Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Nezvanično nova električna Fiat Panda će se praviti u Kragujevcu.
 
Swadkae

04_Fiat-Concept-Centoventi.jpg
1642635073_927_Fiat-Panda-EV-promises-to-be-the-cheapest-electric-car.jpg
 
Meni ok, za moje golf terene recimo ili kad idem od jedne baste do druge. Posle presednem u Tesla truck kad idem do seoske prodavnice.
 
Ne znam zasto, ali retki su elektricni automobili koji ne izgledaju kao da su ih dizajnirali Daunovci.
Spolja, oblik mu i nije los. Ali je mnogo saren. A unutrasnjost je bljak.

Btw kakvo je ovo suvozacevo mesto???
 
Poslednja izmena:
Ne znam, nisam se lozio na automobile ni kao dete, a kamoli sad. Postujem svaciju strast, ali su mi smesni odrasli ljudi opsednuti automobilima koji imaju nervne slomove i panicne napade ako nadju ogrebotinu od 3cm ili im se golub pokaki na ljubimca. Da ne pricam o bolestima da mnogi zive u rupama sa praznim frizederima, ali imaju bembaru i rezervoar uvek mora biti pun i idu i do prodavnice automobilom.

Tako da, ovi elektricni mi dodju kao neki trol automobili i zato ih gotivim. Neko rusenje koncepta da dozivljavas automobil kao nesto ozbiljno i bitnu stvar u zivotu. Bar ja to tako dozivljavam.

Tesla cybertruck mi je najveci trol ikada zato i hocu da ga uzmem 🤣 Toliko je seljacki, ruzan i besmislen da postaje gotivan. A najveca zelja mi je da ga vozim po selu, prolazeci pored krava i njiva.
 
Ne mora da bude ozbiljno, ali ne mora da izgleda ni kao dečja igračka.

Jedan primer za mene normalnog automobila:
2014_Skoda_Rapid_SE_Connect_TSi_1.2_Front.jpg

Primer jednog ekstrema - ložane za iskompleksirane attention whore-ove koji svima žele da poruče ''imam pare'':
bentley-continental-gt-convertible-parked-street-front-view-bucharest-romania-apr-luxury-cabriolet-eastern-capital-89474534.jpg

I primer drugog ekstrema - igračke za hipike i alternativne attention whore-ove koji svima žele da poruče ''ekološki sam savestan'':
0x0.jpg


Sa ovako debilnim dizajnima, pojedini automobilski giganti nikad neće privoleti ljude da masovnije pređu na električne automobile. Doduše daleko od toga da podržavam to, pošto električni automobili ne rešavaju nijedan problem, štaviše samo prave dodatne.

Takođe, pored lošeg dizajna, kao što se može videti, obično imaju i nepraktično rešen prostor i mali kapacitet, malu upotrebnu vrednost.

Ja da želim mali i okretan auto sad u gradu, uzeo bih nešto tipa Mini ili Fiat 500 ili tako nešto. Kakvi šporeti, kakve dečje igračke...
 
Ti električni ekstremi su baš retki. Taj Teslin Cybertruck je jedan od tih primera, ali više izgleda kao trol. Dok su ostali modeli sasvim pristojnog izgleda, i spolja i unutra (mada je kvalitet upitan). I na ulicama su ostali električni automobili solidni po dizajnu, a karakteristika skoro svakog je da nema klasičnih rešetki napred za ventilaciju, nego su uglavnom zatvoreni. Meni se dopada Hyundai Ioniq serija, pošto volim miks futurističkog i klasičnog, sportskog i luksuznog. Ovo malo govance gore od Renoa je baš odvratno dizajnirano, a i ono još gore od Sawa-kako-god-se-zove ne bih pipnuo.
 
Prva dva su ozbiljni i seljana, treci je bar smesan 🤣 Tj.drugi je bar lepsi, prvi je pokusaj da bude prvi, ali je za ljude sa manje para. Potpuno isti tip automobila, samo je jedan skuplji i bolji.

Meni su elektricni zanimljivi, ali Srbija je prepuna mrznje i svrstavanja u kategorije, odmah si neki hipik, hipster, attention whore, ovo, ono...

Zato cu i da uzmem za svoju dusu i vozikam ga negde gde me niko ni ne vidi 🤣
 
Ok, navedi mi primer automobila sa SUS motorom koji tebi nije seljana.
ali Srbija je prepuna mrznje i svrstavanja u kategorije, odmah si neki hipik, hipster, attention whore, ovo, ono...
Zato što električni automobili ništa ne rešavaju, čak prave dodatne probleme. A dizajniraju se tako da svojim izgledom često poručuju ''vidi me, ja sam elektrik! Ja sam ekološka zvezda!'' A i njihovi vlasnici su često takvi.

