zemunskom bulevaru" CLS-a je dobar i treba ga podržati. Nije mi jasno šta se sa tim čeka jer je slično rešenje odavno i predloženo i prihvaćeno, jednostavno zato što sasvim bukvalno ništa drugo i nije moguće. U starom jezgru Zemuna je već odavno saobraćajni haos koji bez prekida traje ceo dan, a stare zgrade se ne mogu rušiti. Pa o čemu to onda još ima da se razmišlja ili čeka?

*****

U ovom slučaju to je privremeno i provizorno spajanje Bulevara Mihajla Pupina i Vrtlarske ulice. I metro i buduća ulica iznad njega će ionako proći baš tuda, pa nema puno da se ruši, a ono što se ruši ionako mora da se ruši. To bi se moglo uraditi za svega par meseci (nema potrebe za velikom pratećom infrastrukturom, to može i kasnije), a poboljšanje bi bilo brzo i drastično. U mojoj ranijoj poruci imate detaljno objašnjenje.
*****
Ovako je zamišljeno konačno rešenje ovog dela, dakle privremena ulica je upravo tamo gde će ubuduće ionako biti.
veza-vrtlarska-m-pupina-2-jpeg.129054
Da prepoznali ste da je rešenje važno, ali daleko od toga da je to "privremeno i provizorno". To su skupi složeni i strateški infrastrukturni projekti, reda cene 120-180 miliona evra od čega je eksproprijacija preko 80% cene projekta i uzima 80% vremena realizacije. Ali zato, omogućava da se zamenom podzemnog nadzemnim metroom cena istag smanji sa 400-600 miliona evra na 100-150 miliona evra. U ovom slučaju kružni tokovi poništavaju efekte projekta, zato što guraju prevoz iz žutih traka i tramvajskih baštica da se gura u automobilskim zastojima. Takođe i direktne veze ulica trećeg reda na ulicu prvog reda, umesto da uključenje bude indirektno kao što je na Jurija Gagarina. Još u tom planu ne vidim jasno i nepogrešivo izdvojenu površinu za tramvajsku bašticu ili par žutih traka.
Што да гради булевар? Овде је речено да булевари и проширење улица генеришу појаву аутомобила, а сада се прича супротно?
Niste razumeli o čemu se govorilo:
- Bulevar umesto 1+1 ulice kako bi se obezbedio kapacitet i kvalitet javnog prevoza,
- Bulevar umesto 1+1 ulice kako bi se obezbedio 3m ili 1,5+1,5 biciklistički koridor izdvojen i u odnosu na pešački trotoar, i parking mesta.
- Bulevar umesto 1+1 ulice kako bi se (konkretno u Zemunu) obnovila komunalna infrastruktura iz vremena austrugarske, i bila postavljena tako da u slučaju kvarova tramvajski saobraćaj ne bude u prekidu.
- Bulevar umesto 1+1 ulice, kako sa ciljem ne kvaliteta i kapaciteta za automobil, zato što to ne postiže ni 5+5 bulevarskih traka u milionskom gradu u vršnim satima, već radi osnovne minimalne dostupnosti kolima, a sa time i komunalnim službama, snabdevanju, selidbama, dostavama i ostalim osnovnim službama koje su direktno vezane za drumski transport.

