Šta je novo?

Blok 18 Novi Beograd

Подршка за Зекс-а и СТФ-а и од моје маленкости.
У радне победе "Беробилд архитектонска радионица" :gobb: :pob:
 
Sorry momci, ali robna kuća vam je već zauzela terenče, a i ne znam kako mislite da skrećete rampu Brankovog mosta.
 
Koja робна кућа? Према Зексовом плану Ушће добија већи правоугли блок. Стара рампа да се сруши, гради се нова, с тим да се могу урадити две нове рампе - продужетак Николе Тесле право на Бранков мост од Ушћа, и продужетак Владимира Поповића од Немачког павиљона до новог кружног тока испред Бранковог моста, само са питањем да ли да се уради насип за те две рампе или да се ураде стубови. Не би то било ништа ново у Београду нити нешто претерано компликовано.
 
Ovo treba da bude "obrisano"?
Pa tek to nema smisla.

Skretanje na raskrsnici sa Milentija Popovića za penjanje na Brankov, ili produžetak napred za Karađorđevu...
Nema praktičnog smisla. A i niko vam neće dozvoliti da menjate rampu postojećeg mosta.



Mapa nije teren, život nije slika - dešava se u realnom vremenu. Sedite u automobil sutra posle 5 h i prođite tim pravcem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376445#p376445:24wdosbk je napisao(la):
stf » 17 Mar 2016 08:27 am[/url]":24wdosbk]Može Zeks. Idemo. Ovaj saobraćajni predlog rešava saobraćajne probleme loših pozicija mostova.

Done ! Idemo Stef :) :gobb:

@ relja - skretanje mosta je potpuno izbvodljivo, krece tacno od predratne konstrukcije (stepenista)...znaci nista zasticeno se ne dira, a gradi se nova konstrukcija ka bulevaru NT (Dosljak je dobro objasnio i za spajnje i za TC Usce).
 
Zex, bez uvrede, ali ovo nema ama ikakvog smisla i veze sa realnim saobraćajem.
To što nešto izgleda zanimljivo, novo i drugačije na jednom crtežu ne znači da ima primenu u stvarnom životu.

Najveća greška je bila što je dozvoljena izgradnja robne kuće (TC Ušće) na tako bitnom mestu.
I tu brljotinu ćemo večno da plaćamo.

Možete da crtate i da maštate koliko želite, od ovoga nema ništa.
 
Aко се претходно уради тунел од парка код Економског факултета и УМП, ово све би сасвим имало смисла и ефекта. Давних дана су првобитни планови били да сваки булевар има свој мост, а не као данас да се њих 3-4 сабира на Бранков.
 
Robna kuca "Usce" je ruglo, ne toliko zbog izgleda koliko zbog namene. Bilo simbol komunizma, sada simbol kapitalizma (ukupno sa soliterom, naravno) i to sve u nekoj svojoj krajnosti. Da je barem simbol kapitalizma i napredka, nego simbol ciste otimacine.

Jedna od mojih radikalnih ideja je da se iz trznog centra prostor adaptira u veliki muzej savremene umetnosti :)
To bi mozda nadoknadilo nedostatak muzeja u proteklih 25 godina.
 
Као музеј онолики комплекс би нажалост постао јако брзо руина :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376591#p376591:talzxabv je napisao(la):
relja » 17 Мар 2016 11:28 pm[/url]":talzxabv]Sedite u automobil sutra posle 5 h i prođite tim pravcem.
То је твој вечити проблем, не вадиш дупе из аутомобила.
 
