Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Nije tehnički baš sve na tom nivou rotora.Termomenadžment baterije je priča za sebe,grejanje toplotna pumpa takodje,sama baterija,njena struktura (cilindrične ili blade)hemija istih...Sama instalacija od 12 volti,prelazak na 48volti...Opet invertorski deo i deo onboard punjača,primena Silicijum Karbida.Kod Hyndaia Ioniq5 namotaji motora i invertora brave buck konverziju i punjenje sa 400v podižu na 800.Sama tehnologija izrade punjača, Volkswagen program punjača sa power bank baterijama koje ne zahtevaju specijalne i nove trafostanice,pa onda sistem VTG (opet Hyndai) itd itd...Naizgled svi deluju isto a razlikuju se po mnogo čemu.
 
Pošto je naziv teme i električni punjači evo dva videa koji prate razvoj bežičnog punjenja vozila.Iako je u prvom mahu delovalo kao utopija nekoliko firmi je eksperimentima sa rezonantim punjačima uspelo da dogura i do serijske proizvodnje što je ogroman uspeh.Prva firma je Witricity i njihovo tehničko rešenje je ugradjeno u Hyndai Genesis Ev60 i novi kineski Rols Rojs pod nazivom HONGQI ES-H9...A druga firma Momentum Dynamics i njihova tehnička rešenja već testiraju taksi službe kao i javni gradski prevoz.Po prilici stvari razvoj autononomnih vozila i automatizovanih garaža sa sobom povlači preku potrebu za automatizacijom punjenja a svakako i estetski gomila kablova na svakom koraku nije estetski i praktično prihvatljivo.

[youtube]
[/youtube]

[youtube]
youtube]
 
Nije tehnički baš sve na tom nivou rotora.Termomenadžment baterije je priča za sebe,grejanje toplotna pumpa takodje,sama baterija,njena struktura (cilindrične ili blade)hemija istih...Sama instalacija od 12 volti,prelazak na 48volti...Opet invertorski deo i deo onboard punjača,primena Silicijum Karbida.Kod Hyndaia Ioniq5 namotaji motora i invertora brave buck konverziju i punjenje sa 400v podižu na 800.Sama tehnologija izrade punjača, Volkswagen program punjača sa power bank baterijama koje ne zahtevaju specijalne i nove trafostanice,pa onda sistem VTG (opet Hyndai) itd itd...Naizgled svi deluju isto a razlikuju se po mnogo čemu.

Sve su to "solid state" uređaji, pa je njihova pouzdanost za bar red veličine veća od uređaja baziranih na mehanici, ili na kretanju nekih fluida, a pogotovo ako neko gorivo treba bukvalno da eksplodira u motoru ritmom od ko zna koliko puta u sekundi. Gde god ima nekog mehaničkog kretanja ili tako burnih hemijskih reakcija nemoguće je izbeći veliko generisanje toplote, trenje, vibracije, habanje, rđanje i druge hemijske promene površina. Takođe je koeficjent korisnog dejstva, tj efiekasnost, obično bitno manja kod mehaničkih uređaja nego kod solid-state uređaja. Dakle električni automobili su bitno bolji već na konceptualnom planu, pre nego što uopšte dođemo do analize konkretnih modela automobila. Želim da kažem da čak i ako je neki električni automobil lošiji od benzinca, to je privremeno stanje, neka vrsta izuzetka koji neće dugo trajati. Trenutno su im baterije jedna slaba tačka, ali u njihov razvoj se ulaže toliko novca da ni to neće dugo biti problem. Dakle, dok Srbija bude spremna za njih, pitanje šta je bolje se više neće ni postavljati.
 
Gotland,Švedska Pre neku godinu započet je projekat ugradnje bežičnog punjača u asfalt.Cena projekta oko milion eura za 1,5km puta.Testiranje je u toku na još nekim lokacijama,glavna prednost je punjenje u toku voznje,mogućnost da vozilo bude opremljeno jako malom baterijom.Punjenje u toku čekanja u gužvama i na semaforima itd.

[youtube]
[/youtube]
 
Malo Norveške
 

Prilozi

  • 1CE685DA-E734-418E-A216-E6AE923E5A04.jpeg
    1CE685DA-E734-418E-A216-E6AE923E5A04.jpeg
    64 KB · Pregleda: 82
Да се мало и насмејемо на рачун електричних сокоћала;)

Све се одигравало негде у америци 2018.године, на једној од бензинских станица. Жена дошла да наточи гориво у Теслу⛽ Има и видео запис.
https://www.magazinauto.com/dosla-je-na-pumpu-i-pokusala-da-sipa-benzin-u-teslu/

auto-magazin-srbija-tesla-model-s-gas-station--680x365.jpg
 
Norveška je daleko ispred svih(ne tako velika zemlja i
Screenshot_2022-05-04-14-29-58-45_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
nije neki reper) ali meni fascinantna činjenica je da su jedan od velikih izvoznika fosilnih goriva.Opet sa druge strane imaju veliki hidropotencijal a skoro su položili kabal takozvane HVDC struje i tako sa Nemačkom razmenjuju energiju vetra i energiju vode po potrebi medjusobno.
 
Vec sam pisao o Ubitricity conceptu punjaca male snage a podsecanja radi reč je o punjačima male snage od 3 do 11kw AC,koriste postojeće bandere u koje se uključuje kabal koji se dobija uz pretplatu kod ove kompanije.Kabal je kodiran i samo ako je sve u redu struja će poteći ka automobilu.
Mnogi gradovi su iskazali interesovanje za ovu tehnologije a prvi ugovori su već potpisani u Nemačkoj,Francuskoj i Engleskoj.


