Šta je novo?

Cene nekretnina

Ne znam, meni je Arteon bas lep auto, cak sam i razmisljao bio o kupovini istog u buducnosti ali koliko se secam povukli su ga iz proizvodnje i nije se bas proslavio sa odnosom cena/kvalitet :)
I meni se sviđa linija ali mi je generalno nepraktičan auto, ne bih mogao njime na pecanje ili da uguram u gepek dečiju biciklu :)
 
Šta mere Rokveli?
Tvrdoću materijala, odnosno rezistenciju na deformaciju. Konkretno HRC skala koristi dijamantski indentor koji se nekom silom utisne u čelik i meri se dubina do koje može da prodre pod poznatom konstantnom silom.
65HRC je poprilično tvrdo ali to nije toliko bitno koliko je bitan sastav čelika koji se koristi za ovu promenu i kakvu mikrostruktura ima.
 
Pa i jeste tacno da su cene skoro svega u Beogradu jednake cenama u inostranstvu, ili cak i skuplje: hrana, tehnika, energenti. Retko sta je jeftinije, i to sto je ponesto jeftinije ne znaci da je povoljno i da vredi. A sto se tice poslova, i taj komentar ti nema smisla, jer ne rade svi online, a zbog inflacije se ti poslovi sve manje isplate, jer postajes skup i dobijas brdo nelojalne konkurencije.
O tome ti pričam, što ljudi poput tebe lupetaju kao maksim po diviziji. Šta su energeti po definicije Evropske komisije- električna energija i gas, oba su u Srbji među najjeftinijim u Evropi. Ali neki Perica će opet reći kako su nam energenti skuplji nego u inostranstvu. To je samo jedan primer mnoštva suludih argumeata kojima se podržava teorija da je sve, uključujuči stanove kod nas najskuplje u Evropi :D

https://ec.europa.eu/eurostat/stati...cs#Natural_gas_prices_for_household_consumers
 
Nisu u mom projektu, to je Terminal 10, ja sam preko puta :D
Jos uvek vozim Golf 6icu, ali za koju godinu cu verovatno gledati na firmu neku Mazdu na lizing, za sada mi je OK i ovo
Da ti ne rušim sneška, raspitaj se prvo koliko se čeka na Mazdin far ili krilo (džaba kasko kad je auto mesec+ dana u servisu)
 
Znaci kreditna kupovina kao investicija ne nosi bas neki prihod, kada se uracuna i kamata banke. Da bi se to vratilo za 20 godina, onda bi kirija morala da bude dosta veca nego kad kupujes u kesu, da bi pokrio investiciju.

Ljudi svakako sipaju u vecini slucajeva u beton jer nece da se mlate sa drugim mogucnostima investicija, jer se beton vidi.
Kredit nosi dodatne troskove, nije za ocekivati da ces kroz kiriju da ga otplatis za 20 godina.
Ovde je rec o iznajmljivanju necega sto si kupio za svoj novac.
 
Za te pare kupim 20 običnih i opet mi traju ceo život, a i više :) Lak i jeftin nož, a ako se nešto i desi kupim još jedan takav za dvadesetinu minimalca :)
Skroz ispravan stav i lična preferenca. To je više u domenu ličnih preferenci i odnosa prema zabavi.
Znam neke ljude što se takmiče u pucanju na velikim daljinama, metak košta 150 evra pa ti vidi :)
 
O tome ti pričam, što ljudi poput tebe lupetaju kao maksim po diviziji. Šta su energeti po definicije Evropske komisije- električna energija i gas, oba su u Srbji među najjeftinijim u Evropi. Ali neki Perica će opet reći kako su nam energenti skuplji nego u inostranstvu. To je samo jedan primer mnoštva suludih argumeata kojima se podržava teorija da je sve, uključujuči stanove kod nas najskuplje u Evropi :D

https://ec.europa.eu/eurostat/stati...cs#Natural_gas_prices_for_household_consumers
Kad sam pomenuo energente, pod tim sam pre svega mislio na naftu, tu smo medju najskupljima u Evropi. A ovo za struju, jesmo mozda jeftiniji od vecine evropskih zemalja, ali u odnosu na platu sigurno nismo jeftiniji. Sad ces samo da cherry-pickujes stvari koje su jeftinije nominalno (a realno u odnosu na platu nisu), a realnost je da zivimo barem 2-3 puta gore nego prosecan Evropljanin
 
Kad sam pomenuo energente, pod tim sam pre svega mislio na naftu, tu smo medju najskupljima u Evropi. A ovo za struju, jesmo mozda jeftiniji od vecine evropskih zemalja, ali u odnosu na platu sigurno nismo jeftiniji. Sad ces samo da cherry-pickujes stvari koje su jeftinije nominalno (a realno u odnosu na platu nisu), a realnost je da zivimo barem 2-3 puta gore nego prosecan Evropljanin
Struja je kod nas socijalna kategorija barem do 350kwh mesečno. Gorivo je s druge strane rudnik za punjenje budžeta. Zato struju treba nemilice arčiti a odreći se vozikanja. Prosečan račun za struju za mesec dana je kao gorivo i putarine Bg-Niš.
 
