Karlo del Ponte
Advanced
Da prepoznali ste da je rešenje važno, ali daleko od toga da je to "privremeno i provizorno". To su skupi složeni i strateški infrastrukturni projekti, reda cene 120-180 miliona evra od čega je eksproprijacija preko 80% cene projekta i uzima 80% vremena realizacije. Ali zato, omogućava da se zamenom podzemnog nadzemnim metroom cena istag smanji sa 400-600 miliona evra na 100-150 miliona evra. U ovom slučaju kružni tokovi poništavaju efekte projekta, zato što guraju prevoz iz žutih traka i tramvajskih baštica da se gura u automobilskim zastojima. Takođe i direktne veze ulica trećeg reda na ulicu prvog reda, umesto da uključenje bude indirektno kao što je na Jurija Gagarina. Još u tom planu ne vidim jasno i nepogrešivo izdvojenu površinu za tramvajsku bašticu ili par žutih traka.Predlog o "Zemunskom bulevaru" CLS-a je dobar i treba ga podržati. Nije mi jasno šta se sa tim čeka jer je slično rešenje odavno i predloženo i prihvaćeno, jednostavno zato što sasvim bukvalno ništa drugo i nije moguće. U starom jezgru Zemuna je već odavno saobraćajni haos koji bez prekida traje ceo dan, a stare zgrade se ne mogu rušiti. Pa o čemu to onda još ima da se razmišlja ili čeka?
*****
U ovom slučaju to je privremeno i provizorno spajanje Bulevara Mihajla Pupina i Vrtlarske ulice. I metro i buduća ulica iznad njega će ionako proći baš tuda, pa nema puno da se ruši, a ono što se ruši ionako mora da se ruši. To bi se moglo uraditi za svega par meseci (nema potrebe za velikom pratećom infrastrukturom, to može i kasnije), a poboljšanje bi bilo brzo i drastično. U mojoj ranijoj poruci imate detaljno objašnjenje.
*****
Ovako je zamišljeno konačno rešenje ovog dela, dakle privremena ulica je upravo tamo gde će ubuduće ionako biti.
Niste razumeli o čemu se govorilo:Што да гради булевар? Овде је речено да булевари и проширење улица генеришу појаву аутомобила, а сада се прича супротно?
- Bulevar umesto 1+1 ulice kako bi se obezbedio kapacitet i kvalitet javnog prevoza,
- Bulevar umesto 1+1 ulice kako bi se obezbedio 3m ili 1,5+1,5 biciklistički koridor izdvojen i u odnosu na pešački trotoar, i parking mesta.
- Bulevar umesto 1+1 ulice kako bi se (konkretno u Zemunu) obnovila komunalna infrastruktura iz vremena austrugarske, i bila postavljena tako da u slučaju kvarova tramvajski saobraćaj ne bude u prekidu.
- Bulevar umesto 1+1 ulice, kako sa ciljem ne kvaliteta i kapaciteta za automobil, zato što to ne postiže ni 5+5 bulevarskih traka u milionskom gradu u vršnim satima, već radi osnovne minimalne dostupnosti kolima, a sa time i komunalnim službama, snabdevanju, selidbama, dostavama i ostalim osnovnim službama koje su direktno vezane za drumski transport.
U ovom slučaju se sugeriše 2+2 za kola i 1+1 za javni prevoz kako bi koridor bio ujednačenog kapaciteta i kvaliteta sve od Hajata do Nove Galenike, sa izuzetkom blizu samog centra Zemuna 3+3 za kola 1+1 za javni prevoz kao dopunska funkcija obilaznice istirijskog centra Zemuna, kao zone sa trajnim strogim ograničenjima pristupa kolima.
Tačno, imamo mnogo takvih tumora mnogo po celom gradu, ne samo u Zemunu. Celo Naselje Stepa Stepanović je napravljeno sa 300.000 izgrađenih kvadrata bez jednog jedinog milimetra novih bulevarskih pravaca u toku gradnje, čak ni SMT (Trošarina-Braće Jerković) neposredno u toj zoni, bez ijednog milimetra biciklističke staze, bez ijednog milimetra produžetka tramvaja ili autobusa/trolejbusa u žutim trakama. To im nije ni obećano, ali im je zato obećan dom zdravlja, koji im do danas nisu sagradili. Imamo previše tumora, ali ako bi se vodili tim konceptom o kojem ti pišeš rušili bi tipa 20-30% svega izgrađenog u Beogradu, što je ekonomski neodrživo. Ali nije ni održivo ni radikalsko/naprednjačko rušiti 0,1% izgrađenog i praviti nove tumore čak i tamo gde ni najžući žuti lopov ne bi dopustio. Optimalan plan otkupa i rušenja je tipa 2-3% svega izgrađenog, kapacitet ulica takav da se 20-25% koriste kola, razgranata mreža linija površinskog javnog prevoza koji na svim pravcima sklonim zagušenju kolskog saobraćaja ima žutu traku ili tramvajsku bašticu tako da srednja brzina istog bude 20km/h, a ne 12km/h, razgranata mreža bezbednih koridora za elektro i nožne bicikle, rešavanje problema parkiranja u centralnim zonama povećanjem cene za isto, radi ravnoteže ponuda-potražnja, maksimalno korišćenje BG:VOZ uključujući povratak voza u centar Beograda, ograničenjem gradnje u mnogim naseljima, i planska gradnja na periferiji pre svega u zonama vezanim za BG:VOZ.Зашто нико не предложи рушење незаконитих и неплански подигнутих објеката? Зашто нико не поруши зграде у Земуну које се зидају на месту приземних кућа? Ено, никло цело насеље на месту касарне. Колико ће то аутомобила да генерише? Оће ли то да реше зоном?
Podzemni parking kod Pinkija je u suprotnosti sa takvom koncepcijom. Nešto veći, nadzemni, višespratni i platni parking bi trebao biti u tom bloku koji bi Zemunski bulevar presekao po dijagonali, a odatle bi mogao biti neki besplatni kružni elekterobus kroz centar Zemuna, koji bi se finasirao prihodom od parkinga. Ne mora elektrobus, može i besplatan javni prevoz za onoga ko je već platio parking.