Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

dsc05324.jpg
 
@Boca-Ica
Сама Батајница је на Дунавској рути, а за овај пројекат бих напоменуо да се бави искључиво обележавањем, не изградњом бициклистичких рута. Од тебе тражим да направиш конкретнији предлог. На пример, мислим да не би било лоше да се од центра Земуна изобележава рута у правцу Алтине и Земун Поља, где ће бити безбедније за улични бициклизам самим тим што је мањи саобраћај. Да прође поред Железничке станице Земун да ухвати бициклисту који се преморио, или кога је ухватио мрак са лошим светлом. Наравно да можеш дати и другачије сугестије.

@STF
Добро запажање, везано за Грочански правац, уз малу напомену да је тај правац један од најопаснијих за бициклизам. Да ли сматраш да треба ићи само право Булевар-Смедеревски пут, или би предложио неке алтернативе? На шта би посебно скренуо пажњу на том правцу.

@СВИ
Ко није до сада није попуњавао упитник, нека га попуни.
https://docs.google.com/forms/d/1rgNvDr ... Q/viewform
И што је изостављено у упитнику:

Која би била полазна тачка за све туристичко-рекреативне бициклистичке коридоре из центра Београда?
 
Karlo del Ponte":1zmphopd je napisao(la):
Добро запажање, везано за Грочански правац, уз малу напомену да је тај правац један од најопаснијих за бициклизам. Да ли сматраш да треба ићи само право Булевар-Смедеревски пут, или би предложио неке алтернативе? На шта би посебно скренуо пажњу на том правцу.
Деоница до Винче је опасна, после је поприлично безбедно јер пут није оптерећен, нема ускакања, искакања, прегледно је и довољно широко.

Рецимо, препоручио бих да се од скретања за Депонију, уместо даље Смедеревцем скрене лево и потпуно сигурним и скоро празним путем изађе се у центар Винче одакле се настави за налазиште лево, или назад према Смедеревцу десно улицом Професора Васића која је централна улица насеља. Она излази код Кружног пута одакле је даља рута ка Гроцкој далеко сигурнија. Овима бисмо избегли најопаснију деоницу кроз саму Калуђерицу.
 
Karlo del Ponte":2r9kgutf je napisao(la):
....
Која би била полазна тачка за све туристичко-рекреативне бициклистичке коридоре из центра Београда?

Iz centra?
Tašmajdan?
U nekoj optimištičnoj teoriji bi mogli da se provuku koridori ka Brankovom i Pančevačkom mostu, kao i prema Dunavu, a odatle ka Ušću ili ka Adi Huji...
 
Karlo del Ponte":1ywvcm78 je napisao(la):
Која би била полазна тачка за све туристичко-рекреативне бициклистичке коридоре из центра Београда?

Pionirski park, na vrhu grebena je, u centru grada, dovoljno prostran i za vecu grupu biciklista, ima klupice cesme i hladovinu, od njega se moze na sve strane :)
 
Pionirski park :kk: da on ima sve ali
Pionirski park trpi i druga povremena dešavanja a ima i dr. status u odnosu na okolne objekte
što bi smetalo samom Bike Parku da kao takvom centru da ne ometano uvek bude dostupan

Vise bih voleo da to bude Teraziski park
(samo na prvi pogled nagib odbija a zapravo je prednost)
On je u centru i ima jači ,,geostrateški položaj,,
a to bi ih nateralo da ga kaskadno namenski urede kao Bike Park

Kaskade omogucavaju veliki br. parking mesta a konfiguracija terena ,,sama,, uredno slaže biciklove
naravno da dovedeu vodu , struju, wc, (21 vek a nema ništa od infrastrukture a ni mobilijar)

Obavezan info turist i bicklistički servis a koj bi mogli svi da koriste i turisti i mi
u centru a nikome i ništa ne ometa a samom biciklisti sva ,,razlivanja,, su na dlanu :)
 
+1 za Pionirski park.

Proteklih godina, kad god vozim sa društvom sa Cikloberze, kad idemo na istok, sever ili jug, obično nalaženje bude u Pionirskom parku. Jer, kao što Zidar reče, ima hlada, prostrano je, ima se gde sesti i nasloniti bicikl, zatim nezaobilazne česme sa vodom...

Ako mora centar, Pionirski park je najbolje rešenje.
 