 
Gotland,Švedska Pre neku godinu započet je projekat ugradnje bežičnog punjača u asfalt.Cena projekta oko milion eura za 1,5km puta.Testiranje je u toku na još nekim lokacijama,glavna prednost je punjenje u toku voznje,mogućnost da vozilo bude opremljeno jako malom baterijom.Punjenje u toku čekanja u gužvama i na semaforima itd.

[youtube]
[/youtube]
Феноменално, требало нам је преко сто година и десетине милијарде долара али смо коначно открили скупљу и лошију замену за трамваје
 
Jel ima ogranicenje sa koliko promila sme da se vozi el.trotinet?
 
Zanimljiv test Kia E Soul(van verzija za dostavu)u kome poznati jutjuber Bjorn Nyland testira potrošnju na autoputu sa praznim i punim autom.Godinama mu ljudi u komentarima pišu da je sam zbog svoje konstitucije lagan i da testovi koje radi nisu realni a on ih ovim putem demantuje.Svakako pravu sliku bi stvorili da je napravio test mešovite vožnje ili gradske,ali poznato je da električari u gradu troše najmanje a i rekuperacija tada radi svoje.

Koga mrzi da odgleda video evo i slike krajnjeg rezultata.
IMG_20220510_092121.jpg

 
Poslednja izmena:
Да и овде поставим где се све налазе пуњачи за електрична сокоћала у Србији. Јако користан сајт за све око оваквих возила, субвенција за куповину, понуда половних сокоћала, итд https://emobilnost.rs/mreza-punjaca
 

Зашто електрични аутомобили више нису возила будућности​

Понедељак, 12.09.2022. у 11:46

Будућност електричних аутомобила, од којих је аутомобилска индустрија имала велика очекивања, угрожена је због енергетске кризе и раста цене струје. На то упозоравају челници немачке ауто индустрије, који додају да производњу угрожава не само цена струје, него и поскупљење и несташица делова, као и пад расположивих примања. Ако се такав тренд настави, сматрају они, то ће утицати и на потенцијалне инвеститоре да одустану од улагања.

Кад је цена бензина почела да расте, електрични аутомобили су постали још привлачнији, али са растом цена струје, која је у Немачкој за годину дана порасла за трећину, та предност се истопила. Трошкови пуњења електричних аутомобила порасли су најмање за 10 одсто, а очекује се да ће и даље да расту, преноси Гардијан.

Један од највећих немачких оператера за пуњење електричних возила подигао је почетком овог месеца цену киловат-сата са 43 евро центи на 47 евро центи. Цена супер брзог пуњења такође је порасла са 68 евроценти за киловат, на 75. Чак су и поједини ланци супермаркета, који су до сада нудили бесплатно пуњење, сада увели плаћање за ову услугу.

Све мањој атрактивности овог типа возила у Немачкој допринело је и смањење државних субвенција за њихову куповину, које би од следеће године требало да се преполове на 4.500 евра, док се укида садашња помоћ од 6.750 евра за хибридна возила.


Један од предлога који би подстакао куповину електричних аутомобила јесте повећање пореза за возила на бензин, али и се електричним дозволи да у саобраћају користе траку за аутобусе, као и да могу да паркирају на одређеним паркинг местима на којима остали аутомобили не могу.


У Норвешкој, која је међу првима увела субвенције за електрична возила и широку мрежу места за пуњење, две трећине свих нових аутомобила током прошле године били су на струју. То је ову земљу поставило на прво место по броју нових електричних возила, док је Немачка на шестом месту, са 13,6 одсто.

 
Pre nekoliko sedmica kod nas je počela da deluje još jedna nova mreža punjača za električna vozila.
Mreža se zove Orion eMobility, aplikacija za telefone se isto tako zove.
Plaćanje punjenja se vrši putem aplikacije za telefon uz pomoć bankovnih platnih kartica.
Ako ste registrovan korisnik moguće je naručiti RFID karticu za lakšu upotrebu punjača.
Imaju dogovoren roaming u drugim mežama punjača u Srbiji i inostranstvu.
Cene punjenja su različite kao i način obračuna (kWh ili na minute).
Za sada imaju četiri 'vlastite' brze DC punionice i nekoliko sporijih AC punionica.

Više informacija na sajtu:
 
U Nemačkoj je u prvih 9 meseci ove godine prodato 1,8 miliona novih automobila (560 hiljada hibrida, 433 hiljade benzinaca, 361 hiljada dizelaša i 272 hiljade potpuno električnih automobila).
 
U kini je četvrtina prodatih vozila potouno električna, podatak za prvih 6 meseci ove godine
 
Svi smo mi svesni da proizvodnja električnih vozila nije ekološka ali benefit čistog vazduha u urbanim sredimana gde je velika gustoća naseljenosti je velika prednost pogotovo u državama gde je zastupljena i veća proizvodnja električne energije iz nuklearnih elektrana ili iz obnovljivih izvora energije. Zato mislim da električna vozila imaju budućnost.
 
U kini je četvrtina prodatih vozila potouno električna, podatak za prvih 6 meseci ove godine
 
Cifre u Kini zaista vrtoglavo rastu.Čak i Toyota koja ne igra na kartu baterijski pogonjenih auta ima solidnu prodaju.Naravno svaki od etabliranih svetskih proizvođača ima svog drugarića sa kojim proizvodi na Kineskom tržištu.

Evo tabela prodaje NEV za period Januar-Septembar i za mesec Septembar 2022.
Screenshot_2022-10-13-19-00-12-08_0b2fce7a16bf2b728d6ffa28c8d60efb.jpg

Screenshot_2022-10-13-18-59-15-44_0b2fce7a16bf2b728d6ffa28c8d60efb.jpg
 
Znači uskoro ćemo moći da očekujemo drastičan pad aerozagađenja u Kini, tako?

Tako...? Right...?
 
Vrh