Šta je novo?

Brza saobraćajnica Požarevac-Golubac

Putujem često do Kladova i Negotina tako da je meni lično veoma opravdano.
Ceo projekat je kombo kredita/ugradnje, političkog marketinga i pokušaja povećanja bezbednosti začinjen sa povezivanjem gorenavedenih turističkih lokacija.
Prošle godine je kompletno rekonstruisana Dunavska magistrala i milina je voziti s obzirom da osim vikendom (u sezoni) praktično nema saobraćaja.
Benefit će biti kada se završi deo PO-GOL i prestane 80/50/30kmh klackalica kroz onih 5-6 sela i policijske radar sačekuše.
Generalno, ekonomski nije isplativo ali pošto su tudje pare u pitanju, vaj not. Most kod Rama (umesto skele) bi naravno bio pun pogodak.
PS Nije Shandong šampion brzine ali nije ni kriv za presporu ili nezavršenu eksproprijaciju.
Pa sad šta je tu je gradi se. Međutim za KL i NG i ostatak istočne Srbije (ako bude uopšte ljudi tamo) biće još manje relevantna Ðerdapska magistrala za vezu sa Zap.Evropom, jer bi trebalo do 2030 god.da se završi autoput/brzi put od Krajove do Lugoža.
 
verujem da je opravdan zbog cene - 4 miliona eur po km, ako se ne varam to je cena i nema ni blizu tako jeftin autoput/brzi put u srbiji
 
verujem da je opravdan zbog cene - 4 miliona eur po km, ako se ne varam to je cena i nema ni blizu tako jeftin autoput/brzi put u srbiji
Pa sem jednog ozbiljnog mosta tj jedne trake i mosta preko Peka sve ostalo je ravnica celom deonicom bez ukrštanja sa drugim magistralnim putevima (prednost je što već postoji sistem obilaznica oko Požarevca koje kad su građene su rađene sa mogućnošću proširenja na 4 trake).
Inače 15 km je dogradnja dodatnih traka uz postojeći put Mala Krsna - Požarevac Sever.
Ne znam da li planiran nadvožnjak kod Male Krsne ili ostaje već postojeća, jer ne vidim da se bilo šta radi.

Pošto jedno vreme nisam živeo u Srbiji, ne znam kako se došlo do se uopšte gradi ovaj put, jer pre nikada nije postojao plan za ovako nešto. Mislim da su svi bili iznenađeni ovde pošte ovde godinama (da ne kažem decenijama) se ne ulaže iz republičkog budžeta, jer u Požarevcu gradski budžet godinama nisu sposobni da potroše sami (godinama je 60 -70 % izvršenja budžeta)
 
Poslednja izmena:
Da li na ovoj brzoj saobraćajnici ima nekih tunela kod Golupca?

I vaše mišljenje kad možemo da očekujemo da prva deonica bude puštena u saobraćaj, a kada ceo put?
 
Da li na ovoj brzoj saobraćajnici ima nekih tunela kod Golupca?

I vaše mišljenje kad možemo da očekujemo da prva deonica bude puštena u saobraćaj, a kada ceo put?
Ne znam detalje projekte, ali ne postoji razlog da postoji tunel jer Ðerdap počinje nekoliko km od Golupca. Ostalo je sve ravno(postoji jedno brdašce, ali tu već postoji obilaznica oko PO).
Ja sam pre nekoliko meseci prošao od PO do VG, ne verujem da će skoro taj deo, možda u 2026
Do PO Zapad teško da može ove godine, most preko Morave se tek gradi, verovatno će 2025. godine (pored mosta I nadvožnjaka treba I rekonstrukcija postojeće trake) da bude gotovo. Nemam osećaj kad prolazim da se radi punom snagom, mada možda grešim
 
Prošao sam u nedelju. Mislim da nadvožnjak kod Male Krsne nije ni počet, bar ja nisam sa puta video, a most preko Morave takođe nije ni blizu. Ne vidim kako bez ta dva može bilo šta da se otvori, mada u cilju propagande svašta je moguće...
 
Ovom koridoru gravitira preko 300.000 stanovnika,
ne računajući Zaječarski region sa preko 100.000,
a sve prema poslednjem popisu

Priča o svrsishodnosti bilo kakve gradnje u Srbiji je besmislena,
pa i u ovom slučaju.
 
