Samo jedan ideoloski obojen talas propagande.Pobogu odakle ti ovakve ideje?
I u gde ti i ostali istomišljenici sad ovde vidite neki ozbiljan problem? Zaveru ili ne znam već šta vam je tekuće objašnjenje.
Ekstra ideja. Ja bih ukinuo i letovanja van zemlje, ionako samo troše devizeZar ne bi bilo jednostavnije ograniciti mobilnost?
Mislim da ce to doci samo od sebe.Ekstra ideja. Ja bih ukinuo i letovanja van zemlje, ionako samo troše devize
Citiracu sta kaze @Bender Rodriguez koji je postavio sasvim racionalno pitanje.Fascinatno je koliko ljudi prosto voli teorije zavera. Pa što ima više stručnjaka koji nešto tvrde, i što je globalni konsenzus o nečemu veći, oni smatraju da je to utoliko čvršći dokaz da zavera postoji. Jer zašto bi eksperti inače bili baš toliko jednoglasni? To može biti samo ako im je neka "Duboka Država" naredila šta moraju da pričaju, pa zato svi horski tvrde isto. A to onda znači da je istina uvek suprotna od "prividno" logičnog i od opšteg konsenzusa!
To je ta logika i taj "dokaz". Sa takvim razmišljanjem nema rasprave jer ne postoji zajednički jezik.
Извини, али ово је невероватно наивна поставка. Не постоји земља где је аутомобил потучен од воза, чак и од авиона на мало даље од НС, и за то сигурно постоји добар разлог...Kvalitetna zeleznica i pola problema sa zagadjenjem je reseno. Samo bi teski mazohista vozio automobil do Novog Sada, Nisa ili Subotice ako ima mogucnost da stigne vozom za pola sata, sat i ne smara se na autoputu pored turskih kamiona . Naravno ostaje problem dolaska do same zeleznicke stanice no to je sasvim druga prica o metrou. Ali najveci problem je kako da ubedis naseg coveka da nije sramota da koristi javni transport i da nije manje uspesan u zivotu ako se ne vozi svojim automobilom.
Citiracu sta kaze @Bender Rodriguez koji je postavio sasvim racionalno pitanje.
Drugim recima, potvrdjujes i priznajes da ti i ostali zagovornici izbacivanja vozila na fosilna goriva uopste nemate predstavu kako biste nakon tog izbacivanja resili problem 1 do 1.5 milijarde vozila na struju kojima ce svima biti potrebni izvori energije.
Toliko o naucnom pristupu, strucnosti i kredibilitetu.
Pojasnila je da bi trećina stanovništva mogla da se brine o sebi bez struje najduže četiri dana.
“Vojska zbog toga do 2025. godine želi da postavi ukupno 100 samoodrživih kasarni koje same sebe mogu da snabdevaju dve nedelje. Osim toga, trebalo bi da postoje takozvana bezbednosna ostrva, koja u hitnim slučajevima mogu biti kontaktne tačke za civilne pomagače i službenike za provođenje zakona”, rekla je austrijska ministarka.
Dobro to jeste tacno, ali sam trebao da napisem pola i nikako vise. Automobil jeste potreba i cesto nezamenljiv, ali i dalje mislim da se neopravdano cesto koristi u brojnim situacijama kada postoji alternativa kao sto je zeleznica na primer. Ili u nasem slucaju nadam se da ce da postoji dobra zeleznica. Naravno da ne dolaze u obzir bilo kakva zabrana koriscenja automobila ili takse za ulazak u centar grada i slicne ultralevicarske besmislice, neka koriscenje kola ostane na svakom pojedincu da sam izabere.Извини, али ово је невероватно наивна поставка. Не постоји земља где је аутомобил потучен од воза, чак и од авиона на мало даље од НС, и за то сигурно постоји добар разлог...
На пример, ако идеш у Нови Сад, али би да свратиш и код кума у Нове Карловце (као што ја редовно чиним), баш ћеш возом да се цимаш, врло је практично. Или кад сам ишао да купим намештај за купатило у "Леснини", која је код Новог Сада, на аутопуту. Схваташ ли колико је флексибилније путовање аутомобилом од свега другог што постоји и колика је то предност у старту?
Оставите аутомобиле на миру, то је стварно постало невероватно иритантно. На крају ће одбрана права на аутомобил заиста бити исто што и одбрана слободе. Претерује се с тим ултралевичарењем, људима га је доста, и преко главе. Мени се буквално повраћа на ту парадигму, и од аутистичне комуњаре Грете, од тупаве Аналене и још тупљег загребачког градоначелника, и од свега тога. ФУЈ!
Pobogu odakle ti ovakve ideje?
