Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

21.5.
Biće staze preko Dejtonke skoro... Rok 80 dana.

bici-staza-dejton-1.jpg
bici-staza-dejton-2.jpg
bici-staza-dejton-3.jpg
 
Iz plana linijskog parka, crvenom i žutom isprekidanom bojom su obeležene planiran biciklističke staze.
 
Занимљиво али некако беспотребно испресецано. Нису најјасније ове нове саобраћајнице што планирају, видим да је ово неки продужетак Дунавске.
 
''Da pokažemo da na ulicama Beograda postoji dovoljno prostora za biciklističke trake i bicikliste...''

Na Novom Beogradu - da.
U ''Starom'' Beogradu - teško. :kafa:

Iritiraju me ovakve akcije i razmišljanja, jer ma koliko ne podnosio Groxyja i ma koliko se kao biciklista slagao da vožnja po BG, pogotovu po starom delu, ume da bude naporna, dovoljno sam razuman a i iskusan u saobraćaju da ZNAM da u većem delu Beograda jednostavno nema prostora da se provuku staze a da ne ispaštaju drugi vidovi saobraćaja.

Ova(kva) udruženja treba svoju energiju da preusmere na to da cimaju Groxyja i Grad da počnu da uklanjaju bahate bašte kafića i da prave više manjih garaža po gradu, da bi se u njih sklanjala vozila sa uličnih parking mesta, koja bi onda napokon mogla da se uklone i pretvore u biciklističke staze. Da, isprva zvuči komično da bici udruženje apeluje na izgradnju garaža, ali upravo taj apel na preseljenje automobila i parkinga sa ulica je ono što će, kako biciklistima, tako i ostalim ljudima, doneti korist i više prostora svuda u gradu. Ovako kalemiti jedno na drugo i ići po starom besmislenom sistemu ''ima mesta, će zguramo nekako i trotoar, i stazu, i bašte, i parking, i kolovoz...'' samo vodi u još veći haos i gužve. :kafa:
 
Bici udruženja (beogradska) tvrde da izgradnja garaža povećava broj vozila i gužvu u centru grada.

Oni gledaju prilično ograničeno i sa vrlo malo razumevanja za realne potrebe stanovnika. Onda krenu da prave poređenja sa Bečom i opet ne gledaju širu sliku (metro, mentalitet, sprovođenje zakona).

Prilično sam razočaran njihovim delovanjem, jer su poslednjih godina u stagnaciji i ne prelaze na neki viši nivo korisnosti.
 
Upravo tako Dule, i drago mi je da nisam jedini koji to shvata i primećuje.

Da stvar bude gora, nis to naopako rezonovanje je vrlo rašireno. Još pre 10 godina sam ja slušao papagajske priče, među njima i neke od pojedinih ''stručnjaka'', iz kojih ispada da su garaže - nebitno da li male, velike, loše ili dobro projektovane i pozicionirane - zapravo džinovski magneti koji, čim se puste u rad, počnu da privlače i usisavaju sve automobile u krugu od 50 kilometara i onda tako rastu i rastu u volumenu i snazi, ko neke crne rupe. :lol: :roll: :bash:

Kako da ne.

A istina je zapravo da pojava male garaže na svakih par blokova u Beogradu neće ništa više privući i podsticati prosečnog Srbina da vozi auto odnosno da njime dolazi kolima ako ne mora. Jer ako Srbina ne mrzi da kruži 15 minuta tražeći parking mesto u pretrpanim i nakaradno urađenim nišama na kolovozu, zašto iko misli da bi ga mrzelo da koristi mini-garaže?

Ali to su ti ograničeni zabetonirani pogledi na problematiku. ''Garaže će da naprave košnicu od Beograda'', ''auto je uzrok svih urbanističkih problema'', ''imamo previše gužvi - odvali sve vozače po džepu, nebitno dal je to Mika u Puntu ili Žika u E klasi'', ''automobili jedu prostor od pešaka, a bašte su šmek grada'', itd itd... :kafa:
 
Ni ja nisam oduševljen na insistiranju na stvarima koje u suštini često samim biciklistima ne idu u prilog. Jednostavno realnost ih demantuje kao kod BNV-a gde su insistirali da budu uz reku pa sada kada je gužva dole ne mogu normalno da prođu a sve to je povuklo za sobom cik cak ukrštanja biciklističkih i pešačkih staza. I dalje stojim pri stanovištu da je biciklističkoj stazi u zoni priobalja mesto iza prvog reda zgrada gde može brzo da se prođe a ko želi može da siđe sa bicikle i prošeta promenadom ili veže biciklu pa prošeta. Odličan primer je odvajanje staza na Adi ciganliji.