Ovom koridoru gravitira preko 300.000 stanovnika,
ne računajući Zaječarski region sa preko 100.000,
a sve prema poslednjem popisu

Priča o svrsishodnosti bilo kakve gradnje u Srbiji je besmislena,
pa i u ovom slučaju.
Na žalost, upravo si ovom tezom potvrdio da put u ovom formatu od Požarevca pa nadalje nije ekonomski opravdan. Do Požarevca niko ne spori, trebalo je odavno.

Jedno pitanje za lokalce. Šta mislite, da li će ljudi iz Bora preći na ovoj put kad bude gotov do Golubca.
 
Na žalost, upravo si ovom tezom potvrdio da put u ovom formatu od Požarevca pa nadalje nije ekonomski opravdan.
Nije sada, al će biti. Gledaj malo dalje u budućnost od trenutnog stanja. Ni Ljig-Preljina nije bio "isplativ" 2016., al 2019. jeste, a 2024. se zahvaljujemo Bogu što ga imamo, i molimo se da ostatak do Požege bude što pre otvoren i da brzo završe ostatak.

Tako je isto i sa ovim putem, sada možda nije, ali imaj u vidu da će se turistički potencijal istočne Srbije (naročito najlepši i najatraktivniji deo Srbije, a to je potez od Golupca preko Đerdapa do Kladova) sigurno jako razviti u narednim godinama.

Ja navijam za izgradnju luksuznih resorta na obali Dunava u stilu primorskih, naročito oko Golupca i posle u Đerdapu, što će nas staviti na mapu tipa "best European hidden spots for summer vacation", što će biti, da upotrebim još jedan anglizam "game changer" za turizam u Srbiji, a to je nešto što ne može da se desi bez dobre putne infrastrukture.

Navijam da se obala Dunava i ceo potez oko Golupca maksimalno iskoriste u svrhu turističkog potencijala i kvalitetnog sadržaja jer sada to je sve prilično jadno što se tiĉe poređenja sa drugim destinacijama. Svi hoteli su u stanju raspada iz 80ih. Sadržaja nema, kvalitetnog naročito. Sve je to na nivou koji se prikazuje u domaćem filmu "Ćao inspektore" (glavne uloge Bata Živojinović, Nikola Simić...) s kraja 80ih koji je upravo snimljen na Đerdapu.
 
Na žalost, upravo si ovom tezom potvrdio da put u ovom formatu od Požarevca pa nadalje nije ekonomski opravdan. Do Požarevca niko ne spori, trebalo je odavno.

Jedno pitanje za lokalce. Šta mislite, da li će ljudi iz Bora preći na ovoj put kad bude gotov do Golubca.
Nou. Zašto misliš da bi im bio interesantan?
 
Nije sada, al će biti. Gledaj malo dalje u budućnost od trenutnog stanja. Ni Ljig-Preljina nije bio "isplativ" 2016., al 2019. jeste, a 2024. se zahvaljujemo Bogu što ga imamo, i molimo se da ostatak do Požege bude što pre otvoren i da brzo završe ostatak.

Tako je isto i sa ovim putem, sada možda nije, ali imaj u vidu da će se turistički potencijal istočne Srbije (naročito najlepši i najatraktivniji deo Srbije, a to je potez od Golupca preko Đerdapa do Kladova) sigurno jako razviti u narednim godinama.

Ja navijam za izgradnju luksuznih resorta na obali Dunava u stilu primorskih, naročito oko Golupca i posle u Đerdapu, što će nas staviti na mapu tipa "best European hidden spots for summer vacation", što će biti, da upotrebim još jedan anglizam "game changer" za turizam u Srbiji, a to je nešto što ne može da se desi bez dobre putne infrastrukture.

Navijam da se obala Dunava i ceo potez oko Golupca maksimalno iskoriste u svrhu turističkog potencijala i kvalitetnog sadržaja jer sa. da to je sve prilično jadno što se tiĉe poređenja sa drugim destinacijama. Svi hoteli su u stanju raspada iz 80ih. Sadržaja nema, kvalitetnog naročito. Sve je to na nivou koji se prikazuje u domaćem filmu "Ćao inspektore" (glavne uloge Bata Živojinović, Nikola Simić...) s kraja 80ih koji je upravo snimljen na Đerdapu.
Ne bih se složio. Potencijal koridora ka Montenegru, Zlataru, Zlatiboru itd. ne može da se poredi sa ovim koridorom.
Istočna Srbija polako ali sigurno odumire. Putno i geografski nije tranzitna već je slepo crevo. Voleo bih da grešim ali sumnjam da bi turizam mogao da bude kako ti kažeš game changer s obzirom da dužinu turističke sezone.
Mesta za neki ozbiljniji turistički razvoj u ovom delu jednostavno nema mnogo. Nacionalni park i kapacitet Dunavske magistrale su ograničenja. Manjak atraktivnih sadržaja takodje. Pretpostavljam da si mislio na luksuzne rizorte koji će privući strane turiste ($$$)
Trenutno su u modi manastirski turizam (Tumane) i kovid / postkovid domaći turizam ("upoznajmo Srbiju"-pretežno Golubačka tvrđava). To su uglavnom jednodnevni u najboljem slučaju vikend izleti.
Ono što ima smisla poboljšati su kapaciteti npr. u D.Milanovcu za prihvat luksuznih kruzera koji špartaju Dunavom i moto/bike turista kojima je ovo jedna od omiljenih ruta.
 
