Šta je novo?

Blok 18 Novi Beograd

Blok 19, blokovi na 40, Yu biznis centar, blok 58, blok u kome je Stari Merkator, pa blok 31, okolina Keja oslobođenja, Viline vode, Okolina Bogoslovije, Vukov spomenik, Dobar deo Bulevara kralja Aleksandra, Senjak (okolina Vase Pelagića i Šehera)...

Ako imaš naselje poput onog mog pored Prokopa, to se automatski smatra spavaonicom i nepoželjnim za život, jer zaboga nema kafančina iz kojih svuda unaokolo trešte krešteći vokali koji čak i rock muziku pevaju tako da zvuči kao turbo folk, ili pak da tehno drnda do kasno noć, pa nema izbor gde da se raspištolji u bašti kafića i da se piju kafa, sok, alkohol i sl. , nego samo jedna kafana, pa nema fast food na svakom ćošku, te ima samo jedan Shop & Go...​
 
Poslednja izmena:
Пешачка зона мора да води од негде до негде, да буде на траси токова пешака. Овде сад у овом блоку имамо слепо црево због шљункара и на самом кеју, фали веза обале са Владимира Поповића негде испод Газеле.
Мислим да би адекватно било да неки већи јавни објекат културе буде наспрам Сава центра, типа филхармонија или опера, даље дуж Владимира Поповића комерцијални објекти, а у дубини блока ка парку Републике Српске би могли и стамбени објекти. Само оно што је спорно јесте сам урбанизам, улична матрица не сме остати предратна, и мора се ићи на укрупљавање парцела, никако да се ради Врачарском методом.
 
Blok 19, blokovi na 40, Yu biznis centar, blok 58, blok u kome je Stari Merkator, pa blok 31, okolina Keja oslobođenja, Viline vode, Okolina Bogoslovije, Vukov spomenik, Dobar deo Bulevara kralja Aleksandra, Senjak (okolina Vase Pelagića i Šehera)...

Ako imaš naselje poput onog mog pored Prokopa, to se automatski smatra spavaonicom i nepoželjnim za život, jer zaboga nema kafančina iz kojih svuda unaokolo trešte krešteći vokali koji čak i rock muziku pevaju tako da zvuči kao turbo folk, ili pak da tehno drnda do kasno noć, pa nema izbor gde da se raspištolji u bašti kafića i da se piju kafa, sok, alkohol i sl. , nego samo jedna kafana, pa nema fast food na svakom ćošku, te ima samo jedan Shop & Go...​

Пример недостатка "стамбеног садржаја" ти је Сава Центар?

Комерцијални садржаји у приземљу стамбених зграда су начин на који су се сви историјски градови градили а посебно европски, идеја да комерцијалне садржаје треба одвојити од стамбених вештачких зонирањем и таквом градњом је пропали експеримент американаца који сада пљују по таквим предграђима и саобраћајним гужвама које су тиме направили.




 
Pitanje je bilo u kojim delovima grada to preovlađuje komercijalni sadržaj u odnosu na stambeni, pa je shodno tome dat i odgovor. Sad što se tebi taj odgovor ne sviđa, pa izvrćeš ono što sam napisao, samo da bi se pokazalo (dokazalo) kako je prevaziđeno, ne vidim poentu.

Ja konkretno, nigde nisam naveo da treba da se gradi kao što je u SAD - u sistem koji se naveliko kritikuje. Već sam naveo primer mog naselja koje se smatra nefunkcionalnim za život. Šta je konkretno bolje u naselju gde, navodim čisto kao primer (ne uzimajući bilo kakvo konkretno naselje za primer), od 10 stambenih zgrada, u prizemljima zgrada i (opciono) jedan do dva sprata, imamo 3 kladionice, 5 kafića, 1 minimarket, 1 knjižaru, teretanu ili fitnes centar, školu stranih jezika, školu kompjutera, kozmetički salon, optičarsku radnju, salon za prodaju stvari za kupatilo, u odnosu na naselje slične veličine u kome postoji jedan mini market i jedan kafić?​
 
Твоје насеље је, као и моје, заправо пореклом из САД, јер је рад једног Швајцарца обилато финансирала америчка аутомобилска индустрија.
И тако се више - не гради. већ деценијама. Превазиђено је.
 
Pošto smo utvrdili da je moje naselje prevaziđeno, mogli bi da čujemo odgovor na pitanje koje sam postavio u prethodnom postu.
 
Написане су тоне томова литературе на тему критике модернистичких насеља. Прогуглај, лако се налази и често је бесплатно.
 
Pošto smo utvrdili da je moje naselje prevaziđeno i da postoje tomovi knjiga na temu modernističkih naselja, mogli bi da čujemo odgovor na poslednje postavljeno pitanje u jednom od prethodnih postova.
 