Sve ostalo je ovo
200505-pasarela-kalemegdan-22.jpg
 
@Bender Rodriguez, nije bas tako. Ja zivim u BG preko 11 godina i kad pricam sa ljudima iz grada gde sam rodjen, vrlo cesto kazu "Ma i ja bih dosao u BG, ali guzva je..." To je jako bitna recenica. Zamislimo da postoji volja i mogucnost da se saobracajnice prosire i naprave parkinzi za sve, onda bi jos puno ljudi iz drugih gradova doslo u BG, onda bi se ulice i dalje sirile i novi ljudi dolazili... U jednom momentu ne bismo vise imali parkove, sportske terene, kafice, restorane, nego bi se sve pretvorilo u ulice i parkinge. Iz tog razloga mnogi veliki svetski gradovi ne sire vise ulice, jer koliko god da su siroke, nece biti mesta za sve, nego uredjuju biciklisticke staze, olaksavaju pesacima itd. Pored toga, bave se i unapredjenjem javnog prevoza u vidu metroa, tramvaja i modernih autobusa, ali je bitno da se od stajalista do krajnjeg odredista omoguci sto laksi prolaz za pesake.
Meni deluju kao veliki mazohisti, ljudi koji dolaze autom na Adu u sred leta i po 2 sata cekaju na izlaz. Alternativa je autobus u kom ces da umres od vrucine, prasine, buke... Peske je mnogima daleko, a biciklom je za mnoge nebezbedno. Ja godinama idem biciklom i imam iskustva, ali deca nemaju nacin. Kada bi se zrtvovao deo kolovoza, pa ponegde i cela traka zarad biciklista, guzva kolima ne bi bila veca, nego manja, ukoliko bi se otvoriila mogucnost put da se ode biciklima. U pojedinim periodima godine je Avala toliko popularna, da je prepuna posetilaca i kola. Da bi se napravio propisan parking za sve, Avala bi postala jedna velika betonska ploca za parkiranje kola. Ko bi onda uopste i dosao na nju. "Deco, vodi vas tata da setate parkingom..."
Inace, mi imamo nov auto i koristimo ga za put van grada. Supruga i ja gotovo svugde po BG idemo biciklima, u rekreaciju, soping, razgledanje... Ja sam dugo isao na posao, ali mi je sad firma blizu, pa idem peske. Npr. moja supruga nije toliko hrabra da se sama probija ulicama, a inace bi i ona isla biciklom, autom ne sme, pa ide prevozom.
U Prizminoj prodavnici kod Brankovog mosta, prodavacica (cetrdesetak i nesto god.) kaze da godinama dolazi na posao biciklom, a zivi na Cukarickoj poadini. Od njenog stana do posla kaze da ima oko 5 km gotovo celokupno biciklistickom stazom i kaze da joj treba od 15 do 20 minuta uzivanja u voznji do posla, a da joj je autom potrebno vise vremena i da nema parking. Verujem da bi mnogi koji autom idu na posao isli biciklom, kada bi imali bezbedno resenje. Guzva autom se nikad ne moze resiti, jer je ovo milionski grad, ali je bitno da postoji alternativa.
Godinu i po dana mi je firma bila 4 km od stana i nijednom nisam otisao na posao autom. Po snegu sam isao peske, jer gume klizaju, a po kisi u Goretex odelu, po suncu namazan kremom za suncanje i to je to, gotovo da uvek moze.
 
