Nešto ne verujem da su proizvodjači automobila u problemu zbog Kineza. Kinezi u Evropi prodali smešno kola. Pre će biti da ljudi ne žele da plaćaju 50k za neki osnovni model gde je održavanje sve skuplje i skuplje.
Računaj da BMW već godinama dizajnira svoje modele po ukusu Kineza, eto koliko su značajni. Evropski proizvođači, pa i japanski, sa izuzetkom BMW-a gube bitku na kineskom tržištu. I to se prenosi na celo svetsko tržište po malo.
U elektrici su Kinezi sada glavni i samo im Tesla parira, za sada.
Gledao sam dokumentarac o bivšem CEO Volkswagena, koji je bio naložen na Teslu i električne automobile, da se nije ni trudio da lobira u EU da odlože restrikcije za dizele i benzince gde su jaki.
U upravnom odboru je došlo do pat pozicije, pa ništa nije išlo kako treba. Zadužili su se ogromne pare,uložili u električne a prodaja nikakva.
U isto vreme su nedovoljno ulagali u postojeći program i tu je počelo da škripi. Sad žive od stare slave, ali neće moći dugo.
U Kini je Volkswagen važio za poznati i priznati brend, jer je među prvima otvorio fabrike u Kini čim su se otvorili prema svetu pre 40-50 godina. Bio je najprodavaniji strani brend godinama.
Međutim, Kinezi su ih razbucali u električnim, a nisu loši ni u benzincima, tako da VW brzo gubi pozicije u Kini. Još uvek ga kupuju mahom stariji.
Pošto su u Evropi slabi sa elektrikom, a po EU zakonima za 10 godina neće više smeti ni hibridi, bez visokih carina ili bez promene propisa, Kinezi će ih razbucati.
U Mađarskoj sledeće godine treba da počne proizvodnja modela sličnog BMW i3, koji se prodaje u svetu za 10-12 hiljada dolara+carina i porez. To mu je cena bez subvencija.
U SAD već donose zakone o ogromnim carinama za kineske električne jer ne mogu da im pariraju. Prete i Meksiku, ako dozvoli kineske fabrike.
Zbog kineskog softvera u automobilima, takođe su u problemu, jer za nekoliko godina će u SAD biti zabranjeno korišćenje kineskog softvera kod automobila koji imaju autonomno upravljanje bilo kakvog nivoa, a Nemci koriste kineski softver i idu na premijum segment tržišta gde je to must have.
O gubitku povojnog ruskog gasa- da i ne govorimo.