Šta je novo?

Ekologija ...vazduh,voda,buka,zelenilo,...

Када је прво озбиљно загађење било у Бг и осталим местима, то је био крај септембра, почетак октобра, тада се није ложило, нити су топлане радиле, ТЕ су радиле стандардно, аутомобили стандардно. Шта се тада могло закључити. Постојала су три фактора:
1. Геоморфологија терена, дно Панонске низије завршава у Бг, Панчеву...већ даље увек имају јака струјања ветра са Карпата и држе ваздушну масу на дну низије.
2. Висок ваздушни притисак над Панонском низијом без ветра.
3. Сво загађење од Рура до Хрватске и Мађарске, на крају заврши код нас, јер 75% времена долази са Атлантика.
Шта се може урадити:
1. Поставити мрежу аутоматских метео станица пре свега на западној и северној граници Србије ( пм2.5 пм 10, CO2, SO2)
2. Квалитетни филтери на ТЕ
3. Забранити увоз одмах еуро 3, 4,5
4. Стимулисати граћане кроз повољне акције и плаћање , да уграђују соларне системе
5. Користити геотермални потенцијал
6. Стимулисати грађане за топлптне пумпе
7. Забранити паљење њива и строго кажњавати
8. Што више пошумљавати
9. Субвенционисати коришћење железнице за искључиво електрифициране пруге
10. Смањити акцизе на ТНГ и релаксирати правила за употребу

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687847#p687847:2u9tnqi8 je napisao(la):
MC_ » 20 minutes ago[/url]":2u9tnqi8]Nije definisano, barem ne vidim tamo tu definiciju.
Mislim da je to kos u koji sve moze da se strpa.
Valjevo nema tu vrstu naselja, Nis ih ima manje nego Beograd, pa ipak je zagadjenje tamo.

U Valjevu svi imaju centralno grejanje? U Nišu skoro svi?

Već sam pominjao Ledine i miris na Bežanijskoj kosi. Ja sam pre to zvao miris sela, a taj miris pamtim od malena jer imam rodbinu u Grockoj. Tek sam kasnije ukapirao da je to u stvari miris od loženja (što za kuvanje, što za grejanje)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687854#p687854:70ge527u je napisao(la):
мајстор » Wed Dec 11, 2019 2:10 pm[/url]":70ge527u]
Шта се може урадити:
1. Поставити мрежу аутоматских метео станица пре свега на западној и северној граници Србије ( пм2.5 пм 10, CO2, SO2)
2. Квалитетни филтери на ТЕ (i kontrolisati da li se pravilno koriste!)
3. Забранити увоз одмах еуро 3, 4,5
4. Стимулисати граћане кроз повољне акције и плаћање , да уграђују соларне системе
5. Користити геотермални потенцијал
6. Стимулисати грађане за топлптне пумпе
7. Забранити паљење њива и строго кажњавати
8. Што више пошумљавати
9. Субвенционисати коришћење железнице за искључиво електрифициране пруге
10. Смањити акцизе на ТНГ и релаксирати правила за употребу

Sent from my Armor_3 using Tapatalk

Bas ovako, potpisujem :kk:
 
U sred sam Vracaras. Veceras smrdi.
Ovo nije miris sela, definitivno, ovo je sumpor, ugalj.
Ovde nema lozista.
Smrdi do neba.

Oko ulicnih lampi, ogromni halo od difrakcije cestica.
Oci peku.
Tesko se dise.

Mi smo ovce.
Nacionalni stadion kosta kao pola Postrojenja za desumporizaciju lignita.
Prvo takvo ce se tek izgraditi u Obrenovcu.

Nacionalni stadion ipak ima prioritet.
Zamislite kako je onima koji trenutno akutno umiru jer to postrojenje jos nije izgradjeno.
 
Treba samo da kopiraju Kopenhagen.
Ukidati parking mesta i saditi drveće na njihovom mestu.
Vremenom ljudi sami odustanu od dolaska u centar automobilom zato što znaju da će ga teško parkirati blizu mesta na koje su krenuli i da će im gradskim prevozom ili biciklom biti mnogo brže.