Ali ja ni ne kažem da ulice treba da se šire da bi se povećao broj saobraćajnih traka. Nego da je besmisleno kad pojedina udruženja zahtevaju proguravanje biciklističkih staza u pojedinim ulicama gde je to ne-mo-gu-će. Uzmimo za primer Njegoševu:

OFck9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTkRnN01EQV8vOWExZWU5OTYzNWE1ZmY0NDE0ZjM4Y2Y3MzQyOTQ3MGQuanBlZ5GTAs0CQgCBAAE


Ko ovde najviše smeta? Ko ovde pravi najveći problem i zauzima najviše mesta pešacima i biciklistima? Automobili koji se kreću po kolovozu? Pa i ne. Nego bahate ''bašte'' kafića i iza njih - niše za parkiranje automobila na ulici. Na ovom konkretnom potezu, kada bi se ukinula jedna niša odnosno bašta kafića, to bi stvorilo taman dovoljno mesta za biciklističke staze odnosno njene krakove s obe strane kolovoza. A kako se to postiže? Pa, pravljenjem većeg broja manjih garaža po gradu. Umesto ovoga što se sad uporno radi, pravljenja manjeg broja većih garaža.

To je moja poenta. Iako grad stvarno postaje sve opterećeniji, i dalje ima mesta i načina da svima bude mnogo bolje. Ali da bi se to postiglo, mora da se gleda šira slika. Mora da se pravi dugoročna politika. I mora da se gleda stanje na terenu, stanje u praksi, stanje kako ljudi zaista funkcionišu u Beogradu, a ne ono kako pojedini koji sebe zovu stručnjacima, misle da funkcioniše, a nemaju predstavu, ko da ni ne žive u Beogradu.
 
Igor":3i5s3n9q je napisao(la):
Ni ja nisam oduševljen na insistiranju na stvarima koje u suštini često samim biciklistima ne idu u prilog. Jednostavno realnost ih demantuje kao kod BNV-a gde su insistirali da budu uz reku pa sada kada je gužva dole ne mogu normalno da prođu a sve to je povuklo za sobom cik cak ukrštanja biciklističkih i pešačkih staza. I dalje stojim pri stanovištu da je biciklističkoj stazi u zoni priobalja mesto iza prvog reda zgrada gde može brzo da se prođe a ko želi može da siđe sa bicikle i prošeta promenadom ili veže biciklu pa prošeta. Odličan primer je odvajanje staza na Adi ciganliji.

Sve ostalo je ovo
200505-pasarela-kalemegdan-22.jpg
Staza jeste trebala da ide uz reku, ali šetalište je moralo da bude šire. Ovako, možda nije loše da je gužva i opasno da bi narod shvatio kolika je greška što šetalište nije šire i da shvate šta SavaLova iceo BnV u stvari predstavljaju.

Na žalost, većina će da krivi bicikliste, a ne projektante, tj. one koji su to dozvolili.

Beton hala i bici staza - u principu tu je malo bolje jer ima dovoljno mesta, ali ostaje žal za neiskorišćenim tunelom.

Sve u svemu, bici staze se stihijski prave, bez prave analize i očigledno oni koji učestvuju u svemu tome nikada nisu seli na bicikl.
 
@nikolino Ubaci još jednu promenljivu u celu jednačinu - parking je previše jeftin u centru grada i zato se svi guraju kolima u centar. Povećaj cenu parkinga na ulici jedno 3 puta i garažu jedno dva puta i neće biti gužve.

Naravno, uz to je potrebno poboljšati gradski prevoz i napraviti Park&Ride po obodu šireg centra.

Jednostrano gledanje i davanje "rešenja" nije rešenje.

Ko pravi mnogo gužve po centru? Oni koji mile i kruže i traže parking. Recimo neko treba da obavi nešto kod PMF-a i on će pravo kolima tamo i tražiti mesto 10 minuta sigurno. Da je otišao pravo u garažu kod Skupštine ili u Rajićevu ili u neku novu tu negde, em ne bi pravio gužvu, em bi ranije stigao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743159#p743159:2aui4atz je napisao(la):
astrodule » Pet Maj 29, 2020 2:59 pm[/url]":2aui4atz]
Sve u svemu, bici staze se stihijski prave, bez prave analize i očigledno oni koji učestvuju u svemu tome nikada nisu seli na bicikl.
Pa mislim šta dalje reći posle ovoga...
vv.jpg

Ajde da je rekao: ''jedna od funkcija pasarele jeste da ljudi koji dođu kolima do šetališta mogu dalje u rekreaciju biciklima''. Ali ne, on je jasno i nedvosmisleno implicirao da pasarela služi da premosti ulicu zarad biciklista. Da premosti kako? Stepenicama? Da premosti kuda? Ka još većim stepenicama? Ili ka zemljanoj stazi koja ide ka delu ulice gde niko ni ne prolazi?

