Šta je novo?

Brza saobraćajnica Požarevac-Golubac

Rekao je Vučić za par meseci do Požarevca ali koliko je to meseci sad...
 
Ово не може бити ни за пола године, највероватније до краја 2024-е....
 
Meni sam rok i nije toliko ovde bitan koliko me nerviraju ovi kružni tokovi a od rampe do onog raskršća na 12 km izbrojah ih tri.
Onda je tu i isključenje kod same rampe za Ralju i odmah posle toga za Osipaonicu.
Zanimljiv mi je i ovaj paralelni put skoro celom dužinom za koji će verovatno morati i dodatni mostić na Moravi da se napravi.Takodje mislim da će ove sludjene koji voze u kontra smeru ovakav put zbunjivati.

Uglavnom ova deonica mi liči na potez Makrešani Koševi.

Glupo je sada pridikovati ali mislim da je trasa trebala biti denivelisana i nova a ovaj stari put da ostane za lokalni saobraćaj jer sa ovoliko kružnih tokova i isključenja i 80 je mnogo za ograničenje brzine.
 
Ja ih sad izbroja. (kruzne tokove)

Od Pozarevca tj obilaznice oko Pozarevca sve do Golubpca ima ukupno 10-11 kruznih tokova.
Bukvalno na svakih 3km imamo po kruzni tok pogotovu od Majilovca do Golubca ih ima dosta. I ja se pitam zar nije moglo bolje resenje cele trase.

Dosta se ukrsta brza saobracajnica sa postojecem putem i prelazi sa jedne na drugu stranu, mislim da je definitivno moglo dosta bolje resenje.
No to je sto je nadaj mo se da ce da ga odrade kako treba i da ispostuju rokove (mada mislim da vec sada nije realno ovo sve zavrsiti do kraja 2025)
 
Šta ga kilave, do sad su mogli 5 puta da završe deonicu do Požarevca.
 
Izgleda da je skoro završeno trasiranje celog moto puta:

1708339162264.png
 
Prošao sam pre neki dan. Rade se mostići i nadvožnjaci. Na nekoliko mesta trasiranje nije završeno zbog objekata koji još uvek nisu srušeni (manji stambeni objekti i čini mi se jedna benzinska pumpa). U jednom delu klizište im je zatrpalo trasu i tu će biti problema sa stabilizacijom kosine. Ovo je ono što se vidi sa puta. Kakva je situacija na drugimlokacijama ne znam.
 
Ima li najava za otvaranje neke deonice? Prošao sam pre dva dana i deluje mi da nema puno još puno posla na delu od A1 do Požarevca. Gotovo sve je asfaltirano, fale samo linije da se iscrtaju i zaštitna ograda.
 
Pa to je odlično ako su uspeli da završe onaj most ili ih je možda bilo i više i jedan veliki nadvožnjak koji maltene nisu ni počeli da rade kada je prošli snimak bio objavljen.
Ili ti nisi uzeo u obzir te objekte u sastavni deo brze saobraćajnice...
 
Код Мале Крсне има бар још 3 месеца посла, уколико би се радило брзином као петља Бубањ поток у мају, мост преко Мораве није готов (нзм колико би ту било посла јер нисам пратио ниједан мост преко реке како се гради), мањи мостићи исто нису сви готови.
Али има неких 2/2.5км у којим је све осим линија готово, у цугу, причао ми је колега да су туда ишли када се десио неки саобраћајни удес који је блокирао цео пут.
Требало би кроз недељу дана да прођем опет тим путем, па јављам ако има нечег измењеног у односу на ово шта сам написао (касни фебруар).
 
Za Sretenje sam isao do Golubca...pa se svuda moze videti trasa...po mom skromnom misljenju to do kraja godine nece biti zavrseno jer su neki delovi jos uvek u zemlji...neki i asfaltirani ali ima jos brdo posla...dugacka je to deonica...daj boze da bude gotovo ali nije realno...vrlo malo radnika se moglo videti...veoma malo...
 
Jel može neko da pusti drona od Požarevca do Golupca ?

Do sada ni jedan snimak kompletne trase.

Ima jedan nekompletan od prošlog Juna ali od tada se dosta uradilo.
 