U ovom slučaju se sugeriše 2+2 za kola i 1+1 za javni prevoz kako bi koridor bio ujednačenog kapaciteta i kvaliteta sve od Hajata do Nove Galenike, sa izuzetkom blizu samog centra Zemuna 3+3 za kola 1+1 za javni prevoz kao dopunska funkcija obilaznice istirijskog centra Zemuna, kao zone sa trajnim strogim ograničenjima pristupa kolima.
Зашто нико не предложи рушење незаконитих и неплански подигнутих објеката? Зашто нико не поруши зграде у Земуну које се зидају на месту приземних кућа? Ено, никло цело насеље на месту касарне. Колико ће то аутомобила да генерише? Оће ли то да реше зоном?
Tačno, imamo mnogo takvih tumora mnogo po celom gradu, ne samo u Zemunu. Celo Naselje Stepa Stepanović je napravljeno sa 300.000 izgrađenih kvadrata bez jednog jedinog milimetra novih bulevarskih pravaca u toku gradnje, čak ni SMT (Trošarina-Braće Jerković) neposredno u toj zoni, bez ijednog milimetra biciklističke staze, bez ijednog milimetra produžetka tramvaja ili autobusa/trolejbusa u žutim trakama. To im nije ni obećano, ali im je zato obećan dom zdravlja, koji im do danas nisu sagradili. Imamo previše tumora, ali ako bi se vodili tim konceptom o kojem ti pišeš rušili bi tipa 20-30% svega izgrađenog u Beogradu, što je ekonomski neodrživo. Ali nije ni održivo ni radikalsko/naprednjačko rušiti 0,1% izgrađenog i praviti nove tumore čak i tamo gde ni najžući žuti lopov ne bi dopustio. Optimalan plan otkupa i rušenja je tipa 2-3% svega izgrađenog, kapacitet ulica takav da se 20-25% koriste kola, razgranata mreža linija površinskog javnog prevoza koji na svim pravcima sklonim zagušenju kolskog saobraćaja ima žutu traku ili tramvajsku bašticu tako da srednja brzina istog bude 20km/h, a ne 12km/h, razgranata mreža bezbednih koridora za elektro i nožne bicikle, rešavanje problema parkiranja u centralnim zonama povećanjem cene za isto, radi ravnoteže ponuda-potražnja, maksimalno korišćenje BG:VOZ uključujući povratak voza u centar Beograda, ograničenjem gradnje u mnogim naseljima, i planska gradnja na periferiji pre svega u zonama vezanim za BG:VOZ.

Podzemni parking kod Pinkija je u suprotnosti sa takvom koncepcijom. Nešto veći, nadzemni, višespratni i platni parking bi trebao biti u tom bloku koji bi Zemunski bulevar presekao po dijagonali, a odatle bi mogao biti neki besplatni kružni elekterobus kroz centar Zemuna, koji bi se finasirao prihodom od parkinga. Ne mora elektrobus, može i besplatan javni prevoz za onoga ko je već platio parking.
 
Podzemni parking kod Pinkija je u suprotnosti sa takvom koncepcijom. Nešto veći, nadzemni, višespratni i platni parking bi trebao biti u tom bloku koji bi Zemunski bulevar presekao po dijagonali, a odatle bi mogao biti neki besplatni kružni elekterobus kroz centar Zemuna, koji bi se finasirao prihodom od parkinga. Ne mora elektrobus, može i besplatan javni prevoz za onoga ko je već platio parking.
Људи не иду колима из обести, већ из нужде. Мени је сасвим јасно да метро и трамвај морају да споје Београд са Земуном, али проблем је у томе што је то будућност, која је неизвесна, а људи желе решење одмах.
maksimalno korišćenje BG:VOZ uključujući povratak voza u centar Beograda, ograničenjem gradnje u mnogim naseljima, i planska gradnja na periferiji pre svega u zonama vezanim za BG:VOZ.
Железничка станица Земун се налази ван токова саобраћаја. Око ње се налази мали број приземних кућа, рушевине и неке робне куће. Једина линија која води до тамо је 709. Да би била већа искоришћеност те станице, морала би боље да се повеже са насељеним местима. Опет, људи схватају да им је брже да седну у кола и тако изађу или на аутопут или преко Новог Београда даље где треба. Положај станице диктира њену искоришћеност. Беовоз је најпогоднији за људе из Земун поља и Батајнице. Људи из Земуна га слабије користе.
 