Tako je isto i sa ovim putem, sada možda nije, ali imaj u vidu da će se turistički potencijal istočne Srbije (naročito najlepši i najatraktivniji deo Srbije, a to je potez od Golupca preko Đerdapa do Kladova) sigurno jako razviti u narednim godinama.

Koji je tačno poseban turistički potencijal tog poteza? U realnosti.

Da li znaš šta već sve postoji sa druge strane reke, van bilo kakve potrebe za prelaskom EU granice? Veoma lako daješ finalne strateške ocene, sa malo ili bez bilo kakvog poznavanja situacije.
 
I ja mislim da će se teško ovi iz Bora odlučiti da idu za BG preko Golubca (iako je ista kilometraža), a tek ovi iz Zaječara nemaju potrebu.
Paraćin - Zaječar je odličan put, jedino je gužva poslednjih 15km pre autoputa. A i to može jeftino da se reši pooravkom starog puta i zabranom za traktore na magistrali.
I to je Srbija. Od Grze do Paraćina već ima baš dosta vozila i može da se reši bukvalno sa par miliona, a država daje stotine u neke deonice koje imaju "potencijal".

A "potencijal" raznih pravaca je prilično stabilan vekovima.
Kao što nema smisla porediti koridor X sa Milošem, tako nema smisla ni Miloša sa Golubcem, eventualno do Požarevaca.

Do Požarevca ima dosta vozila, to nije sporno. Za dalje je ista priča kao Požega - Boljare. Po mom sudu vrlo tanka prognoza. Maksimalno i krajnje optimistički 4.000 vozila/dan.
Ali nisam maliciozan, voleo bi da nisam u pravu.
 
Koji je tačno poseban turistički potencijal tog poteza? U realnosti.

Da li znaš šta već sve postoji sa druge strane reke, van bilo kakve potrebe za prelaskom EU granice?
Da si pre 20 god. pitao nekog u Crnoj Gori kakav je potencijal Tivta, Đenovića, Milovića i Radovića rekao bi ti nikakav - a danas na tim lokacijama imaš Porto Montenegro, Porto Novi i Luštica bay koji dovode i te kako mnogo kvalitetnih i zahtevnih turista iako imaju EU i Dubrovnik tu iza ćoška.

Ja na takve rizorte mislim.
 
Protegni taj auto (kojim se često hvališ :D ) sa druge strane Dunava, npr napravi krug VG-Golubac-Kladovo-Turn Severin-Moldova Nuova-Najdaš) i javi šta si video sa druge strane.

Pobegli su nam Rumuni za tu priču, a već su EU odavno. Mada Luštica Bay i Porto Montenegro nikada neće biti na Dunavu, dok god s*remo direkt u isti (NS i BG).

Nije baš da nema potencijala nikakvog. Ali je uglavnom sa druge strane reke. Mi ideje, oni već realizaciju. Mi NP Đerdap, oni jbg Semenik i Karpate. Mi zagađeno do bola (!) Srebrno jezero, oni 3 mega jezerska bisera u obližnjim planinama na 30min.

Možemo da se šlepamo malo, jednog dana ako i kada granica ne bude bitna, na ponešto (tipa klopa, šarm, manje poznato => avantura) itd. Ali, veruj da je veliki mega turizam tu samo jedna od naših, tako čestih, iluzija.
 
Poslednja izmena:
Pa dobro, jasno je da se računa na beogradske (i novosadske, i ostale iz kraja) turiste, kojih će biti više sa tim putem. I neki nek odu do Rumunije, i poneki Rumun neka produži ka Beogradu... nek podrži i nešto malo industrije, i neće biti Bog-zna-šta, ali će biti bolje nego bez puta.

