Šta je novo?

Demografija (statistika,analiza,projekcija)

Jel cilj da svi u krugu od 100 km od Bg rade u Bg?

Zasto ljudi beze u Bg iz tih "ugodnih" naselja? Sta to natera coveka koji ima kucu od 200 m2 da umesto da radi u svom mestu za npr minimalac 300e, on dodje u Bg i radi za 600e, placa kiriju 300, i zivi u Mirijevu kao sardina?
Svakodnevne mogućnosti, ne samo posao. Ali samim time što im se železnicom to "približi" obogaćuje im se svakodnevni život.

Takođe, time što bi ta mesta prestala da zamiru, već zadržala bolje plaćene stanovnike koji rade u Beogradu, i sama sredina bi postala bogatija. Govorim o marketima, bioskopima i ostalim sadržajima koji bi imali korisnike.
 
Београд просто аспирира радну снагу. Очајна саобраћајна инфраструктура доводи до ситуација да нпр. неко из Обреновца иде у студентски дом за време студирања у Београду или да неко из Младеновца изнајмљује стан на Вождовцу.
Pa to reci bolidima koji bi u Bloku 66 da isteruju najveći i najvažniji depo JGPa a da ga onda zamene sa još novih zgradurina i ljudi, umesto da tamo objedine nekoliko fakulteta i studentske domove koji su, btw, rastureni u 40 zgrada na 30 lokacija po gradu. Što sam inače video samo u ovom Brlogradu u zemlji Idiotiji.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Тешко ће икада бити неке рационализација у функционисању Београдског универзитета нажалост.
 
Loša politika države decenijama dovela je do ekonomskog propadanja ruralnih sredina, što onda dovodi do toga da mlađe stanovništvo uglavnom želi da radi u sektoru usluga, a taj sektor je primarno zastupljen u gradovima.

Obradivo zemljište se prodaje krupnom kapitalu koji kontroliše cene i izvoz, porodične kuće propadaju, a mladi se sele u gradove jer će zaraditi više od bakšiša u klubovima za 3 meseca nego za celu godinu teškog rada na zemlji.
 
Da, nažalost 😔
Iskreno i ne vidim mogućnosti da se uskoro nešto promeni po pitanju prigradskog saobraćaja u tom širem regionu Beograda. Vi danas bukvalno imate ogroman problem da iz Rakovice (koje računam u užu okolinu) odete do grada i nazad - lagano ode 3h u oba smera

Inače ovo za decu, slažem se da ne treba rađati decu samo da budu na broju - daleko je bolje i 'kvalitetnije' imati i jedno dete ali se posvetiti tom detetu, nego imati četri koje će na kraju odgajati ulica.
Ono što sam primetio ovde na FL (ranije nisam obraćao pažnju) da ima baš baš dosta porodica sa troje dece. Tj mahom su porodice sa 1-3 deteta, ali je baš veliki broj onih sa 3 deteta. Dok je baš izuzetak da neko ima više od troje.
Koliko vidim po stats FL ima prosek oko dvoje dece po porodici, dok je u Srb to oko 1.5 deteta po porodici i dosta se primećuje to 'na ulici'
 
Beogradu trebaju novi studentski domovi, u prvoj godinu ako nisi 5,00 ili nešto slično teško ćeš upasti, tek u kasnijim godinama ti se oslobađa put, još kada se nalepi Crnogorštija ostane još manje mesta..

Svuda se grade novi kapaciteti za domove širom sveta, pa tako ni Beograd ne treba da bude izuzetak
 
Svakodnevne mogućnosti, ne samo posao. Ali samim time što im se železnicom to "približi" obogaćuje im se svakodnevni život.

Takođe, time što bi ta mesta prestala da zamiru, već zadržala bolje plaćene stanovnike koji rade u Beogradu, i sama sredina bi postala bogatija. Govorim o marketima, bioskopima i ostalim sadržajima koji bi imali korisnike.
To uopste nije tako jednostavno kao sto ti pricas. Vise je to jedan zacarani krug.

Ajde da uzmemo npr Rumu, autom je na nekih 30 min od centra NBG, da se napravi solidna pruga, isto toliko i vozom.

E to lepo deluje u teoriji, ali u praksi to znaci, da se u tom gradu nece praviti nikakvi sadrzaji, jer sve ima u Bg, fakultet, bolnica, šopingmol .... e onda dolazi do toga da se grad pretvara u americko pregradje, bez ikakvog sadrzaja. U Evropi srecom taj americki fenomen sto vise milja putujem do posla to sam vise uspeo u zivotu, nije bas mnogo zaziveo.
 
