Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Tačno tako. Plus što bi parking mesta na ovom mestu, i to još uz ivicu parkića, samo bespotrebno usporavala i kočila, i onako već problematičan deo Crvenog krsta od ukrštanja Cara Nikolaja II i Mileševske, pa do skretanja u Grčića Milenka, gde se redovno u vreme špica stvaraju kolone vozila. Plus što baš na ovom delu kod ovih češljeva imamo ulaz u stambenu zgradu, sa sve poštom u prizemlju, plus ulaz u BDP, pa ljudi često tu pretrčavaju ulicu. A to mesto je tačno na pola puta između Velimira Bate Živojinovića i Branka Krsmanovića / Jovana Rajića, gde se nalaze najbliži pešački prelazi.
 
Ukoliko neko nije prolazio ovih dana, juce su pripremili, a danas pustili u funkciju privremenu stazu ispod Gazele, do staze kroz BW. Nazalost, tj deo nisu asfaltirali, vec samo nasuli, ali je dobro utabano. Druga privremena staza koju su napravili, a nisu pustili je izmedju zavrsenog i nezavrsenog dela Vilsonovog bulevara. Ocigledno da ce im trebati vremena da zavrse drugi deo bulevara, a posto im se zuri da udalje bicikliste od gradilista, napravili su ovo novo na brzinu.
Na samoj stazi kod trznog centra, asfaltirali su prelaz preko koga je ranije moralo da se naskace na ivicnjake.
 

Prilozi

  • rsz_img_20200612_194212.jpg
    rsz_img_20200612_194212.jpg
    992,4 KB · Pregleda: 3.215
A te kamenčiće su mogli da stave neke oblije.

Juče sam prošao tuda i mnogo sam se razočarao. Naime, pre BnV si silaskom na reku kod Brankovog mosta uživao u miru i tišini i vožnja je bila uživancija do Ade.

Pa čak i do smo vozili kroz gradilište, nije bilo toliko strašno.

Moja putanja sa Brankovog mosta je kroz Hercegovačku i ona je već postala užasna sa onim parking mestima i automobilima na njima.

Puštanjem saobraćaja kroz novi bulevar dobili smo užasnu trasu. Em se ne vidi reka, em saobraćaj, em semafor kod Nikolaja Kravcova. I to je bilo juče (subota) oko 18h.

Ako je to bila prvobitna ideja (da se staza postavi kroz unutrašnjost BnV) - dobro je što je pod pritiskom staza ubudžena na šetalište.

Naravno, na šetalištu je oko 20:30 bila gužva, ali pešaci su poštovali svoj uzan prostor.

Sve mogu nekako da progutam, ali način na koji su dobili zemljište i usko šetalište im neću nikada oprostiti.
 
Sa teme o Karađorđevoj da prenesem i ovde da smo dobili novi patrljak na trotoaru u Karađorđevoj

Kuda ide, to samo Vesić zna...

staza karadjordjeva.jpg
 
Biciklisti nisu nista dobili. Neko ko ovde bude isao bajsom ne treba ni sebe da naziva biciklistom. Bolje da me zvekne auto nego da ugrozavam pesake vozeci bajs ovuda.
 
Malo čitam PDR za novi pešačko biciklistički most, malo guglam stare vesti o razvoju bici staza u Beogradu, malo čitam Vesićeve laži, pa da prenesem ukratko (moraću sve to da spojim u jedan tekst na blogu).

Naime, izvesno je produžavanje bici staze uz Savu do Agostina Neta.

E sad, dolazimo do raznih planova iz prošlosti, kao npr. ovaj.

stari-plan-za-staze.jpg


Tu možemo videti da uopšte nije nikada planirana staza kroz Karađorđevu (a koju smo videli ovih dana da se iscrtava), što dovoljno govori o ozbiljnosti gradskih vlasti.

Naravno, tu vidimo i 150 stanica za iznajmljivanje i taj tender je već dva puta propadao.

Od planiranih staza, za sada izvesno imamo samo Bulevar Vudro Vilsona u BnV.

E sad, ovaj stari plan govori o oko 80km staza, a Vesara pominje preko 100km postojećih. Pokušao sam da izmerim staze na onoj mojoj mapi, ali nisam uspeo da nađem opciju, ali pokušaću.
 
