За кога добит? Хоћу ли ја као грађанин добити иједан динар од те "добити" градње на овом простору? За мене је "добит" да ми Београд буде надалеко познат као изузетно леп град у коме је уживање шетати, и за мене је "добит" да имам један Централни парк у срцу Београда управо као да је Париз или Њујорк. За мене је добит да за 50 година о "луксузно лепом" Београду причају странци као што је то случај са другим европским градовима. За мене је "добит" да могу да пређем Газелу радним даном за мање од 2 и по сата.
При чему ово не би ни био
само парк, може да буде испуњен већ планираним садржајима (опера, природњачки музеј итд.) а да такође има и доста зеленила, језеро итд. Као нпр.
Parc de la Ciutadella у Барселони који је површински иначе већи од блока 18. И налази се на 200 метара од другог великог парка.
Како то да су они били глупи да нису ту рачунали "добит" од стамбене градње?
Корист од паркова и зависи од тога колико има зеленила у околини. Неће свакако нико да гради парк у шуми. А ако се овде настави стамбена градња неће бити честитог парка од Бежаније до Карађорђевог.
Ако се овде направи честит европски парк па макар и немао друге садржаје (а будимо реални, имао би), то је опет зеленило које би сви у радијусу од 3 километра користили да се прошетају, понајпре људи из БНВ. Претварати се да је тврдња да и Нови Београд заслужује један честит европски парк нека "суманута зелено-левичарска манија" је у најмању руку манипулативно.
Притом ја не знам чему више ово инсистирање на астрономској цифри да се откупе ове кућице када би то коштало око 100 милиона евра, што је трећина новца који се тренутно планира за ТРЕЋИ фудбалски стадион у граду. Сви остали трошкови ће свеједно бити потрошени када се опера, музеји итд. буду градили на другим местима.
Такође, рачуница колико би град """"зарадио"""" од стамбене градње овде не узима у обзир друге трошкове будући да овај део није инфраструктурно повезан ни са чим а драстично би оптеретио постојећу инфраструктуру (посебно мостове). Кроз овај блок не пролази ни Беовоз, ни трамвај, ни неки аутобус, тролејбус нити је планирана станица метроа. Са обе стране блока су већ константне гужве и колапс који траје сатима. Свака следећа закрпа стамбене градње овде ће врло брзо појести било коју "добит" град оствари тако да ћемо ми као порески обвезници остати ускраћени и за парк и за паре.
И за крај, која је уопште поента тога да градска управа уопште "профитира"? Градска управа постоји да троши наше паре од пореза онако како је најбоље за грађане. То није фирма, то није корпорација која тежи да максимизује профит и подели је власницима. Ако би то радили ти власници би били МИ. Јер градска управа не припада СНС-у већ нама. Који је финансирамо. Мени ништа не значи што ће градска управа да "профитира" ако ја нећу жуту банку од тога да добијем нити ће ишта бити изграђено што ја могу да користим.
И само да напоменем да не испаднем лицемеран јер звучи да на теми о Марини Дорћол тврдим супротно, проблем није у томе што би град продао парцеле да се граде приватни објекти, проблем је што је ово место јако лоше за стамбену и пословну градњу, што му она у целој регији не фали већ му фале паркови, што ако овај блок не искористимо за објекте јавне намене биће бетонирани постојећи паркови (попут Ушћа) и на том месту грађени објекти чиме ем нећемо добити преко потребан парк већ ћемо изгубити један једини који имамо на читавој новобеоградској страни. Да се Марина Дорћол не налази на крају постојећег широког зеленог кеја и после Калемегданског парка и да је то једино место на целом Старом граду где још може да се изгради честит парк и да је то саобраћајно слепо црево ја бих 100% био против тога да се ту граде стамбени објекти. Како ништа од тога није случај сматрам да је ок да се тамо изгради тих пар зграда а да овај простор буде употребљен на начин како једна европска земља заслужује.