Ne vidim zašto je problem asvaltirati privremenu i provizornu vezu na slici, kad postoji samo jedna ozbiljna zgrada koju tu treba rušiti, a ionako je sve predviđeno za rušenje? Pa posle mogu i godinama da razmišljaju šta dalje da rade, bar bi do tada imali neku, kakvu-takvu direktnu vezu Mihajla Pupina i Ugrinovačke, a saobraćaj sa Novog Beograda i ka njemu bi zaobišao i Glavnu ulicu i 22. Oktobra, i oba kritična semafora između njih.

Precica od Mihajla Pupina do Vrtlarske ulice.jpg


Jedna vrednija zgrada koja bi se rušila nešto pre vremena je ona na uglu Vrtlarske i 22. Oktobra. Sa druge strane, prema Novom Beogradu, treba rušiti samo ovaj adaptirani magacin

Pocetak Milosa Bandica.jpg


i jednu takođe veoma staru halu u sredni bloka. To nije skupo, a sve se ionako mora rušiti jer će tuda proći i metro i posle toga, po istoj trasi, "prava" ulica iznad njega (za razliku od ove privremene). Tako na kraju ispada da se ogromna gužva u centru Zemuna rešava po mizernu cenu da se nešto malo para za vrlo delimičnu eksproprijaciju opredeli nešto pre, a ne nešto kasnije. Tu čak nema ni bitnog ekstra troška, u smislu da se moraju dati dodatne pare za nešto što je skupo, a u konačnom rešenju neće biti potrebno (sem za asvalt i njegovu podlogu što je ipak mala stavka u odnosu na korist do konačnog rešenja). Takav odnos koristi i troška je teško naći na bilo kom drugom mestu.
 
Poslednja izmena:
Da bi bilo jasnije koliko je opisana veza neophodna, i koliki je javašluk ovde u pitanju, da detaljnije opišem saobraćajnu situaciju u ovom delu Zemuna.

Glavne-saobracajne-magistrale-u-Zemunu.jpg


Ako pogledate na mapu Zemuna sa dva crvena kruga sasvim desno, na mestu dve kritične raskrsnice, videćete da je recimo iz ulice Mihajla Pupina (tj sa Novog Beograda) praktično kompletan Zemun dostupan samo tako što vozila na raskrsnici sa ulicom 22. Oktobra moraju da skrenu levo, tj da PRESEKU suprotni tok vozila koja idu pravo. Što je zbog prava prvenstva i zbog obima saobraćaja koji ide pravo moguće samo na kraju zelenog svetla na semaforu, tj tokom nekoliko sekundi žutog svetla kad oni koji idu pravo moraju da stanu. Ili, ako ovi sa Novog Beograda tu produže pravo, do Glavne ulice, onda ih ISTO TO čeka na drugom semaforu na Glavnoj ulici. Levo mogu skrenuti samo tokom par sekundi žutog svetla jer moraju preseći tok ogromnog saobraćaj u Glavnoj ulici koji ide pravo.

Potpuno isto važi i za suprotan smer kretanja, tj za one koji dolaze iz Karađorđeve ili Glavne ulice, pa onda iz Nikolaja Ostrovskog moraju da skrenu desno u 22. Oktobra, ka Glavnom delu Zemuna. Pri ćemu su tu istu proceduru već morali da izvedu na istom takvom semaforu na Glavnoj ulici, da bi uopšte mogli da dođu do Nikolaja Ostrovskog.

Pri tome, čak i kad uspeju da skrenu u 22. Oktobra u smeru ka parku i Bolnici, na raspolaganju imaju samo JEDNU TRAKU za pristup kompletnom Zemunu. Potpuno je isto na semaforu u Glavnoj ulici. Dve trake po smeru u Glavnoj se vrlo brzo pretvaraju u jednu (kod Robne Kuće), pa se to svodi na isto. Protok ka ostatku Zemuna određuje kapacitet po JEDNE trake, na OBA ta semafora. Dakle, nekako, svi oni treba da uđu OVDE, u nama levu traku na slici (ili isto to u Glavnoj ulici):

