Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723967#p723967:10h5ht3b je napisao(la):
vucko » Sub Apr 04, 2020 1:52 pm[/url]":10h5ht3b]Meni je najveći stres kada vozim bicikl u Krunskoj i Golsvordijevoj jer imaju po samo jednu traku za smer. Vozači automobila su agresivni i***** koji trube inače a pogotovu sada kada je vanredno stanje, a ti nemaš gde nego da se slepiš uz parkirane automobile uz desnu ivicu i moliš se bogovima da neće neko otvoriti vrata ili istrčati na ulicu. Težak stres.
Pa nemoj da vozis tuda. Nije svaka ulica za bicikl, kao sto ni kolima ne moze da se vozi svuda 120.
 
Evo kako ja radim (i mogu vam reći da do sad nikad nisam imao problema tako). Konkretno, primer upravo Krunska.

1) Recimo da dolazim bajsem na prazno zaustavno mesto na početku Krunske, kod Šiptarca. Stanem bajsem sa strane, uz ivičnjak, i pustim automobile da se naređaju pored/ispred mene.
2) Kad dođe zeleno svetlo, pustim njih da krenu prvi, čak im i rukom signaliziram da me preteknu.
3) Kolona prođe ispred mene, ja ostajem iza nje i trudim se da ne zaostajem za njom. Kolona će ili biti brža od mene ili ćemo se kretati približno brzo. Trudim se da joj budem ''za repom''.
4) Ako sam zaostao ili vidim iza sebe auto koji se uključio a koji bi da me prestigne (što može da bude i zato što se ja vučem), na prvoj sledećoj raskrsnici sklanjam se malkice u stranu i signaliziram vozaču da me pretekne, te se odmah posle vraćam nasred trake iza njega.
5) Nikad ili gotovo nikad ne pretičem automobile, niti se provlačim da izbijem ''na čelo kolone''. Baš naprotiv, uvek dajem njima da prvi krenu a ako sam nekad prespor, samo se sklonim u stranu i kažem im da me preteknu. A ako auto ispred mene koči ili stoji, onda to radim i ja, iza njegovog gepeka. Ponašam se kao da sam automobil u toj situaciji.

Tako radim u Krunskoj, tako radim na Terazijama, u Kralja Milana, u Vasinoj... Skoro svugde gde (se usuđujem da) vozim kolovozom.
I nikad nemam problema tako. Ni ja ni vozači.

To mi je ujedno i ''vežba'' za slučaj da jednog dana pređem na motor (mada je to veliko pitanje, zbog bezbednosti). Ali sve u svemu, nikad ne pretičem i ne provlačim se između automobila. I ne podržavam tu praksu. Iz više razloga.
 
Da li postoje neki planovi za ovu površinu? Mislim da bi mogla da se iskoristi za park i biciklističku stazu koja bi povezala obalu Save sa Rakovicom i Banovim Brdom...
 
Jel to trojka tramvaj ne vozi? Video sam danas bus 3a.

Pitam zbog one price kako doci sa bajsom i detetom od Ade do Topcidera.

Moglo bi se trotoarom od Ada Mola i tako Pastrovicevom do rampe za ulazak na Hipodrom kod Uzelca. Tu se udje u park i samo skrene levo do kapije koja vodi van zidina hipodroma, i izadje kod onog dela gde idu 12 i 13 i gde su oni svi grafiti iscrtani. Tu ima trotoar pored pruge i ide se prema Senjaku i onda se skrene desno i vozi prugom kojom inace ide trojka i dodje se direktno do Topciderskog parka.
 
Нема тројке ни до Топчидера докле год не заврше Савски трг, а кад њега заврше, чекаће се цела траса булевара Патријарха Павла.
 
Trojka će se vratiti do Topčidera kad završe Savski trg.

Послато са Redmi 7 помоћу Тапатока
 
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... n07X9I9VQA

Evo gledam i citiram i pišem (i malo mu odgovaram)

Vesić: U prethodne četiri godine veoma mnogo smo uradili za bicikliste?
Ja: Šta konkretno osim donošenja nekih odluka na papiru i par nefunkcionalnih patrljaka po gradu?

Vesić: Imao sam sastanke sa nekim bici udruženjima i PROIZVOĐAČIMA bicikala.
Ja: Sa kojim udruženjima i sa kojim proizvođačima.

Vesić: Imamo nekoliko jakih domaćih proizvođača?!?!
Ja: Koji se to deo bicikla proizvodi u Srbiji? Imamo sklapače bicikala, ali nijedan deo na biciklu nije iz Srbije.

Vesić Radi se trenutno 7.7km staza: Savski trg, Savski trg - Nemanjina, Teodora Drajzera, Mirijevski bulevar, Višnjički bulevar i Mihajla Pupina od Mosta do 6 Kaplara !?
Ja: Vervatno smo slepi jer ne vidimo mašine nigde osim na Savskom trgu

Vesić: U naredne 3 godine 120km staza.