Skroz ispravan stav i lična preferenca. To je više u domenu ličnih preferenci i odnosa prema zabavi.
Znam neke ljude što se takmiče u pucanju na velikim daljinama, metak košta 150 evra pa ti vidi :)
Pa, kao i sve ostalo. Svako troši pare na neke njemu bitne stvari, sad da li je to auto, Bahame, stan od 40m2 u centru u odnosu na 70m2 malo dalje, skupa odeća, skupe patike, metak od 150e, nož od 300e... Sve ima svoje. Zanimljivo kako uvek gledamo po sebi da li neko baca pare(da li ga meri) na nepotrebne stvari ili ne. Svako ima nešto drugo sa čim se zadovoljava. Auto je tu najpopularnija kategorija koja kreće još od malih nogu i igranja sa autićima. (ja inače vozim pežola, zaomi medju automobilima, ko kaže da je to škoda laže!)
 
Kad sam pomenuo energente, pod tim sam pre svega mislio na naftu, tu smo medju najskupljima u Evropi. A ovo za struju, jesmo mozda jeftiniji od vecine evropskih zemalja, ali u odnosu na platu sigurno nismo jeftiniji. Sad ces samo da cherry-pickujes stvari koje su jeftinije nominalno (a realno u odnosu na platu nisu), a realnost je da zivimo barem 2-3 puta gore nego prosecan Evropljanin
Pre bih rekao da ti izvrćeš i cherry-pickuješ jer nafta je industrijski energent, a ne energent za domaćinstvo. Drugo, automobili na naftu se sve manje koriste usled Co2 emisije (osim pick up ova, terenskih i radnih mašina), a to što je kod nas to tema nafta je jer je je Srbija poslednja zemlja u EU gde je dozvoljen uvoz automobila sa Euro3 motorima (automobili proizvedeni od 2000 do 2005) i to što se prilikom tehničkom pregleda ne vrši provera emisije gasova. Da nekim čudom uđemo u EU, pola tih što voze na naftu više ne bi imali šta da voze.

Jel govorimo o apsolutnim iznosima ili u odnosu na platu? Jer kada ti neko dostavi nedvosmislene podatke da je nešto (stan, hrana, usluge) jeftinije nego u odnosu na neku drugu zemlju, onda je kontra odgovor-da, ali nije jeftinije u odnosu na prosečnu platu. Debatovanje sa tobom kao u osnovnoj školi.
 
Struja je kod nas socijalna kategorija barem do 350kwh mesečno. Gorivo je s druge strane rudnik za punjenje budžeta. Zato struju treba nemilice arčiti a odreći se vozikanja. Prosečan račun za struju za mesec dana je kao gorivo i putarine Bg-Niš.
Na žalost, vlasništvo nad automobilom je u Srbiji socilajna kategorija, u suprotonom bi zabranii uvoz krseva sa Euro3 standardom i uveli obaveznu kontrolu emijsije gasova prilikom tehničkog pregleda. Ali kada bi to bilo urađeno više od polovine voznog parka zemlje bi bilo izopšteno iz saobraćaja pa ne bi imao ko da sipa dizel.
 