Dobar dan svima, noviji sam član beobuilda, ali pratim već duže vreme.
Što se tiče staza verujem da ima 100 km jer na ovoj mapi od planiranih su izgrađene :
1)Bulevar Nikole Tesle (od Brankovog mosta do hotela Jugoslavija, možda i dalje ali za ovo sam 100% siguran)
2)Bulevar Heroja sa Košara (pristup mostu na Adi)
3) mali deo kod Beograd Centra (Prokop)
4) BnV
5) Vasina
6) Ruzveltova
7) Bulevar oslobođenja
8) mali deo Nemanjine kod Savskog trga (nadam se da će je produžiti duž cele ulice da se spoji sa Slavijom)

I ono što je interesantno, što je najavio Vesić da će se u narednom periodu graditi je: kralja Milana, mali deo kod Ušća da se povežu staze, nova staza na Adi, novi Savski most, linijski park i naravno bici ulice (za sad znamo za Kneginje Zorke, ali je najavljeno više ulica da će dobiti ovaj status)
Moguće da mi je nešto promaklo, slobodno se nadovežite
 
Nažalost kod nas "izgradnja" biciklističkih staza uglavnom podrazumeva obeležavanje biciklističkih staza na uštrb postojeće saobraćajne infrastrukture (kolovoza i trotoara). Tako da mi nije jasno zašto sve vlasti ovo nazivaju izgrarnjom kada to nije...
 
Zato što mnogo lepše zvuči "izgradili smo biciklčističke staze", nego "u okviru postojeće infrakstrukture smo iscrtali linije za biciklističke staze".
 
Upravo tako, iako sam ja kao redovni biciklista presrećan kad se otvori bilo kakva staza :)
 
Vesić ponovo o Kneginje Zorke kao bici ulici pričao pre neki dan.
 
Да ли можда постоји неки пројекат да се сви “прелази” на тротоарима лише ивичњака (па и оних оборених) бар у делу где треба бициклисти да пролазе? Не сећам се за бицикл, давно сам га возио, али за електрични тротинет су ти ивичњаци ноћна мора и потпуно онемогућавају удобност вожње (мора доста да се успори због њих). И обнова бициклистичких стаза по Новом Београду пошто на гомили њих постоје кратери, где су господа изашла у сусрет корисницима па их обележили, а ни случајно да их можда, али само можда, санирају...
 
Bilo je priče o tome prošle ili pretprošle godine kad je Mali/Vesić i još neko (neka ministarska ili ministar ili domar neki, ne znam ni ja, svi na kraju lažu kad moraju) rekao da će "svi ivičnjaci biti oboreni".

but

narrator: "ivičnjaci nisu oboreni"

edit: ono o čemu pričam - https://uzb.rs/bole-nas-ivicnjaci-najav ... icna-masa/
 
Али ја више циљам на то да буде “на нулу” тј да их нема уопште...
 
Da ih nema uopšte nećeš videti u ovoj garnituri vlasti. Na nulu je najbolje što se može dobiti. Zašto? Jer su godinama pričali da biciklisti izleću na ulicu i hoće da se ubiju ako nema ivičnjaka da ih uspori. Isto je za one zamke od žuto-crnih cevki pred prelaz ulica na NBG-u - i one služe da uspore bicikliste da ne prelaze ulicu i da se ubiju. Tek su skoro počeli da lažu da će biti oboreni na nulu. Da li ih na kraju krajeva zabole ili ima nešto više... pokazaće vreme. Ali Vreme mahom kaže da ga to ne interesuje i eto tako - ja sam odavno naučio da dignem dupe kad je prelaz. Lakše mi je nego da se nerviram.
 
Хаха забога која логика, најбоље онда и на аутопутевима да буде лежећих јер људи јуре. Никад ми неће бити јасан тај недостатак слуха и свести од стране власти. Па бар ти ивичњаци су нешто где могу врло лако, једноставно и јефтино да дођу до политичких поена, па ето, макар и из сопствене користи тако нешто да ураде... ма јок.
 
Problem je što većina ljudi misli da je oboreni beli ivičnjak super rešenje jer na pogled deluje da je oboreno i da je time olakšan prelaz svima sa točkovima.