Nije neka šteta, nekom će da koristi.
 
Protegni taj auto (kojim se često hvališ :D ) sa druge strane Dunava, npr napravi krug VG-Golubac-Kladovo-Turn Severin-Moldova Nuova-Najdaš) i javi šta si video sa druge strane.
Hoću kad se prolepša vreme i sve ozeleni, ali baci neki link ako može, živo me intresuje šta ima od fensi rizorta sa druge strane jer ja ništa slično Porto novom, Luštici i sl nisam našao
 
Pa dobro, jasno je da se računa na beogradske (i novosadske, i ostale iz kraja) turiste, kojih će biti više sa tim putem. I neki nek odu do Rumunije, i poneki Rumun neka produži ka Beogradu... nek podrži i nešto malo industrije, i neće biti Bog-zna-šta, ali će biti bolje nego bez puta.

Nije neka šteta, nekom će da koristi.
Da bi računali i na druge mora da se naprave fensi rizorti u stilu primorskih sa sve kvalitetnim sadržajem koji bi bio pogodan za svih 365 dana u godini. Mada realno letnja sezona u Srbiji traje koliko i na severu Jadrana ili 2-4 nedelje kraće u odnosu na jug Jadrana, ali to je to.

Ako Mađari prave dobru priču i alternativu moru sa Balatonom možemo i mi sa Dunavom.

Samo je bitno ciljati na visokoplatežnu klijentelu. Samo zamislite hotele u stilu One & Only, Four Seasons, Six Senses, Mandarin Oriental i sl na obali Dunava ili na liticama iznad Đerdapa. Ta mesta su kao stvorena za hotele tog ranga.
 
Jedno pitanje za lokalce. Šta mislite, da li će ljudi iz Bora preći na ovoj put kad bude gotov do Golubca.

Teško, mora se preko Rudne Glave i Majdanpeka, a to je težak put koji troši i vozilo i vozača.
Ostaće oni većinski preko druma za Paraćin.
Što se tiče drumske infrastrukture, crna rupa Kučevo-Majdanpek-Bor ili su neke teške magistrale "ala Romanija" ili lokalni putevi širine 5 metara.

Najefikasniju trasu Požarevac-Bor ima železnica u koju se ulagalo/ulaže mizerno, zato će Bor tokom celog svog postojanja da se lomata do Beograda.
 
Nije sada, al će biti. Gledaj malo dalje u budućnost od trenutnog stanja. Ni Ljig-Preljina nije bio "isplativ" 2016., al 2019. jeste, a 2024. se zahvaljujemo Bogu što ga imamo, i molimo se da ostatak do Požege bude što pre otvoren i da brzo završe ostatak.

Tako je isto i sa ovim putem, sada možda nije, ali imaj u vidu da će se turistički potencijal istočne Srbije (naročito najlepši i najatraktivniji deo Srbije, a to je potez od Golupca preko Đerdapa do Kladova) sigurno jako razviti u narednim godinama.

Ja navijam za izgradnju luksuznih resorta na obali Dunava u stilu primorskih, naročito oko Golupca i posle u Đerdapu, što će nas staviti na mapu tipa "best European hidden spots for summer vacation", što će biti, da upotrebim još jedan anglizam "game changer" za turizam u Srbiji, a to je nešto što ne može da se desi bez dobre putne infrastrukture.

Navijam da se obala Dunava i ceo potez oko Golupca maksimalno iskoriste u svrhu turističkog potencijala i kvalitetnog sadržaja jer sada to je sve prilično jadno što se tiĉe poređenja sa drugim destinacijama. Svi hoteli su u stanju raspada iz 80ih. Sadržaja nema, kvalitetnog naročito. Sve je to na nivou koji se prikazuje u domaćem filmu "Ćao inspektore" (glavne uloge Bata Živojinović, Nikola Simić...) s kraja 80ih koji je upravo snimljen na Đerdapu.
I ja navijam za zvezdu ali, mrka kapa, nema ih nigde.
 
Još kad bi Dunav bio lep i plav, a ne prljav i mutan gde bi nam bio kraj.
 
Svi se lože na taj turizam, ponajviše lokalci, i u početku bude super.
Ali, onda uskoro kreću bahanalije SUV vozila kroz sela gde se gaze meštani i isti uznemiravaju, razne sumnjive face, zahtevna klijentela, veliki troškovi i polako, ali sigurno mnogi se počnu predomišljati, ali tada je kasno..

Pišem sve iz iskustva svog kraja ili ti sela.
 
Vrh