Ево описа неких од педлога, чисто да вас инспиришу:

2.1. Ка Авали: Од центра града у Кнеза Милоша, при чему се препоручује десни тротоар све до МУП-а. Ту прећи улицу, па тротоарем уз МУП све до Хитне помоћи. Подвожњак испод аутопута до бензинске пумпе. Одатле Облаковска, Вереничка, Дугопољска, Сурдуличка, пролаз Др.Милутина Ивковића све до Аутокоманде. Одатле Булевар Ослобођења све кроз Вождовац и Јајинце, Односно Булевар ЈНА до Кружног пута. Од Кружног пута почиње Генерала Жданова кроз Бели поток и Пиносаву, а од Пиносаве према Трешњи је врло леп пут за бициклирање. На самој Авали има неколико интересантних рачвања, на пример круг око Авале кроз Зуце, Чарапићев брест, пењање на врх Авале, и убедљиво најтежи Рипањ.

2.6. Батајничким путем: Повезати тачку у центру са Бранковим мостом. Одатле, користити постојећу бициклистичку инфраструктуру до Земунског кеја. Од Земунског кеја Змај Јовина, Главна, Трг Бранка Радичевића, а Добановачку искористити за пењање јер је мање прометна и загађена од било које уз гребен Лесне заравни. Ићи до Далматинске улице дакле скренути у Далматинску ка Угриновачкој. Угриновачком све до Алтине, Угриновачки пут, Угриновачки пут 35.део, Железничка станица Земун поље, Пружни пут, Слободана Бајића, Јурија Ракитина, Мајора Зорана Радосављевића (јер Батајнички друм ту више не може да се избегне), у Батајници Стевана Дубајића, Војвођанских бригада, Јована Ранковића, а одатле према Старим Бановцима, где је крај руте. У Новим Бановцима је главна улица Светосавска, а у старим, Миленка Певца.

2.11.3. Липовачка шума и Барајево: Исто и као према Обреновцу, користимо постојећу инфраструктуру према Ади. Обреновачки пут до Улице Боре Станковић у Макишу, затим се скреће у ту улицу и право до Железника. У Железнику Лоле Рибара, Свете милутиновић према Сремчици. Кроз Београдску у Сремчици све до Липовачке шуме. Кроз Липовачку до Ибарске магистрале, поред које је војни пут и широке угажене насуте банкине све до Бензинске пумпе. Одатле се одваја пут за Барајево, и то је Светосавска улица. Постоје два начина да се дође до Барајевског језера. Један је да се иде право у Барајево до Општине, одатле Миодрага Вуковића, до Средњокрајске, Средњокрајска до првог скретања десно, и одатле још мало па језеро. Друга је пречица око километар пре центра Барајева, скретање за ИКЛ, право испод пруге, у Драженовац десно до Средњокрајске и даље до језера.
 
Угриновачка улица је изузетно опасна за вожњу бициклом, Првомајска да не говорим, генерално је Земун критичан. Улица Марије Бурсаћ је добра алтернатива да се некако дође од Земуна до НБГ јер већим делом има тротоаре, а део који нема тротоар има лежеће полицајце који онемогућавају дивљу вожњу аутомобилима.
 
Probaj tramvajskim sinama ,mozda je najbolje da se uz sine provuce bic staza ,doduse treba da se siri bulevar patrijarha Pavla pa on predvidja bic stazu
 
direktor":z68uiewg je napisao(la):
Probaj tramvajskim sinama ,mozda je najbolje da se uz sine provuce bic staza ,doduse treba da se siri bulevar patrijarha Pavla pa on predvidja bic stazu
Tramvajska baštica je do sad bilo relativno dobro rešenje za bajs, jer u zadnjih 10 godina zbog raznih rekonstruckija i gradnje mostova i petlji tramvaj ukupno gledano po broju dana je više bio van funkcije nego u funkciji. Sad su svi ti projekti gotovi i tram redovno ide pa nije bezbedno. Jedna zanimljiva alternativa je upotreba jednosmernog šumskog puta od stadiona FK IM Rakovica do Hajdučke česme a potom železničarskom ulicom pored pruge kroz Topčider do ZIN-a ili uzbrdo od Hajdučke česme do stare šumarske kuće (kuće Bilija Pitona) uzbrdo ka Banovom ili nizbrdo ka Košuti. Najgore je što ni jedan od ovih alternativnih pravaca nije osvetljen, a i dalje su to ulice za kola.
 
