Šta je novo?

Ekologija ...vazduh,voda,buka,zelenilo,...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689103#p689103:pkylnein je napisao(la):
MC_ » Ned Dec 15, 2019 1:55 pm[/url]":pkylnein]
Mi danas imamo domacinstva sa 3-4 automobila, sve zbog opsesije statusom.
Koliko naopaka i neispravna perspektiva...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689088#p689088:i5vonc75 je napisao(la):
MC_ » Sun Dec 15, 2019 1:23 pm[/url]":i5vonc75]Ne shvatam zasto se vlasnici automobila cude.
Voznja i upotreba automobila nije gradjansko pravo.
Prostor je ogranicen resurs. Zato nije moguce da svi imaju pravo na upotrebu automobila.
Zato se parkiranje i placa.

Osim individualnog, postoji i kolektivni interes.
Individualni interes nije svetinja.
Kolektivni interes obicno brani aparat zajednice, tzv drzava.
Zato je legitimno ograniciti upotrebu automobila, recimo po sistemu par nepar.
Iako ste kupili automobile, iako zelite da vozite, necete moci ako to ugrozava kolektivni interes.
Xa. xa
Pa onda je najbolje resenje da se radnim danima zabrani voznja svih automobila od recimo 6-12 h i to na celoj teritoriji Beograda?
Staljin-Benderova doktrina :) Nema automobila, nema problema ni sa zagadjenjem vazduha, ni sa parkiranjem, ni sa... sve ulice su prohodne za javni prevoz :mrgreen:
 
Preveliki obim putovanja privatnim automobilom negativno utiče na ograničenu postojeću drumsku infrastrukturu koju automobili dele sa vozilima javnog prevoza. Javni prevoz je društveno dobro. Privatni automobil je privatno. Iz toga proizilazi da je u slučaju opstrukcije funkcionisanja jednog društvenog dobra sasvim opravdano ograničiti obim upotrebe privatnog dobra koje izaziva problem.

Uvođenjem sistema par-nepar postiglo bi se više efekata istovremeno i to:

- smanjilo bi se zagađenje vazduha lokalnog karaktera
- smanjilo bi se zvučno zagađenje (buka) lokalnog karaktera
- broj privatnih automobila u pokretu bio bi prepolovljen što bi za posledicu imalo povećanje protoka svih ključnih saobraćajnica za javni prevoz i ostale komunalne službe u špicu
- bio bi podstaknut rajdšering (vožnja kolega umesto samostalne vožnje) što bi podiglo efikasnost kretanja preostalih automobila po preveženoj osobi (veća patronaža automobila koja je sada fiksirana oko jednog putnika - vozača)
- povećala bi se srednja brzina javnog prevoza
- došlo bi do unapređenja pouzdanosti javnog prevoza
- bilo bi moguće pojačati takt slabijih linija javnog prevoza bez bojazni od nepouzdanosti
- efikasnost upotrebe ekspres linija bila bi značajno poboljšana

E sad možete da zamislite koliko bi pomogao par-nepar sistem i pored funkcionalnog metroa. Razlika u odnosu na postojeće stanje bila bi nezamisliva.

Deo bi prešao na rajdšering, deo na taksi, deo na javni prevoz koji bi bio bolji (istovremeno češći takt i pouzdanost, nešto što je trenutno samo san).

Naravno i od nadležnih treba očekivati da se isprse, na primer kupovinom kvalitetnih vozila za javni prevoz (recimo umesto solo Higera A do Š zglobni Citaro G) čime bi javni prevoz učinili još atraktivnijim. O konačnoj izgradnji metroa i da ne govorim.

Kako sada neko ko sedi sam u kolima može da ospori sve ovo gore te da pritom ne bude i sebičan? On može da sedi sam u besnim kolima parkiranim na šinama a svi oni što stoje na jednoj nozi u tramvaju iza njega ne mogu ništa učiniti da ga uklone s trase? Sumanuto. Isti slučaj sa putnicima u prepunim autobusima u odnosu na onih 50 samoživih vozača u krugu od 200m od autobusa.