Automobil nije igračka. Razumem ako je vlasnik bolid pa želi da ga pretvori u igračku. Ili ako je Japanac pa mora sve da mu bude "kawai". Ali mislim da automobil u default izdanju sa fabričke trake ne treba da izgleda kao igračka. Prosto, malo je debilno. To je predmet za odrasle ljude, ne za decu i daunovce.

Uostalom, tebi je jedna prosečna Škoda Rapid seljana tako da... očigledno nisu samo elektrik-hipiji ti koji se u Srbiji kategorišu. Ha! :D
 
Poslednja izmena:
Btw na slici gore je Fiatov koncept Centoventi iz 2019 godine, na kome će zasnivati najmanje 2 nova Fitova automobila. Produkcijski modeli naravno nece biti toliko ekstravagantni kao koncept. Mada nije ni bitno kako izgleda, nek se samo nešto pravi.
Informacija je inače od zaposlenih u fabrici, ali su im možda namerno pustili buvu da ne gube radni Elan. Oni trenutno rade samo 4-5 dana mesečno i nemaju perspektivu bez novog modela najkasnije sledeće godine...
 
Znam dok sam radio firmi koja projektuje i gradi montazne kuce kakav je stav prosecnog Srbende prema istima. Neke kritike su opravdane, ali je vise neopravdanih, uglavnom hejt je po difoltu. Pretpostavljam i da je tako sa elektricnim automobilima pa su odlucili da se ne bore sa vetranjacama nego okrenu nekoj hipsterskoj publici koja je zainteresovana za ove automobile. Odatle i takav dizajn vecine elektricnih automobila.
 
Ja bih bas iz inata prema tim Srbendama prodao svoj stari zidani dom i za te pare kupio jednu montaznu kucicu i sto elektricni automobil sto ekscentricnijeg izgleda. :D
 
Postoji i veliki broj električnih vozila sa dizajnom na koji su ljudi navikli. Recimo: Renault Zoe, eGolf, Peugeot 208, Fiat 500, Audi eTron, VW ID.3, VW ID.4, Hyundai Kona, Skoda Enyaq, Polestar 2...

Mislim da se i u Nemačkoj sve više ljudi (a ne samo hipsteri) okreću ka električnim automobilima. Zapravo, prosečan korisnik aplikacije koju pravi moja firma su ljudi u svojim 40-im. Malo koji hipster ima novca za električno vozilo.
 
Ima ih dosta sa klasičnim dizajnom, sigurno mnogo više nego sa neobičnim. Kako je beše h Nemačkoj, ima li nekih posebnih zakonskih uredbi kojima se uređuje "označavanje" električnih vozila? U Austriji karakteri (slova i brojevi) na tablicama moraju biti zelene boje ako je auto električni. Ne mogu da se setim da li isto važi i za hibride. Tako da ih je lako prepoznati na ulici ako imaju klasični dizajn. Mada, u Austriji bukvalno na svakom koraku neko vozi Teslu. Sad gledam statistiku, krajem februara 2022. je registrovano ukupno 80k čisto električnih auta (ne računaju se kamioni i veliki kombiji), što je skoro 100% povećanje u odnosu na 2020. godinu kada je bilo 44k registrovano.
 
U Nemačkoj se dodaje slovo E na kraju registracije za sva električna i hibridna vozila. Postoje neke olakšice za takva vozila tipa besplatno parkiranje i slično ali to zavisi od mesta do mesta.

Po mojim saznanjima direktno od auto kuća, potražnja za električnim vozilima je ekplodirala od kako je krenuo raat u Ukrajini. Problem je što se na nove automobile čeka jako puno.
Na primer za Hyundai Konu 8-10 meseci, Ioniq 5 oko 12 meseci, Polestar 2 4-6 meseci, Kia EV-6 oko 12 meseci, a rekord za koji sam čuo je Škoda Enyaq za koji se čeka i do 24 meseca.
 

RAMBO AMADEUS I BMW SRBIJA ZAPOČELI SARADNJU NA PROMOVISANJU ELEKTROMOBILNOSTI​

Priznati umetnik i Eko Tzar Rambo Amadeus i BMW Srbija udružili su snage u cilju promovisanja, informisanja i edukacije javnosti na temu elektromobilnosti.

Rambo Amadeus će tokom sledećih šest meseci voziti model BMW i3 i istraživati dalje mogućnosti efikasne i ekološke eksploatacije električnih automobila u uslovima gradske i međugradske vožnje.