Postoji teoretska sansa da se se tako naprave staze da se izbegne glavni put a da se vozi od Brankovog mosta do Stare Pazove.
Brankov Most-Stazom do Hotela Jugoslavija, dalje do Kapetanije (ovaj deo zameniti trotoarom uz bul Nikole tesle ako je guzva).
Dalje se popeti Sindjelicevom pa u Pregrevicu, ovde treba sici sa bajsa jer se kaldrmom ne moze voziti, ali zato se prodje lepim krajem i postoje tri mesta odakle puca prelep pogled na Dunav sa litice (ja preferiram da se popnem ovuda ali i Dobanovacka je dobar izbor), ide se Pregrevicom do saobracajne skole.
Odavde do ulaza u Batajnicu postoje uslovi za izgradju pesacko-biciklisticke staze.
U Batajnici su sada renovirani trotoari i njima moze da se vozi jer nema guzve, Batajnica je jedna spavaonica i postoje delovi dana kad se retko ko sretne na trotoaru. Trotoari idi skroz do prvog ulaza u Batajnicki aerodrom.
Dalje postoje ulovi da se izgradi staza do ulaza u Novu Pazovu. Kroz N. Pazovu slicno kao kroz Batajnicu moze se trotoarom. Na izlazu iz N. Pazove postoji Nova biciklisticka staza koja vodi skroz do ulaza u Staru pazovu, dalje se moze trotoarom do centra Stare Pazove.

Znaci, potrebno je izgraditi segment staze bat drumom koji ima vece opravdanje od veze izmedju pazova i deo koji povezuje novu pazovu sa Bat aerodromom koji je potreban koliko i veza koju Batajnica ima sa njim.
 
Posto sam vec predlagao povezivanje Zemunskog keja i Kineskog mosta biciklističkom stazom
evo malog uputstva za kratku zabavu i ,,otkrivaje,, postojecih delova te staze i delova koji nedostaju
otvoriti Google Earth
Dovesti se do taćke završetka Zemunsog keja
Pogled-perspektivu okrenuti tako da se posmatra sa reke desna obala
Izravnati horizont kao da ste na čamcu u Dunavu
I polagano krenuti ka Kineskom mostu

U mojoj verziji Google Earth (6.0.3.2197) vidI se pored trase bIciklističke staze
mnogo interesani objekti pa ćak i krugovi u žitu. . .
Uživajte u zabavi i nadajmo se nekoj buducoj vožnji biciklom uz reku do mosta :)
 
mislim da je potrebno izgraditi deonicu od rakovice do ade .. i obeleziti ili urediti stazu od bloka 45 do ostruznickog mosta ...
 
Главни разлог зашто се толико одлаже пројекат реконструкције Војводе Степе је што већ 4 године покушавају да нагурају 2+2 аутомобилске траке Војводе Степе. Информацију сам добио од лица које не желим да доведем у проблем тиме што ћу му открити идентитет. Чак и када неко у градској институцији мисли исто што и ми (овде мислим на љубитеље железнице и бициклистичке организације у којима учествујем), немоћан је, и треба му наша подршка!

Ја сам мислим да у сарадњи са још неколико удружења покренем петицију са следећим затевима:
1) Да за аутомобиле остане и даље само 1+1 саобраћајна трака, никако више!
2) Обавезни дрвореди макар тамо где је довољно широко.
3) Бициклистичка трака где је улица уска, стаза између пешачког дела и паркинга где је улица довољно широка.
4) Опште ограничење брзине на 30км/с за аутомобиле, регулисано саобраћајним знацима и продуженим лежећим полицајцима за 30км/с.
5) Зелени талас оријентисан на кретање трамваја.



На ту петицију може да се надовеже петција за продужење трамваја према Степи и Кумодражу 2. Још разматрам да ли да се то прави као једна или две одвојене петиције!

Имам и контакте неких особа које учествују у пројекту, али њихов утицај је ограничен. Последњих дана сам доста развио контакте са медијима, што опет може да се искористи са поруком "ОДРЖИВИ ТРАНСПОРТ НА ВОЖДОВЦУ".
 
2+2+tramvaj sumnjam da je moguće. ali bi moglo da ide 1+tramvaj ali da tramvaj nema odvojenu traku, pa da van gužve mogu i automobili da je koriste. Tj samo u špicu da ima gsp rezervisanu traku?

Što se tiče biciklističke staze, ja obožavam biciklu, ali ne možeš da je namećeš u brdovitom delu grada... Ljudi prosto nisu takvi da bi je vozili. A za mali broj biciklista to nije isplativo. Bar ja tako mislim.
Što se tiče ograničenja, 50 je ok, ali da postoje radari. 30 je mnooogo malo za toliko dugačku ulicu!
 