Da li bre vi vozači uopšte shvatate da sedenjem u svom privatnom automobilu kolektivno činite veću štetu nego id**t koji blokira šine jednom tramvaju par minuta zbog toga što izazivate kolaps čitavih koridora mnoštva znatno opterećenijih linija. Ne, ne dopire do mozga, a? A Bender moš misliti Staljin!

Zašto grad ne gradi spiralne soliter-garaže u zoni petlji na obilaznici? Tu treba "skladištiti" metalne mezimce. Pa nek idu metroom i autobusom pola sata do garaže da bi seli u njega i to vozili po Rogači a ne Savskom Amfiteatru.

Ne, već grad i država aktivno propagiraju zastoje i zagađenje da bi stvorili uslove za namete poput energetske takse svim tim bahatim i bezobzirnim potrošačima-zagađivačima, usput poistovećujući zagađenje izazvano vozikanjem pomenutog bilmeza sa zagađenjem nastalom u procesu proizvodnje hrane namenjene svima nama, a na čiju prljavu tehnologiju ne utičemo mi potrošači nego dobra država koja pred zapadom kažnjava sirotinju nebili navodno zaštitila životnu sredinu od iste. Iste one koja bi iz dotacije mogla nabaviti energetski efikasnije uređaje po pristupačnijoj ceni. Samo da je ta predobra naša nasušna država pravilno postupila rešavanju problema zagađenja koji utiče na mnogo veći problem globalnog zagrevanja.

Ljubi ih majka. IMT proizvodio zagađivače, prodali TAFE-u koji isto nastavlja, propagiraju prodaju istih umesto ulažu u razvoj električnih, teraju narod da troši jer naplatom PDV-a pune državnu kasu (propagacija potrošačke ekonomije, s tim u vezi ako šoping molovi nisu indikacija onda stvarno ne znam šta jeste), sve to da bi na kraju rekli kako su nevaljali zagađivači kojim treba uvesti još jedan porez.
 
Novi Sad je pre nekoliko meseci kupio Mercedes Citaro na prirodni gas - CNG. Jeftinije su platili taj autobus nego Beograd Higer sa dizel motorom! Tu se zavrsava svaka ova nasa rasprava o ekologiji u Beogradu. To je jasan dokaz da je vlast u gradu potpuno nezaineteresovana za zdravlje Beogradjana. I finansije.
 
Кад раскопаш, па поново прекопаш пола града. Правиш метро кроз ливаде. Одоше сви возачи због малих плата. Шта да очекујеш?

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Ljudi, pre nego što uopšte nastavimo dalje, jel vi znate za ijedan grad u svetu koji koristi sistem par-nepar na duže staze?
Evo, ja ne znam. Vi ako znate, obavestite me. Par-nepar služi u vanrednim situacijama ekstremnih zagađenja, prirodnih katastrofa, nestašica goriva, ratnim stanjima i sličnom. Kakav vas par-nepar spopao odjednom? Vidim i novinari balegari brže bolje uzeli da valjaju tu priču niotkuda samo zato što se u tri meseca vetar smirio i nakupilo zagađenje pa se brže bolje izveo zaključak da je Beograd trajno najzagađeniji grad Evrope i šta ti ja znam... I da indeks zagađenja zavisi samo od količine i aktivnosti saobraćaja. A ni jedno ni drugo nemaju veze s istinom.

Pustite te ideje, to su ekstremne mere rezervisane za ekstremne situacije. Nismo mi neka diktatura pa da država običnom čoveku, povrh svih harača koje mu nameće, još određuje i kojim danima će da vozi...

Što se ostalog tiče, pošto vidim da kako se koji član uključi u raspravu, tako se vraćamo na početak... vratiću se na svoj post sa teme o Tunelu Ekonomski fakultet - Despota Stefana i zašto ideja da su automobili zaslužni za porast gužvi u poslednjih 5 godina ne pije vodu:

viewtopic.php?p=687052#p687052

Dakle prvo lepo dobro osmotrite naše ulice i šta se sve dešava na njima. Pa onda presuđujte da li je čisto do broja automobila i njihovih vlasnika, ili je možda i do nečega drugog.