Kako mogu neki da kažu da TC "Ušće" smeta na toj lokaciji? Pre izgradnje tu je bila pustara u tom bloku 16. totalno neprimereno centru grada, bez života i zabave. Sada ima ljudi, susreta, trgovine, zabave sve što i treba na toj lokaciji, a što se tiče saobraćaja nije ništa usporeniji od pre izgradnje. Šta sada kao ne možeš da proletiš sa 80km/h kao pre izgradnje, nego sada moraš 60km/h ili 40km/h i to je sada kao problem?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376333#p376333:6n08mmr6 je napisao(la):
zexland » 16 Mar 2016 02:55 pm[/url]":6n08mmr6]Sto bi u praksi ovako izgledalo...
file.php
Ja imam samo 1 amandman:

Da li bi mogao Bulevar Mihajla Pupina da ide na oba mosta? Je on ima obedljivo najvise saobracaja. Znaci negde oko Usca da se racva
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376626#p376626:3syeb4pk je napisao(la):
stf » 18 Mar 2016 08:19 am[/url]":3syeb4pk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376591#p376591:3syeb4pk je napisao(la):
relja » 17 Мар 2016 11:28 pm[/url]":3syeb4pk]Sedite u automobil sutra posle 5 h i prođite tim pravcem.
То је твој вечити проблем, не вадиш дупе из аутомобила.

"To je moj večiti problem..."

Ti si čovek prs'o načisto.

Prvo, kao možeš sebi da dozvoliš da napišeš nešto ovako,
a drugo, ako te baš zanima, sedam u svoj auto u proseku jednom u 3-4 dana jer nemam razloga da češće vozim... za mene je to odlično, ali uopšte nije dobro za auto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376644#p376644:157umj2c je napisao(la):
mekbejn » Today, 11:15[/url]":157umj2c]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376333#p376333:157umj2c je napisao(la):
zexland » 16 Mar 2016 02:55 pm[/url]":157umj2c]Sto bi u praksi ovako izgledalo...
file.php
Ja imam samo 1 amandman:

Da li bi mogao Bulevar Mihajla Pupina da ide na oba mosta? Je on ima obedljivo najvise saobracaja. Znaci negde oko Usca da se racva

On ima najviše saobraćaja zato što izlazi na Brankov most. Možda je i bolje da najviše saobraćaja ide u Bulevar Nikole Tesle jer ima mnogo manje semafora raskrsnica, a za pešake mogu i pasarele, tj. podzemni prolazi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376596#p376596:1nn3g5vy je napisao(la):
relja » 17 Mar 2016 11:36 pm[/url]":1nn3g5vy]Zex, bez uvrede, ali ovo nema ama ikakvog smisla i veze sa realnim saobraćajem.
To što nešto izgleda zanimljivo, novo i drugačije na jednom crtežu ne znači da ima primenu u stvarnom životu.

Najveća greška je bila što je dozvoljena izgradnja robne kuće (TC Ušće) na tako bitnom mestu.
I tu brljotinu ćemo večno da plaćamo.

Možete da crtate i da maštate koliko želite, od ovoga nema ništa.

Sto bih se vredjao, pa kako onda doci do resenja :) ? Sa analizom, crtezima i uvidom kroz grupnu diskusiju se i dolazi do pravog resenja. Mozda tebi izgleda samo zanimljivo, ali ovo je pod broj jedan prakticno i logicno, a sto se tice realnog stanja na terenu - a za dalju razradu postoje saobracajni strucnjaci.

Izgradnja Usca je samo doprinela da ovaj kraj zivne i postane ono sto mu je i namena - komercijalna gradska zona, e sad da li je idejno resenje objekta dobro ili ne, to je vec druga tema. A da je moglo nesto drugo da se izgradi moglo je, ali trziste i kapital diktiraju namenu prostora danas, a ne nazalost nasa zelja i vizija.
 
Svi saobracajni strucnjaci su bili protiv lokacije ali niko ih nije zarezivao ni za sta plus muljacina oko parcele itd mito mito koropcija
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376721#p376721:1qmnx8ze je napisao(la):
zexland » 18 Mar 2016 08:18 pm[/url]":1qmnx8ze]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376596#p376596:1qmnx8ze je napisao(la):
relja » 17 Mar 2016 11:36 pm[/url]":1qmnx8ze]Zex, bez uvrede, ali ovo nema ama ikakvog smisla i veze sa realnim saobraćajem.
To što nešto izgleda zanimljivo, novo i drugačije na jednom crtežu ne znači da ima primenu u stvarnom životu.