Tom prilikom Rambo Amadeus je objasnio svoj ekološki koncept: „U cilju smanjivanja zagađenja u gradovima uzrokovanih saobraćajem, ideja je da se zaokruži ekološki ciklus vožnje električnih auta korištenjem čistih i obnovljivih izvora energije za njihovo punjenje.

Ukoliko smo već iz ekoloških razloga odličili da vozimo električni auto, onda je najprimerenije da ga punimo strujom dobijenom isključivo iz energije sunca.

Za te potrebe najbolje je da imamo svoju solarnu elektranu od 5,5 kw instalisane snage, koliko je dovoljno da obezbjedi automobilu dovoljno energije za prosječnu eksplataciju.

Na taj način znamo sa sigurnošću da struja koju koristimo za vožnju električnog auta nije nastala spaljivanjem uglja ili mazuta niti na neki drugi, neekološki način.

Prilikom kupovine električnog auta, možemo subvenciju koju dobijemo od države odmah da reinvestiramo direktno u našu malu solarnu elektranu.

Od tog trenutka, vožnja eletričnim automobilom je ekološki besprekorna, ali i potpuno besplatna, što je jednako dragocjeno i atraktivno.

Zahvaljujem BMW Srbija koja je ponudila svoj model i3 za potrebe ovog edukavnog projekta, uskoro ću se javiti sa novim informacijama i utiscima.“

Sve aktivnosti koje Rambo Amadeus i BMW Srbija budu realizovali u cilju edukacije i promocije elektromobilnosti možete pratiti i na društvenim mrežama (@BMW Srbija i @Rambo Amadeus uz hešteg #elektromobilnost).
 
Btw na slici gore je Fiatov koncept Centoventi iz 2019 godine, na kome će zasnivati najmanje 2 nova Fitova automobila. Produkcijski modeli naravno nece biti toliko ekstravagantni kao koncept. Mada nije ni bitno kako izgleda, nek se samo nešto pravi.
Informacija je inače od zaposlenih u fabrici, ali su im možda namerno pustili buvu da ne gube radni Elan. Oni trenutno rade samo 4-5 dana mesečno i nemaju perspektivu bez novog modela najkasnije sledeće godine...
Да то је концепт возило (она су обично мање/више ружна:cool:) са платформом на којој ће се радити електрични Пунто или можда Панда и још нека Фијатова возила.
У Крагујевцу ће се радити елетрично сокоћало Пунто или Панда и хибрид 500Л, мислим да имају исту платформу. Уосталом то ће се све знати сад 28.априла кад је састанак управе Стелантеса и нашег државног врха.
https://biznis.rs/vesti/fiat-ce-u-k...i-model-automobila-najverovatnije-elektricni/
https://www.infokg.rs/info/infokg-s...koro-proizvodnju-novdd0448912f20d97325dc.html
 
Evo jedne zanimljive uporedne tabele sa cenama punjenja u Nemackoj kod raznih operatera.Na dnu tabele je data cena punjenja za 1000km i poslednji red je cena punjenja u kućnoj varijanti sa cenom od 0,36EUR/kwh.Meni zanimljivo je da pojedini operateri daju garanciju na cenu od 12 meseci.Takodje vidimda je Tesla podigla cene,koliko se sećam vrtelo se tu negde oko 0,34Eur.Uglavnom ako jedan prosečan dizel potroši 70 litara na 1000km cena punjenja na DC je tek 20-30 EUR niža.
2022Germany.png
 
Ne znam zašto uopšte gubite vreme raspravljajući bilo o modelima električnih automobila, bilo o prednostima istih. Oni će kod nas imati smisla tek kad promenimo čitavu osnovu proizvodnje električne energije u Srbiji, pa udeo zelene energije postane visok, i kad se po čitavoj zemlji napravi mreža punjača. A do tada će se promeniti bezbroj modela.

Što se tiče prednosti, automobil koji se praktično sastoji od samo dva dela, od baterije i električnog motora, u kome je sem točkova JEDINI pokretni deo rotor, jednostavno MORA po svemu da bude bolji. Ako nije sada, biće. Razmišljati o tome je gubitrak vremena.

I treće, do vremena kad mi postanemo za njih spremni, nećete ni imati izbora jer se benzinci neće ni praviti. Na zapadu će se tranzicija na električna vozila još i ubrzati posle početka rata u Ukrajini kad su Ruski gas i nafta postali zabranjeni. To je sada ne samo ekonomski i ekološki, nego i vojno strateški zadatak. Udariće gigantske akcize na na sva fosilna goriva, plus karbon taksu, pa će retko ko biti toliko bogat da ih i dalje vozi. Tako da nas oko svega toga niko ništa neće ni pitati, niti ćemo imati izbora.
 
Vrh