Da ne pričam da postaje licemerno kriviti vlasnike automobila za brljotine koje dozvoljavaju vlasti. Po toj logici možemo da krivimo i kažnjavamo svakoga ko ima bilo kakav komad oružja u kući (pa makar i lovačko ili trofejno) što se dešavaju mafijaški obračuni po Beogradu jer MUP i vlast ne rade svoj posao kako treba. Niđe veze.
 
Kakav bre opasan otpad pravi domaćinstvo koje živi u stambenoj zgradi sa cg?
Više opasnog otpada napravi prosečan auto koji baca beli dim iza sebe a uredno prolazi tehnički pregled.
 
par - nepar.. no problem.. kupim jos jedan auto na neparnu registraciju plus zauzmem jos jedno prking mesto :D
hajde da se manemo neozbiljnih predloga...
 
Kosutnjak, kod vodotornja, gde nikad nije smrdelo, oko 16:30h. Smrdi.
Kako sunce i toplota nestaju raste zagadjenje. Kao da se oblak sa smradom lignita spusta. Valjd aje to ta inverzija.

Kasnije, smrad na Ceraku.

Sto se sistema par nepar tice, u upotrebi je u danas Indiji koja je daleko ozbiljnija drzava od Srbije.
Povremeno u upotrebi u uSA u raznim situacijama.

U pitanju je dakle ozbiljno resenje. Problem je sto nas primitivni mentalitet tesko shvata ozbiljnost i situacije i ovog resenja.

Medjutim, sve je jasnije da se radi o losem lignitu iz Obrenovca.
U danasnjoj (rezimskoj) Politici estimacija na 6000 mrtvih godisnje zbog zagadjenja vazduha.
Jel to neozbiljno?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689281#p689281:8277zyom je napisao(la):
11030 » 15 Dec 2019 10:00 pm[/url]":8277zyom]Kakav bre opasan otpad pravi domaćinstvo koje živi u stambenoj zgradi sa cg?
Više opasnog otpada napravi prosečan auto koji baca beli dim iza sebe a uredno prolazi tehnički pregled.
Nije tu priča nužno o grejanju, odnosno korišćenju nekakvog goriva. Opasan otpad se vezuje isključivo za čvrst i tečan otpad (naš jezik je malo ograničen, ne može da se kaže đubre jer nije dovoljno precizno). Dakle, domaćinstvo, odnosno fizičko lice može da napravi opasan otpad, i to je najbanalnije baterija i/ili akumulator, neiskorišćeni lekovi ili oni kojima je istekao rok trajanja. Daleko više opasnog otpada prave pravna lica, odnosno fabrike i druga preduzeća, ali su ona zakonom regulisana i, pretpostavljam, strogo se kažnjavaju. Npr. medicinski otpad, jasno je propisano na koji način se prikuplja i šta se radi sa njim. Dok opasan otpad koji prave domaćinstva se trpa zajedno sa ostalim otpadom, odnosi na deponiju i tu je problem. Jer bi po pravilu trebalo da se on odvaja.
 
@Bender

Zar nisi ti pominjao par-nepar pa su te svi napali zbog toga? Onda ja nisam dovoljno strana unazad detaljno čitao sve komentare. My bad. :D

Znači sada treba da zaboravimo na potez koji će gotovo preko noći promeniti sve pa ujedno gnjaviti godinama pokušavajući da se borimo sa svime navedenim?

Kakve to veze ima što niko ne praktikuje ono sa čime Beograd ima pozitivnog iskustva? Ako oni već skaču u bunar 20 godina što bi mi?

Imaju grdne metroe, gradske železnice pa su im opet sve ulice zakrčene. Ne znaju šta će od para pa opet gnjave s tranzicijom na obnovljive izvore energije. Toliko o bogatom kapitalizmu gde teče med i mleko. Dobro komunizam je još i grđi ali iz drugih razloga.

Pripitomljavanje divljih Đetića, samim tim i postizanja većeg udela propisnog parkiranja neće smanjiti broj automobila. Taj broj će samo rasti kako bide rastao standard. Javni prevoz će biti iz godine u godinu sve gori do otvaranja metroa, a do tada će već biti naneta nepopravljiva šteta.

