Iskrcavanje Kineza na Eu tržište je počelo odavno a sada dolaskom kompanije Nio na nekoliko tržišta tj prvo Norveško pa zatim Nemačko,Švedsko,Holandsko i Dansko stvar se dodatno zahuktava.
Nio je mlada kompanija koju je u prošlosti snažno podržala Kineska vlada a ciljna grupa su joj premijum kupci i direktno se konfrontira Mercedesu,Audiju i Tesli.Najeftiniji model ET5 je 50.000 eura pa naviše.
Druga možda bitnija stvar po čemu je Nio poznat je što su svi modeli opremljeni baterijama koje se menjaju i čija zamena traje oko 5 minuta u zato predvidjenim stanicama.U Kini ih ima već preko hiljadu a u EU počinje njihova izgradnja.
Ukratko tehnologija zamene baterija se pokazala uspešno i uz mogućnost kupovine kola bez baterije vlasnik je apsolutno lišen brige o njenom stanju ,starosti itd a takodje i sledeći vlasnik može nastaviti ugovor tako da često spominjan problem polovnog baterijskog auta ovde nema prodju.
Druga pozitivna stvar ovde je što su svim vozilima iz game a to su modeli ES6,ES7/EL7,ES8,EC6,ET5 i ET8 kao i budućim modelima odgovara isto kućište baterije a kapicitet ide u 3 veličine to jest 75,100 i 150kwh.Samim tim vlasnik je u mogućnosti da tokom godine u gradu vozi manju i lakšu bateriju a kada ide na put može uzeti duplo veću.
Sve početne strepnje oko zamene,pouzdanosti baterije i sklopova itd su demantovane višegodišnjim uspešnim poslom,cak su i drugi kineski proizvodjaci krenul itim putem a takodje u modelu pretplate vlasnik je osiguran od svakog problema naravno kao što sam gore napisao sve to ima svoju cenu primerenu premijum segmentu i nije za poredjenje sa nižim segmentima.
Evo cena za EU trziste za varijantu fiksne pretplate ili varijantu fleksibilne pretplate kada auto možete vratiti ili zameneti drugim modelom po vašoj želji.Nio očekuje da će modelom fleksibilne pretplate stvoriti poverenje kod kupaca jer će svako moći kad god poželi da odustane a mnogi upravo žele tako nešto jer je ipak u pitanju novi brend pa još kineski.
Fiksna pretplata
Fleksibilna pretplata
Gore pomenuta mogućnost kupovine vozila bez baterije kod Nia se zove BAAS,tj battery as a service i podrazumeva rentiranje trenutno dve vrste baterija od 75kwh i 100kwh.
Cene su sledeće.
I na kraju pošto naravno na internetu ima mnogo jutjubera koji promovišu ono što im neko plati ja sam izdvojio za vas dva meni omiljena od kojih je jedan Nemac a jedan Amerikanac.
Nemac na kraju videa nije preporučio kupovinu a Amerikanac jeste iako u USA nema Nio prodajne mreže.Svakako Nemac je u pravu da je mogućnos SWAP tehnologije izmene baterija u EU bez infrastrukture trenutno malo korisna opcija ali po meni koncept izmene može rešiti mnoge nedoumice ljudi sa trećih tržišta jer smatram da takav dobro očuvan polovnjak sa mogušnoću lake reparacije i izmene unutrašnjosti baterija može biti dobitna kombinacija za naša trzista gde o novom autu možemo često da sanjamo.Bukvalno zamensku bateriju može izraditi svaka bolje opremljena radionica ,možda skromnijeg kapaciteta plus nešto malo elektronike oko BMS i onda bi takav auto mogao da se vozi u Srbiji bukvalno 30 godina kao sada Audiji,BMW i Passati.Svakako tehnologija baterija napreduje i za 5-10 godina to može postati vrlo cenjen polovnjak.
Evo testa NIO ET7
Evo i testa Kajla Konera.
Naravno pazljivom gledaocu klipova ce zapasti za oko detalji kineske škole auto industrije,neke pocetne greske i nedoumice ali po meni njihovo vreme je definitivno došlo.