Ne znam da li je za ovaj put rađena neka investment-on-return analiza, ali sem dela do Požarevca koji je trebalo da se gradi još pre 20 godina, ostatak puta nema praktično nikakav saobraćaj niti u perspektivi može da ima jer spaja opštine koje imaju 25.000 stanovnika, odnosno još 78.000 stanovnika do Negotina. Pri čemu nije problem sadašnji broj stanovnika već najveći pad stanovnika u Evropi na nivou NUTS3 od 1991 za Braničevo i Borski, koji se sada samo još ubrzava (prognoza za 2040. je pad za 50 %).
O nekoj tranzitnoj ruti prema Italiji, južnoj Francuskoj i Španiji iz pravca Rumunije i sev.Bugarske teško da može da bude reči, jer je glavni pravac preko Mađarske. Pri čemu ulazak RO i BG u pun Šengen je pitanje meseca, uz info da Mađarska gradi radijalni autoput da bi skratila vreme tranzita na pravcu istok-zapad.
Da ne bude zabune sam sam iz Braniceva. Bolje da su nam uložili pare u most kod Golupca ili možda Rama preko Dunava nego u ovaj brzi put for fun jedino.
Zato se i pitam da li je uopste rađena neka analiza.
 
Виминацијум, Голубац, Тумане, Ђердапска клисура, Лепенски Вир, некако и Рам преко Затоња, Фетислам.... због наведеног мислим да је и више него оправдано. Оно што је по мени лоше - Shandong :(
 
Виминацијум, Голубац, Тумане, Ђердапска клисура, Лепенски Вир, некако и Рам преко Затоња, Фетислам.... због наведеног мислим да је и више него оправдано. Оно што је по мени лоше - Shandong :(
Zato i kažem da je for fun. To ne opravdava ovo ulaganje u put koji će tokom vikenda tokom leta da poseti 20.000 30.000 ljudi. Da ne pričam da nikad neće da se nastavi jer ostatak prolazi kroz nacionalni park tako da će uslovi za zaštitu sredine da budu bilionski (pasarele i tuneli za različitu divljač, posebni uslovi za izvođenje, odvođenje kišnice koja mora verovatno da bude tretirana pre ispuštanja jer će da bude pomešana sa motornim uljima, propisi o buci, itd) da ne pričam da je teren izuzetno komplikovan). Bio bi to najskuplji put i istoriji Srbije.
U svakom slučaju ne nalazim nikakvu opravdanost za ovaj put, s obzirom da i sada kada vozim od PO do VG možda nađem na 5 vozila koja treba da preteknem (ranije je bilo više). Prosto nema saobraćaja
 
Putujem često do Kladova i Negotina tako da je meni lično veoma opravdano.
Ceo projekat je kombo kredita/ugradnje, političkog marketinga i pokušaja povećanja bezbednosti začinjen sa povezivanjem gorenavedenih turističkih lokacija.
Prošle godine je kompletno rekonstruisana Dunavska magistrala i milina je voziti s obzirom da osim vikendom (u sezoni) praktično nema saobraćaja.
Benefit će biti kada se završi deo PO-GOL i prestane 80/50/30kmh klackalica kroz onih 5-6 sela i policijske radar sačekuše.
Generalno, ekonomski nije isplativo ali pošto su tudje pare u pitanju, vaj not. Most kod Rama (umesto skele) bi naravno bio pun pogodak.
PS Nije Shandong šampion brzine ali nije ni kriv za presporu ili nezavršenu eksproprijaciju.
 
Most kod Rama je malo verovatan i, ovako na prvu loptu, čak upitno opravdan. Saobraćaja na skelama ima, ali to je za jedan most izuzetno malo, pri tome na mestu gde je Dunav jako širok (zbog ulaska u klisuru ubrzo iza "krivine").
 
Most kod Rama je malo verovatan i, ovako na prvu loptu, čak upitno opravdan. Saobraćaja na skelama ima, ali to je za jedan most izuzetno malo, pri tome na mestu gde je Dunav jako širok (zbog ulaska u klisuru ubrzo iza "krivine").
To je bila jedna od dve lokacije koja je bila u priči, druga bliže Kostolcu. Mada slažem se da je ekonomski isplativo, ali koliko se sećam zbog velikih depozita lignita istočno od Kovina, trebalo je da bude drumsko-železnički most(ovo je sad prošlost, jer na srednji rok, gasiće se sve termoelektrane na ugalj).
Zato je opcija odmah do Golubačkog grada najprihvatljivija sada (jedno od mesta gde je Dunav najuži na svom donjem toku), mada to zahteva mnogo više lobiranja kod Rumunije, jer morao bi da se menja master plan i mreža saobraćajnica u Rumuniji, jer ka tom delu ne vodi nijedan glavni put - ovo je veći problem nego da se finansira i izgradi most)
 
Vrh