Da li si ikada merio štopericom za koliko se stigne autobusom od Mostara do B.Brda nedeljom? Pa za nekih 7 (čitaj sedam) minuta. Isto koliko ti treba van šica radnim danom 85icom od Pijace B.Brdo do Buvljaka.

U 10 uveče se i radnim danom od Beograđanke 37-icom do Pijace B.Brdo stigne za 10min. Prvom 53-kom u 4 ujutru za 9min od Zelenjaka eeeej.

Radnim danom. Srbine. :)

I onda dobrice kruže zbog nepropisnog parkiranja. Ima ih previše. Kad ulice opuste prevoz zablista.

A proširivanjem ulica samo podstičeš još veći broj ljudi da napuste javni prevoz i pređu na kola. Pametnije bi bilo da naprave autoputeve za ekspres autobuse s bus i HOV trakama (3+3, zaustavna+bus+HOV+HOV+bus+zaustavna). HOV trake mogu koristiti taksiji, samoupravljajuća vozila, rajdšering, minibusi. Kamionima i dostavnim vozilima pristup zabranjen. Postaviti kamere pa kažnjavati nepropisno korišćenje.

@marrecar

Tačno. Narod uopšte nije svestan opasnosti takve vrste otpada. To sve ide u zemlju. Isti taj narod nit je edukovan na odgovarajući način o zaštiti životne sredine (posebno stariji) nit država primenjuje konkretne korake po pitanju rešavanja problema takve vrste otpada.

Lako je državi da nas građane optuži za bacanje baterija i lekova kad potpuno ignoriše činjenicu da lokalne samouprave nit su izgradile pogone za recklažu, nit su postavile na sve postojeće kontejnere još i one za baterije i lekove. A to su samo dve stavke, gde je kućna hemija i ostalo. Pa običan lepak je otrov.

Ne dele besplatne biorazgradive kese sa logoima različitog otpada. Moguće je razdvajanje vršiti još u kući. To je japanska rutina.

A može i mnogo prostije. Da se u kontejnere za različit otpad bacaju određene stvari. Staklo, papir, drvo, organsaki otpad, opasni otpad s tim da rotoprese ne nose na deponiju već u velike fabrike za reciklažu gde se vrši separacija. Organski otpad mogu iskoristiti za kompost. Ima tu dosta toga što se može iskoristiti za nešto pametno.

Mada što se organskog otpada tiče mislim da to ima veze i sa vaspitanjem. Ja jako malo bacam. Kosti obično bacam komšijskim kučićima. Jedino me za mrvice hleba grize savest što ga ne sačuvam za prezle.

Sad se setih pokojnog dede. Na to što sam bacio okrajak hleba deda rekao zapanjeno: Ne bacaj 'leba! To je svetinja!

O da. Hleb naš nasušni.
 
Upravo tako. Cela, takoreci, logistika oko upravljanja otpadom je prilicno jednostavna. Problem je sto je drzavi mnogo draze da ulaze u jarbole, gondole i nacionalne stadione, a ne u osnovne stvari. Pa mi cak nemamo ni odgovarajucu infrastrukturu za primitivno odlaganje otpada, a kamoli da zapocnemo i primarno sortiranje. Imamo daleko vise problema, ali srecom, budzet se uvek pravi da se izdvaja procenat za neke stvari. A za ovo se nikada ne izdvaja kako treba. Ceo proces je jednostavan, ali mi nemamo infrastrukturu. Svaki drugi aspekt je jednostavan, moze da potraje, ali uvek ce da urodi plodom, ne moze da omane. Samo je potrebno izgraditi infrastrukturu, napraviti precizan i jasan plan i sve posle ide po loju. Samo nema sluha, jer su im bitniji vasari i slicno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689216#p689216:1a3rzk2o je napisao(la):
Express » Sun Dec 15, 2019 6:29 pm[/url]":1a3rzk2o]
... A Bender moš misliti Staljin!...
Postoji smiley na kraju recenice kada sam pomenuo "Staljin-Bender" doktrinu samo u kontekstu automobila, a sto znaci da kolega Bender nema nista zajednicko sa Josifom ( mislim da je apsolutni protivnik tog Staljinovog metoda..nema ljudi- nema problema)
Naravno, izvinjavam se Benderu ako je i on to protumacio drugacije.
 