IMG_1853r.JPG


Dodatna nevolja je da zglobni autobusi uopšte ne mogu da skrenu tako oštro, pa tokom skretanja privremeno moraju da zauzmu i suprotnu traku. Gde naravno uvek nekoga ima, nekoga ko više ne može da ode u rikverc i autobusu oslobodi mesto, jer iza sebe već ima kolonu. Tako se propusti čitav jedan dodatni semaforski ciklus u kome svi samo stoje. "Lepota" je što naravno NEMA uvučene bele "Stop" linije, pa vozači i ne znaju da moraju stati bitno PRE semafora. I to se lepo vidi na slici. Ali čak i da je ima, JEDNA traka za sav taj saobraćaj je smešna.

I to nije sve. Pre dosta godina se ispostavilo da neke zgrade u ulici 22. Oktobra tonu. Da li zato što su izgrađene na bivšem močvarnom zemljištu, ili je u pitanju neka stara i zaboravljena kanalizacija, niko ne može da kaže. Promenili su kompletnu uličnu kanalizaciju, a posle i angažovali fakultet da istražuje šta se tu događa. I nikada nismo ništa više čuli o tome. Tek, da jedna kritična zgrada u 22. Oktobra ne bi dalje pucala, izrazito frekventna GSP linija 15 i dalje zaobilazi ulicu 22. Oktobra, tj umesto da od Karađorđevog trga ide samo pravo i nigde ne skreće, kao ranije, prusmerena je u Glavnu, pa sada DVA puta skreće i dva puta seče tok saobraja koji ide pravo. I tako godinama. Isto tako na ovim semaforima skreću 45, 17, 73, 85, 83, 81 ...

Tako imamo potpuno suludu sitaciju da je Zemun saobraćajno dostupan samo tako što na dva ključna semafora vozila mogu da prođu tokom svega par sekundi po svakom semaforskom ciklusu, dakle par sekundi na svakih X minuta, a i to samo ako uopšte MOGU da se mrdnu, tj ako negde daleko ispred njih neki od mnoštva autobusa nije zaglavio jer ne može da skrene u tako uskim i optećenim ulicama koje imaju samo jednu traku po smeru. Da ne spominjem autobusku stanicu u ulici sa jednom trakom. Ili pešake koji takođe nekako moraju da pređu, a imaju prednost nad onima koji skreću u istu tu ulicu dok je pešacima zeleno svetlo. Tako da saobraćaj koji skreće treba da čeka i njih. Pri čemu je ovo centar Zemuna, pa pešaka nigde nema više nego ovde.

I to je tako GODINAMA i nikoga nije briga. A od jutra do mraka u Glavnoj ulici i 22. Oktobra Zemunu sve stoji, ljudi se guše zbog izduvnih gasova automobla koji ili stoje ili mile. Trovanje u masovnim razmerama. Stvarno bi voleo da neko OVDE postavi merač zagađenja, teških metala i lepeze sličnih "dodataka" vazduhu koga dišemo.

A ipak, maltene besplatno i brzo rešenje postoji, ovo privremeno koje sam opisao i koje su mnogi odavno predložili, samo niko neće da mrdne prstom. Iako je ulica po tačno toj trasi ustvari i zvanično prihvaćena i planirana da se radi. Neshvatljivo.
 
Poslednja izmena:
A ipak, maltene besplatno i brzo rešenje postoji, ovo privremeno koje sam opisao i koje su mnogi odavno predložili, samo niko neće da mrdne prstom. Iako je ulica po tačno toj trasi ustvari i zvanično prihvaćena i planirana da se radi. Neshvatljivo.


Прво се треба вратити на сам узрок, а то је спајање Београда и Земуна. Сама интеграција је лоше урађена, без пратећих булевара и проширења улица. Друга ствар је и то што је железница измештена из центра Земуна, односно са обале Дунава и пресељена је на место ван главних токова путника.

