Daleko je strujna kriza od trenutne, potrosnja je rasla munjevitom brzinom i pre naglog jakog uvodjenja elektricnih vozila, a tek ce sa njima da raste jos vise.
Moze naftu da kontrolise ko god hoce, stvar je prosta, nikome od njih se ne bi isplatilo da drze cene koje niko nije sprrman da plati. Strujno nezavisne drzave mogu da budu samo zemlje koje imaju veliki hidropotencijal, termoelektrane ili razradjene nuklearne izvore. Solarna tehnologija nije tako nezavisna i izvesna jer je jos uvek ogranicena u mnogo aspekata. Ona moze da bude ispomoc, ali da ucini neku drzavu strujno nezavisnom - jok.
BTW ko radi šta usiljeno? EU jedino, ok možda su avangardni, možda su i sektaši. Ostatak najbogatijih i najmnogoljudnijih zemalja se ne zamara ni da potpiše ili ispoštuje sporazum iz Kjota.
Pa EU, zatim levacka zelena agenda u EU, SAD i Aziji (Japan i Koreja) a njih u stopu prate druge drzave i proizvodjaci iz sveta. Sporazum iz Kjota nije nikakav argument ili reper, jer tamo neki Katar ili Turska mogu da potpisu ili ne potpisu taj sporazum ali ako 20 najvecih svetskih proizvodjaca vozila odluci da forsira elektrosporete i batali SUS, svi mogu samo da se slikaju. I to se i desava. Paralelno sa time,
punom parom radi elektro lobi, koji
mic po mic potkupljuje jednu po jednu vladu i zemlju da forsiraju vozila na struju u vreme nikad gore krize i nestasice struje.
Inače mi je fascinantno kako su neki ljudi ubeđeni da postavljaju "prava" pitanja, samouvereni i puni sebe.
Da, zaista je neverovatno da neko postavlja pitanje za koji ce nam andrak da u vreme kada je ceo svet u strujnoj krizi, u periodu od 10 godina menjamo pola svetskih vozila da budu na struju.
Pretpostavljam da je fascinantno i da neko uzme i uradi racunicu za koliko hiljada TWh godisnje ce se povecati potrosnja struje, i samim tim i devastacija planete, ako na postojecih 24.000 TWh godisnje dodamo jos dvaput toliko za napajanje elektro vozila?
Da pogodim - ja sam ludak ili hejter sto postavljam to pitanje, i ludak sam sto pravim racunicu, iako niko od zelene agende i lobija nema nikakvu, ama bas nikakvu drugu racunicu ili argument da to ospori?
Ne govorim o političarima i zelenim sektašima, već o inženjerima u kompanijama i doktorima po institutima. I to zadnjih 20godina... Pa u mom sirotom gradu na Balkanu bar 50 ljudi, uz dužno poštovanje tebi, ali mnogo stručnijih od nas forumaša je na fakultetu posvetilo karijere tome. I još njih par hiljada u Bosch-u, Continetalu, Schneider-u, ZF-u...
Naravno, nauka i proizvodjaci su uvek u sluzbi kolektiva i opsteg dobra. Nema sanse da moderna nauka bude u sluzbi privatnih interesa. Pa kaze...
en.m.wikipedia.org
en.m.wikipedia.org
Of all the plastic we've ever produced, only 9% has been recycled. So what happened to all that plastic you've put in the recycling bin over the years?
phys.org
The arguments nearly a century ago over the use of leaded petrol.
www.bbc.com
Automakers are known for innovation -- but every now and then, a scandal due to poor decision making or production quality causes major problems.
www.slashgear.com
The agenda item on NCDs was especially onerous as member countries had to consider a political declaration, that included the roadmap, plus 11 annexures –
healthpolicy-watch.news
en.m.wikipedia.org
A new report, launched today reveals the continued and extensive contacts between the tobacco industry, its allies and pro-vaping groups and industry associations, and eight separate Directorates-General (DGs) of the European Commission (EC); and calls for a more proactive transparency system...
epha.org
en.m.wikipedia.org
Surprise, surprise: the chemical industry’s fingerprints (and money) are all over it.
act.represent.us
U.S. senators are calling for investigations and the president is threatening to cut off funding. What happened?
www.theatlantic.com
en.m.wikipedia.org
Sve ove proizvode, izume ili prakse su naucnici i institucije sirom sveta podrzavali po vise decenija, dok su pomenute stvari cinile stetu. Mnogi od tih "inzenjera i doktora" su vremenom cak i saznali za stetne posledice, ali bi nastavili da ih propagiraju i guraju jer lake i brze pare kad se oslade, tesko je odreci ih se.
Ili mislis da ce ovaj put, sa elektro-lobijem i svime vezanim za njega biti drukcije?
I 1910. su ljudi postavljali pitanja i bili skeptici, nema šanse da sada zamenimo sve konje i kočije automobilima - odakle nam nafta, kuda će oni da se teraju, gde su pumpe, ko će to da popravlja...
Babe i zabe. Tehnologija se tada menjala jer je nova opcija nudila brojne pogodnosti i promene na bolje. Potencijal je bio vidljiv i jasan. Ljudi su tada sami zeleli da se to menja, jer im je bilo potrebno. Niko ih nije terao, uslovljavao, sramio, zbrzavao, davao rokove.