Komentar sa B92 i teksta o idejama o ogranicenju ulaska automobila u centar:
https://www.b92.net/info/vesti/index.ph ... id=1629112
 
Olos zeli da mislimo da smo sami krivi a ne termoelektrane.
 
Termoelektrane nekada nisu imale filtere pa je vazduh u gradu bio značajno bolji.

Razlika koju ja primećujem je dramatično povećanje broja automobila, većinom polovnih dizelaša iz uvoza kojima se dp filter popravlja tako što se skine.

Na drugoj temi sam napisao šta je rešenje za gužvu, isto važi i za ekologiju.
viewtopic.php?f=20&t=4174&start=275#p683123

I da, iako paradoksalno zvuči, mislim da je gužva katalizator deautomobilizacije Beograda. Što bude gora to će više ljudi da potraži alternativni prevoz.
 
Ali ovo ne smrdi na automobile.
I Novi Sad bi bio zagadjen, da su automobili, a nije.

Innace, stepen zagadjenja moze se prepoznati po difrakciji na cesticama oko izvora svetlosti, tj ulicnih lampi.
 
Imate grafikon gde se vidi koji je udeo automobila. A i rekli smo da je auto saobraćaj isti i leti i zimi (sezona grejanja), pa je opet zimi veće zagađenje.

Verovatno ima malo i do hladnijeg vazduha koji je teži od toplog pa "ne da" dimu da ode u više slojeve, ali automobili nisu ni blizu primarni razlog zagađenja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688150#p688150:2ves8qe9 je napisao(la):
astrodule » Čet Dec 12, 2019 1:03 pm[/url]":2ves8qe9]Ljudi nikako da shvate da mnogo više umiremo od ovakvih zagađenja, a manje od nuklearnih incidenata.
Kad smo kod toga, upravo odgledah ovaj video
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lL6uB1z95gA[/youtube]

Zabezeknuo sam se. :shock: Više puta.
 
Uobičajeni pamflet plaćenika foloslnog lobija koji se sastoji od odavno prežvakane i opovrgnute gomile istih starih kvazi argumenata. Nije vredno gubljenja vremena. Otiđite na bilo koji sajt koji pokušava da se bori protiv ovog mentalnog trovanja, pa je tamo detaljna argumentacija za svaki navod pojedinačno.
 
Treba samo da kopiraju Kopenhagen.
Ukidati parking mesta i saditi drveće na njihovom mestu.
Vremenom ljudi sami odustanu od dolaska u centar automobilom zato što znaju da će ga teško parkirati blizu mesta na koje su krenuli i da će im gradskim prevozom ili biciklom biti mnogo brže. ( цитат )


Иако лепо звучи, али нека решења не могу да се користе као пример истргнуто из контекста. Копенхаген има далеко удобнији јавни превоз, развијен метро, довољно јавних гаража и сл. да би једно такво решење било примењено.

Паркирање по тротоарима је једна од појава које највише одузимају, не само кретању људи, него много бољем изгледу града, посебно историјског језгра или старог дела града са лепим фасадама у разним архитектонским стиловима.

У истим тим улицама до средине прошлога века су били дрворедни травњаци, што постоји и данас у неким улицама у ширем ткиву града, а изузетно улице чини лепшим и пријатнијим за пролазак. Кнез Милошева улица је имала чак двоструке дрвореде са травњацима, али и многе мање улице, као нпр. Ресавска и друге.

Али да би вратили дрворедне травњаке и дрвеће, смањили паркирање, потребна су решења за унапређење јавног превоза и наравно гараже.
 
Cilj ukidanja parking mesta je obesmisliti dolazak autom u centar grada. Kako bi se smanjile guzve i zagadjenje. Time sto se ukine parking mesto na ulici i premesti u garazu se ne dobija nista. I dalje bi isti broj gradjana autom dolazio u centar. Umesto javnim prevozom ili biciklom ako se smanji broj mesta. Nije cilj obezbedti isti komfor odredjenoj grupi gradjana vec zastiti zdravlje svih.
 
А где ће да се паркира становник те улице ? И колико возача је спремно да трпи десетине непријатних утицаја док користи јавни превоз? Бициклистичке стазе су већ пусте и тако ће бити наредних пет месеци најмање.