Apsolutno je neophodno da se obezbede neki kontejneri za odlaganje opasnog otpada iz domacinstava i da postoji deo JK cistoce koji bi posebno odnosio taj otpad bilo da je elketronskog ili hemijskog porekla.
 
Ma nema problema, shvatio sam ja odmah šta si ti hteo da kažeš. :D
Ali se eto sticajem okolnosti napravila zbrka.


@Express, odgovoriću sutra, sad je kasno. Pozz.
 
Sto se tice par nepara, uveko mozete da nadjete komsiju i da se dogovorite da jedan dan vozi on, drugi dan vi.
 
Mada što se organskog otpada tiče mislim da to ima veze i sa vaspitanjem. Ja jako malo bacam. Kosti obično bacam komšijskim kučićima. Jedino me za mrvice hleba grize savest što ga ne sačuvam za prezle.

Sad se setih pokojnog dede. Na to što sam bacio okrajak hleba deda rekao zapanjeno: Ne bacaj 'leba! To je svetinja!

Slažem se i sa tobom i sa pokojnim dedom. Mrvicama zimi hranim vrapce, leti kuče moje što bi i suvi 'leba pojeo :lol: Ostavim i životinjama pored kontejnera hranu, uvek neko kuče ili mače prođe.
Baterije bacam u Lidlu, za ostali reciklažni otpad postoji eko kesa, to sam ranije koristila sad mi je stan mali i nemam gde da lagerujem to. Opet bih je koristila da dele duplo manje veličine. Pre neki dan su postavili reciklažne kontejnere kod Vera u Žarkovu pa ću ponekad da odnesem plastiku, papir, ali nije mi blizu da bih na dnevnom nivou reciklirala. To me nervira, i nama koji hoćemo da se cimamo i odvajamo ne olakšavaju, naprotiv.
Volela bih da mogu da kompostiram ali nema šanse u stambenoj zgradi, to na vikendici.
Za elektronski otpad imate e reciklažu oni plaćaju, za tekstil imate H&M, oni daju vaučer. Mnogo cimanja, sve to može jednostavnije.

Za par nepar se ne slažem to mi je bezveze, bolje da se uvede obaveza kupovine nekretnine sa parking mestom/garažom, mislim da bi to više destimulisalo kupovinu dodatnog auta po domaćinstvu. Ili skuplja registracija za drugo vozilo na adresi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689375#p689375:25gq26g5 je napisao(la):
MC_ » Today, 10:35[/url]":25gq26g5]Sto se tice par nepara, uveko mozete da nadjete komsiju i da se dogovorite da jedan dan vozi on, drugi dan vi.

To može da se uradi već sada. Em bi ljudi uštedeli, em bi manje "akali" svoja kola. Realno, teško je naći komšiju koji radi u istom delu grada i da se poklapaju radna vremena.
 
Problem je ogromna količina litijumskih baterija koja se baca zajedno sa ostalim đubretom. Pri tome treba najzad prihvatiti da pozivanje na svest nije realno ako i druga strana ne izađe u susret, pa bacanje toksičnog otpada učini lakim. Ako i doterate do 10% onih koji će posebno da troše vreme noseći sa sobom tosični otpad na bog zna koje daleko mesto gde ga jedino primaju - a ni u ludilu pod takvim uslovima nećete doći do 10% - i to je zanemarljivo jer će 90% i dalje da baca otpad kao i do sada. Trik je u organizaciji prikupljanja, tako da odlaganje bude LAKO, a ne u "buđenju svesti". Ako je nešto lako, skoro će svako u sebi brzo da pronađe do tada izgubljenu svest. Kad bi se na svaku kantu za đubre prišrafila vrlo mala kutija za istrošene baterije, a da je đubretari isprazne pre pražnjenja kante i za sebe uzmu profit, eto rešenja. Ali neko treba da je voljan da stalno misli o takvim jednostavnim rešenjima i da ih stalno sprovodi u delo. A upravo TOGA nema. Ne svesti u "masama", masa je uvek sasvim neutralna, ni dobra ni loša, nego inteligencije na mestima odlučivanja i volje da se tamo zaista bude od koristi.
 
