Zuma
Professional
- Učlanjen(a)
- 19.05.2009.
- Poruke
- 10.761
- Pohvaljen
- 25.883
Podrazumeva se da će energija morati da se štedi. Isto tako da su trenutne potrošnje nekih sektora privrede neodržive i da prosto nije moguće da se ti sektori šire po obimu, a da i dalje troše isti procenat energije. Naprimer AI u buduće neće smeti da bude toliko energetski intenzivan toliko koliko je sad, pošto onda jednostavno neće MOĆI da ima veću ulogu koju bi trebalo da ima, a recimo potrošnja za rudarenje kriptovaluta je takođe neodrživa i ustvari sasvim besmislena kao potrošač. Na svim ovim problemima se intenzivno radi.
Međutim, prelaz sektora transporta sa fosilnih goriva na električni pogon uopšte nije veliki problem jer na transport u svetu otpada samo 1,8% potrošnje energije. Uz razuman razvoj električna mreža i proizvodni kapaciteti to lako mogu da postignu uzevši u obzir da zbog potrebe za amortizacijom uložene vrednosti u vozni park, zamena vozila električnim modelima ionako ne može da napreduje previše brzo. Takođe, punjenje električnih vozila može da bude u dobroj meri distribuirano pošto oni već imaju ugrađene sopstvene kapacitete za čuvanje energije (interne baterije u vozilima) pa nisu previše osetljivi na varjabilnost proizvodnje obnovljivih izvora energije. Privatni solarni paneli po krovovima kuća i po firmama mogu da napajaju njihova vozila tako da se veliki deo te potrošnje uopšte i ne prenosi na električnu mrežu. Prelaz na elektična vozila zato nije problematičan, pa zato to i nas sigurno čeka. Drugi problemi su bitno teži od ovoga.
Međutim, prelaz sektora transporta sa fosilnih goriva na električni pogon uopšte nije veliki problem jer na transport u svetu otpada samo 1,8% potrošnje energije. Uz razuman razvoj električna mreža i proizvodni kapaciteti to lako mogu da postignu uzevši u obzir da zbog potrebe za amortizacijom uložene vrednosti u vozni park, zamena vozila električnim modelima ionako ne može da napreduje previše brzo. Takođe, punjenje električnih vozila može da bude u dobroj meri distribuirano pošto oni već imaju ugrađene sopstvene kapacitete za čuvanje energije (interne baterije u vozilima) pa nisu previše osetljivi na varjabilnost proizvodnje obnovljivih izvora energije. Privatni solarni paneli po krovovima kuća i po firmama mogu da napajaju njihova vozila tako da se veliki deo te potrošnje uopšte i ne prenosi na električnu mrežu. Prelaz na elektična vozila zato nije problematičan, pa zato to i nas sigurno čeka. Drugi problemi su bitno teži od ovoga.