Значи опет спаваонице, само са катастрофалном инфраструктуром

Али онда се та катастрофа решава милијардама инвестиција у нове подземне тунеле и мостове чија би цена вишеструко превазишла откуп постојећих кућица помоћу Лекс Специјалиса како је урађено за 2,3 године у БНВ
Зашто се аутоматски подразумева катастрофална инфраструктура?
 
Зато што до сада нисмо имали промену постојеће уличне мреже нити укрупњавања парцела.
 
И поред тога, чак и да искеширамо целоукупну инфраструктуру самог блока да може да прихвати ново стамбено насеље, тај блок је просто слепо црево из кога људи морају да се прикључе у 2,3 најболније и запушеније улице ( / моста) ако хоће дословно било где да оду и било шта виде. Па да се унутра насели упола онолико људи колико има у једном блоку 70 то је 5 000 становника од којих ће већина у 9 и 5 да се прикључује Газели или Бранковој улици ако желе на посао. Те улице су у стању колапса и сада. Да не причам о другим разлозима за напуштање спаваоница и осталим проблемима (попут удаљености свих токова јавног превоза од овог блока)

Наравно да то може да се реши огромним инвестицијама у инфраструктуру али са тим пада у воду теза како су спаваонице јефтиније од парка или музеја или зоолошког врта будући да би накнадно вађење кестења из ватре било папрено скупо
 
И поред тога, чак и да искеширамо целоукупну инфраструктуру самог блока да може да прихвати ново стамбено насеље, тај блок је просто слепо црево из кога људи морају да се прикључе у 2,3 најболније и запушеније улице ( / моста) ако хоће дословно било где да оду и било шта виде. Па да се унутра насели упола онолико људи колико има у једном блоку 70 то је 5 000 становника од којих ће већина у 9 и 5 да се прикључује Газели или Бранковој улици ако желе на посао. Те улице су у стању колапса и сада. Да не причам о другим разлозима за напуштање спаваоница и осталим проблемима (попут удаљености свих токова јавног превоза од овог блока)

Наравно да то може да се реши огромним инвестицијама у инфраструктуру али са тим пада у воду теза како су спаваонице јефтиније од парка или музеја или зоолошког врта будући да би накнадно вађење кестења из ватре било папрено скупо
Generalno se slažem sa analizom trenutnog stanja, ali taj saobraćajni problem nije bas toliko izražen. I sada tamo živi oko 4,000 ljudi, nije da će se 5,000 doseliti na pustu ledinu pa odjednom da mnogo skoči obim uključivanja na mostove. A sva 4 savska mosta su veoma blizu, jako brzo se stize do bilo kog pa ima dosta izbora. Mnogo je lakse odatle preci Savu nego iz Jurija Gagarina, npr.
Drugo - ako ikada zaživi metro tu će biti stanica. A i sada većem delu naselja nisu baš predaleko stanice javnog prevoza kod Starog mosta i okretnica u Vladimira Popovića. Ako se pojača i produži do Železničke stanice Novi Beograd linija 60 koja ide Brodarskom ulicom (uz park) od Topalne do Zelenog venca dobija se dobra veza sa centrom grada i sa ostatkom Novog Beograda.
 
Kako da se produži 60 do ŽS NBG, kada već sada saobraća tuda?
 
Ja sam ranije predlagao da se linija pojača jednim do dva vozila i da se produži do okretnice "Blok 58" (Dr. Agostina Neta), s tim što bi u određenim polascima svraćala do okretnice kod Toplane.
 
Ако би се у блоку 18, и даље испод Газеле ка бродоградилишту редефинисале саобраћајнице, могла би да се направи другачија организација линија гјп.
 
Možda se desi nešto nakon izgradnje kružnog toka kod okretnice u bloku 20.
 
Ако би се у блоку 18, и даље испод Газеле ка бродоградилишту редефинисале саобраћајнице, могла би да се направи другачија организација линија гјп.
To bi svakako bilo poželjno jer je ionako pitanje vremena kada će početi da se izgrađuju i ti blokovi i brlozi oko Gazele. Taman će dobro doći i kao mamac da skrene malo više investitora ka tom kraju, da se fokusiraju na te velike blokove, pa da smalo sjašu sa desne obale Save.
 
Možda se desi nešto nakon izgradnje kružnog toka kod okretnice u bloku 20.
Блоку 18 требају прилазне саобраћајнице из Владимира Поповића, пре свега продужетак булевара АВНОЈа и оне улице поред Хајата, а да се укине укључење у стари земунски пут код старог моста.
 
Мост у продужетку БЗЂ је и даље могућ, иначе - може само да скрене на Бриселску која има ширину да буде 2+2. После тога иде рачвање у БВВ
most.png
 
То би и било најбоље решење, и даље продужити до Савског трга између бивших зграда Поште и Железничке станице, а плаву парњачу пребацити одатле у неки будући музеј.
 
Vrh