Такође, Земун је постао проблематичан због насеља у правцу Батајнице и Пазове, пошто кроз њега пролазе возила која иду ка тамо или одатле.
 
Debilno je kroz staro Zemunski jezgro (Glavna-Cara Dušana) dozvoljavati prolaz medju mesnog autobuskog saobraćaja kad već postoji paralelna saobraćajnica (Vrtlarska-Ugrinovacka) u kojoj isto postoje presedačke gradske linije za potrebe tih putnika ka odredištima u oba pravca
Naj verovatnije praktičnu proveru te opcije imaćemo pri najavljenoj rekonstrukciji Glavne
do tada garaža SP nece biti završena te ce i dalje ne dostajuci parking uticati na prohodnost kroz Zemun
 
Видиш, туда иде маса аутобуса. Нови Сад, Суботица, Сомбор, Врбас итд. Не вреди то што постоји БАС или што ће постојати нова станица на Новом Београду. Људима више одговара да ту седну. Зашто? Зато што би им требало и до сат времена до аутобуске станице. Овако лакше улазе у аутобус, пошто ту могу да преседну на неку ГСП линију или да дођу пешке. Да аутобуси не стају у самом центру Земуна, већ да иду ауто-путем на север земље, ретко ко би одатле уопште и путовао тим превозним средством. Две линије ГСП-а које воде до БАС-а су 78 и 83, а оне имају соло аутобусе и не возе често, док су у шпицу пуне тако да нико у њих не може да уђе, а камоли још да вуче кофере.

Железничка станица Земун је ван језгра Земуна и налази се поред некадашњег Змаја. Неко ко живи у центру Земуна, на Горњем граду или поред Дунава, нема рачуницу да иде тамо. Прво, нема јавни превоз, друго то путовање траје.

Метро не постоји, трамвај не постоји.

И онда се намеће логичан закључак зашто људи купују ауто и возе.
 
Da bi bilo jasnije koliko je opisana veza neophodna, i koliki je javašluk ovde u pitanju, da detaljnije opišem saobraćajnu situaciju u ovom delu Zemuna.

Glavne-saobracajne-magistrale-u-Zemunu.jpg


Ako pogledate na mapu Zemuna sa dva crvena kruga sasvim desno, na mestu dve kritične raskrsnice, videćete da je recimo iz ulice Mihajla Pupina (tj sa Novog Beograda) praktično kompletan Zemun dostupan samo tako što vozila na raskrsnici sa ulicom 22. Oktobra moraju da skrenu levo, tj da PRESEKU suprotni tok vozila koja idu pravo. Što je zbog prava prvenstva i zbog obima saobraćaja koji ide pravo moguće samo na kraju zelenog svetla na semaforu, tj tokom nekoliko sekundi žutog svetla kad oni koji idu pravo moraju da stanu. Ili, ako ovi sa Novog Beograda tu produže pravo, do Glavne ulice, onda ih ISTO TO čeka na drugom semaforu na Glavnoj ulici. Levo mogu skrenuti samo tokom par sekundi žutog svetla jer moraju preseći tok ogromnog saobraćaj u Glavnoj ulici koji ide pravo.

Potpuno isto važi i za suprotan smer kretanja, tj za one koji dolaze iz Karađorđeve ili Glavne ulice, pa onda iz Nikolaja Ostrovskog moraju da skrenu desno u 22. Oktobra, ka Glavnom delu Zemuna. Pri ćemu su tu istu proceduru već morali da izvedu na istom takvom semaforu na Glavnoj ulici, da bi uopšte mogli da dođu do Nikolaja Ostrovskog.