Najveća greška je bila što je dozvoljena izgradnja robne kuće (TC Ušće) na tako bitnom mestu.
I tu brljotinu ćemo večno da plaćamo.

Možete da crtate i da maštate koliko želite, od ovoga nema ništa.

Sto bih se vredjao, pa kako onda doci do resenja :) ? Sa analizom, crtezima i uvidom kroz grupnu diskusiju se i dolazi do pravog resenja. Mozda tebi izgleda samo zanimljivo, ali ovo je pod broj jedan prakticno i logicno, a sto se tice realnog stanja na terenu - a za dalju razradu postoje saobracajni strucnjaci.

Izgradnja Usca je samo doprinela da ovaj kraj zivne i postane ono sto mu je i namena - komercijalna gradska zona, e sad da li je idejno resenje objekta dobro ili ne, to je vec druga tema. A da je moglo nesto drugo da se izgradi moglo je, ali trziste i kapital diktiraju namenu prostora danas, a ne nazalost nasa zelja i vizija.


Da nema te zgrade, lako bi se napravilo desno kružno skretanje u smeru sa mosta ka Opštini koji bi se nadovezao na podvožnjak za vezu sa Vladimira Popovića. Ili makar ulivanje u Bulevar Nikole Tesle pa da semafor zjedno propušta i na most i ka blokovima.


A što se tiče uticaja robne kuće na društveni život - zgrozim se svaki put kada vidim autobuse školskih ekskurzija iz unutrašnjosti parkirane ispred ove "znamenitosti" Beograda.
 
Mora se razlikovati pravo tržište od lopovluka ili apsolutne vladavine uskog kruga ljudi. Inače baš sve postaje prihvatljivo. Tržište podrazumeva regulisanu utakmicu po pravilima jednakim za sve (uz izvesne izuzetke u oblastima gde je centralno planiranje bolje). Samo onda pobeđuje najbolji, a samo tada tržište može da realizuje svoje teorijske prednosti kao regulacioni mehanizam nezavisan od društvene moći bilo kog aktera. Iako je ovaj teorijski ideal nedostižan i u razvijenim zemljama, ipak postoji BITNA razlika u tome koliko mu se ko približio.
 
KONTRAPREDLOG: Umesto Bnv-2 - MIR NA VODI, regeneracija, reviltalizacija postojecih mikro ambijenata. Novi gradski centar.

U Bloku 18 i Starom Sajmistu ima mnogo potencija i posla - ali bi ga tretirao potpuno suprotono od predloga ovde iznesenih.
Zidacina u vojoj zoni granici se sa debilizmom. Tu ima mnogo toga da se sacuva, da se obelezi, unapredi i pazlivo ozivi.
Proglasiti Blok 18, St. Sajmeiste i BnV jednom zonom je lose iz stotinu razloga. To odgovara samo uzurpatorima.

-Jedna stvar je ISTORIJA I AMBIJENT,
-druga - MIR NA VODI - beogradski mikro ambijent
-treca-ova zona je UVODNI ZELENI PROSTOR manje gustine, koji omogucava da se sagleda Stari Beograda sa NB strane i NB prostor sa desne strane reke.Ako se naprave srske, kineske ili kazahstanske zgradurine po modelu Vozdovca, Vracara, Mirijeva, Krnjace - imacemo Pristinu na vodi sa obe strane reke.
-cetvro -ONEMOGUCITI srpskim klepto-preduzimacima-patijama-tsv arhitektama-tzv graditeljima da bilo sta diraju na vrednim lokacijama u sledice dve decenije. Jer srpsko drustvo danas nije spremno za kvalitetnu izgradnju i upravljanje prostorom.
- peto uklopiti ovaj potpuno neobican prostor u JEDINSTVENU TURISTICKU PONUDU BEOGRADA. Ljudi sa Zapada ne zele da vide deset kopija Kazahstana na vodi. Jer vec imaju mnogo kvalitetnije gradove na vodi tamo gde zive. Ambijent mira na vodi - o to u centru grada je nesto sto je potpuno razlicito i sto skoro i da ne postoji u okruzenju. Samo sa jednom stvkom- pamentnom ozivljavanju muzeja holocaust-a, Beograd moze da bude turisticka destinacija za stotine hiljade turista iz Amerike i Evrope. Siguran sam da samo na ovoj stavci mozemo da imamo duplo vise turista nego sto sada imamo. I to ne Bugara.