Pre bih rekao da ti izvrćeš i cherry-pickuješ jer nafta je industrijski energent, a ne energent za domaćinstvo. Drugo, automobili na naftu se sve manje koriste usled Co2 emisije (osim pick up ova, terenskih i radnih mašina), a to što je kod nas to tema nafta je jer je je Srbija poslednja zemlja u EU gde je dozvoljen uvoz automobila sa Euro3 motorima (automobili proizvedeni od 2000 do 2005) i to što se prilikom tehničkom pregleda ne vrši provera emisije gasova. Da nekim čudom uđemo u EU, pola tih što voze na naftu više ne bi imali šta da voze.
Sta je ovde poenta price? Pa kod nas se upravo dozvoljava uvoz i registracija polovnjaka koji u EU ne zadovoljavaju brojne norme upravo iz razloga sto se oni posmatraju kao socijalna kategorija. Hoces da kazes da Makedonija, Hrvatska, BiH, Bugarska, Crna Gora i druge zemlje u okruzenju imaju automobile sa boljim EuroX motorima pa im je zato gorivo jeftinije?
Jel govorimo o apsolutnim iznosima ili u odnosu na platu? Jer kada ti neko dostavi nedvosmislene podatke da je nešto (stan, hrana, usluge) jeftinije nego u odnosu na neku drugu zemlju, onda je kontra odgovor-da, ali nije jeftinije u odnosu na prosečnu platu. Debatovanje sa tobom kao u osnovnoj školi.
Kako god uporedis, ne postoji nista sto u Srbiji mozes da kupis lakse nego u EU sa svojom platom, jer bez obzira da li gledas apsolutno ili relativno, uvek ti treba isti ili veci deo plate u odnosu na EU. U proseku zivimo 2-3 puta gore.
 
Sta je ovde poenta price? Pa kod nas se upravo dozvoljava uvoz i registracija polovnjaka koji u EU ne zadovoljavaju brojne norme upravo iz razloga sto se oni posmatraju kao socijalna kategorija. Hoces da kazes da Makedonija, Hrvatska, BiH, Bugarska, Crna Gora i druge zemlje u okruzenju imaju automobile sa boljim EuroX motorima pa im je zato gorivo jeftinije?

Kako god uporedis, ne postoji nista sto u Srbiji mozes da kupis lakse nego u EU sa svojom platom, jer bez obzira da li gledas apsolutno ili relativno, uvek ti treba isti ili veci deo plate u odnosu na EU. U proseku zivimo 2-3 puta gore.
Poenta priče je u normalnoj zemlji vlasništvo nad automobilom (naručito onim na dizel gorivo) ne bi trebalo da bude omogućena svima, i da je ta anomalija reflektovana na cene goriva gde se država ugrađuje i čerupa te ljude sa krševima koji nas sve kolektivno truju.

Ovde nismo govorili gde je lakše kupiti neki predmet ili uslugu ili šta je dostupnije lokalnom stanovništvu. Priča je bila da li nešto skuplje u Srbiji ili na Zapadu i moj argument je da je ogromna većina stvari skuplja nego u Srbiji. Nigde nisam govorio o priuštivosti bilo čega, već o apsolutnim iznosima. Onda si ti počeo sve da izvrćeš i relativiziraš u odnosu na platu kao što to inače radiš.
 
Poslednja izmena:
Na žalost, vlasništvo nad automobilom je u Srbiji socilajna kategorija, u suprotonom bi zabranii uvoz krseva sa Euro3 standardom i uveli obaveznu kontrolu emijsije gasova prilikom tehničkog pregleda. Ali kada bi to bilo urađeno više od polovine voznog parka zemlje bi bilo izopšteno iz saobraćaja pa ne bi imao ko da sipa dizel.
Tačno tako. Sada se situacija malo promenila ali sećam se vremena kada batica super ekonomični fiat stilo 1.9jtd nagari uz Begaljicu a katalizator izvadjen, eger blokiran, turbina propisala … iz auspuha ispadaju živi dinosaurusi :)
 
Pa, kao i sve ostalo. Svako troši pare na neke njemu bitne stvari, sad da li je to auto, Bahame, stan od 40m2 u centru u odnosu na 70m2 malo dalje, skupa odeća, skupe patike, metak od 150e, nož od 300e... Sve ima svoje. Zanimljivo kako uvek gledamo po sebi da li neko baca pare(da li ga meri) na nepotrebne stvari ili ne. Svako ima nešto drugo sa čim se zadovoljava. Auto je tu najpopularnija kategorija koja kreće još od malih nogu i igranja sa autićima. (ja inače vozim pežola, zaomi medju automobilima, ko kaže da je to škoda laže!)
Jeste tako do neke granice a onda pocinje iživljavanje i da rade kompleksi. S druge strane pritisak sredine, socijalni presing, drustvance, sve to mora brze, bolje, jače … Ni to ne bi bilo toliko strašno da je dobar deo tih persona do novca došao poštenim radom a ono grebali se na tenderu a praziluk i dalje viri iz dupeta a od škole niza ugostiteljska iz Leposavića …
 
