Šta je novo?

Dorćolski projekti

Стамбене заједнице нису имуне на лошу политику.

Ако је фокус на паркингу, у једначину треба да се унесе и ко ће да плати решавање проблема паркинга. То није ни јавни интерес, нити људско право.

Тренутно је сав паркинг у крају “за посетиоце” јер је на јавној површини. Станари могу да добију привилеговани статус кроз зонирање, али то је само делић решења.
da, zoniranje moze pomoci, ali nema dovoljno mesta, parkira se po trotoaru i na zelenim povrsinama. Ovo sa stubicima i lancima nije resenje. Ko odredjuje sta je javni interes? Ozbiljno pitam. Npr kako je javni interes ta Marina Dorcol ili Beograd na Vodi? Jel ima negde procena koliko je stambenih kvadrata Beogradu potrebno? Ili se gradi dok se kupuje?
 
da, zoniranje moze pomoci, ali nema dovoljno mesta, parkira se po trotoaru i na zelenim povrsinama. Ovo sa stubicima i lancima nije resenje.
Слажем се. Решење треба неко да плати - онај ко има интереса од решења
Ko odredjuje sta je javni interes? Ozbiljno pitam.
Јавни интерес је свакако арбитрарна категорија, али мора да обухвата значајан број људи који од тога имају јавну добит. Нпр. нама свима требају ципеле, али продавница ципела није јавни интерес, јер у њој задовољавамо своје приватне потребе, а не јавне. Школа, пак, јесте.
Npr kako je javni interes ta Marina Dorcol ili Beograd na Vodi?
БнВ је добар пример за неке друге политичке феномене, али не и за дефиницију јавног интереса. За Марину Дорћол ми није познато да је активиран инструмент јавног интереса (јер се он користи у сврху експропријације и јавног финансирања, а тога ту нема)
Jel ima negde procena koliko je stambenih kvadrata Beogradu potrebno? Ili se gradi dok se kupuje?
Наравно да не, као што нема процене колико је ципела потребно. Такве процене су се правиле у СССР, па нису баш много добра донеле.
 
Pa ako se ne varam interesa imaju svi koji dolaze na setaliste i koji ce dolaziti da prosetaju tim novim kompleksom. Interesa imaju svi koji bi dolazili zbog linijskog parka.
Interesa imaju vozaci JKP koji jedva prolaze izmedju parkiranih automobila. I na kraju interesa imaju i stanari.
Npr kad se inace grade javne garaze, kako se dolazi do javnog interesa?
Da budem nacisto, ja nemam problem da se npr , izgradi javna garaza i da se odredjeni broj mesta stavi na prodaju ali da stanari imaju pravo prece kupovine. Jel to ostvarivo i da li je predvidjeno trenutnim planom linijskog parka?
 
Poslednja izmena:
Pa da ali ti pricas samo o automobilima,imaju ljudi koji idu gradskim prevozom ili motorom,trotinetom,ili dodje neko kupi više parking mesta,sto bi ja i do kad ostavljao pravo prvenstva stanaru koji tu živi a pitanje da li ima kola ili šta vozi …
 
Јавни интерес је свакако арбитрарна категорија, али мора да обухвата значајан број људи који од тога имају јавну добит. Нпр. нама свима требају ципеле, али продавница ципела није јавни интерес, јер у њој задовољавамо своје приватне потребе, а не јавне. Школа, пак, јесте.
ok, razumem. Ne znam kako da iskoristim tu paralelu sa cipelama, ali ako npr svi prodavci, proizvodjaci i uvoznici odluce da se ne bave cipelama, nije profitabilno ili sta god, jel onda to postaje javni interes ili cemo ici bosi?
Ako u Beogradu nema dovoljno parking mesta(los gsp ili sta vec),mada u nekim naseljima nema dovoljno ni za stanare, jel to onda postaje javni interes? Ne kazem ja da stanari ne treba da snose neki deo troskova,posto mi se cini da na to ciljas.
Druga opcija je svuda pravljenje ovog povrsinskog parkinga, sto bi u ovom slucaju znacilo da se ili neka zelena povrsina pretvori u parking ili deo linijskog parka.
 