Sta raditi fizicki na sajtu:

Blok 18
Treba ostaviti u ovoj urbanoj formi, ali treba da dozivi REGENERACIJU. Ali na pravi pazljiv nacin.
Kombinacija recnog ambijenta( ako je ostalo nesto ) i izlozba nove male arhitekture po meri coveka. Znaci ne zgrada, vec malih kuca, dvojnih kuca, sojenica, otkacenih kuca, kuca postara Ferdinanda Cheval-a, godisnji konkurs arhitektonskih fakulteta za malu formu. Malu arhitekturu prate MALE FUNKCIJE - malo stanovanje( porodice, studenti, artizani), mini hosteli, live-work, restorani, porodice, media, urban-mix. Za svaku dogradnju i legalizaciju trazio bih da kuca/zgrada ima kvalitetan arhitektonski projekat i resenu mikro infra.
Isterati odatle prodavce automobila, servise, skladista -po sistemu Vucic.
Sve sto lici na zgradu u toj zoni - brisati po sistemu Vucic.

Staro sajmistie
Staro samjmiste kao zona velike istorijske i arhitektonske vrednosti - konzervacija, rekonstrukcija i regeneracija.
Neverovatni art deco kompleks koji par godina posle izgradnje postaje logor smrti. Da li postoji jaca urbanisticko-arh prica od ove.
Vracanje sto vise objekata orginalnog sajmista u stari sjaj. Obnavljanje/prilagodjavanje stare urbane forme sajmista. Dobar deo kao muzej rata i genocida. Ali ne klasican muzej nego zivi muzej - artizani, galerije, studiji, alternativni prostori, mali javni sadrzaji. Miks lokalnog stanovnistva, artizana, Cigana, hipstera, turista, back-packer-a, snobova, studenata, ribara, skvotera sa satorima, prolaznika, ... jednom recju Camden(bivsi) na vodi - suprotnost totalitarizmu, najbolji spomenik na svetu. Ali uredjeni Camden na srpski nacin.

Sve je ovo moguce, i fanansijski odrzivo. Cak moze da da se desi uz relativno malo pazljive javne intervencije. Male forme su finansijski mogo odrzivije i lakse za realizaciju od velikih. Ulaganja su relativno mala a stvara se velika dodata vradnost. Drzava cak ne mora da ulozi mnogo para, ni u kljucne tacke regeneracije ovog plana - recimo Muzej Holocausta ( mada ne volim tu rec). To ce uraditi recimo Amerikanci i to za dz. Samo treba napraviti plan i drzati se plana. Bar njegove osnovne ideje.
 
Staro sajmiste ne potpada pod ovaj blok ni ovu temu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377524#p377524:2bwnztfa je napisao(la):
direktor » 23 Mar 2016 09:45 am[/url]":2bwnztfa]Staro sajmiste ne potpada pod ovaj blok ni ovu temu
Predlog se odnosi na oba bloka, jer ima istu ideju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376728#p376728:2e36p4pu je napisao(la):
direktor » 18 Мар 2016 08:26 pm[/url]":2e36p4pu]Svi saobracajni strucnjaci su bili protiv lokacije ali niko ih nije zarezivao ni za sta plus muljacina oko parcele itd mito mito koropcija

Код ове приче ми је само смешно од свих тих стручњака што је још од почетака планирања НБГ-а на овој локацији планирано ово што је изграђено. Додуше, можда не овог капацитета, али ове функције - да.
 
Vrh