Poenta priče je u normalnoj zemlji vlasništvo nad automobilom (naručito ne onim na dizel gorivo) ne bi trebalo da bude omogućena svima, i da je ta anomalija reflektovana na cene goriva gde se država ugrađuje i čerupa te ljude sa krševima koji nas sve kolektivno truju.
Da imamo normalan javni prevoz bila bi manja traznja i za automobilima. Ovako nas pljacjaku duplo, stede na javnom prevozu, a deru te na gorivu, registracijama i sl.
Ovde nismo govorili gde je lakše kupiti neki predmet ili uslugu ili šta je dostupnije lokalnom stanovništvu. Priča je bila da li nešto skuplje u Srbiji ili na Zapadu i moj argument je da je ogromna većina stvari skuplja nego u Srbiji. Nigde nisam govorio o priuštivosti bilo čega, već o apsolutnim iznosima. Onda si ti počeo sve da izvrćeš i relativiziraš u odnosu na platu kao što to inače radiš.
Prica je krenula od toga kako si ti implicitno "kukao" zasto rente nisu jos vece. Rente su tolike kolike mogu da budu jer je narod siromasan. Svi pokusavaju da maksimalno dignu cene i maksimalno opljackaju narod. Kao sto drzava dize cene goriva maksimalno, tako i stanodavci dizu cene kirije maksimalno. To sto stanodavci ne mogu da dignu kirije onoliko koliko bi zeleli i to su kirije nize nego u Evropi samo znaci da narod nema dovoljno para za vece kirije. Ne znam zasto je bitno sta je ovde skuplje, sta jeftinije, kad se zna da je sve kod nas ili skuplje u apsolutnom iznosu ili u odnosu na plate. Kazi mi jednu jedinu stvar koju ovde mozes da kupis od svoje plate, a da je jeftinija u odnosu na EU. Kazi npr. evo u Srbiji mozes da od svoje plate od 900 evra kupis 100 toga, a u EU sa platom od 3000 evra mozes samo 50 ili 80 toga. Ima li uopste tako neki proizvod koji mi mozemo da kupimo lakse od Evropljana sa svojim platama?
 
Tačno tako. Sada se situacija malo promenila ali sećam se vremena kada batica super ekonomični fiat stilo 1.9jtd nagari uz Begaljicu a katalizator izvadjen, eger blokiran, turbina propisala … iz auspuha ispadaju živi dinosaurusi :)
Zapravo to nema veze sa DPF i EGR već verovatno sa propalom turbinom i lošim motorom(loše sagorevanje). Kada se izvadi DPF i EGR motor radi bolje, gas je odzivniji i potrošnja je manja, sa druge strane to dovodi do povećanja izduvnih čestica koje su uglavnom nevidljive golim okom ali više štete okolini (pitanje koliko). Neki inženjeri tvrde da je gotovo nemoguće detektovati da li postoji dpf i egr samo ispitivanjem izduvnih gasova i da je to većinom zelena agenda progurala, mada se i oni slažu da ako postoji ne treba vaditi i čačkati drugačije nego što je fabrika zamislila jer loše učitavanje mape nakon te intervencije može oštetiti motor i ostale sisteme.

Jeste tako do neke granice a onda pocinje iživljavanje i da rade kompleksi. S druge strane pritisak sredine, socijalni presing, drustvance, sve to mora brze, bolje, jače … Ni to ne bi bilo toliko strašno da je dobar deo tih persona do novca došao poštenim radom a ono grebali se na tenderu a praziluk i dalje viri iz dupeta a od škole niza ugostiteljska iz Leposavića …
Granica nije ista za svakog, neko ko vozi fiat pandu kurči se onaj sa Arteonom itd. Kako ti rastu primanja tako i više trošiš. Slažem se da ima socijalnog presinga i nije badava izreka "previše ljudi troši novac kojeg nemaju da bi kupili stvari koje im ne trebaju da bi zadivili ljude koje ne poznaju." Svako na neki načim mora da istera svoj ćar ili hir, pitanje je samo da li se posle vraća u normalu ili krene još gore. Najgore je kada neko kuka kako je nešto skupo, a sve pare daje na automobile i skupa letovanja, odeću...

Da imamo normalan javni prevoz bila bi manja traznja i za automobilima.
Ja sam zapravo mišljenja i da je javni prevoz medju boljima u Evropi opet bi imali isti broj automobila, tako smo baždareni. Ljudi jednostavno da mogu ušli bi u lokal/stan sa automobilom. Em je to njihov ljubimac em ne žele da hodaju više od 5 metara.
 
Poenta priče je u normalnoj zemlji vlasništvo nad automobilom (naručito onim na dizel gorivo) ne bi trebalo da bude omogućena svima, i da je ta anomalija reflektovana na cene goriva gde se država ugrađuje i čerupa te ljude sa krševima koji nas sve kolektivno truju.

