Šta je novo?

Demografija (statistika,analiza,projekcija)

Kada bi hteli, mogli bi opet do Beča komotno...šaka jada Bugara, mi slabi, Makedonci...
 
Ovako iredentizma nema među Turcima.
Znam, ali kao što sam pokušao da iskažem u proteklom postu ovde - ne brine mene prosečni Turčin koji o Balkanu i ne razmišlja. Bar ne direktno. Brinu me fijuci i đubrad kao što su Erdogan, i razna druga propratna đubrad koja se vrte oko njega i provlače kroz Tursku politiku. Kao npr onaj Davutoglu. A sva ta đubrad su majstori da nalože ljud na sve i svašta, i ono što im treba i što im ne treba.

Elem, do ove tačke smo došli tako što je neko ranije napisao da se treba paziti Turske. Onda su usledili odgovori da je to smešno i nepotrebno. Ja samo kažem svoj stav, da nije baš smešno i nepotrebno, jer premda prosečnog Turčina baš briga za Balkan, neke njegove lidere i poglavice je ipak briga. I treba biti oprezan sa Turskom jer sve i da sutra oslabi upola u odnosu na ovo što je danas, opet će biti sila za ceo Balkan, sa sve Grčkom. I to ne samo vojno nego i ekonomski. I treba biti oprezan sa njom jer u njenom vrhu ima par đubradi koji su spremni da učine sve da bi se održali na vlasti, pa makar dojili narod mitovima i pričama o davno prošlim vremenima. Nije to ništa strano, i ovdašnje bitange rade isto to. I isto tako bih ja bio oprezan od Turske da je na njenom čelu ovaj naš Nelečeni.
 
Znam, ali kao što sam pokušao da iskažem u proteklom postu ovde - ne brine mene prosečni Turčin koji o Balkanu i ne razmišlja. Bar ne direktno.
Itekako razmišlja, i to ne samo turska država i njene agenture tipa TİKA ili TİMS&B, već i njihovi privatni preduzetnici.

Npr. na turskim proizvodima uglavnom stoje deklaracije na sledećim jezicima:

- srpskom
- grčkom
- bugarskom
- rumunskom
- makedonskom
- albanskom
- arapskom

ali nikako ne na hrvatskom, slovenačkom ili mađarskom npr.

Dakle, jasno je da zapi$avaju teritorije, koje se gle čuda poklapaju sa granicama osmanlijskog carstva.
 
Ne bih znao za to, ali svakako se slažemo da oprez prema Turskoj nikad nije na odmet. I određena doza distance. Ili bar ne-slizavanja s njom (što ovaj tenkre naš voli da radi).
 
Турци су НАТО, они деле Евроатланске вредности. То су нам пријатељи и сарадници.
 
Сви чланови НАТО нам подједнако кроје капу.
 
НАТО екипа више цени Турску као савезника него нас. Грађани турског порекла су врло цењени грађани Савезне Републике Немачке.
 

Što kaže top komentar: Srbi pozdravite se sa kupovinom stana


Inače, podsetnik za sve demograf-meraklije i natalitet-fanatike: bez pristojnog standarda i životnog prostora nema mogućnosti ni za pravljenje srpskih porodica i uzgajanje srpske dece. Pa vi navijajte i dalje za ruske najezde.


Da ne pričam što će već pretrpan Beograd biti još gori za život i disfunkcionalniji nego ikad...
 
Poslednja izmena:
Plaćen tekst, promet u Q3 je i dalje u (dodatnom) padu. U svim gradovima.
 
Треба оживети живот у кућама. Станови су левак за породице.
Za to ključ treba da bude normalna železnica. Videlo se na rezultatima zadnjeg popisa da mnogo sela po Vojvodini imaju i dalje dobre ili pristojne fertilne stope. Da sutra neko može sedne na voz u Zrenjaninu, ode do posla u Beogradu i vrati se predveče kući. To je ključ, a ne natrpavanje i iznajmljivanje kojekakvih ćumeza po Karaburmi.
 
Za to ključ treba da bude normalna železnica. Videlo se na rezultatima zadnjeg popisa da mnogo sela po Vojvodini imaju i dalje dobre ili pristojne fertilne stope. Da sutra neko može sedne na voz u Zrenjaninu, ode do posla u Beogradu i vrati se predveče kući. To je ključ, a ne natrpavanje i iznajmljivanje kojekakvih ćumeza po Karaburmi.
Zar nije bolje da svako radi na 15 min lagane setnje od kuce, nego da svaki dan provede 3 sata u prevozu?
 