I reorganizacija fakulteta BU mora da se izvrši.

Od jednog ili dva kampusa koji bi objedinili sve ili pola fakulteta, sad nema ništa, to je jasno. Ali mora da se radi na objedinjavanju što je moguće više srodnih fakulteta i domova u po 3-4 celine po gradu.

S tim u vezi, ne mislim da je onaj BIO-4 dobra ideja, jer iako će objediniti nešto, to nešto će biti na kraju grada, što je van svake pameti. I mislim da Farmaceutski nikad nije ni trebalo da se gradi tamo u tri lepe.

Strašno je šta su slepci u poslednjih 100+ godina (čast izuzecima) uradili i BU, i Beogradu a i Srbiji.
 
Da, nažalost 😔
Iskreno i ne vidim mogućnosti da se uskoro nešto promeni po pitanju prigradskog saobraćaja u tom širem regionu Beograda. Vi danas bukvalno imate ogroman problem da iz Rakovice (koje računam u užu okolinu) odete do grada i nazad - lagano ode 3h u oba smera

Inače ovo za decu, slažem se da ne treba rađati decu samo da budu na broju - daleko je bolje i 'kvalitetnije' imati i jedno dete ali se posvetiti tom detetu, nego imati četri koje će na kraju odgajati ulica.
Ono što sam primetio ovde na FL (ranije nisam obraćao pažnju) da ima baš baš dosta porodica sa troje dece. Tj mahom su porodice sa 1-3 deteta, ali je baš veliki broj onih sa 3 deteta. Dok je baš izuzetak da neko ima više od troje.
Koliko vidim po stats FL ima prosek oko dvoje dece po porodici, dok je u Srb to oko 1.5 deteta po porodici i dosta se primećuje to 'na ulici'
Ti trenutno zivis u Usa?

Jel mozes onda da kazes, koliko km ima od tvoje kuce do najblizeg supermarketa, osnovne skole, srednje skole, klizalista bazena ... ili sta vec koristis ...
 
To uopste nije tako jednostavno kao sto ti pricas. Vise je to jedan zacarani krug.

Ajde da uzmemo npr Rumu, autom je na nekih 30 min od centra NBG, da se napravi solidna pruga, isto toliko i vozom.

E to lepo deluje u teoriji, ali u praksi to znaci, da se u tom gradu nece praviti nikakvi sadrzaji, jer sve ima u Bg, fakultet, bolnica, šopingmol .... e onda dolazi do toga da se grad pretvara u americko pregradje, bez ikakvog sadrzaja. U Evropi srecom taj americki fenomen sto vise milja putujem do posla to sam vise uspeo u zivotu, nije bas mnogo zaziveo.
Ono što kažem je da ne može svako manje naselje da obezbedi posao, dok za manje naselje izuzetno znači da zadrže stanovništvo sa većim prihodima. Onda će prosto biti življe zbog većeg protoka kapitala. Može da postoji najveći šopingmol i bioskopska sala u Beogradu, ali to ne znači da će se onaj sa manjim kapacitetima Rumi, Velikoj Plani itd. ugasiti. Zapravo, sa platežnijim stanovnicima, bili bi održivi. Dok vezano za neka sela u Vojvodini, kada bi pruga bila u boljem stanju, verovatno da bi poprimila oblik nekog američkog predgrađa (kao što su počela da niču takva naselja po Avali). Međutim, i to tako je bolja alternativa od gašenja sela ili pravljenja takvih naselja gde se svo kretanje prema centru grada vrši automobilo i podstiče gužva (što će se verovatno desiti sa ovim naseljima koja se grade po Avali)
 
Veoma sam svež ovde, pre 3 meseca sam prešao ovde sa porodicom. Tj ja sam i ranije bio u US (radio sam godinu i nešto dana u Majamiju, sada smo okolona Port Canaveral-a (znači bliže Orlandu)).
Ne znam šta da ti kažem, a da već ne znaš. Različit je stil života ovde i posedovanje automobila je utkano u DNK-a amerikanaca. Nama je sve relativno blizu - super market nam je na 10min laganog hoda, ali ovde se mahom ide u veće nabavke, pa ljudi idu i kolima iako im treba 2min. Po nekad pomislim da bi kolima bukvalno svuda gde se iziskuje duže od 5min hoda 😊
Bazen imamo isto u dvorištu tj deljen je između nekoliko kuća i super je za decu, a veći sportsli kompleks nam je na 20ak min kolima i devojke su probile led i sada često odu tamo. Škola je na nekih 10min, ali vidim da imaju prevoz do iste - to je sve lepo uređeno.
E sada ovo sve zavisi od kraja do kraja, a pre svega od države do države - mi smo na stvarno okej lokaciji koja je i sigurna i gde su ljudi izuzetno otvoreni, pa nam je komšiluk izuzetan (poredeći sa onim koje sam imao u zgradi kod nas) - ljude se druže i deca luduju po ceo dan (kada su kući). Sa svima smo se ovde upoznali za ova 3meseca.

