Bender Rodriguez
Professional
- Učlanjen(a)
- 12.03.2017.
- Poruke
- 22.669
- Pohvaljen
- 49.284
Nisu vlasništvom stana kupili mesto na ulici ali jesu zakupili pravo na korišćenje parking mesta koje je obezbedio Grad i Parking servis.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688623#p688623:1zeh0m6n je napisao(la):Zvezdara64 » Sub Dec 14, 2019 12:21 am[/url]":1zeh0m6n]Gde ce da parkira stanovnik ulice? Svaka ulica u Beogradu je vlasnistvo svih gradjana Beograda i Srbije. Podjednako. A ne stanovnika neke ulice. Stanovnici ulice u centru (ili bilo gde) nisu vlasnistvom stana kupili mesto na ulici u centru ili specijalno pravo na parking. Samo u sopstvenoj garazi (u svom vlasnistvu) imaju to pravo.
Dobro pročitati rečenicu: zakupili su... pravo... na korišćenje.
Dakle prvo, daju svoje dodatne pare za taj zakup. Drugo, za te pare dobijaju samo pravo da koriste. Ne i zagarantovano parking mesto. Treće, to je samo pravo korišćenja, koje ima svoje vremensko trajanje a onda prestaje i ukida se. Ne ide sa stanom.
Uključimo sad i ostale harače koje ti ljudi plaćaju za taj ''luksuz'', kako u 21. veku neki nazivaju i smatraju imanje automobila:
Viši porez na nekretninu zbog lokacije (tzv. ''ekstra zone'' i slične baljezgarije)
Viši iznosi za komunalije a usluge iste kao i u drugim delovima grada
Svi porezi i neophodni troškovi koji idu uz posedovanje automobila
I onda još na to dolazi harač u vidu toga da ti nekome plaćaš svakog meseca da ti dozvoli da parkiraš auto, ali ti ne garantuje da ćeš u tome uspeti. Samo da imaš pravo da to uradiš.
I tebi je to malo? Misliš da ti ljudi povrh svega toga treba još da plaćaju?
Nema tu ništa neustavno niti se ikome krše prava. Ljudi koji žele da imaju mogućnost da tu parkiraju plaćaju tu mogućnost. A iznos i uslovi zavise od mesta prebivališta. Koje se dokazuje dokumentacijom. Prostije ne može biti. I tako je širom sveta.Trenutno gradjani imaju "specijalno" pravo na parking po povlascenim cenama u odredjenoj zoni oko mesta stanovanja ili rada. To "specijalno" pravo po uredbi o parkiranju u Beogradu bi začas moglo da se proglasi neustavnim tj. kršenjem prava ostalih gradjana. Da nekog pravnika zanima da se pozabavi time.
Ovakav prevoz ni beskućnici više ne mogu da trpe, a kamoli bilo ko ko može i zna za bolje.Koliko vozača je spremno da trpi neprijatne uticaje u gradskom prevozu?
Na šta misliš pod zdravlje stanovnika?Tebe je briga za komfor vozača automobila a nije za zdravlje stanovnika?
Ako pričaš o aerozagađenju, da te obavestim da saobraćaj u Srbiji učestvuje u celokupnom aerozagađenju sa tek 33%. Čak 53% dolazi od kombinacije toplana, elektrana na ugalj, industrije, divljih deponija i smetlišta, hemijskih postrojenja, kućnih ložišta i požara/lomača.
Ako pričamo o zagađenju bukom, svi Beograđani koji su se do sad žalili na zagađenje bukom gradskim institucijama, žalili su se na buku koja dolazi iz klubova, kafića, (divljih) hostela, splavova i sličnih sadržaja, a ne od saobraćaja.
Pre će da se poguše upravo od tog GSPa koji pušta krševe na ulice i kome svako 10. vozilo ne bi moglo da prođe tehnički pregled. Nego od nekog prosečnog Euro 4/5 Ford Fieste iz 2005. koji mora da se ''dokazuje'' na tehničkom svake godine.A šta je sa zdravljem svih stanovnika Beograda. Da se poguše u dimu jer je nekom neprijatno u GSPu.
Gužve su na ulicama zato što se već godinama otvara 30 gradilišta godišnje a završi 5.Većina gradjana se vozi prevozom i trpe jer su gužve na ulicama. Sa manje automobila bi mnogo brže stizali javnim prevozom.
Gužve su zato što se impulsivno menja saob. mreža grada bez ikakvih prethodnih studija i analiza kako će to uticati na širu sliku.
Gužve su jer Beograd ima tri rečna pravca a tek 6 mostova.
Gužve su jer se dozvoljava divlja gradnja i gomilanje kvadrata bez ikakve mere i proračuna.
Gužve su i zato što se decenijama odlažu kapitalni projekti poput tunela ispod centra.
Gužve su i zato što se cela Srbija sliva u Beograd a nadležni, što na gradskom što na republičkom nivou, ne rade ama baš ništa da to umanje ili reše.
Gužve su zato što se javni prevoz urušava, jer ga vode slepci, lopurde i politički pioni.
Gužve su zato što je Beograd među retkih par gradova na planeti koji ima preko 1,5 milion stanovnika (ne računajući kineske osinjake) a u 2019. godini nema ni jednu liniju metroa.
Dokle god plaćaju sve ovo što plaćaju, mogu i trebaju da računaju.Vozači auta koji nemaju obezbedjeno lično mesto u sopstvenim garažama ne trebaju da računaju na grad, državu ili ostale gradjane da im ih obezbede.