Uspeo da ne plaća toplani; Ministarstvo: Rešenje se ne može primeniti na sve slučajeve
Beograd -- Da li toplane mogu da naplaćuju grejanje i ljudima koji ne žele da se greju?
Porodica Petrović se zbog toga žalila i ministarstvo trgovine je odlučilo u njenu korist.
"Žalili smo se ministarstvu putem tržišne inspekcije i konačno smo uspeli da dobijemo rešenje da nismo dužni da platimo uslugu koju faktički ne želimo. To rešenje je pravosnažno i od tog momenta nemamo više obavezu prema toplani da plaćamo grejanje“, kaže za Prvu TV Nenad Petrović.
"Razloga za to je više, prvenstveno jer cena grejanja nije realna, nije tržišna, i želimo da izaberemo vid grejanja koji je nama najpovoljniji“, objašnjava Petrović.
Šta to znači za sve ostale građane Srbije?
"Napokon je počeo da se primenjuje zakon o zaštiti potrošača koji daje pravo potrošaču da promeni pružaoca usluge ili da ne plaća uslugu koju ne želi“, kaže za Prvu TV Dejan Gavrilović iz udruženja "Efektiva", i dodaje da je ovakav slučaj rasprostranjen u celoj Srbiji.
Međutim, iz Ministarstva trgovine su za b92.net ukazali na to da je prvostepenim rešenjem Sektora tržišne inspekcije naloženo JKP-u Majdanpek da prestane da zahteva od konkretnog potrošača da plati snabdevanje toplotnom energijom koju potrošač ne traži i ne želi počev od grejne sezone 2020/2021, te u tom smislu u prvostepenom postupku nije odlučivano o mogućnosti isključenja potrošača sa daljinskog grejanja.
Kako kažu iz ministarstva, prvostepeno i drugostepeno rešenje su doneta za konkretnu upravnu stvar i ne mogu se primeniti na sve slučajeve nezadovoljnih potrošača koji nastoje da izdejstvuju obustavu pružanja usluge grejanja.
B92