Gde uopste predati baterije?

Jendo vreme su ih prikupljale neke radnje. Sada se ljute.
 
@Express - mnogo smo se tema ovde dotakli, pa da ne bih odužio post na celu stranu, pisaću po stavkama

Uzrok gužvi nije povećanje broj automobila. To znam iz ličnog iskustva, jer pre svega 5 godina, ono što je danas norma za bilo koji radni dan, bilo je karakteristično samo za petak popodne. Populacija Beograda se jeste uvećala za ovo vreme, ali za par desetina hiljada ljudi. Ipak, danas se osećamo kao se povećalo za 100 ili 200 hiljada. Otkud to? Pa lepo, zbog očajnog upravljanja gradom, koji dodatno pogoršava situaciju odnosno subjektivni osećaj.

Kao što sam nabrojao u postu na temi o Tunelu - nije Beograd dobio toliko više automobila koliko je postao žrtva nesposobne vlasti. Otvori se 30 Ladilišta, završi se 5. Nepropisno parkiranje je postalo ko dobar dan, više se i ne prepoznaje kao prekršaj. Trotoari se rasprodaju, kako Parking servisu, tako i raznim ''lokalima'' i ''ugostiteljima'' koji ih prisvajaju. Odobrava se izgradnja ili dogradnja objekata tamo gde im nije mesto i gde okolina ne može da ih istrpi.

Sve te stvari, u kombinaciji sa sistematski uništenim javnim prevozom, je ono što tebi danas jede više vremena dok putuješ kroz grad. A ne povećan broj automobila. I svakako ne ''domaćinstva sa po 3-4 vozila'' kao što neki ovde sasvim neosnovano tvrde.

Idemo dalje na javni prevoz. Kako očekuješ od bilo koga u Beogradu da prelazi na ovakav javni prevoz ako ima mogućnost za nešto bolje i komfornije? Ukinute linije, proređeni polasci, raspadnuta ili opasna vozila (turaže i slični idiotluci), manjak vozača, nedostatak noćnih linija, večita zatvaranja ulica i ometanje saobraćaja... Sve te stvari su se užasno pogoršale u poslednjih 5 godina, do te mere da mnogi koje znam a koji imaju direktne linije do svojih naselja, samo čekaju da kupe kola. Jer ne mogu više da podnesu da ih gradska vlast i službe tretiraju kao stoku svakog dana.

Niko nigde nije rekao da ulice treba širiti da bi se udovoljavalo vozačima. Ona proširenja koja se pominju na forumu, tiču se radova koji su u planu već 50 godina. Proširenje Despota Stefana da ne bi bilo uskih grla zbog svega tri zgrade koje ''štrče''. Proširenje Makenzijeve koju ''guši'' red straćara oko Pejtona. Izgradnja tunela EF-DS da bi se izbeglo nepotrebno probijanje kroz centralne ulice. Sve je to u planovima već decenijama, još od vremena dok su ulice Beograda bile poluprazne (od manjka automobila a viška saobraćajnica). To što se još uvek nisu realizovali nije krivica vozača, već svih dosadašnjih vlasti i struke.

Kažeš oni što se voze svakog dana autom po ulicama više štete gradu nego ovi što parkiraju posred šina. Aha, znači po toj logici, čovek koji putuje kroz centar da bi išao na posao, ne da ne doprinosi privredi grada, nego joj čak škodi. A lelemud koji parkira svoj ''MNE'' džip na šine da bi blejao u kafiću po ceo dan, on ne škodi nikome? Pa neće baš biti.

Zatim, tu je dobra stara izanđala priča koju su plasirali mediji i deo javnog mnjenja, da se Srbi masovno voze sami u kolima. Ili da vole to da rade. Kako da ne. Ajde da odemo na Autokomandu i da vidimo koliko na uzorku od 50 vozila koliko je samo sa vozačem. Od tih 50, naći ćemo 20 automobila gde su vozači sami. Da ih pitamo zašto je to tako. Evo ja ti garantujem, njih 15ak, u nekim Fiatima, Opelima, Fordovima... će ti reći da se voze sami jer tako moraju i jer nemaju koga da voze usput. Tek onih drugih 5, u raznim Mečkama, BMWovima, Audijima i sličnim... će ti reći da se voze sami jer im se može i jer u njihovoj porodici svako ima svoj auto.