Uvođenjem električnih vozila se ne menja ukupna količina energije koja se u svetu troši i koja se mora napraviti i platiti. Tačno za onoliko za koliko se zbog EV-a mora povećati proizvodnja električne energije, za toliko će se smanjiti proizvodnja i potrošnja dizela i benzina. Pa je jedina razlika što ljudi iste pare za neko gorivo umeravaju jednom ili drugom prodavcu. Sve je isto. Ono što se uštedi na činjenici da naftu više ne treba tražiti po čitavoj Zemlji, vaditi iz nje, rafinirati, praviti naftovode, prenosti tankerima i cisternama po čitavoj Zemlji, to će se dati za pravljenje novih električnih centrala i novih dalekovoda za prenos. Jel hoćeš da kažeš da više ne umemo da napravimo nove električne centrale? Nuklearke ili bilo koje druge? Ponuda i potražnja, sećaš se? Ako postoji potražnja, napraviće se i ponuda. Pa je jedino pitanje ima li para za tu potražnju. A videli smo da ima, jer nisu potrebne nove pare, nego će ljudi umesto za benzin, ISTE TE pare da daju onome ko im isporučuje električnu energiju, a on će onda, u skladu sa vrlo postepenim povećenjem potražnje, da tim parama pravi nove električne centale koliko god ih bude trebalo i za koliko god postoji potražnja. Dakle prosto se jedna energija zemeni drugom tako što prozvodna i prenosna postojenja postepeno menjaju tip onoga što prave ili prenose, a kupci svoje za "gorivo" već odvojene pare, postepeno preusmeravaju dugom ponuđaču umesto prvom. Uz bonus da su električni motori jeftiniji, manje komplikovni i pouzdaniji, da manje zagađuju i manje se kvare, da imaju veći koeficjent iskoristivosti, da će dobar deo energenata biti besplatan i SAMO OBNOVLJIV, da vam bukvalno sam ponovo "raste" na krovu sopstvene zgrade umesto da ga tražite na 5000 metara dubine u nekoj pustinji ili na dnu mora.
I u gde ti i ostali istomišljenici sad ovde vidite neki ozbiljan problem? Zaveru ili ne znam već šta vam je tekuće objašnjenje.
Извини, али ово је невероватно наивна поставка. Не постоји земља где је аутомобил потучен од воза, чак и од авиона на мало даље од НС, и за то сигурно постоји добар разлог...
На пример, ако идеш у Нови Сад, али би да свратиш и код кума у Нове Карловце (као што ја редовно чиним), баш ћеш возом да се цимаш, врло је практично. Или кад сам ишао да купим намештај за купатило у "Леснини", која је код Новог Сада, на аутопуту. Схваташ ли колико је флексибилније путовање аутомобилом од свега другог што постоји и колика је то предност у старту?
Оставите аутомобиле на миру, то је стварно постало невероватно иритантно. На крају ће одбрана права на аутомобил заиста бити исто што и одбрана слободе. Претерује се с тим ултралевичарењем, људима га је доста, и преко главе. Мени се буквално повраћа на ту парадигму, и од аутистичне комуњаре Грете, од тупаве Аналене и још тупљег загребачког градоначелника, и од свега тога. ФУЈ!
Jos jednom sam procitao tvoj tekst.
>Uvođenjem električnih vozila se ne menja ukupna količina energije koja se u svetu troši i koja se mora napraviti i platiti.
Ne teoretski, prakticno da.
Cak iako bi nafta umesto da direktno sagoreva u motorima automobila, sada sagorevala u termoelektranama, ona ne bi automatski dospela u automobile. Potrebni su dalekovodi, trafostanice, nove instalacije za nepredvidjenu potrosnju.
Potrebne su dakle investicije u sistem proizvodnje i prenosa elektricne energije.
Sto se tice CO2 ne bi doslo do smanjenja jer bi se isti generisao u termoelektranama.
Ne zaboravimo zastrasujuce zagadjenje zbog proizvodnje litijuma i neresn problem iskoriscenih baterija.
Mnogo jednostavnije resenje je decentralizacija i smanjenje mobilnosti.
Ja ću možda biti dosadan, ali kada se priča o elektrifikaciji prevoza, i prelazak na OIE, treba da se uzme u obzir FAKTOR VREME (izvinjavam se na caps locku, ali da i tako podvučem). Niko ozbiljan ne misli da to može brzo. Trebaće mnogo godina, decenija. Geopolitika je ubrazala stvari, ali opet će trebati dosta vremena da se paralelno ojačaju prenosne mreže, da se izgrade novi kapaciteti za proizvodnju EV, da se izgradi mreža punjača, da nauka reši efikanost i cenu baterija, itd, itd. Sve ono što je u lancu. Znači nekoliko decenija za zamenu 1 milijarde vozila. Negde će to ići brže, kao u Norveškoj, negde sporije kao u Indiji ili Burkini Faso, ali kreće se. Degrowth, tj smanjenje konsumerizma može da pomogne, ali ja mislim da ljudska prirada nije takva. MOže se samo očekivati smak sveta i likovati na tome što neće biti ništa i što ćemo živeti u kamenom dobu.
Interesantno kako je protiv EV i OIE, iz različitih razloga, i ekstremna desnica i ekstremna levica.