Vesić: Pasarela je namenjena biciklistima!!!

Vesić se svađao sa urbanistima jer su izbacili bici stazu iz "4 bulevara". Biciklisti su u pravu, ali u pravu su i građani kojima bi se ukidala parking mesta i nema drugog rešenja osim da im ostavimo parking mesta.

Ja: Naravno da ima - garaže.

Vesić: Lako je na novim ulicama praviti biciklitičke staze.

Ja: Vidim, sve oboreni ivičnjaci po novim ulicama i bici trakama.

Vesić: Dvoje, troje prijatelja mu je reklo da će kupiti bicikl

Kralja Milana je prva sledeća (malo kolovoz, malo trotoar)
 
Vicnjicki bulevar ako rade po sredini bolje da nerade nista
Kod 6 kaplara vec ima staza i dobar dio nbg to moda urade one staze od nigdje do nigdje tj njihov nastavak ...
U naredne 3 god 120 km staza to ponavlja kao mantru ...
Tamo gdje je bila garaza upravo pocinju neki radovi plac je namjenjen za garazu na zadnjem javnom uvidu ne bi me cudilo da nikne zgrada ...
U blokovima zgrada dvorista su katastrofa umjesto da se srede za parking ....
Kralja Milana kakv crni kolovoz jedva trake siroke i za kola
Kneginje zorke rekonstruisali pa ce sad da ubudze stazu...
 
Ima mnogo ovakvih intervjua, ali novinare mrzi da prenesu u tekst, a realno, ko će da sluša političare kako bulazne.

Ovo od 6 kaplara do Brankovog mosta se verovatno odnosi na stazu preko Dejtonke.

Videćemo šta će biti za izbore, a šta za neke tamo...
 
To kod dejtonke su trebali da urade kad je radjena oumpa...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739250#p739250:30eyt5no je napisao(la):
astrodule » Ned Maj 17, 2020 10:53 am[/url]":30eyt5no]
Vesić: Pasarela je namenjena biciklistima!!!
Molim???
Pa kad Groxy tako lepo moli da ga napenalim(o), ko sam ja da mu odbijem zahtev... :D

Trenutno sam u procesu ''migracije'' s jednog YT kanala na drugi, pa moram ovako da okačim video koji sam mu napravio i posvetio. :D
https://gofile.io/d/StxJYP
Imate opciju da pustite na samom sajtu, a imate i ''download''. Slobodno delite, prepravljajte, koristite, kačite na YT, radite šta god vam je volja. :D

Voleo bih da mogu da mu napravim jedan mnogo opširniji i bolji klip pun ljubavi i svih njegovih bisera, ali to otom potom, kad budem imao više vremena i živaca.
 
Dakle, priznato je da bi biciklistička staza u 27. marta ukinula 150 parking mesta. Eto zelenog bulevara.
 
Da je vracena garaza dijagonalno od palilulske pijace sa 200 mjesta i pijaca sa 90 i unutrašnjost blokova zgrada da su uredili za parking dobili bar jos 100 parking mjesta ako ne i vise ali nece niko tim da se bavi to je previse razmisljanja I planiranja ...
 
Hahahaha, piće po izboru za duloa & bendera.. :kk:
Mislim da treba otvoriti zasebnu temu, sa svim biserima barum_barum zamenika i njegovih podanika, da budu na jednom mestu, a možemo je nazvati "Septička jama" ili pozajmiti od Kesića "Šta rekoste bre, i dokle više, aman, ljudi bre?"
 
Može pivo za mene (pšenično po mogućnosti)

Ponavljam da ima baš dosta klipova vesti gde se mogu čuti korisne stvari. U stvari, ne samo vesti, nego i neke tribine. Najgore mi je kada vidim neku zanimljivu vest, ali bude samo video prilog. Lakše mi je da čitam Vesarine izjave, nego da slušam njegov ljigav, šuškav glas.

direktor":v9p9wgni je napisao(la):
Da je vracena garaza dijagonalno od palilulske pijace sa 200 mjesta i pijaca sa 90 i unutrašnjost blokova zgrada da su uredili za parking dobili bar jos 100 parking mjesta ako ne i vise ali nece niko tim da se bavi to je previse razmisljanja I planiranja ...
Naravno. No, pošto se ne razmišlja za dobrobit grada, nego samo za dobrobit ličnih džepova, niko neće da odvaja pare za garaže jer one donose čist profit tek posle 5-10 godina
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739256#p739256:34gt6p4l je napisao(la):
direktor » Нед Мај 17, 2020 11:06 am[/url]":34gt6p4l]U blokovima zgrada dvorista su katastrofa umjesto da se srede za parking ....