Naravno, u praksi, svi mi koji koristimo bicikl (rolere, invalidska i dečija kolica) znamo da je prelaz preko takvg ivičnjaka daleko od idealnog. Sad bi neko rekao da je bolje tako nego da ivičnjak nije oboren i takve bih odmah zamolio da od*ebu iz dalje diskusije.

Kačio sam već šta rade u Novom Sadu sa tim belim oborenim ivičnjacima. Vade ih i rade kako treba (asfalt na asfalt)

ns ivicnjaci uklanjanje (1).jpg
ns ivicnjaci uklanjanje 2 (1).jpg


A kačio sam i primer kako se pre radilo i to sa ivičnjacima potpuno upuštenim u asfalt i to je možda i najbolje rešenje.

oboreni-i-upusteni-ivicnjaci.jpg


Naravno, ova slika je najbolji primer jer na istom mestu imamo dva primera i svako ko prođe biciklom će odmah primetiti razliku.

I što je najgore, ne postoji nikakva doslednost. Naime, relativno skoro su radili (crtali) staze u Bulevaru Nikole Tesle i kod Juge su ivičnjake oborili celom dužinom asfalt-na-asfalt i tako je svima lepše i bolje. Znači ne samo na stazi, već svim pešacima (a svi znamo da pešaci obožavaju da koriste onaj mali oboreni deo)
 
Memi se sve vise cini da to zavisi ponajvise od konkretnog majstora u najboljem slucaju brigadira bg puta...
 
http://rs.n1info.com/Lifestyle/a612750/ ... zvone.html

U sklopu novih i strogih prometnih pravila, zabranjeno je gnjaviti druge nepotrebnim korišćenjem zvonca.

Isto vredi za nepotrebno kočenje ili blokiranje biciklističke staze. Mere stupaju na snagu 30. juna. Biciklisti su sve češći na ulicama Tokija, grada koji nije poznat po sigurnosti biciklističkih staza.

Biciklisti stariji od 14 godina moraće na obuku o saobraćajnim propisima ako prekrše pravila dvaput u tri godine. Oni koji to odbiju, platiće kaznu do 50.000 jena (oko 400 evra).

Apsolutno podržavam, ali to je potpuno neprimenjivo u Srbiji. Od ostalih stvari koje mi idu na živce su bela trepćuća svetla napred koje blješte i zaslepljuju jer su uglavnom postavljena previsoko. To čak i može da se kažnjava jer svetlo napred mora da bude konstantno po ZoBS-u.

Zašto ej ova japanska mera neprimenjiva? Pa ko će da odredi šta je previše zvonjenja? Intuitivno svi znamo, ali kako to izmeriti? Isto kao i brzinu na biciklističkoj stazi ili brzinu vozila u zoni usporenog saobraćaja?
 
Meni je bio simpatičan taj članak o prekomernom zvonjenju u Japanu (first world problems), ali moram reći da je apsurdno čak i "podržavati" takvu ideju u domaćem kontekstu, gde buka automobila uguši svaku drugu moguću buku na ulicama u toku dana. Svaki bulevar = nerealna buka samo od motora, a kamoli od sedenja na sirenama što je svima izgleda onako baš gotivno. E za to bi moglo da se odredi šta je kažnjivo trubljenje, a šta nije. Kratkoročni signal je u redu, sve što traje duže od sekund kazna za narušavanje javnog reda i mira, za bahatost, agresiju u saobraćaju. Odnosno, ja sam za potpunu zabranu trubljenja, kao što je slučaj u Beču. A o zvonjavi biciklista u gradu u kome je broj biciklista na ulicama jedva prelazi nivo statističke greške, lol.
 
astrodule":26me8f6m je napisao(la):
Mislio sam na one dr*oše koji sednu na bajs i zvone besomučno svima koji zakorače na stazu?
Ma dule... za neke ljude sirena nije dovoljna...i na adi i kod beton hale deo kod pristanista ima pesaka koji namerno idu bici stazom...

a na adi posebno izdvajam napucane ribe na rolerima koje cas voze slalom po obe trake staze a cas stanu i telefoniraju i pisu poruke...


ej zvonjava je malo za takve...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vrh