Takođe ja do posla putujem oko 45min (pa do 60min max kada ima nekog zastoja), ali mi nije strano jer sam isto toliko (pa i više) provodio u saobraćaju za 10x kraću destinaciju (sa Kanarevog Brda do Belvilla 😊)

Ali generalno Bg može lepo da se sredi, da je malo pameti, iako su već mnogo zaje*ali što se tiče saobraćaja
 
To uopste nije tako jednostavno kao sto ti pricas. Vise je to jedan zacarani krug.

Ajde da uzmemo npr Rumu, autom je na nekih 30 min od centra NBG, da se napravi solidna pruga, isto toliko i vozom.

E to lepo deluje u teoriji, ali u praksi to znaci, da se u tom gradu nece praviti nikakvi sadrzaji, jer sve ima u Bg, fakultet, bolnica, šopingmol .... e onda dolazi do toga da se grad pretvara u americko pregradje, bez ikakvog sadrzaja. U Evropi srecom taj americki fenomen sto vise milja putujem do posla to sam vise uspeo u zivotu, nije bas mnogo zaziveo.
Сваког дана макар пола запослених у БГ здравству путује на посао из других места. Многи су подстанари по БГ.
Постојање квалитетне и поуздане честе саобраћајне везе градова у кругу од 100 км од БГ неће угушити развој тих места. Људи ће путовати на посао у БГ, а већину својих животних потреба гледаће да заврше у својим местима. Неће Рума остати без здравства, образовања и трговине ако њени грађани буду брзо стизали у БГ.
 
Сваког дана макар пола запослених у БГ здравству путује на посао из других места. Многи су подстанари по БГ.
Постојање квалитетне и поуздане честе саобраћајне везе градова у кругу од 100 км од БГ неће угушити развој тих места. Људи ће путовати на посао у БГ, а већину својих животних потреба гледаће да заврше у својим местима. Неће Рума остати без здравства, образовања и трговине ако њени грађани буду брзо стизали у БГ.
Ako se ne ugusi razvoj tih mesta onda ce se defitivno ugusiti razvoj Mirijeva VIII.

Nekako si mi kontradiktoran, ne moze nastavnik ili lekar da radi i u Rumi i u BG ili NS istovremeno.

Svaki radnik vise u Bg znaci jedan radnik manje u Rumi, i sta je poenta svega? To je jedan zacarani krug u kojem se ne zna sta je uzrok a sta posledica.
 
Veoma sam svež ovde, pre 3 meseca sam prešao ovde sa porodicom. Tj ja sam i ranije bio u US (radio sam godinu i nešto dana u Majamiju, sada smo okolona Port Canaveral-a (znači bliže Orlandu)).
Ne znam šta da ti kažem, a da već ne znaš. Različit je stil života ovde i posedovanje automobila je utkano u DNK-a amerikanaca. Nama je sve relativno blizu - super market nam je na 10min laganog hoda, ali ovde se mahom ide u veće nabavke, pa ljudi idu i kolima iako im treba 2min. Po nekad pomislim da bi kolima bukvalno svuda gde se iziskuje duže od 5min hoda 😊
Bazen imamo isto u dvorištu tj deljen je između nekoliko kuća i super je za decu, a veći sportsli kompleks nam je na 20ak min kolima i devojke su probile led i sada često odu tamo. Škola je na nekih 10min, ali vidim da imaju prevoz do iste - to je sve lepo uređeno.
E sada ovo sve zavisi od kraja do kraja, a pre svega od države do države - mi smo na stvarno okej lokaciji koja je i sigurna i gde su ljudi izuzetno otvoreni, pa nam je komšiluk izuzetan (poredeći sa onim koje sam imao u zgradi kod nas) - ljude se druže i deca luduju po ceo dan (kada su kući). Sa svima smo se ovde upoznali za ova 3meseca.