ok, razumem. Ne znam kako da iskoristim tu paralelu sa cipelama, ali ako npr svi prodavci, proizvodjaci i uvoznici odluce da se ne bave cipelama, nije profitabilno ili sta god, jel onda to postaje javni interes ili cemo ici bosi?
Требало би да постоје озбиљне индиције да тако нешто може да се деси да би то уопште постала тема. Јавни интерес не треба да буде ментална гимнастика већ дискусија о конкретном.
Ako u Beogradu nema dovoljno parking mesta(los gsp ili sta vec),mada u nekim naseljima nema dovoljno ni za stanare, jel to onda postaje javni interes? Ne kazem ja da stanari ne treba da snose neki deo troskova,posto mi se cini da na to ciljas.
Druga opcija je svuda pravljenje ovog povrsinskog parkinga, sto bi u ovom slucaju znacilo da se ili neka zelena povrsina pretvori u parking ili deo linijskog parka.
Могућност превоза јесте јавни интерес, не и паркинг место. Паркинг место је приватна потреба групе која је већ релативно привилегована у односу на остатак становништва (довољно је имућна да приушти кола, и довољно здрава да вози), тако да би јавно инвестирање у њихову приватну потребу, уместо у јавни превоз, само додатно ојачало њихов привилеговани статус, и представљало дисторзију, а не заштиту јавног интереса.
 
Ако је фокус на паркингу, у једначину треба да се унесе и ко ће да плати решавање проблема паркинга. То није ни јавни интерес, нити људско право.

Znam da se neće svi složiti, ali po mom mišljenju parking treba i mora da rešava investitor.

Eno npr. Marera je od Beka napravila poslovnu zgradu gde se veliki broj firmi uselio i stotine zaposlenih svaki dan radi tu, a parking koji su obezbedili ispred je veličine za neku malu veću stambenu zgradu. Zato većina zaposlenih parkira na divljem parkingu iza zgrade ili na trotoaru Dunavske, što je apsolutno ruglo koje ne bi smelo biti dozvoljeno.

Ako hoćemo automobilizaciju grada, a to se čini da je vodeća politika grada/države zadnjih 20 godina, onda moramo početi da se ponašamo u skladu sa tim, a to je da se obezbeđuju parkinzi za stanare i zaposlene, umesto da se stalno ignoriše to pitanje i onda se svi čude kad se ljudi dovijaju po gradu "kreativnim" rešenjima.
 
@Meyraf
Koje je resenje onda? Da se utrostruci kapacitet parkinga kod 25. Maja, i da se sve zonira? Video sam da tamo planiraju garazu, jel stanari iz tog kraja imaju neke popuste za garazna parking mesta?
Ili prema tebi javni parkinzi ne treba da postoje uopste? I sve ostaje isto iako ce skoro sigurno se povecati broj automobila izgradnjom Marine dorcol
 
Sad vidim da ce garaza imati 500 mesta sto je skoro dupluo vise u odnosu na trenutno, ukoliko se onda sve ovo izmedju zgrada zonira i malo prosiri na na ustrb zelenih povrsina, nazalost, mozda to i resi problem.
Ali opet ostaje to da vecina koja bude dolazila u marinu dorcol, nece sigurno hteti da parkira kod 25 maja.
 
@Meyraf
Koje je resenje onda? Da se utrostruci kapacitet parkinga kod 25. Maja, i da se sve zonira? Video sam da tamo planiraju garazu, jel stanari iz tog kraja imaju neke popuste za garazna parking mesta?
Ili prema tebi javni parkinzi ne treba da postoje uopste? I sve ostaje isto iako ce skoro sigurno se povecati broj automobila izgradnjom Marine dorcol
Испричано је више пута на теми о паркирању - за проблем паркирања не постоји решење које ће да задовољи све и да буде јефтино. И свакако се не решава једном мером - повећањем броја паркинг места - него комбинацијом мера, укључив и одустајање од аутомобила за оне који не могу да приуште свој паркинг, или неће да трпе фрустрацију бескрајног и неизвесног кружења у потрази за слободним јавним местом.