Tako da pustite me tih zajedljivih priča. U zemlji koja ima najskuplje gorivo u regionu, najveće harače za automobile, užasne uslove za vožnju, najgore uslove za parkiranje, očajne puteve, lopurde od mehaničara, i pičvajz od saobraćajne mreže... da li vi stvarno mislite da neki Marko Marković prolazi sada sam kroz Autokomandu u svom Fordu Fijesti zato što mu se tako ćefnulo i zato što voli tako? Kako da ne. Prolazi, i to sam, zato što mora i zato što nema drugog izbora. Ili mu je do***čilo da ga vlast koju debelo plaća i izdržava, tretira kao stoku od momenta kad napusti svoj prag.


Postaje sve veći problem što među ljudima raste ogorčenje zbog sve goreg funkcionisanja grada. Ali umesto da se obrate i usmere na one koji su za to najviše odgovorni, po starom srpskom običaju, oni se okomljuju na obične smrtnike oko njih. Vlast im oduzima trotoare zarad ''bašti'' i reklama - krivi su vozači! Parking servis za 20 godina neće da napravi više od 5 novih garaža - krivi su vozači! Policija i Komunalni otpad neće da sankcionišu one koji remete saobraćaj - krivi su vozači! Grad i opština dozvoljavaju da pravi ko šta hoće, gde god hoće - krivi su vozači! Vesara otvori 30 ladilišta i sj**e ceo centar - krivi su vozači! Tica i trulež oko njega ukinu linije - krivi su vozači! I tako dalje i tako dalje... Mogu do sutra da nabrajam.

A vrhunac svega je stav da su vozači krivi što otpad od vlasti hoće da uvede ekološku taksu. Čekaj, kakve veze ima vozač automobila sa time? Pa ko hoće da ti uvede taksu? Vučić i Vesić, ili Marko Marković što vozi Fijestu??? Vi svi što pričate o zagađenju, jel uopšte imate ikakvu predstavu koliko tog zagađenja dolazi iz auspuha, a koliko iz drugih izvora?

S takvim stavom i pristupom, ne da se ništa neće postići, nego će problem postati samo još gori. I to je ujedno i odgovor na pitanja zašto je Beograd takav kakav je. Pa i Srbija generalno. Zato što ljudi ćute i trpe za ono za šta treba da se bune, a kad se bune i reže, to usmeravaju na sasvim pogrešna mesta i pogrešne ljude. Pre će Srbin da se okomi na drugog Srbina što spaja kraj s krajem, nego što će da se usudi da digne glas protiv bitangi na vlasti koje pljačkaju i unazađuju ove prostore već vekovima unazad. I to je koren 2/3 naših problema.
 
Ovo je struktura TE u Srbiji. Vidimo da se uglavnom koristi lignit.

Nikola Tesla B3 – 750 MW – lignite
Kolubara B – 2 x 375 MW – lignite
Novi Kovin – 2 x 350 MW – lignite
Štavalj – 300 MW – lignite
CHP Novi Sad – 340 MW – gas (may consist of separate plants)
Other gas combined heat and power plants – 860 MWe – gas

In May 2014 the Kolubara mines were turned into polluted lakes. Each of the four mines was flooded, two of them completely. In the biggest open-pit mine, Tamnava West, ten huge excavators used for mining were flooded, and six of them completely underwater. The Drmno mine also suffered serious flooding in 2014. During the May floods a heroic effort was mounted to save the mine, but between July and September of the same yearmore than 2 million cubic metres of water spilled into the mine, bringing with it around 800, 000 cubic metres of sludge and mud, and engulfed mining machinery in mud.

https://bankwatch.org/beyond-coal/the-e ... -in-serbia

Srbija danas uvozi ugalj. Pitanje je kog kvaliteta, sa kojom kolicinom sumpora i zemlje.
 
>Postaje sve veći problem što među ljudima raste ogorčenje zbog sve goreg funkcionisanja grada.

Gde je to ogorcenje?
Nema ga na ulicama.
 
Vrh