Pri tome, čak i kad uspeju da skrenu u 22. Oktobra u smeru ka parku i Bolnici, na raspolaganju imaju samo JEDNU TRAKU za pristup kompletnom Zemunu. Potpuno je isto na semaforu u Glavnoj ulici. Dve trake po smeru u Glavnoj se vrlo brzo pretvaraju u jednu (kod Robne Kuće), pa se to svodi na isto. Protok ka ostatku Zemuna određuje kapacitet po JEDNE trake, na OBA ta semafora. Dakle, nekako, svi oni treba da uđu OVDE, u nama levu traku na slici (ili isto to u Glavnoj ulici):

Pogledajte prilog 150812

Dodatna nevolja je da zglobni autobusi uopšte ne mogu da skrenu tako oštro, pa tokom skretanja privremeno moraju da zauzmu i suprotnu traku. Gde naravno uvek nekoga ima, nekoga ko više ne može da ode u rikverc i autobusu oslobodi mesto, jer iza sebe već ima kolonu. Tako se propusti čitav jedan dodatni semaforski ciklus u kome svi samo stoje. "Lepota" je što naravno NEMA uvučene bele "Stop" linije, pa vozači i ne znaju da moraju stati bitno PRE semafora. I to se lepo vidi na slici. Ali čak i da je ima, JEDNA traka za sav taj saobraćaj je smešna.

I to nije sve. Pre dosta godina se ispostavilo da neke zgrade u ulici 22. Oktobra tonu. Da li zato što su izgrađene na bivšem močvarnom zemljištu, ili je u pitanju neka stara i zaboravljena kanalizacija, niko ne može da kaže. Promenili su kompletnu uličnu kanalizaciju, a posle i angažovali fakultet da istražuje šta se tu događa. I nikada nismo ništa više čuli o tome. Tek, da jedna kritična zgrada u 22. Oktobra ne bi dalje pucala, izrazito frekventna GSP linija 15 i dalje zaobilazi ulicu 22. Oktobra, tj umesto da od Karađorđevog trga ide samo pravo i nigde ne skreće, kao ranije, prusmerena je u Glavnu, pa sada DVA puta skreće i dva puta seče tok saobraja koji ide pravo. I tako godinama. Isto tako na ovim semaforima skreću 45, 17, 73, 85, 83, 81 ...

Tako imamo potpuno suludu sitaciju da je Zemun saobraćajno dostupan samo tako što na dva ključna semafora vozila mogu da prođu tokom svega par sekundi po svakom semaforskom ciklusu, dakle par sekundi na svakih X minuta, a i to samo ako uopšte MOGU da se mrdnu, tj ako negde daleko ispred njih neki od mnoštva autobusa nije zaglavio jer ne može da skrene u tako uskim i optećenim ulicama koje imaju samo jednu traku po smeru. Da ne spominjem autobusku stanicu u ulici sa jednom trakom. Ili pešake koji takođe nekako moraju da pređu, a imaju prednost nad onima koji skreću u istu tu ulicu dok je pešacima zeleno svetlo. Tako da saobraćaj koji skreće treba da čeka i njih. Pri čemu je ovo centar Zemuna, pa pešaka nigde nema više nego ovde.

I to je tako GODINAMA i nikoga nije briga. A od jutra do mraka u Glavnoj ulici i 22. Oktobra Zemunu sve stoji, ljudi se guše zbog izduvnih gasova automobla koji ili stoje ili mile. Trovanje u masovnim razmerama. Stvarno bi voleo da neko OVDE postavi merač zagađenja, teških metala i lepeze sličnih "dodataka" vazduhu koga dišemo.