Population yearly change:

🇺🇦 Ukraine: -2,957,105
🇯🇵 Japan: -657,179
🇷🇺 Russia: -268,955
🇨🇳 China: -215,985
🇮🇹 Italy: -166,712
🇱🇧 Lebanon: -135,809
🇧🇬 Bulgaria: -94,236
🇩🇪 Germany: -75,210
🇷🇸 Serbia: -72,288
🇬🇷 Greece: -43,694
🇪🇸 Spain: -39,002
🇧🇾 Belarus: -36,716
🇰🇷 South Korea: -31,751
🇱🇹 Lithuania: -31,703
🇵🇹 Portugal: -23,260
🇧🇦 Bosnia and Herzegovina: -22,679
🇭🇷 Croatia: -21,741
🇱🇻 Latvia: -20,440
🇨🇺 Cuba: -17,742
🇪🇪 Estonia: -3,297
🇨🇿 Czechia: +1,309
🇩🇰 Denmark: +28,652
🇳🇴 Norway: +40,041
🇦🇪 UAE: +75,742
🇫🇷 France: +129,956
🇬🇧 UK: +227,866
🇦🇺 Australia: +261,698
🇦🇷 Argentina: +263,566
🇨🇦 Canada: +326,964
🇹🇷 Türkiye: +474,958
🇿🇦 South Africa: +520,610
🇸🇦 Saudi Arabia: +538,205
🇲🇽 Mexico: +951,442
🇳🇪 Niger: +994,866
🇧🇷 Brazil: +1,108,948
🇺🇸 USA: +1,706,706
🇪🇬 Egypt: +1,726,495
🇧🇩 Bangladesh: +1,767,947
🇮🇩 Indonesia: +2,032,783
🇨🇩 Congo: +3,252,596
🇵🇰 Pakistan: +4,660,796
🇳🇬 Nigeria: +5,263,420
🇮🇳 India: +11,454,490


:D:D:D:D:D:D:D

čita se Beobuild, čita...
 
Zar nije bolje da svako radi na 15 min lagane setnje od kuce, nego da svaki dan provede 3 sata u prevozu?
Није боље ако су сви у двособним становима. То ограничава породице на 1 максимално два детета.
Опет, са добро развијеном железницом, и правим урбанизмом можемо имати угодна насеља за породично становање у кућама у зонама железничких станица у кругу од 100 км од БГ.
 
Prošla su vremena kada su ljudi imali više dece. I u Srbiji a i u mnogim delovima sveta. Jedno do dvoje je ono što većina ima i što će imati. A i nema ništa loše u tome. Kamo sreće da su svi na svetu imali po dvoje, umesto što ih neki štancuju a ne znaju šta će s njima.
 
Била је исправна у оно време aли ће у будућности да имају проблем огромне популације пензионера и мање популације радно способног становништва.
 
Zar nije bolje da svako radi na 15 min lagane setnje od kuce, nego da svaki dan provede 3 sata u prevozu?
Pre svega, dosta ljudi živi u Beogradu pod kirijom, dok im kuće u rodnim mestima propadaju. Zašto bi neko ostavio celu kuću u Velikoj Plani da propada ili da je proda za budzašto i da potom živi kao sardina u mirijevskoj novogradnji pod skupom kirijom i preseda na dva autobusa? Govorim o nekome ko npr. radi u Milutina Milankovića. Mada sve to implicira koliko je dovođenja metroa do Prokopa bitno.

To treba budućnost Beograda da bude, da se istovremeno rastereti saobraćaj koji prouzrokuju (poludivlja) naselja na periferiji i sve prenese na železnicu, revitaliziju mnoga mesta tamo što se omogući nekome, ko živi u selu/obližnjem gradu, da može olako da dođe do svog posla u Beogradu.
 
Jel cilj da svi u krugu od 100 km od Bg rade u Bg?

Zasto ljudi beze u Bg iz tih "ugodnih" naselja? Sta to natera coveka koji ima kucu od 200 m2 da umesto da radi u svom mestu za npr minimalac 300e, on dodje u Bg i radi za 600e, placa kiriju 300, i zivi u Mirijevu kao sardina?
 
Београд просто аспирира радну снагу. Очајна саобраћајна инфраструктура доводи до ситуација да нпр. неко из Обреновца иде у студентски дом за време студирања у Београду или да неко из Младеновца изнајмљује стан на Вождовцу.
 
Vrh