Него, занимљиво ми је како се дискусија о “чудовишту” фокусирала искључиво на паркинг, са којим “чудовиште” има најмање везе, јер ће они имати своје гараже.
 
Могућност превоза јесте јавни интерес, не и паркинг место. Паркинг место је приватна потреба групе која је већ релативно привилегована у односу на остатак становништва (довољно је имућна да приушти кола, и довољно здрава да вози), тако да би јавно инвестирање у њихову приватну потребу, уместо у јавни превоз, само додатно ојачало њихов привилеговани статус, и представљало дисторзију, а не заштиту јавног интереса.
Apsolutno, grad nije u obavezi da privatnim vlasnicima obezbedi parking. Ako nema parking mesta postoje alternative. Mnogi ljudi koji rade na ili oko Slavije ne dolaze na posao kolima. Parking nije Bogom dano pravo, niti javni interes. Zelene povrsine, javni prevoz, kulturne ustanove jesu. Zbog popustanja bahatim vozacima oni su slobodni da parkiraju po trotoaru, samo sto po drvecu nisu poceli da se penju.
 
Sad vidim da ce garaza imati 500 mesta sto je skoro dupluo vise u odnosu na trenutno, ukoliko se onda sve ovo izmedju zgrada zonira i malo prosiri na na ustrb zelenih povrsina, nazalost, mozda to i resi problem.
Ali opet ostaje to da vecina koja bude dolazila u marinu dorcol, nece sigurno hteti da parkira kod 25 maja.
Jedva cekam da se ne prodaju sva parking mesta, a stanari pomisle da je prikladno da se zale ovde i ocekuju neku simpatiju. Parking mesta su im "preskupa". Prodaj kola onda
 
Jedva cekam da se ne prodaju sva parking mesta, a stanari pomisle da je prikladno da se zale ovde i ocekuju neku simpatiju. Parking mesta su im "preskupa". Prodaj kola onda
Nisam razumeo na koja parking mesta mislis?U buducoj marini? Ova garaza ce biti pored 25. maja

@Meyraf
Nisam ja autor onog teksta, mislim da sam to vec napisao.Sve sto pricam je u moje ime. Pokusavam samo da vidim koje je resenje.
Kao sto rekoh, trenutno kada bi se uveo red i zabranilo parkiranje na mestima koja nisu predvidjena za to, mislim da nema dovoljno parking mesta ni za stanare. Kraj se ocigledno razvija u tom pravcu (linijski park i marina dorcol) da ce privlaciti sve vise ljudi sa strane(iz kog god razloga da dolaze).
Ne trebaju mi privatna parking mesta,niti imam problem sa kruzenjem, doduse nezgodno je sto smo odseceni od ostatka prugom/linijskim parkom,pa nemamo bas puno izbora

I da dodam, nemam problem da platim,nemam problem da se zabrani pristup automobilima priobalju(doduse valjda bi stanari mogli negde u blizini da parkiraju, ili je javni interes da smrsamo pesaceci nekoliko km do automobila)…
Imam problem samo ako bih morao da parkiram sa druge strane dunavske , to vec nije u redu posto je jedina veza uzasni podvoznjak i pasarela , i imam problem da cekam metro pa da se resi samo od sebe.
 
Poslednja izmena:
Nisam razumeo na koja parking mesta mislis?U buducoj marini? Ova garaza ce biti pored 25. maja

@Meyraf
Nisam ja autor onog teksta, mislim da sam to vec napisao.Sve sto pricam je u moje ime. Pokusavam samo da vidim koje je resenje.
Kao sto rekoh, trenutno kada bi se uveo red i zabranilo parkiranje na mestima koja nisu predvidjena za to, mislim da nema dovoljno parking mesta ni za stanare. Kraj se ocigledno razvija u tom pravcu (linijski park i marina dorcol) da ce privlaciti sve vise ljudi sa strane(iz kog god razloga da dolaze).
Ne trebaju mi privatna parking mesta,niti imam problem sa kruzenjem, doduse nezgodno je sto smo odseceni od ostatka prugom/linijskim parkom,pa nemamo bas puno izbora