A ipak, maltene besplatno i brzo rešenje postoji, ovo privremeno koje sam opisao i koje su mnogi odavno predložili, samo niko neće da mrdne prstom. Iako je ulica po tačno toj trasi ustvari i zvanično prihvaćena i planirana da se radi. Neshvatljivo.
Да се прикључим дискусији и ако смо се одаљили од теме.
@Zuma, свакако одлична анализа, али уз допуну да саобраћајница коју предлажеш, и ако ће доста помоћи, неће решити проблем споја горњег и доњег Земуна. Капацитет улица, или боље речено сурдука који спајају ова два дела Земуна је сувише мали, а ту ова саобраћајница неће ништа помоћи. Само ће се гужва са овог твог левог кружића прелити на раскрсницу Бежанијске/Ивићеве са Вртларском/Угриновачком и Ивићеве са Прилазом где се већ и сада стварају чепови. Што се тиче Главне из правца НБГ већи проблем од десног кружића на твојој слици је сливање две у једну траку код робне куће које си и сам поменуо, док је онај двоструки пешачки код уливања пешачке зоне из Господске у Главну највећа брана за смер од Земуна ка НБГ.
Дакле слажем се са твојим решењем али мислим да мора бити допуњено и решавањем ових додатних поменутих спорних тачака и проширења "сурдука" са додатним тракама, при чему ту сврставама пењање/спуштање Прилазом, Угриновачком и Мухаром (југоисточни део Цара Душана)
 
Као трајно решење - да, наравно да право збориш, али је могуће и врло прихватљиво привремено: булевар до Сенског трга, Угриновачка једносмерна узбрдо, Прилаз низбрдо. Помогло би, богме, у шпицевима биг тајм, као да има булевар (тј. авенија) скроз до Нове Галенике, а ван шпицева би се мало кружило, али би мени било сасвим прихватљиво. .
 
Не знам да ли ми се привиђа (Déjà vu) али чини ми се да смо о овоме већ на некој теми причали, и да си изнео исти предлог. У "привиђењу" сам се сложио са предлогом, а и сад ми се чини корисним.
 
Не привиђа ти се, него ономад беше разматрано да се направи широк шор од Тошиног бунара, а сад је посреди Пупин. Слична логика важи у оба случаја.
 
Kada je poslednji put napravljena nova ulica da je nešto porušeno (a da nije BnV)

Šta se dešava sa ostalim planiranim ulicama? Sve stoji zbog nelegalnih objekata ili je u pitanju eksproprijacija?
 
Kada je poslednji put napravljena nova ulica da je nešto porušeno (a da nije BnV)
Ремети гласачко тело.

На простору железничке станице и савског приобаља нису живели гласачи. Вагони, локомотиве, колосеци, пацови, змије и гуштери не могу да гласају. Мали број људи који се побунио је занемарљив. Не утиче на исход избора.

Ниједна власт није рушила. Ни ова садашња ни ова претходна. Ту су исти, као и у већини других ствари. Нема разлике. Не желе да узнемире оне који их заокружују. Ја теби легализацију, ти мени глас.
 
Не може да се легализује ништа што је на траси улице.
Изостанак рушења објеката предвиђених за рушење најмање одговара њиховим власницима, јер са својом имовином не могу ништа да чине.
 
Онда се улица не гради. Не гради се ни оно друго... Да све буде мирно и да се нико не буни.
 
Порушиће стару Бежанију тако да неће остати ниједна кућа. Како онда не могу да руше на другим местима?
 
Nije baš jasno šta pokušavaš da pokažeš. Stara Bežanija je legalno naselje, raseljavanje se radi zbog gradnje saobraćajnica, tj. zbog javnog interesa, kako jedino i može. Kakve veze s tim ima Kaluđerica?
 
A za vreme ove vlasti?
Срушиће неке старе куће које сметају приликом градње магистралне саобраћајнице од Новог Београда до ауто-пута "Милош Велики",мада ни тих кућа нема толико.
 
Nije baš jasno šta pokušavaš da pokažeš. Stara Bežanija je legalno naselje, raseljavanje se radi zbog gradnje saobraćajnica, tj. zbog javnog interesa, kako jedino i može. Kakve veze s tim ima Kaluđerica?
Има везе. Руши се легално насеље, а она која су противзаконита нико не дира.

Рекао си прво да би рушењем нестало цело једно насеље и ја сам ти дао пример како ће цело једно село/насеље да уклоне зарад изградње. Ако то може тамо, зар овде не би било још лакше јер је противзаконито изграђено? Нема експропријације, нема плаћања власницима зграда, нема нагодбе. Је л?
 
Vrh