Nije mi jasno za šta će koji klinac infrastruktura za odmaranje bicikala kada ti bicikli jedva imaju gde da se umore.
 
Gorstak89":3sxuyl4a je napisao(la):
2+2+tramvaj sumnjam da je moguće. ali bi moglo da ide 1+tramvaj ali da tramvaj nema odvojenu traku, pa da van gužve mogu i automobili da je koriste. Tj samo u špicu da ima gsp rezervisanu traku?

Što se tiče biciklističke staze, ja obožavam biciklu, ali ne možeš da je namećeš u brdovitom delu grada... Ljudi prosto nisu takvi da bi je vozili. A za mali broj biciklista to nije isplativo. Bar ja tako mislim.
Što se tiče ograničenja, 50 je ok, ali da postoje radari. 30 je mnooogo malo za toliko dugačku ulicu!

Skoro da sam isto hteo da napisem. Jednostavno na ovakvoj konfiguraciji terena treba zaboraviti one idilicne scene voznje bajsom, ovo je za one sa dobrom kondicijom i bajsom sa dobrim kocnicama, postaviti onakvu usku stazu kao na Adi bi bio atak na bezbednost, ovde je najbolje postaviti sirok trotoar koji bi mogli da koriste i biciklisti po potrebi, mada ne vidim sta bi mogao da radi biciklista kad dodje do Autokomande, jedino da se vozika uzbrdo-nizbrdo po Vojvode Stepe.
Ulica je specificna, dosta je duga a ima mnogo pesackih i nemoguce je postaviti toliko semafora, dve trake su u tim situacijama opasne zbog scena kad jedan vozac propusti pesaka a drugi ga ne vidi od vozila ili ne zeli da ga propusti. Ogranicenje treba da bude 50 s tim da patrole povremeno prate da li se postuje prednost pesaka i ostro kaznjava nepostovanje.
 
@ ORION
Према мом сећању, писао си много пробициклистичких постова, тако да ме је зачудило да си то променио на (за велике градове утопистичко) проаутомобилске ставове и антибициклистичке.

Ја сам за разлику од тебе одрастао на Вождовцу и није ми проблем да потпишем, ако треба и правно одговарам за изјаву да је за бицикл на Вождовачком брду довољна осредња кондиција. А да не говоримо о зони од Вождовачке цркве до Пет солитера која је практично равна, а са мноштво градских садржаја. Сада је званично брзина у Војводе Степе ограничена на 40км/с, и поред тога је памтим као аутомобилску трауму из детињства (препрека, ограничење права детета на слободно и безбедно кретање). За 50км/с се може користити Булевар ослобођења, који сем на прилазу Аутокоманди никада није загушен, али Улици војводе Степе треба дати, тачније вратити карактер линеарног градског центра. Са смањењем брзине аутомобила на 30км/с успорење аутомобила се неће ни осетити са обзиром на живост ове улице која успорава аутомобилски саобраћај, али зато се добија градски простор много вреднији од повлађивања бахатог уступања простора аутомобилима ради осећаја луксуза мањини.
 
Samo prenosim sa teme o Mostu na Adi

Gorstak89":3ivbp3pm je napisao(la):
Nastavak:

ui9y.jpg


xxav.jpg


yicx.jpg


1epl.jpg


wh7i.jpg


f2fp.jpg


9wql.jpg


bojy.jpg


i1kl.jpg



Ova rampa sa žutom ogradom nije talasasta nego je rađena kao da ima stepenice. Apsolutno mi nije jasno zašto. Vidi se da fali još da se naspe zemlja. Ali radovi su u toku i asfaltira se još jedan put ispod petlje.
Mišljenja sam da je trebalo spojiti stanicu sa pešačko-biciklističkom stazom kad su već toliko blizu.
resto slika sa druge strane kada pređemo na sledeću stranicu? i ovako je teška ova...
 
da onda nastavim sa te teme :) Staza u JG kod UMP-a. A čini mi se da se ostavlja malo mesta i za stazu ka keju. Ako se on u opšte bude radio?

Gorstak89":17vs47gn je napisao(la):
Sa sve pravničkom diplomom koju uskoro očekujem? Pa hvala ti :)
Nego, spomenuste bic stazu u Jurija Gargarina pa evo:

jf8t.jpg


Šta će biti ovde a da nije moglo sa druge strane da se stavi???

a6fb.jpg


Jasno da ni ovo nije završeno:

brr0.jpg


b4cc.jpg


2vyf.jpg
 
Vrh