I da dodam, nemam problem da platim,nemam problem da se zabrani pristup automobilima priobalju(doduse valjda bi stanari mogli negde u blizini da parkiraju, ili je javni interes da smrsamo pesaceci nekoliko km do automobila)…
Imam problem samo ako bih morao da parkiram sa druge strane dunavske , to vec nije u redu posto je jedina veza uzasni podvoznjak i pasarela , i imam problem da cekam metro pa da se resi samo od sebe.
zaboravite ovaj drugi pasus :D. Nisam ni znao da imamo povlascene cene za mesecne karte na parkiralistu milan gale muskatirovic. Pretpostavljam da ce se to odnositi i na garazu koja se planira. Mada mozda bi bolje bilo da tu garazu grade ispod linijskog parka ako je moguce. Ta garaza ,zoniranje i pauk jedan da kupi nepropisno parkirane resio bi problem. Eto to je to,da ne gnjavim vise.
 
Mala reakcija stanara postojećeg naselja na Dunavskom keju...

1716708591177.png


 
Mala reakcija stanara postojećeg naselja na Dunavskom keju...

Pogledajte prilog 199444

Већ се дискутовало о овој иницијативи, па је дискусија премештена у тему о дорћолским пројектима (а с обзиром на фокус, могла је комотно и на тему о паркирању). Погледај овде па надаље:
https://forum.beobuild.rs/threads/dorćolski-projekti.4554/post-1254467
 
Mala reakcija stanara postojećeg naselja na Dunavskom keju...

Pogledajte prilog 199444

Опет ја… ко је рачунао “станарима” да читаво насеље Дунавски кеј има само 66 000 м2 бруто грађевинске површине (јер то следи из саопштења)? Да му траже хонорар назад.
 
I tebi sa keja smeta sto ce unesto loma i krsa da se gradi lux deo i sti ce da se sredi taj cirkus tu i sto ce da ti skoci cena kvadrata stana u kom zivis ?

Ovde nema "loma i krša", niti pacova, zmija i narkomana, ovde živi fini svet.

Moj stan već dovoljno vredi jer sada imam parking ispred zgrade, predivan pogled od 180 stepeni na istočno nebo, izlazak sunca, pun mesec, lepi plavi dunav i dugu posle kiše...

Vaš LUX beton ispred prozora, što se mene tiče, može samo da mu umanji vrednost. Zato protestvujem.

1716717985735.png
 
Ako tamo gledas i te zgrade u kojima zivis su nekom zagradile pogled...krs i lom je oko marine tj napustene marine a ne znam kakve veze ima sad parking sa bilo cim parking na 25. Maju je slobodan za sve nema zone
 
Ovde nema "loma i krša", niti pacova, zmija i narkomana, ovde živi fini svet.

Moj stan već dovoljno vredi jer sada imam parking ispred zgrade, predivan pogled od 180 stepeni na istočno nebo, izlazak sunca, pun mesec, lepi plavi dunav i dugu posle kiše...

Vaš LUX beton ispred prozora, što se mene tiče, može samo da mu umanji vrednost. Zato protestvujem.

Pogledajte prilog 199470

Kakav NIMBY i licemeran ekstremizam, ja ne mogu da shvatim taj nivou samozivosti i "ja i samo ja, pa nek crkne ceo svet" mentalitet? Uz duzno postovanje, zivis u bivsom drustvenom stanu koji predstavlja urbanisticki i arhitektonski kancer Dorcola, zbog kojeg su mnogi ostali uskraceni i za pogled i za uredjeni pristup reci...i vi se sada bunite sto ce neki drugi ljudi da dodju tu da zive kao da vi imate neko sveto jugo-bumersko pravo na taj pogled i na tu mocvaru pod prozorom. Svet je valjda stao sa vasim useljenjem u te zgrade, i nema veze sto ste bkvln BGH2O iz proslog veka, vi branite "vasu" marinu dorcol od zli investitora i prljavih dodjosa koji tu "ne pripadaju".

Ja bi prvi izasao s'vama na protest kad bi trazili vecu kolicinu zelenila i zelenih povrsina (kao i uredjenje elektrane u Muzej Nikole Tesle), ali protest protiv gradnje u potpunosti? Suludo, samozivo, i retrogradno.
 
Vrh