Већ годинама се питам када ће неко да се сети и предложи заједнички пројекат заинтересованих грађана и Града на изградњи гаража широм Града тамо где је то могуће, у унутрашњости блокова на Новом Београду и двориштима зграда, на пример, свуда где има услова за то.
Град би могао да уради све што може око дефинисања правних, урбанистичких, пројектних, естетских, власничких и основних организационих услова, евентуално лимитирања цена и другог, и понуди грађанима да уложе у изградњу својих паркинг места у гаражама - где год може пожељно подземних.
У интересу Града је да то уради јер би се смањио притисак на места за паркирање, како легалних, тако и нелегалних као што су тротоари и зелене површине, и смањиле се бројне неповољне последице њиховог мањка.
Гаража од 50 места која је под земљом и не одузима много од дворишта и зелених површина, штеди бар 250 метара дужних за паркирање у једној улици или блоку. Грађани би добили сигурно и покривено паркинг место за свој аутомобил и ослободили се већине брига око његовог паркирања, чувања и безбедности.
На позив за изградњу би се пријавили они који имају новац да уложе у своје паркинг место, тако да би они који имају, на пример, 5-6 хиљада евра добили оно што имају купци станова у новим зградама, подигао би се квалитет становања и изглед блока. Не би имали сви новца, нити желели то, па се не би градило много, али би и 10-30% по згради или блоку значило доста, за почетак.
 
http://www.politika.rs/scc/clanak/45434 ... icke-ulice

Evo još malo Zamenika

У урбанистичким плановима које смо донели пре неколико година планирано је око 450 километара бициклистичких стаза, од чега 110 километара треба да буде завршено у наредне две и по године – додао је Весић.

U ostatku su pomenute iste stvari kao iz onog intervjua na Prvoj

Politika danas objavila dva teksta o biciklistima

http://www.politika.rs/scc/clanak/45434 ... tanciranja

Naravno, oba je pisao već pominjani Dejan Aleksić :kk:
 
Elektricno biciklo i opasan sistem za uakljucavanje

elbicikl-2020-05-19-23-35-45.jpg

Sjecate se onih novih profila za vezivanje e pa bg krs put prevazisao sam sebe :bash:
bicikle01-2020-05-19-23-57-23.jpg

bicikle02-2020-05-19-23-57-23.jpg
 
Inače od početka ove krize su velike gužve u prodavnicama bicikala kakve nisu bile ranijih godina u ovo vreme. O tome se pisalo i u novinama. Čak mi se čini da bicikala ima više na ulicama nego ranijih godina.
 
Istina. Plašim se da je to kratkog veka, no svaki novi biciklista u Beogradu je veliki plus.

U Omladinskih brigada osvežili crvene prelaze za bicikle. Baš je drečavo i vidljivo.
 
Juče sam vozio upravo tom ulicom ali južni deo, do Milutina Milankovića, istočnom stranom. Ništa specijalno, ali u Jurija Gagarina staza je u lošem stanju, vozi se ostatkom trotoara. Ne mogu isto da se otme utisku da je u Bulevaru Umetnosti određena pogrešna strana za stazu. Zapadna strana je rasterećenja jer je manje naseljena, tj nije naseljena već samo fakultet, ambasada i firme, nije problem ni Mercator. NBG meni nije nešto gde se uživa u vožnji bajsa iako je sve ravno zbog semafora i lošeg održavanja staza. Isto mi je žao što nema bici staze duž Zemunskog keja.
 
ugrađivali su građani (od našeg novca je to rađeno), a genije *se* ugradio.
 
Pa bolje da su ih OHO lepkom lepili.

tragac":1wtegyl5 je napisao(la):
Juče sam vozio upravo tom ulicom ali južni deo, do Milutina Milankovića, istočnom stranom. Ništa specijalno, ali u Jurija Gagarina staza je u lošem stanju, vozi se ostatkom trotoara. Ne mogu isto da se otme utisku da je u Bulevaru Umetnosti određena pogrešna strana za stazu. Zapadna strana je rasterećenja jer je manje naseljena, tj nije naseljena već samo fakultet, ambasada i firme, nije problem ni Mercator. NBG meni nije nešto gde se uživa u vožnji bajsa iako je sve ravno zbog semafora i lošeg održavanja staza. Isto mi je žao što nema bici staze duž Zemunskog keja.

Nešto si permutovao - u Bulevaru umetnosti nema biciklističke staze. Doduše, ima lep širok trotoar (naročito uz Blok 30) gde nije problem voziti.

Verovatno misliš na Omladinskih brigada.
 
Nisam permutovao, nego sam mislio da na strani suprotnoj od one kojom sam vozio postoji. Bilo mi je logično jer ta ulica nema petlju sa autoputem, samim tim manje semafora i ukrštanja sa drumskim saobraćajem.
 
Vrh