Ovde nismo govorili gde je lakše kupiti neki predmet ili uslugu ili šta je dostupnije lokalnom stanovništvu. Priča je bila da li nešto skuplje u Srbiji ili na Zapadu i moj argument je da je ogromna većina stvari skuplja nego u Srbiji. Nigde nisam govorio o priuštivosti bilo čega, već o apsolutnim iznosima. Onda si ti počeo sve da izvrćeš i relativiziraš u odnosu na platu kao što to inače radiš.
Kako se ta anomalija nije reflektovala u Makedoniji, kada se i kod njih uvozi/vozi svašta a gorivo kod nas je skuplje pa skoro 50% u odnosu na Makedoniju.
Ili ako ćeš da mi kažeš da Makedonija nije normalna zemlja, tek šta sam krševa video recimo u Grčkoj, ne znam kako ono uopšte prođe tehnički. A i kod njih je jeftiniji dizel nego kod nas, ne mnogo 15tak %

Apsolutno je opravdano da se gleda cena nečega u odnosu na zaradu. Hipotetički šta ima neko od toga što je proizvod A kod nas 100 nekih jedinica a na zlom zapadu 120 jedinica kada taj na zapadu zaradi bar 3x više i posle svih osnovnih troškova mu ostane 1000 nekih jedinica a kod nas većina stanovništva i ne vidi tih 1000 jedinica mesečno.

A i to što plati (ako plati) nešto skuplje zna zašto to radi(čist vazduh, postovanje propisa, uređene pešačke/biciklističke staze, super gradski prevoz...)
 
Zapravo to nema veze sa DPF i EGR već verovatno sa propalom turbinom i lošim motorom(loše sagorevanje).
Ima veze posredno jer mapa ubrizgavanja onda nije ista te bi morala i ona da se menja a to je već malo ozbiljnije hakovanje ecu ali ne i neizvodljivo.
Kada se izvadi DPF i EGR motor radi bolje, gas je odzivniji i potrošnja je manja, sa druge strane to dovodi do povećanja izduvnih čestica koje su uglavnom nevidljive golim okom ali više štete okolini (pitanje koliko).
NOx i PM2.5 su najveći izazivaci karcinoma pluća i to je dokazano u naučnom studijama. Cela halabuka je oko ovoga, tj eliminacije istih.
Neki inženjeri tvrde da je gotovo nemoguće detektovati da li postoji dpf i egr samo ispitivanjem izduvnih gasova
Njima oduzeti inžinjerske diplome odmah a firme u kojima rade drakonski kazniti. Dokazuje se lako i jednostavno, instrumenti su jeftini pitanje je samo koliko hoćemo da budemo rigorozni.
 
Kako se ta anomalija nije reflektovala u Makedoniji, kada se i kod njih uvozi/vozi svašta a gorivo kod nas je skuplje pa skoro 50% u odnosu na Makedoniju.
Ili ako ćeš da mi kažeš da Makedonija nije normalna zemlja, tek šta sam krševa video recimo u Grčkoj, ne znam kako ono uopšte prođe tehnički. A i kod njih je jeftiniji dizel nego kod nas, ne mnogo 15tak %

Apsolutno je opravdano da se gleda cena nečega u odnosu na zaradu. Hipotetički šta ima neko od toga što je proizvod A kod nas 100 nekih jedinica a na zlom zapadu 120 jedinica kada taj na zapadu zaradi bar 3x više i posle svih osnovnih troškova mu ostane 1000 nekih jedinica a kod nas većina stanovništva i ne vidi tih 1000 jedinica mesečno.

A i to što plati (ako plati) nešto skuplje zna zašto to radi(čist vazduh, postovanje propisa, uređene pešačke/biciklističke staze, super gradski prevoz...)
Ti si pobrkao lončiće. Niko normalan ne može da tvrdi da za prosečnu srpsku platu može da se kupi više nečeg nego za prosečnu nemačku, švajcarsku, holandsku, norvešku (unesi naziv razvijene zemlje) platu. Notorna je činjenica da je Srbija jedna od ekonomski najnerazvijenijih zemalja Evrope, nađi mi jedan post gde sam ja tvrdio bilo šta suprotno tome. Sa druge strane, kako to utiče na moju tvrdnju da su cene u Srbiji za većinu stvari niže nego u gore navedenim zemljama? Cena dizela nije merdavna jer može da se kupi više dizela u Bosni za prosečnu bosanku platu ili u Makedoniji za prosečnu makednosnku platu, ali to ne menja činjenicu da su to toliko sirote zemlje da im je opšti standard življenja još niži nego u Srbiji (a ni Grčka nije daleko).
 
Vrh