Takođe ja do posla putujem oko 45min (pa do 60min max kada ima nekog zastoja), ali mi nije strano jer sam isto toliko (pa i više) provodio u saobraćaju za 10x kraću destinaciju (sa Kanarevog Brda do Belvilla 😊)

Ali generalno Bg može lepo da se sredi, da je malo pameti, iako su već mnogo zaje*ali što se tiče saobraćaja
Kazes da si na dobroj lokaciji i da je sportski centar na 20 min autom, znaci na losijoj lokaciji 40 minuta. Da odvezes dete na trening sacekas i vratis se 2 do 3sata po USA proseku.

A u BG ako si na solidnoj lokaciji imas 4 do 5 sportskih centara na 15 minuta peske. I sta je bolje?
 
Ne želim uopšte da ulazim ponovo u diskusije šta je bolje - meni je ovo trenutno dovoljno dobro.
Ovde ipak trebamo da gledamo kako nas i naše mesto da unapredimo i probleme koji nas muče (nisam više tu, ali je Bg moj grad i Srbija moja država).

Opušteno stignemo do sportskog centra koji je stvarno super i parkiraš se odmah (parkinzi su baš veliki). Takođe imaš ogroman broj drugih stvari koje možeš da radiš, kilometri friendly biciklistickih puteva pored obale (bukvalno svaki dan me teraju da pedalamo)...
Ovde je način/stil života dosta drugačiji - cela država (FL) je naseljena i duž obale, kada se voziš, recimo nemaš nikakvih prekida - da nema tabli ne bi ni znao da si prešao iz jednog u drugo mesto. Ali isto tako automobil je must - jer javnog prevoza skoro da nema, a i mali broj ljudi želi da živi po urbanim centrima većih gradova (gde su mahom komercijalne zgrade)
 
Ako se ne ugusi razvoj tih mesta onda ce se defitivno ugusiti razvoj Mirijeva VIII.

Nekako si mi kontradiktoran, ne moze nastavnik ili lekar da radi i u Rumi i u BG ili NS istovremeno.

Svaki radnik vise u Bg znaci jedan radnik manje u Rumi, i sta je poenta svega? To je jedan zacarani krug u kojem se ne zna sta je uzrok a sta posledica.
Нисмо се лепо разумели. Рума, као пример, има нпр. потребе за 25 лекара годишње, а у њој се школује 40. Вишак ће ићи или у БГ или у НС. Они могу или да путују или да се преселе у БГ. Ако се преселе у БГ на губитку су и Рума због одласка школованог кадра и БГ због претрпавања већ претрпаног животног простора. Ако путују онда БГ су сви на добитку, БГ добија стручне раднике, а Рума има становнике са солидним примањима што даље отвара могућности за развој Руме пошто ће већину новца трошити у њој, па се последично развијају и угоститељство, трговина, забава...
 
Нисмо се лепо разумели. Рума, као пример, има нпр. потребе за 25 лекара годишње, а у њој се школује 40. Вишак ће ићи или у БГ или у НС. Они могу или да путују или да се преселе у БГ. Ако се преселе у БГ на губитку су и Рума због одласка школованог кадра и БГ због претрпавања већ претрпаног животног простора. Ако путују онда БГ су сви на добитку, БГ добија стручне раднике, а Рума има становнике са солидним примањима што даље отвара могућности за развој Руме пошто ће већину новца трошити у њој, па се последично развијају и угоститељство, трговина, забава...


Ima logike to sto pricas, ali u teoriji, a praksa pokazuje da su kuce od 300 m2 u unutrasnjosti prazne, a garsonjere po Mirijevu pune.

E sad ces ti reci kad bi postajao Soko voz do Velike Plane, da bi se ljudi vratili tamo i ne bi bilo praznih kuca.

A onda ja kazem da bi u tom slucaju pale cene kirija u Beogradu, pa bi onda opet bila navala na Beograd.

Ima tu svega, nije prica tako crno bela, ima dosta ljudi koji iz nekih licnih razloga zive u Bg, a imaju mogucnost zaposlenja u svom mestu i useljivu kucu sa dvoristem i garazom, a zlopate se u Bg.
 
Koliko vidim u temi niko ne tvrdi da bi 100% lokalnog stanovnista ostajalo u svojim mestima, vec da bi i daleko manji procenat npr. 40% bio uspeh umesto trenutnih 5%. Naravno nije dovoljna samo brza konekcija sa BG, postoje jos xx stvari koje bi drzava mogla da uradi da spreci ovaj trend...
 