A potpisujem da čak ni on tako lukav i kvaran ne bi mogao toliko da vrda i izvlači se da mu ovi iz raznih udruženja, svojim besmislenim postavkama i idejama, ne ostavljaju toliko ''prostora za manevar''. Jer njemu ništa lakše nego da prospe kantu farbe i kaže ''e'o vam staze, sad je sve rešeno''. A NIŠTA nije rešeno!
Umesto da ovi budu jasni, razumni i eksplicitni u svojim zahtevima, i da kažu ''hoćemo te i te koridore od ovog do onog dela grada, na osnovu ovih i onih argumenata i po ovom i onom modelu''. Nego im se sve svodi na ovo:
439eai.jpg


I onda dođe Groxy, prospe par kantica farbe, prospe priču kako je pasarela za bicikliste, kako je bandera za bicikliste, kako je vodotoranj za bicikliste... i sklepa priču kako je Beograd opet izgradio 20 km bici staza i kako postaje pogodan za bicikliste a saobraćaj će da redukuje.

A u realnosti ništa nije urađeno i ništa nije rešeno! Zato što strana koja želi promenu nema nikakve racionalne planove i nastup.
 
Zašto se biciklistička udruženja ne zalažu konkretno za neke od predloga koje sam ja uočio i izložio baš na ovoj temi, ili neke slične takvima? A koji traže miminalna ulaganja, birokratiju i radove...

Zašto ne cimaju Groxyja da napravi bici stazu od Železnika do Ade preko Bore Stankovića i Starog obrenovačkog puta?
Zašto ne bici staza i trotoar od Železnika do Sremčice? Zašto ne traže isto od Železnika preko Belih voda pa sve do Čukarice?
Zašto ga ne cimaju za stazu od Ostružnice do Ade? Od Jakova do Novog Beograda? Itd, itd...

A pa da. Zato što njih to ne zanima. Njima je samo bitno da mogu da špartaju po svom delu grada (uglavnom urbanom) po principu ''ja sam biciklista, hoću da vozim i po trotoaru, i po stazi, i po kolovozu, i u suprotnom smeru, i da vozim kao auto al ne stajem na crveno kad mi se ne čeka''... :kafa:
''Ja sam biciklista i ja zahtevam! Ja sam biciklista i ja treba da imam najveća prava a nikakve obaveze''. Da da, oće to. :kafa:


A glodar Groxy samo gleda, smeje se i kupi jeftine političke poene. I zahvaljuje im se što su tako naivni i šuplji da mu se sami nameštaju na volej.
 
Dovoljno bi bilo da isteraju do kraja priču o oborenim ivičnjacima i da na svakom novom gradilištu insistiraju i smaraju šefove da obore svaki ivičnjak.

Po propisima SVAKI ivičnjak na pešačkom prelazu mora da bude oboren na nulu. Znači ne samo na bici stazi, već SVAKI i to zbog kolica, invalida i svih ostalih.

Pa samo NBG je prepun neoborenih ivičnjaka i to pored oborenih što pokazuje da se može, ali neće.

Za to vreme bici udruženja prostiru crvenu traku tamo gde joj mesto nije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743159#p743159:1dvi4sdh je napisao(la):
astrodule » Pet Maj 29, 2020 2:59 pm[/url]":1dvi4sdh]
Igor":1dvi4sdh je napisao(la):
Ni ja nisam oduševljen na insistiranju na stvarima koje u suštini često samim biciklistima ne idu u prilog. Jednostavno realnost ih demantuje kao kod BNV-a gde su insistirali da budu uz reku pa sada kada je gužva dole ne mogu normalno da prođu a sve to je povuklo za sobom cik cak ukrštanja biciklističkih i pešačkih staza. I dalje stojim pri stanovištu da je biciklističkoj stazi u zoni priobalja mesto iza prvog reda zgrada gde može brzo da se prođe a ko želi može da siđe sa bicikle i prošeta promenadom ili veže biciklu pa prošeta. Odličan primer je odvajanje staza na Adi ciganliji.