Потребан је читав низ разних решења да би се смањивало присуство моторног саобраћаја. Али код нас се сувише мало пажње и времена томе
посвећује па зато већина и нема уопште представу како и којим решењима може да се дође до тог циља...

Можда заменом средства превоза ?

Britansko veterinarsko udruženje za konje ustanovilo je da od 792 pregledana konja u veterinarskim stanicama - 31% ima višak kilograma.

U veterinarskoj službi Sidaun ističu da je zbog sve toplije i vlažnije klime povećan rast trave. Tako konji u sve većim količinama jedu travu, kao svoju omiljenu hranu.

List Daily Telegraph prenosi da je među veterinarskim pacijentima sve više konja koje leči zbog prekomerne težine. Vlasnici konja duže rade, pa im je sve teže da redovno vežbaju konje.

Takođe, sve toplija i vlažnija klima znači i dostupnost veće količine trave. Vlasnicima je teško da procene kolika je količina i kakav je kvalitet hrane potreban kada je reč o težini njihovih ljubimaca.

U veterinarskom izveštaju predlaže se vlasnicima konja da podignu ograde gde god je to moguće, kao i da prate unos količina konjske hrane tako što će je meriti. Izvor: Radio 021
 
Gde ce da parkira stanovnik ulice? Svaka ulica u Beogradu je vlasnistvo svih gradjana Beograda i Srbije. Podjednako. A ne stanovnika neke ulice. Stanovnici ulice u centru (ili bilo gde) nisu vlasnistvom stana kupili mesto na ulici u centru ili specijalno pravo na parking. Samo u sopstvenoj garazi (u svom vlasnistvu) imaju to pravo.

edit. Trenutno gradjani imaju "specijalno" pravo na parking po povlascenim cenama u odredjenoj zoni oko mesta stanovanja ili rada. To "specijalno" pravo po uredbi o parkiranju u Beogradu bi začas moglo da se proglasi neustavnim tj. kršenjem prava ostalih gradjana. Da nekog pravnika zanima da se pozabavi time.

edit2. Koliko vozača je spremno da trpi neprijatne uticaje u gradskom prevozu?

Tebe je briga za komfor vozača automobila a nije za zdravlje stanovnika?

1. A šta je sa zdravljem svih stanovnika Beograda. Da se poguše u dimu jer je nekom neprijatno u GSPu.
2. Većina gradjana se vozi prevozom i trpe jer su gužve na ulicama. Sa manje automobila bi mnogo brže stizali javnim prevozom.
3. Vozači auta koji nemaju obezbedjeno lično mesto u sopstvenim garažama ne trebaju da računaju na grad, državu ili ostale gradjane da im ih obezbede.
 
Cilj ukidanja parking mesta je obesmisliti dolazak autom u centar grada.

Ако се укине паркирање на улици за све, па и за становнике из улице, а не обезбеди се гаража, тако нереалним решењима се не доприноси никако једном таквом циљу:

Nije cilj obezbedti isti komfor odredjenoj grupi gradjana vec zastiti zdravlje svih.

Зар не ?

Пошто видим да си накнадно дописао поруку, требало би да знаш да ја не користим кола због убеђења, али да исто тако из искуства знам како изгледа зависити искључиво од нашег јавног превоза, а посебно сада. Зато сматрам да је побољшање јавног превоза битан предуслов, али на жалост он се корисницима све више отежава и то потпуно беспотребним и невероватним начинима !
 
Iz tvojih odgovora zaključujem da se zalažeš da jedna mala grupa gradjana bude privilegovana (zbog njihovog ličnog komfora). I to na račun zdravlja apsolutne većine gradjana Beograda. Predlažeš da svi gradjani Beograda finansijski, kroz budzet grada, pomognu stanovnicima centra da imaju sigurna parking mesta? Da im grad obezbedi garaže?

Moj predlog je da gradjani centra (ili bilo kog dela grada) sami sebi obezbede garažu (parking mesto). O svom trošku. Nek ga kupe.


I da, takvim predlogom se obezbedjuje da svi gradjani zdravije i bolje zive. Manje zagadjenja i guzvi.
 
Добро и шта је твој следећи корак, како ћеш да оствариш једно такво решење?

