Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

OK. Nadam se da tamo mogu da nadjem i dobro vremensku masinu, jer mi treba sutra.... Ali i DK inace nisu vise opcija, ja ne kupujem tamo nikad nista odavno jer mi se vise paketa izgubilo a roba je najgori vofl, fazon nase kineske radnje su bolje
 
I, jel bila masa? Jel dostigla kritični stadijum? I o čemu se pričalo?

Da pogodim - nove staze po Adi, Obrenovačkom putu, Savskom nasipu, Dunavskom keju do Vilinih voda... to nije ni pominjano?
 
“Kritična masa” vozi Beogradom: Ulice za bicikliste

Beogradski biciklisti, okupljeni u organizaciji "Kritična masa", protesnom vožnjom od Trga Nikole Pašića ulicama Zemuna i Novog Beograda do Savskog nasipa zatražili su da se u Beogradu obezbede bolji uslovi za vožnju biciklista.

Kolona od nekoliko stotina biciklista pod sloganom „Svi na bajs“ i uz zvuk pištaljki prošla je Dečanskom ulicom, zatim kroz Terazijski tunel, pa preko Brankovog mosta. Dobru atmosferu biciklista nije pokvarila ni povremena kiša.

Uz put su ih iz suprotne kolovozne trake većinom pozdravljali vozači automobila, mada je bilo i onih, ali u manjini, koji su negodovali zbog malog zastoja u saobraćaju.

Kod poslovnog centra Ušće kolona se uputila ka Zemunu i kuli Gardoš pa zatim ulicama Zemuna i Novog Beograda do cilja na Savskom nasipu.

Cilj vožnje je bio na Savskom nasipu da bi se, kako je rekao jedan od organizatora Zoran Bukvić, ukazalo na “tu neuralgičnu tačku Beograda, gde bi deo obale reke, trebalo da bude dostupan za vožnju biciklistima, a okupiran je automobilima”.

“Apelujemo na vlasti već pet godina da se vožnja automobila i faktički zabrani na Savskom nasipu, jer je ona već zakonom zabranjena. Međutim, da li namernim ili slučajnim nečinjenjem gradskih vlasti imamo status kvo i tamo se automobili kreću brzinom od 80 kilometara na sat i proteruju bicikliste” objasnio je Bukvić.

Želja organizatora je, kako dodaje, i da pozove ljude da se više kreću biciklom posebno dok traje pandemija koronavirusa i kada je bicikl mnogo sigurniji od gradskog prevoza.

“Kritična masa” je zajednička biciklistička vožnja koja se odvija u preko 300 gradova širom sveta.

U Beogradu se održava već osam godina, svake poslednje subote u mesecu, sa ciljem da skrene pažnju na probleme koje imaju biciklisti u glavnom gradu. Današnja vožnja je prva posle vanrednog stanja.

Već osam godina u ovim protesnim vožnjama učestvuje i Bata Ristić.

“Potreba za biciklom je zdrava. Bolje se osećam kad vozim, neki od nas voze po gradu, neki na duže staze, ali se svi bolje osećamo kad vozimo” ističe.

Gordana Antunović živi u centru Beograda i žali se da u njenom kraju nema adekvatnih biciklističkih staza, da mora da vozi po trotoaru i da smeta pešacima i oni njoj. Ima 64 godina i na ovoj vožnji ne smeta joj kiša.

“Imam tradiciju u vožnji biciklom. Moj pokojni otac je šezdesetih godina vozio od zapadne Bosne do Pule. Tako je išao na Pulski festival, tako da ovo nije ništa za mene” objašnjava.

Zoran Torbica poziva sve da koriste bicikl i podseća da je to najzdraviji vid prevoza.

“Nije to palanačka stvar, pa jedan Pariz planira preko hiljadu kilometara biciklističkih staza, zato vozite bicikl i trotinet” poručuje.

Milan Vujanić vozi od kada je otišao u penziju.

“Ništa gradski prevoz, samo bicikl. A mnogo smo zapostavljeni, mi biciklisti. U krugu dvojke bi trebalo zabraniti da uopšte ulaze automobili” iznosi svoje predloge.

Ni Tijana Dimitrijević nije zadovoljna tretmanom biciklista u Beogradu. Priča da ih vozači automobila ne poštuju, seku im put u vožnji, ne brinu o bezbednosti. Tijana svaki dan iz Mirjeva ide bicikom na posao na Novom Beogradu.