Sve ostalo je ovo
200505-pasarela-kalemegdan-22.jpg
Staza jeste trebala da ide uz reku, ali šetalište je moralo da bude šire. Ovako, možda nije loše da je gužva i opasno da bi narod shvatio kolika je greška što šetalište nije šire i da shvate šta SavaLova iceo BnV u stvari predstavljaju.

Na žalost, većina će da krivi bicikliste, a ne projektante, tj. one koji su to dozvolili.

Beton hala i bici staza - u principu tu je malo bolje jer ima dovoljno mesta, ali ostaje žal za neiskorišćenim tunelom.

Sve u svemu, bici staze se stihijski prave, bez prave analize i očigledno oni koji učestvuju u svemu tome nikada nisu seli na bicikl.
Dobro je što nemaju ekskluzivan pristup reci a da pešaci ostanu distancirani od reke a ako kojim slučajem preseku stazu da ih ovi krišom snimaju kako su stopalom zgazili na bici stazu. Uostalom oni su se izborili za ovakvo rešenje pa su posle shvatili koko baš i nije to to što su hteli pošto ponavljam realnost demantuje fiks ideje.

Kao pešak neću da se guram sa biciklistima ili bilo kojim drugim vidom saobraćaja motori, automobili već da kada izađem na površinu za pešačenje nemam opciju da presečem biciklističku stazu i da smetamo jedni drugima. Nikakva ukrštanja nisu poželjna a prioritet je po meni jasan: pešaci, biciklisti, motorna vozila. Da je staza urađena kako sam pomenuo iza prvog reda zgrada i dalje Karađorđevom uz pešačku stazu pa dalje kroz tunel ne bi bilo nikakvih ukrštanja. U tunelu bi lokali mogl biti i sa druge strane pa da se otvori neki pit stop kafe gde bi se servisirale bickikle i sl.
 
Naravno, što manje ukrštanja je poželjno. No, očigledno u Karađorđevoj imamo specijalnu oblast nepotrebnih ukrštanja tramvaja i kola, kao i pešaka i biciklista.
 
Како се додаје у саопштењу удружења „Улице за бициклисте”, све је више бициклиста на улицама, а то потврђује и податак да продаја бицикала обара све рекорде и да се код сервисера бицикала поправка заказује и до неколико недеља унапред.

Hm, u najmanju ruku sumnjiva izjava (boldovan deo)

I, opet

Зато ће у суботу, на крају „Критичне масе”, која се завршава на Савском насипу, бити постављена импровизована поп-ап бициклистичка стаза, да бисмо показали колико је једноставно исцртати стазе, за које у Београду има и те како довољно места – поручују из овог удружења.

Tako je, jednostavno je iscrtati staze i stati na zulj vecini Beogradjana.

Evo jos necega sto je trenutno vaznije od pop-ap staza - apelujte na ljude da stave belo svetlo napred i crveno nazad i da iskljuce bljeskalice.
 
Argument da je sve više bicikala samo zato što servisi imaju gužve je smešan. Još pre 5 godina sam znao neke servise koji bi na proleće ''čupali kosu'' od posla jer svi čekaju da dođu sunčani dani sa 25+ pa da onda srede bajs, umesto da to urade natenane, dok je malo svežije ali moguće oterati bajs do servisa i ostaviti ga tu na jedan dan.
 
mali offtopic

planiram da idem na KM sutra al sam čuo da će biti smeće od vremena....da li negde ima da se kupe neke kabanice koje štite i mene i groupset?
 
Evo im sad idealne šanse da se izbore za što skoriji početak izgradnje bici staze od Rakovice ka Adi...jer mi nešto ne deluje da će ta staza paralelno sa rekonstrukcijom Bulevara petrijarha Pavla. Možda se vremenom i skroz zaboravi na stazu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743181#p743181:3ugvticb je napisao(la):
tragac » Today, 16:02[/url]":3ugvticb]mali offtopic

planiram da idem na KM sutra al sam čuo da će biti smeće od vremena....da li negde ima da se kupe neke kabanice koje štite i mene i groupset?
Ali, DX i slicni sigurno.

Ne znam da li ima kod "nasih" Kineza
 
Vrh