У сваком случају лепо је што бар мислиш о томе и тражиш решења!
 
Izvini sto ovako menjam, dopisujem poruke. Nisam hteo da pisem 2 ili 3 poruke za redom. Ali razumem, teze je odgovoriti. Slazem se da je drasticno poboljsanje javnog prevoza bitno i potrebno.

Za pocetak ogranicenje ulaska, prolaska u siri centar vozilima koja nemaju euro 6. I postepeno ukidanje parking mesta na ulicama. Za pocetak tamo gde prolazi javni saobracaj. Uz povecanje broja vozila gradskog prevoza i povecanje broja polazaka (ucestalosti).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688093#p688093:2fu9qxw3 je napisao(la):
11030 » 12 Dec 2019 11:39 am[/url]":2fu9qxw3]Državi nije u interesu da se smanji broj vozila, pogledajte kolike su akcize na gorivo.

Ovaj ološ se ovako ''bori'' sa zagađenjem: https://www.blic.rs/vesti/drustvo/eko-t ... se/5sh9ep3
Nikakav konkretan odgovor na njihovo pitanje "Sta cemo dobiti od ovih taksi". Neverovatna kradja, iako sam ja potpuno za princip "zagadjivac placa", ovo je potpuno besmisleno. Prakticno moze da se protumaci kao "ako si siromasan, onda ces jos vise da placas". Umesto da se resava problem individualnih lozista tako sto ce se ili siriti gasna mreza ili siriti centralno grejanje, oni bi da kaznjavaju ljude zato sto nemaju nikakvih uslova da promenim nacin grejanja. Niti da daju ukakve subvencije za prikljucenje na gasnu mrezu. Evo mi se u kuci grejemo na drva otkako znam za sebe, i to dva smederevca na dva sprata kako bismo zagrejali barem glavni deo spratova gde provodimo najveci deo dana. Ove godine su nam kroz ulicu uveli gasovod, koji ce proraditi ko zna kada, a i kada proradi, upitan je i broj ljudi koji ce se prikljuciti jer je samo cena prikljucka nevidjeno skupa. A uz to treba dodati i radove u samom domacinstvu na poboljsanju grejanja. I sada ce drzava da uzima novi namet, da skuplja u neki fond, a onda to da raspodeli lokalnim samouprava koje ce ko zna kako to da trose (najverovatnije na asfaltiranje ulica za glasove). Nikakav konkretan plan i program, nista.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688618#p688618:3l3oxt6y je napisao(la):
Zvezdara64 » Today, 01:01[/url]":3l3oxt6y]Cilj ukidanja parking mesta je obesmisliti dolazak autom u centar grada. Kako bi se smanjile guzve i zagadjenje. Time sto se ukine parking mesto na ulici i premesti u garazu se ne dobija nista. I dalje bi isti broj gradjana autom dolazio u centar. Umesto javnim prevozom ili biciklom ako se smanji broj mesta. Nije cilj obezbedti isti komfor odredjenoj grupi gradjana vec zastiti zdravlje svih.

Moja teorija kaže da ako ukinemo parking mesta na ulici, a napravimo garaže biće manje gužve. Zašto? Zato što sam uveren da dobar deo vozač pravi gužvu tražeći parking mesto na ulici. Ako ih ne bi bilo na ulici, onda bi išli pravo u garaže. Ljudi kada traže mesto idu sporije, isparkiravanje i uparkiravanje pravi zastoj. Garažama bi ulice po centru postale samo tranzitne i gužve bi bile manje.

Garaže su vrlo profitabilan biznis, ali njihov problem je što čist profit dolazi tek posle 5-6 godina, a tada oni koji bi započeli njihovu izgradnju vrv više ne bi bili na vlasti, pa im se ne isplati započinjati gradnju. Zato ova vlast nije napravila ni jednu jedinu garažu, a najavljuju od prvog dana desetine novih.

Sa druge strane parking mesta na ulici imaju čist profit odmah i to sa minimalnim sredstvima (kanta farbe) i zato samo viđamo proširivanje zona. Zone mi ne smetaju, i mislim da bi parkiranje trebalo da bude barem duplo skuplje na ulici, osim stanarima koji plaćaju povlašćenje mesečne karte.
 
Vrh