“Vozim i duže trke, pretežno po Srbiji. Reč je o biciklističkim trkama od po dvesta kilimetara, koje se voze i 13 sati. Nisu to takmičarske trke, već više želja da se upozna Srbija” objašnjava.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XG4AZJhuGxM[/youtube]

NMN7615-1024x683.jpg


VEC_4960-1024x683.jpg


VEC_5153-1024x683.jpg


VEC_5096-1024x683.jpg


VEC_4977-1024x683.jpg


VEC_5117-1024x683.jpg


izvor: Nova S
 
Kada bi ovako nešto postojalo kod nas...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FlApbxLz6pA[/youtube]
 
Protest zbog vozikanja po savskom nasipu - na mestu.

Priča o ukidanju automobila u celom krugu dvojke - fantazija i iluzija. Istina, čovek - koji pritom nije Milan Vujanić - jeste posle dodao da bi moglo ''da se dozvoli stanarima i da bi trebalo graditi garaže''. I to je ok u principu. Ali ono što očigledno ne kapira je da u krugu dvojke nema 5.000 stanara nego 50.000. I još mnogo mnogo studenata, lokala, kancelarija, poslovnih prostora...

Priča kako automobili ne poštuju propise, a biciklisti jadni ni krivi ni dužni ispaštaju - licemerje i dvostruki standardi.
Pariz ima biciklističke staze svuda jer je: 1) ravan 2) prostran 3) planski građen

Sve u svemu, opet mnogo buke i priče a malo realnih predloga.
 
Проблем бициклистичких стаза неће бити решен док се прво не реши проблем паркирања. И ту се сва прича нажалост завршава. Наравно, може се утицати на то да свака нова саобраћајница добије одвојену бициклистичку стазу, да се изфраде исте дуж путева, булевара и улица где за то има простора.
 
Sklanjanjem parking mesta sa kolovoza i ''bašti'' sa trotoara. A da bi se to postiglo, neophodna je izgradnja, opet kažem, pažljivo birajući redosled reči - većeg broja manjih garaža. Ali avaj, zašto bi Grad i Pljačka servis to radili kad mogu samo da prosipaju kante farbi i pričaju kako su rešili problem. Dok bici udruženja svo vreme laju, a ne znaju da sroče šta zapravo žele. Ili to što žele nema osnova u razumu i realnosti.
 
Prvo su ih lose ugradili iza podzemnog prolaza pocupani pokradeni pa sad ovdje ....izgleda ovaj put bolje ubetonirani ....

bici01-2020-05-31-23-43-23.jpg
 
Na šta li će tek da liče kocke kad ih budu opsecali i vraćali.
 
Zašto su tamo postavili P prfoile za parkiranje kada je tu veoma uzak trotoar???
 
Pa i nije baš da je uzak slažem se da su trebali biti iza ulaza u podzemni prolaz kao što su bili pocupani
 
Kad bi se moglo
da ispred svake javne ustanove koja posedije neki parking prostor da uvedu obavezu posedovanja i mesta za parkiranje bicikla
a ne da ih vezujemo ko ludaci za bandere... :evil:

Kad je uspesno sprovedeno postavljanje daleko skupljih rampi za kolica hendihepiranih sugradjana - vrlo pohvalno :kk:
cij je broj daleko manji nego biciklista
onda moze i dodatni ,,mikronski,, trosak ,
radi postavljanja i ponekog cesalja za parkiranje biciklova :idea:

Uzgred danas je Svetski dan bicikala
...2018. godine konačno je dobio svoju potvrdu pred Ujedinjenim nacijama. Generalna skupština ove organizacije je 12. aprila u Njujorku rezolucijom proglasila 3. jun kao Svetski dan ovog prevoznog sredstva. ...
https://www.rts.rs/page/magazine/sr/sto ... ikala.html

:sesir:
 
Bolje bandera ili ograda nego češalj :)

П profili su najpraktičniji, a one ukrasne profile su mogli da postave na renovirane ulice i šetališta i igrališta

bajs parking 1.jpg
bajs parking 2.jpg
bajs parking 3.jpg
bajs parking 4.jpg
bajs parking 5.jpg
 
Trebali bi da imamo češće izbore, očigledno bi nam bilo bolje u pogledu uređenja grada. Inače, otpao je držač za bicikle kod Poštanske štedionice.
 
Pitam se što se nisu setili pri rekonstrukciji da odrade parkinge za bajseve, a ne ovako naknadna krpačina.
Ah da, Beograd i koordinacija radova...

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Pa to i jeste u sklopu radova na rekonstrukciji tzv 4 bulevara prve 3 fotke tako im je jednostavnije nego da opsjecaju ploce ....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745541#p745541:156b81sv je napisao(la):
direktor » 07 Jun 2020 10:32 pm[/url]":156b81sv]Parking za bajsove se mnozi gradom...

bicistubici04-2020-06-06-01-31-54.jpg

Zakinuli su za parking mesta zbog parkinga za bajseve? Verovatno najrevolucionarniji potez koji ovi mogu da smisle za bicikliste...
 
Vrh