БГ је маћеха и самом Београду. Ево нпр. тзв. 3. Београд. Ни гимназије ни болнице ни позоришта ни базена, а више стотина становника.
 
Ja imam ludu teoriju da će još neko vreme Srbija da se prazni i da svi/mnogi hrle u Beograd. A onda će jednog dana Beograd da postane toliko opterećen i toliko nesnosan za život da će oni imućniji i/ili sa mogućnostima da se odsele, da počnu da idu IZ Beograda u mesta u njegovom širem Okrugu i regionu.

Zvuči komično ali ozbiljan sam. Ako se nastavi ova politika i namera SNS primitivčina i glas-meraklija da nasele pola Srbije u Beograd mislim da sleduje isti razvoj događaja i isto uređenje kao u Americi - sirotinja i srednja klasa u gradske opštine, a bogataši i/ili imućniji i/ili oni koji mogu i imaju imanja - u predgrađa. Naravno, neće biti ISTO kao u Americi ali će biti nalik tome. I zaista mislim da će Beograd da se puni još neko vreme i ljudi će davati sočne pare da u njega DOĐU, dok ne proključa. A onda kada proključa i kolabira u svakom smislu (što nije daleki), ljudi će davati sočne pare da iz njega POBEGNU. Iskreno verujem da će za XY godina kvadrat kod Avale koštati više nego kvadrat recimo kod Zelenog venca.

Naravno, u celom tom nadrealnom destruktivnom procesu, mnogi aspekti i ljudi u Beogradu će ispaštati. A pored nelagoda i problema, mislim da će najviše boleti srce nas koji smo se ovde rodili ili odrasli, i koji pamtimo Beograd iz nekih urbanističko-kulturološki boljih dana. Da budem precizniji - mislim na Beograd pre nego što su ga dovatili investitori, divlje gradnje, kladionice i razni drugi divljaci i pretvorili ga u košnicu koja ne može više da diše i cirkuliše.

I da, što rekoh nedavno na drugoj temi - paradoksalno, ali Beograd je bio više gospodski pre 10-15 godina kad je bio manje izgrađen nego sada kada je izgrađeniji, ali aljkavo, divlje, prljavo i bahato izgrađen. To je isti razlog zašto se krstim i gnušam ljudi, urbanistički potkovanijih i informisanihl ljudi koji navijaju da se ovo nastavi. Jer ovo ne vodi ni u Hong Kong ni u Frankfurt. Ovo vodi u srpsku manju verziju Rio de Žaneira ili Meksiko sitija. A to je grozno i neodrživo.
 
Poslednja izmena:
БГ је маћеха и самом Београду. Ево нпр. тзв. 3. Београд. Ни гимназије ни болнице ни позоришта ни базена, а више стотина становника.
Eto savrsen primer si dao, ceo taj 3. Beograd sa skoro 100k stanovnika ima jednu srednju skolu, i dom zdravlja i to je to. I nece se tu nikad nista ni praviti jer sve ima na 30 min odatle.
A Grad Sabac npr ima 8 srednjih skola, i bolnicu, i pozoriste ... i sve sto jedan toliki grad treba da ima.
 
У теорији 30 минута, у пракси некоме из Падињака или села још даљих од њега треба охохо само до Панчевца.
 
У теорији 30 минута, у пракси некоме из Падињака или села још даљих од њега треба охохо само до Панчевца.
U praksi gradska vlast smatra da imaju sve ... Narodno pozoriste, Zoo vrt, gimnazije pa cak i kanalizaciju... na samo 3 km ... vazdusne linije.

Ima to i strucan naziv, kad veliki grad pojede nekoliko manjih, kao npr Zemun sto je nestao kao grad.
 
Земун је макар сачувао неке своје елементе, гимназију, средње школе, болницу. Тзв. 3 Београд је скроз занемарен. Притом ту су "поједени" оригинално Стара Борча, Овча и још пар села, остало је никло касније али није било адекватног развоја насеља.
 
Земун је макар сачувао неке своје елементе, гимназију, средње школе, болницу. Тзв. 3 Београд је скроз занемарен. Притом ту су "поједени" оригинално Стара Борча, Овча и још пар села, остало је никло касније али није било адекватног развоја насеља.
Kljucna rec sacuvao. Da nisu imali kanalizaciju 1945 ne bi je imali ni danas.
 
Vrh